Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Revine impozitul forfetar. Noile formule de calcul duc la taxe de 10.000 lei/an

21-Oct-2015
7378

Recent a fost initiat de catre deputatul PSD Mircea Dobre un proiect de lege referitor la impozitul specific, altfel spus, un impozit forfetar care ar trebui sa se aplice, conform proiectelor, pentru hotelurile, barurile si restaurantele cu o cifra de afaceri anuala neta de pana la 5 milioane de euro si un numar mediu anual de salariati mai mic sau egal cu 250.

Proiectul de lege nu vine astfel in sprijinul segmentului de turism in conditiile in care cerintele din partea reprezentantilor mediului de afaceri din aceasta arie au cerut in repetate randuri autoritatilor sa stabileasca reglementari prin care sa se faca plata unor sume fixe.

Acest nou proiect, asa cum il numeste HotNews.ro care a si obtinut, totodata, proiectul amintit, reprezinta "a patra incercare a autoritatilor de introducere a forfetarului in turism". Un calcul intocmit de aceeasi sursa arata ca impozitul pe care ar trebui sa il plateasca un bar din Centrul Vechi al Capitalei ar putea ajunge si la 10.000 lei/an, daca acest impozit specific se va aplica.

SE RENUNTA LA IMPOZITUL PE PROFIT?

"Este un proiect pe care l-am discutat cu conducerea PSD si in coalitie, este un proiect foarte important pentru industria turismului si alimentatia publica din Romania. Proiectul este adresat special companiilor care au pana in 5 milioane de euro cifra de afaceri si au maximum 250 de angajati. Este un avantaj foarte mare pentru industria turismului, in urma acestui proiect de lege se elimina impozitul pe profit si se adauga acest impozit specific, va fi avantajos pentru ca vor ramane mai multi bani pentru investitii, pentru dezvoltare si modernizare in aceasta zona", a declarat Dobre in cadrul unei conferinte de presa, citat de HotNews.ro.


CUM AR URMA SA FUNCTIONEZE IMPOZITUL SPECIFIC?


Acest impozit specific ar trebui sa se aplice, conform proiectului citat, dupa cum urmeaza:

"Pentru contribuabilii care inceteaza sa existe in cursul anului, impozitul specific se recalculeaza in mod corespunzator, prin impartirea impozitului specific anual la 365 zile calendaristice si inmultirea cu numarul de zile aferent perioadei fiscale corespunzatoare fiecarui contribuabil, luand in considerare, daca este cazul, si modificarea impozitului specific in cursul anului.

In cazul retragerii definitive de catre autoritatile competente a autorizatiei de functionare/certificatului de clasificare pentru toate activitatile prevazute in anexele corespunzatoare codurilor CAEN prevazute la art. 1 alin. (1), acestia sunt obligati la plata impozitului pe profit incepand cu trimestrul urmator retragerii autorizatiei tehnice/autorizatiei de functionare".

Potrivit propunerilor incluse in proiectul pe care il regasiti mai jos, in cazul RADIERII de catre autoritatile administratiei publice centrale responsabile in domeniul turismului a certificatului de clasificare, precum si in situatia in care contribuabilii nu desfasoara alte activitati corespunzatoare codurilor CAEN prevazute la art. 1 alin. (1), acestia sunt obligati la plata impozitului pe profit incepand cu trimestrul urmator radierii certificatului de clasificare.

IMPOZIT SPECIFIC VERSUS INACTIVITATE TEMPORARA

De asemenea, acelasi proiect mentioneaza ca, in situatia in care, in cursul unui an, un contribuabil intra in inactivitate temporara inscrisa in Registrul Comertului sau in registrul tinut de instantele judecatoresti competente, dupa caz, acesta ramane in sistemul de impunere reglementat de prezentul titlu si nu mai datoreaza impozitul specific incepand cu trimestrul urmator. In cazul in care perioada de inactivitate inceteaza in cursul anului, contribuabilul datoreaza impozitul specific incepand cu trimestrul urmator celui in care inceteaza perioada de inactivitate.

MODIFICARI ESTIMATE PENTRU 1 IANUARIE 2016

Proiectul aparut pe ultima suta de metri isi propune sa intre in vigoare incepand cu 1 ianuarie 2016. In continuare, pana la finalul lunii martie 2016, Ministerul Economiei, Comertului si Turismului si Ministerul Finantelor Publice ar avea sarcina sa publice normele privind calculul impozitului specific anual si explicarea termenilor/expresiilor utilizate.

Normele se aproba prin ordin comun al ministrului finantelor publice, al ministrului economiei, comertului si turismului si al ministrului energiei, intreprinderilor mici si mijlocii si mediului de afaceri, si se publica in Monitorul Oficial.

Potrivit HotNews.ro, deputatul Mircea Dobre, cel care a initiat proiectul, a declarat ca solicita dezbaterea in regim de urgenta a proiectului pentru ca acesta se aplice din prima zi a anului 2016.

 


PROIECT

PARLAMENTUL ROMANIEI


CAMERA
DEPUTATILOR SENAT


L E G E

privind impozitul specific unor activitati

Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege:


ART.1
Dispozitii generale
(1) Prezenta lege reglementeaza impozitul specific pentru persoanele juridice romane care desfasoara activitati corespunzatoare codurilor CAEN: 5510-"Hoteluri si alte facilitati de cazare similare", 5520-"Facilitati de cazare pentru vacante si perioade de scurta durata", 5530-"Parcuri pentru rulote, campinguri si tabere", 5590 -"Alte servicii de cazare", 5610-"Restaurante", 5621-"Activitati de alimentatie (catering) pentru evenimente", 5629-"Alte servicii de alimentatie n.c.a.", 5630-"Baruri si alte activitati de servire a bauturilor".

(2) Prin derogare de la prevederile Titlului II si Titlului III din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, prezenta lege reglementeaza modul in care sunt impozitate persoanele juridice romane care desfasoara activitatile in domeniile mentionate la alin. (1).

ART. 2
Definitii
(1) in intelesul prezentei legi, urmatorii termeni se definesc dupa cum urmeaza:
a) impozitul specific anual - impozitul datorat de contribuabilii care au inscrisa ca activitate principala sau secundara activitatea corespunzatoare codurilor CAEN prevazute la art. 1 alin. (1) din prezenta lege;
b) impozit specific de 3% - impozitul datorat de contribuabilii pentru veniturile obtinute din alte activitati decat cele corespunzatoare codurilor CAEN prevazute la art. 1 din prezenta lege;
c) persoana juridica romana - orice persoana juridica care a fost infiintata in conformitate cu legislatia Romaniei;
d) complex hotelier reprezinta structura de primire turistica clasificata amenajata in cladiri sau in corpuri de cladiri, care pune la dispozitia turistilor spatii de cazare si servicii suplimentare specifice de tip frizerie - coafura, spa, tratamente balneo, curatatorie haine, dispun de hol de primire/receptie si de spatii de alimentatie publica de tip restaurant, bar, club, spatii verzi, zone de agrement, terenuri ambientale si alte dotari exterioare specifice, toate aceste servicii specifice fiind activitati ale aceleiasi societati comerciale care desfasoara activitatea de cazare, nefacand obiectul inchirierii sau asocierii catre/cu alte societati comerciale;
e) cifra de afaceri anuala neta - inseamna cifra de afaceri neta, definita potrivit Reglementarilor contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare anuale consolidate, realizata conform datelor din situatiile financiare anuale/din raportarile contabile anuale.
(2) Termenii/expresiile utilizate in art. 6 - art. 10 au intelesul prevazut de legile de organizare si functionare a domeniilor de activitate specifice.
(3) Clasificarea activitatilor vizate de prezenta lege intra in competenta autoritatilor administratiei publice centrale responsabile in domeniul respectiv.

ART. 3
Contribuabili
(1) Sunt obligate la plata impozitului specific unor activitati, denumit in continuare "impozit specific", in conformitate cu prevederile prezentei legi, persoanele juridice romane care la data de 31 decembrie a anului precedent indeplinesc, cumulativ, urmatoarele conditii:
a) au inscrisa in actele constitutive, potrivit legii, ca activitate principala sau secundara, una dintre urmatoarele activitati corespunzatoare codurilor CAEN prevazute la art. 1 alin. (1) din prezenta lege;
b) au realizat, conform datelor din situatiile financiare anuale/ din raportarile contabile anuale, o cifra de afaceri anuala neta de pana la 5 milioane euro, echivalent in lei;
c) au o pondere, in total venituri, de peste 70%, a veniturilor obtinute din desfasurarea activitatilor corespunzatoare codurilor CAEN prevazute la art. 1 alin. (1) din prezenta lege, precum si din desfasurarea activitatilor prevazute la art. 6. alin. (6) si la art. 6 alin. (7) ;
d) au un numar mediu anual de salariati mai mic sau egal cu 250;
e) nu se afla in dizolvare, potrivit legii.
(2) La stabilirea veniturilor prevazute la alin. (1) lit. c), in functie de care se determina ponderea de 70%, nu se iau in calcul:
a) veniturile aferente costurilor stocurilor de produse;
b) veniturile aferente costurilor serviciilor in curs de executie;
c) veniturile din productia de imobilizari corporale si necorporale;
d) veniturile din subventii;
e) veniturile din provizioane si ajustari pentru depreciere sau pierdere de valoare;
f) veniturile rezultate din restituirea sau anularea unor dobanzi si/sau penalitati de intarziere;
g) veniturile realizate din despagubiri, de la societatile de asigurare/reasigurare, pentru pagubele produse bunurilor de natura stocurilor sau a activelor corporale proprii;
h) veniturile aferente reducerilor comerciale acordate.

Art. 4
Anul fiscal/perioada impozabila
(1) Anul fiscal este anul calendaristic.
(2) Cand un contribuabil se infiinteaza sau inceteaza sa mai existe in cursul unui an fiscal, perioada impozabila este perioada din anul calendaristic pentru care contribuabilul a existat.

Art. 5
Reguli generale de aplicare a impozitului specific unor activitati

(1) Contribuabilii care se infiinteaza in cursul anului, inclusiv contribuabilii nou-infiintati ca efect al unor operatiuni de reorganizare efectuate potrivit legii, si care au inscrisa in actele constitutive, ca activitate principala sau secundara, una dintre activitatile corespunzatoare codurilor CAEN prevazute la art. 1 alin. (1) din prezenta lege platesc impozitul specific, incepand cu anul urmator infiintarii, daca sunt indeplinite conditiile prevazute la art. 3 alin. (1).

(2) Persoanele juridice romane nu mai aplica acest sistem de impunere incepand cu anul urmator anului in care nu mai indeplinesc una dintre conditiile prevazute la art. 3 alin. (1), cu exceptiile prevazute de prezenta lege.
(3) Contribuabilii care au mai multe unitati determina impozitul specific anual prin insumarea impozitului specific aferent fiecarei unitati, calculat conform formulei stabilite in anexa corespunzatoare codului CAEN.
(4) Contribuabilii care desfasoara mai multe activitati cu codurile CAEN prevazute la art. 1 alin. (1), cu exceptia celor care desfasoara activitati prin intermediul unui complex hotelier, determina impozitul specific prin insumarea impozitului stabilit potrivit art. 6, pentru fiecare activitate desfasurata.
(5) in situatia in care, in cursul unui an, intervin modificari datorate inceperii/incetarii unei activitati corespunzatoare codurilor CAEN prevazute la art. 1 alin. (1) sau intervine modificarea suprafetelor aferente desfasurarii fiecarei activitati, incepand cu trimestrul urmator acestor modificari, contribuabilii recalculeaza, in mod corespunzator, impozitul specific aferent perioadei ramase din an/perioada din anul calendaristic pentru care contribuabilul a existat, prin impartirea impozitului specific anual la 365 zile calendaristice si inmultirea cu numarul de zile aferent perioadei ramase din an/ perioada din anul calendaristic pentru care contribuabilul a existat.
(6) in situatia in care, in cursul unui an, se infiinteaza o noua unitate, incepand cu trimestrul urmator acestor modificari, contribuabilii recalculeaza, in mod corespunzator, impozitul specific aferent perioadei ramase din an potrivit prevederilor alin. (5).
ART. 6
Reguli pentru calculul impozitului specific anual
(1) Impozitul specific anual corespunzator codurilor CAEN 5610 “Restaurante", 5621 "Activitati de alimentatie (catering) pentru evenimente", 5629 "Alte servicii de alimentatie n.c.a." se calculeaza, pe fiecare unitate, conform formulei stabilite in anexa nr. 1, care face parte integranta din prezenta lege.
(2) Impozitul specific anual corespunzator codului CAEN 5630 “Baruri si alte activitati de servire a bauturilor" se calculeaza, pe fiecare unitate, conform formulei stabilite in anexa nr. 2, care face parte integranta din prezenta lege.

(3) Impozitul specific anual corespunzator codurilor CAEN 5510 "Hoteluri si alte facilitati de cazare similare", 5520"Facilitati de cazare pentru vacante si perioade de scurta durata", 5530 "Parcuri pentru rulote, campinguri si tabere", 5590 "Alte servicii de cazare" se calculeaza, pe fiecare unitate, conform formulei stabilite in anexa nr. 3, care face parte integranta din prezenta lege.
(4) Valoarea impozitului standard - "k", prevazut in anexa nr. 3, este cea corespunzatoare categoriei si/sau tipului de structura de primire turistica mentionate in certificatul de clasificare.
(5) in situatia in care, in cursul unui an, au aparut modificari cu privire la indeplinirea conditiilor care au stat la baza eliberarii certificatului de clasificare, prevazut la alin. (4), sau la numarul locurilor de cazare, contribuabilii calculeaza impozitul specific, in mod corespunzator, incepand cu trimestrul urmator acestor modificari potrivit prevederilor art. 5 alin. (5).
(6) Contribuabilii care desfasoara activitati prin intermediul unui complex hotelier, astfel cum este definit la art. 2 alin. (1) lit. d), determina impozitul specific potrivit formulei stabilite la anexa nr. 3 care face parte integranta din prezenta lege.
(7) Contribuabilii care desfasoara activitati prin intermediul unui hotel, hotel apartament, motel, pensiuni turistice, pensiuni turistice rurale, pensiuni turistice urbane, pensiuni agroturistice, apartamente de inchiriat, hotel tineret, bungalow-uri, vile, reprezentand structuri de primire turistica amenajate in cladiri sau in corpuri de cladiri, care pun la dispozitia turistilor spatii de cazare si spatii de alimentatie publica de tip restaurant, bar, toate aceste servicii specifice fiind activitati ale aceleiasi societati comerciale care desfasoara activitatea de cazare, nefacand obiectul inchirierii sau asocierii catre/cu alte societati comerciale, determina impozitul specific potrivit formulei stabilite la anexa nr. 3 care face parte integranta din prezenta lege.
(8) Nivelul impozitului specific anual prevazut in anexele 1, 2 si 3 la prezenta lege se stabileste si poate fi actualizat de catre Ministerul Economiei, Comertului si Turismului.

ART. 7
Reguli pentru perioada de inactivitate, incetarea activitatii si alte situatii

(1) Pentru contribuabilii care inceteaza sa existe in cursul anului, impozitul specific se recalculeaza in mod corespunzator, prin impartirea impozitului specific anual la 365 zile calendaristice si inmultirea cu numarul de zile aferent perioadei fiscale corespunzatoare fiecarui contribuabil, luand in considerare, daca este cazul, si modificarea impozitului specific in cursul anului.
(2) in cazul retragerii definitive de catre autoritatile competente a autorizatiei de functionare/certificatului de clasificare pentru toate activitatile prevazute in anexele corespunzatoare codurilor CAEN prevazute la art. 1 alin. (1), acestia sunt obligati la plata impozitului pe profit incepand cu trimestrul urmator retragerii autorizatiei tehnice/autorizatiei de functionare.
(3) in cazul radierii de catre autoritatile administratiei publice centrale responsabile in domeniul turismului a certificatului de clasificare, precum si in situatia in care contribuabilii nu desfasoara alte activitati corespunzatoare codurilor CAEN prevazute la art. 1 alin. (1), acestia sunt obligati la plata impozitului pe profit incepand cu trimestrul urmator radierii certificatului de clasificare.
(4) in cazul in care, in cursul unui an, un contribuabil intra in inactivitate temporara inscrisa in Registrul Comertului sau in registrul tinut de instantele judecatoresti competente, dupa caz, acesta ramane in sistemul de impunere reglementat de prezentul titlu si nu mai datoreaza impozitul specific incepand cu trimestrul urmator. in cazul in care perioada de inactivitate inceteaza in cursul anului, contribuabilul datoreaza impozitul specific incepand cu trimestrul urmator celui in care inceteaza perioada de inactivitate.

ART. 8
Plata impozitului specific unor activitati si depunerea declaratiilor fiscale
(1) Declararea si plata impozitului specific se efectueaza trimestrial, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare trimestrului pentru care datoreaza impozitul. Suma de plata reprezinta o patrime din impozitul specific anual, stabilit potrivit prezentei legi.
(2) Prin exceptie de la prevederile alin. (1), contribuabilii care inceteaza sa existe in cursul anului declara si platesc impozitul specific determinat potrivit art. 7 alin. (1), pana la data incheierii perioadei impozabile, potrivit legii, luand in calcul, daca este cazul, si impozitul specific declarat si platit in trimestrele anterioare.
(3) Impozitul specific reglementat de prezenta lege este venit al bugetului de stat.
(4) Contribuabilii care au fost platitori de impozit specific in anul precedent si nu mai indeplinesc conditiile prevazute la art. 3 din prezenta lege, in anul urmator aplica sistemul de declarare si plata a impozitului pe profit/veniturile microintreprinderilor prevazut de Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal.

ART. 9
Pierderi fiscale
Contribuabilii care au fost platitori de impozit specific unor activitati si care anterior au realizat pierdere fiscala, recupereaza pierderea din profiturile impozabile obtinute in urmatorii 7 ani consecutivi, de la data la care au revenit la sistemul de impozitare reglementat de Titlul II din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Pierderea fiscala se recupereaza in perioada cuprinsa intre data inregistrarii pierderii fiscale si limita celor 7 ani.

ART. 10
Reguli privind calculul impozitului specific datorat pentru alte activitati
(1) in situatia in care, in cursul anului, contribuabilii desfasoara si alte activitati decat cele corespunzatoare codurilor CAEN prevazute la art. 1 alin. (1), acestia datoreaza un impozit specific de 3%, aplicat asupra diferentei dintre totalul veniturilor realizate din aceste activitati si veniturile prevazute la art. 3 alin. (2).

(2) in cazul contribuabililor care desfasoara activitati prin intermediul unui complex hotelier, si care realizeaza venituri si din desfasurarea altor activitati decat cele corespunzatoare complexului hotelier, astfel cum acesta este definit la art. 2 alin. (1) lit. d), acestia datoreaza impozitul specific de 3% la diferenta dintre totalul veniturilor realizate din aceste activitati si veniturile prevazute la art. 3 alin. (2).
(3) Veniturile din alte activitati luate in calcul sunt cele inregistrate pana la 31 decembrie a anului respectiv, inclusiv.

(4) Prin exceptie de la prevederile art.8, declararea si plata impozitului specific de 3% in cazul realizarii si altor venituri se efectueaza anual, pana la data de 25 ianuarie inclusiv a anului urmator celui pentru care se datoreaza impozitul.
(5) Prin exceptie de la prevederile alin. (4), contribuabilii de la alin (1) si (2) care:
a) inceteaza sa existe in cursul anului si realizeaza si alte venituri au obligatia de a declara si plati impozitul specific de 3% pana la data incheierii perioadei impozabile, potrivit legii;
b) intra in cursul unui an in inactivitate temporara inscrisa in Registrul Comertului sau in registrul tinut de instantele judecatoresti competente au obligatia de a declara si plati impozitul specific de 3% corespunzator veniturilor din alte activitati inregistrate in perioada din an in care si-au desfasurat activitatea, pana la data de 25 a lunii urmatoare trimestrului pentru care se datoreaza impozitul specific.

ART. 11
Termenele de declarare a mentiunilor
(1) Persoanele juridice romane platitoare de impozit pe profit/impozit pe veniturile microintreprinderilor comunica organelor fiscale teritoriale aplicarea impozitului specific anual, pana la data de 31 martie inclusiv a anului pentru care se plateste impozitul specific.
(2) in cazul in care, la data de 31 decembrie inclusiv, conditiile prevazute la art.3 nu mai sunt indeplinite, contribuabilii comunica organelor fiscale teritoriale iesirea din acest sistem de impunere, pana la data de 31 martie inclusiv a anului urmator.
(3) in cazurile prevazute la art. 7 alin. (2) si alin. (3), contribuabilii comunica organelor fiscale teritoriale iesirea din sistemul de impunere specific, potrivit Codului de procedura fiscala.

ART. 12
Prevederi fiscale referitoare la amortizare, impozitul pe dividende si registrul de evidenta fiscala
(1) Persoanele juridice platitoare de impozit specific tin evidenta amortizarii fiscale, potrivit prevederilor art. 28 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, aplicabil platitorilor de impozit pe profit.

(2) Declararea, retinerea si plata impozitului pe dividende de catre persoanele juridice platitoare de impozit specific se fac potrivit prevederilor art.43 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal.
(3) Persoanele juridice platitoare de impozit specific au obligatia sa intocmeasca registrul de evidenta fiscala, prevazut la art. 19 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, in care inscriu elementele care sunt luate in calcul la stabilirea impozitului, cum ar fi: tipurile de activitati desfasurate, coeficientii si variabilele utilizate pentru fiecare activitate care intra sub incidenta impozitului specific, numarul de unitati, suprafetele de desfasurare a activitatilor, precum si amortizarea fiscala.


ART.13
Data intrarii in vigoare
(1) Prevederile prezentei legi intra in vigoare incepand cu data de 01.01.2016

(2) In termen de 90 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei legi, in aplicarea prevederilor prezentului titlu, Ministerul Economiei, Comertului si Turismului si Ministerul Finantelor Publice, elaboreaza norme privind calculul impozitului specific anual si explicarea termenilor/expresiilor utilizate. Normele se aproba prin ordin comun al ministrului finantelor publice, al ministrului economiei, comertului si turismului si al ministrului energiei, intreprinderilor mici si mijlocii si mediului de afaceri, si se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

 

 

 

PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR PRESEDINTELE SENATULUI
VALERIU - STEFAN ZGONEA CALIN-CONSTANTIN-ANTON
POPESCU-TARICEANU

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Din 1 ianuarie 2025 se va aplica un regim de scutire TVA pentru firmele mici

    • ANAF informeaza ca din 1 ianuarie 2025 se va aplica un regim de scutire TVA pentru firmele mici. Noul regim special pentru intreprinderile mici (SME-SS) se va aplica incepand cu 1 ianuarie 2025. Aceasta permite persoanelor impozabile stabilite intr-un stat membru sa aplice regimul special pentru IM nu numai in statul membru de stabilire, ci si in orice alt stat membru care aplica un regim de scutire pentru IM, in anumite conditii. Conform Directivei 2020/285, incepand cu ianuarie 2025 statele...» citeste mai departe aici

  • Ghid ANAF 2024: TOT ce trebuie sa stii despre utilizarea sistemului e-TVA

    • ANAF a publicat, pe site-ul oficial, Brosura privind Decontul precompletat e-TVA destinat persoanelor impozabile inregistrate in scopuri de TVA. Sunt informatii utile persoanelor care vor sa utilizeze sistemul e-TVA din SPV. Implementare sistem RO e-TVA Reamintim ca sistemul e-TVA a fost implementat prin OUG 116/2023 si OUG 70/2024. Iar prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3775/2024 a fost aprobat modelul si continutul formularului Decont precompletat RO...» citeste mai departe aici

  • Proiect OUG: Cum va solutiona Min. Justitiei problemele platformei online ONRC

    • Noua platforma online ONRC da multe batai de cap contribuabililor, avocatilor si juristilor care se ocupa in mod direct de infiintarea firmelor, inregistrarea sediilor noi, depunerea documentelor la Registrul Comertului, etc. Aceasta platforma functioneaza greoi, mai ales daca ai nevoie de mai multe inregistrari, sau in anumite cazuri se blocheaza, etc. In acest context, Min. Justitiei a pus in dezbatere publica un nou Proiect de OUG prin care vine cu cateva solutii. Este vorba despre Proiectul...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016