Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Microintreprindere debutant. Facilitati. Impozit pe profit

08-Nov-2012
3886
Analizam, prin cele ce urmeaza, cazul unei societati constituite in luna aprilie a.c. Prin programul pentru stimularea infiintarii si dezvoltarii microintreprinderilor de catre intreprinzatorii tineri, se doreste accesarea alocatiei financiare nerambursabile de 50% din planul de afaceri. La sfarsitul T3, (30.09.2012), profitul brut este de 25.000 lei suma care ar urma sa fie reinvestita pentru sustinerea achizitiei de utilaje, in procent de 50%. Vom stabili astfel care sunt etapele pentru reinvestirea profitului si ce inregistrari contabile se vor face. De asemenea, vom stabili daca este corecta inscrierea valorii 0 in Declaratia 100, in conditiile in care se urmareste obtinerea de fonduri europene.

Raspuns:

Facilitatile de care beneficiaza microintreprinderile infiintate conform OUG 6/2011 pentru stimularea infiintarii si dezvoltarii microintreprinderilor de catre intreprinzatorii tineri sunt prevazute la art. 5 din acest act normativ dupa cum urmeaza:

a) acordarea de catre A.I.P.P.I.M.M. a unei alocatii financiare nerambursabile reprezentand cel mult 50%, dar nu mai mult de 10.000 euro sau echivalentul in lei, din valoarea proiectului aferent planului de afaceri, pentru care face dovada surselor de cofinantare. Alocatiile financiare nerambursabile se acorda in limita sumelor aprobate cu aceasta destinatie in bugetul Ministerului Economiei, Comertului si Mediului de Afaceri;
b) garantii acordate de Fondul National de Garantare a Creditelor pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii - S.A. - I.F.N. (F.N.G.C.I.M.M.) pentru creditele contractate de beneficiari in vederea realizarii planurilor de afaceri acceptate de A.I.P.P.I.M.M., cu respectarea conditiilor prevazute in normele si procedurile interne ale institutiilor de credit si ale F.N.G.C.I.M.M., pana la cel mult 80% din valoarea creditului solicitat, in limita sumei de 80.000 euro sau echivalentul in lei;
c) scutirea de la plata contributiilor de asigurari sociale datorate de angajatori, potrivit legii, pentru veniturile aferente timpului lucrat de cel mult 4 salariati, angajati pe perioada nedeterminata. Aceasta perioada constituie stagiu de cotizare in sistemul public de pensii, iar pentru stabilirea si calculul drepturilor prevazute de Legea 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, cu modificarile si completarile ulterioare, se utilizeaza castigul salarial mediu brut lunar, pentru care asiguratul plateste contributia individuala de asigurari sociale. Pentru fiecare salariat, scutirea nu se acorda pentru veniturile salariale lunare care depasesc cuantumul castigului salarial mediu brut pe economie din anul anterior;
d) scutirea de la plata taxelor pentru operatiunile de inmatriculare efectuate la oficiile registrului comertului pentru inregistrarea microintreprinderii, precum si de la plata tarifului pentru publicarea in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a;
Achizitii. Ghid fiscal-contabil
Achizitii. Ghid fiscal-contabil
Vezi detalii
Cartea Rosie a Fiscalitatii
Cartea Rosie a Fiscalitatii
Vezi detalii
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii

e) consiliere, instruire si sprijin din partea O.T.I.M.M.C. al A.I.P.P.I.M.M. in a carui raza de competenta isi are sediul social.

Astfel, microintreprinderile infiintate conform OUG 6/2011 nu sunt scutite de la plata impozitului pe profit. In situatia in care societatea a inregistrat profit impozabil la sfarsitul trimestrului III al anului 2012 acesta datoreaza impozit pe profit calculat prin aplicarea cotei de 16% asupra profitului impozabil. Impozitul trebuia raportat in formularul 100 si achitat pana la data de 25 octombrie 2012.

Impozitul pe profit se inregistreaza prin formula contabila:
691 = 4411
"Cheltuieli cu impozitul pe profit" "Impozitul pe profit"

Conform art. 4 al ordonantei, una dintre obligatiile specifice microintreprinderilor apartinand intreprinzatorului debutant este sa reinvesteasca cel putin 50% din profitul realizat in anul fiscal precedent.

Din punct de vedere contabil, in conformitate cu prevederile art. 247 din Reglementarile contabile conforme cu directivele europene aprobate prin OMFP 3055/2009 , contabilitatea rezervelor se tine pe categorii de rezerve: rezerve legale, rezerve statutare sau contractuale si alte rezerve.

Rezervele legale se constituie anual din profitul entitatii, in cotele si limitele prevazute de lege, si din alte surse prevazute de lege. Rezervele legale pot fi utilizate numai in conditiile prevazute de lege. Rezervele statutare sau contractuale se constituie anual din profitul net al entitatii, conform prevederilor din actul constitutiv al acesteia.

Alte rezerve neprevazute de lege sau de statut pot fi constituite facultativ pe seama profitului net pentru acoperirea pierderilor contabile sau in alte scopuri, potrivit hotararii adunarii generale a actionarilor sau asociatilor, cu respectarea prevederilor legale. Repartizarea profitului se inregistreaza in contabilitate pe destinatii, dupa aprobarea situatiilor financiare anuale. Repartizarea profitului se efectueaza in conformitate cu prevederile legale in vigoare.

Sumele reprezentand rezerve constituite din profitul exercitiului financiar curent, in baza unor prevederi legale, se inregistreaza prin articolul contabil 129 "Repartizarea profitului" = 106 "Rezerve". Profitul contabil ramas dupa aceasta repartizare se preia la inceputul exercitiului financiar urmator celui pentru care se intocmesc situatiile financiare anuale in contul 117 "Rezultatul reportat", de unde urmeaza a fi repartizat pe celelalte destinatii hotarate de adunarea generala a actionarilor sau asociatilor, cu respectarea prevederilor legale.

Asadar, repartizarea profitului se va inregistra in contabilitate pe destinatiile hotarate de adunarea generala a asociatilor, dupa aprobarea situatiilor financiare anuale. Microintreprinderea infiintata conform OUG 6/2011 trebuie sa reinvesteasca cel putin 50% din profitul realizat in anul fiscal precedent. Astfel, cel putin 50% din profitul realizat nu se va distribui sub forma de dividende.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Microintreprindere debutant. Facilitati. Impozit pe profit":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii (4)

16-Nov-2012

PruISn bsmykxxqmrix

14-Nov-2012

qz3gQI , [url=http://wgxfuhtxxuxo.com/]wgxfuhtxxuxo[/url], [link=http://whluzecfwull.com/]whluzecfwull[/link], http://dxwaouwonang.com/

14-Nov-2012

UQiqZb htuboexxhbkg

13-Nov-2012

Danutze , tata !Sau esti tanar si naiv , sau esti adult nematurizat. Nimeni nu sutinse ca s-au descoperit toate lucrurile care pot fi intelese de oameni. Problema este ca exista cativa oameni isteti care profita de naivitatea unor fraieri vanzandu-le iluzii si spunandu-le ca sunt speciali. Oamenii sunt diferiti de la mama natura ca aspect si grad de inteligenta, dar genetic adica la baza sunt identici. Este placut sa iti spuna cineva ca esti special, ca persoana, ca natie, etc, dar asta nu inseamna ca este adevarat. In functie de cresterea pe care am primit-o si de pregatirea de care dispunem, intelegem lumea putin diferit. Avem si noi ultra-nationalisti imbecili care isi atrag acoliti si mai tampiti, la care le vand iluzia ca suntem mai alesi decat altii. Acesti lideri de opinie ne spun ca noi avem grote misterioase, noi avem stramosi uriasi, pe noi ne protejaza satelitul de cristal . Idiotii cred . Liderii scriu carti si le vand facand profit . Idiotii le cumpara si devin astfel si mai idioti. Pavel corut s-a imbogatit vanzand o poveste de trei parale, cumparata in draci de milioane de romani . Dupa istetul ala , America si Rusia isi fac politica externa dupa serviciile secrete din Romania . Romania e plina de paranormali, tot mapamondul e tampit , s.a.m.d. Uita-te pe strada si zi-mi unde sunt paranormalii aia. Uita-te la pretul gazelor rusesti care sunt paranormal de mari pentru romanii cei alesi . E fain sa visezi, dar cand te trezesti din reverie, socul te poate bulversa. Daca esti un mistic , asa ai sa ramai. Orice dovezi ai primi, ai sa ramai ancorat in realitatea pe care ti-ai creat-o. Ai sa cauti extraterestri, uriasi, sateliti , pana o sa iti sara ochii din cap si nu ai sa gasesti nimic.





Subiectele saptamanii

  • Editorial: Nu pretul e problema consultantilor fiscali care raman fara clienti
    • Traim in contextul unei economii influentate major de contextul international. Ne place sau nu, trebuie sa privim si catre vecini, dar si peste ocean. Sunt lucruri pe care trebuie sa le avem in vedere atunci cand ne stabilim inclusiv obiectivele financiare pentru anul in curs. In mare, asta cere de la noi sa fim mai prevazatori, mai chibzuiti cand vorbim de bugete si de cheltuieli. Dar ce influenta are actualul context socio-economic asupra clientilor? In mod similar, si pe acestia ii face sa...» citeste mai departe aici

  • ANAF va trimite scrisori pentru esalonarea datoriilor
    • Saptamana aceasta, la 27 martie, premierul Sorin Grindeanu a avut o noua intalnire cu presedintele ANAF, Bogdan Stan, si cu ministrul Finantelor, Viorel Stefan, pentru a evalua la ce nivel de implementare se afla cele 14 masuri noi pe care ANAF ar trebui deja sa le aplice pentru cresterea colectarii veniturilor la bugeutl de stat. Premierul Sorin Grindeanu le-a spus acestora ca va urmari in continuare personal modul in care se va derula activitatea ANAF, cu precadere in ce priveste imbunatatirea...» citeste mai departe aici

  • Vineri, 31 martie 2017 inclusiv, termen limita de declarare a mentiunilor pentru anumite categorii de contribuabili
    • Stim cat de pretioasa este informatia actualizata, mai ales pentru orice profesionist din domeniul fiscal-contabil care isi doreste sa aiba agenda de lucru organizata si cu termene pe care sa le respecte la timp. Cu atat mai mult trebuie sa va informati in aceasta perioada in care, asa cum v-am anuntat deja, ANAF pregateste controale pentru firmele care depun D 101. Va informam ca vineri, 31 martie 2017, este termenul de declarare a mentiunilor, prin formularul 010 "Declaratie de inregistrare...» citeste mai departe aici

  • Legea preventiei va avea o componenta pentru administratia locala. Noua lege se va publica in cateva zile
    • Sunt nenumarate cazurile in care, confruntati cu un control ANAF, nu ati avut la indemana documentele justificative necesare sau nu ati reusit sa argumentati o greseala descoperita de inspectori. Legea Preventiei porneste de la ideea de educare si informare a antreprenorilor, venind in sprijinul acestora printr-o clarificare a unor prevederi pe care acestia trebuie sa le respecte Legea preventiei despre care am scris pe larg aici va include si o componenta privind administratia local. Saptamana...» citeste mai departe aici

  • Ce schimbari va implementa obligatoriu ANAF pana la 15 aprilie 2017!
    • Premierul Sorin Grindeanu a analizat, in cadrul intalnirii de lucru cu reprezentantii Ministerului Finantelor Publice si ANAF, propunerile acestora pentru cresterea gradului de colectare a taxelor si impozitelor si pentru imbunatatirea relatiei dintre administratia fiscala si contribuabilii persoane fizice si juridice. Sunt avute in vedere o serie de masuri urgente cu implementare pana la data de 15 aprilie 2017, dintre care mentionam: Consilierea contribuabililor pentru plata la timp a taxelor...» citeste mai departe aici

  • PFA-ul, inca rentabil. Cum sa minimizezi impozitele si contributiile
    • Este cunoscut faptul ca exista mii de liber-profesionisti (avocati, artisti, arhitecti, medici), care vor sa pastreze in regula tot ce tine de domeniul fiscal-contabil. De asemenea, in fiecare zi se infiinteaza noi PFA-uri, care au ca scop sa fie profitabile. Fie ca sunteti PFA, fie ca va ocupati de contabilitate pentru clienti PFA, este esential sa cunoasteti cu exactitate ce deduceri se pot face ca sa scadeti impozitele, ce taxe sunt sau nu obligatorii si, mai ales, cand sunt obligatorii....» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.