Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Revine impozitul forfetar. Noile formule de calcul duc la taxe de 10.000 lei/an

21-Oct-2015
7497

Recent a fost initiat de catre deputatul PSD Mircea Dobre un proiect de lege referitor la impozitul specific, altfel spus, un impozit forfetar care ar trebui sa se aplice, conform proiectelor, pentru hotelurile, barurile si restaurantele cu o cifra de afaceri anuala neta de pana la 5 milioane de euro si un numar mediu anual de salariati mai mic sau egal cu 250.

Proiectul de lege nu vine astfel in sprijinul segmentului de turism in conditiile in care cerintele din partea reprezentantilor mediului de afaceri din aceasta arie au cerut in repetate randuri autoritatilor sa stabileasca reglementari prin care sa se faca plata unor sume fixe.

Acest nou proiect, asa cum il numeste HotNews.ro care a si obtinut, totodata, proiectul amintit, reprezinta "a patra incercare a autoritatilor de introducere a forfetarului in turism". Un calcul intocmit de aceeasi sursa arata ca impozitul pe care ar trebui sa il plateasca un bar din Centrul Vechi al Capitalei ar putea ajunge si la 10.000 lei/an, daca acest impozit specific se va aplica.

SE RENUNTA LA IMPOZITUL PE PROFIT?

"Este un proiect pe care l-am discutat cu conducerea PSD si in coalitie, este un proiect foarte important pentru industria turismului si alimentatia publica din Romania. Proiectul este adresat special companiilor care au pana in 5 milioane de euro cifra de afaceri si au maximum 250 de angajati. Este un avantaj foarte mare pentru industria turismului, in urma acestui proiect de lege se elimina impozitul pe profit si se adauga acest impozit specific, va fi avantajos pentru ca vor ramane mai multi bani pentru investitii, pentru dezvoltare si modernizare in aceasta zona", a declarat Dobre in cadrul unei conferinte de presa, citat de HotNews.ro.


CUM AR URMA SA FUNCTIONEZE IMPOZITUL SPECIFIC?

  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Factura de comision din Turcia. Tratament fiscal O societate comerciala din Romania inregistrata in scopuri de TVA incheie un contract de comision cu o persoana juridica rezidenta in Turcia. Societatea "X" din Turcia promoveaza...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Reducere capital social Revin asupra spetei si va rog sa imi transmiteti daca aveam obligatia sa declaram impozitul si in declaratia 100 in trimestrul in care a intervenit reducerea capitalului social...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Deducere TVA combustibil, activitate Bolt, Uber O firma cu activitate Bolt, platitoare de TVA, aduce bonuri fiscale de combustibil. Cum se deduc - 50 sau 100%? Nu face foi de parcurs, dar are activitate de Bolt si Uber.citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    D101 ONG Suntem o Fundatie persoana juridica fara scop lucrativ, fara activitate economica. Avem venituri din sponsorizari si cheltuieli conform obiectului de activitate, pentru sustinerea...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Compensare intre elementele de active si datorii Daca administratorul mai obtine si venituri din dividende de la alte societati, aceste venituri se cumuleaza cu veniturile din chirie in declaratie unica? Si daca aceste venituri...citeste mai mult

Acest impozit specific ar trebui sa se aplice, conform proiectului citat, dupa cum urmeaza:

"Pentru contribuabilii care inceteaza sa existe in cursul anului, impozitul specific se recalculeaza in mod corespunzator, prin impartirea impozitului specific anual la 365 zile calendaristice si inmultirea cu numarul de zile aferent perioadei fiscale corespunzatoare fiecarui contribuabil, luand in considerare, daca este cazul, si modificarea impozitului specific in cursul anului.

In cazul retragerii definitive de catre autoritatile competente a autorizatiei de functionare/certificatului de clasificare pentru toate activitatile prevazute in anexele corespunzatoare codurilor CAEN prevazute la art. 1 alin. (1), acestia sunt obligati la plata impozitului pe profit incepand cu trimestrul urmator retragerii autorizatiei tehnice/autorizatiei de functionare".

Potrivit propunerilor incluse in proiectul pe care il regasiti mai jos, in cazul RADIERII de catre autoritatile administratiei publice centrale responsabile in domeniul turismului a certificatului de clasificare, precum si in situatia in care contribuabilii nu desfasoara alte activitati corespunzatoare codurilor CAEN prevazute la art. 1 alin. (1), acestia sunt obligati la plata impozitului pe profit incepand cu trimestrul urmator radierii certificatului de clasificare.

IMPOZIT SPECIFIC VERSUS INACTIVITATE TEMPORARA

De asemenea, acelasi proiect mentioneaza ca, in situatia in care, in cursul unui an, un contribuabil intra in inactivitate temporara inscrisa in Registrul Comertului sau in registrul tinut de instantele judecatoresti competente, dupa caz, acesta ramane in sistemul de impunere reglementat de prezentul titlu si nu mai datoreaza impozitul specific incepand cu trimestrul urmator. In cazul in care perioada de inactivitate inceteaza in cursul anului, contribuabilul datoreaza impozitul specific incepand cu trimestrul urmator celui in care inceteaza perioada de inactivitate.

MODIFICARI ESTIMATE PENTRU 1 IANUARIE 2016

Proiectul aparut pe ultima suta de metri isi propune sa intre in vigoare incepand cu 1 ianuarie 2016. In continuare, pana la finalul lunii martie 2016, Ministerul Economiei, Comertului si Turismului si Ministerul Finantelor Publice ar avea sarcina sa publice normele privind calculul impozitului specific anual si explicarea termenilor/expresiilor utilizate.

Normele se aproba prin ordin comun al ministrului finantelor publice, al ministrului economiei, comertului si turismului si al ministrului energiei, intreprinderilor mici si mijlocii si mediului de afaceri, si se publica in Monitorul Oficial.

Potrivit HotNews.ro, deputatul Mircea Dobre, cel care a initiat proiectul, a declarat ca solicita dezbaterea in regim de urgenta a proiectului pentru ca acesta se aplice din prima zi a anului 2016.

 


PROIECT

PARLAMENTUL ROMANIEI


CAMERA
DEPUTATILOR SENAT


L E G E

privind impozitul specific unor activitati

Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege:


ART.1
Dispozitii generale
(1) Prezenta lege reglementeaza impozitul specific pentru persoanele juridice romane care desfasoara activitati corespunzatoare codurilor CAEN: 5510-"Hoteluri si alte facilitati de cazare similare", 5520-"Facilitati de cazare pentru vacante si perioade de scurta durata", 5530-"Parcuri pentru rulote, campinguri si tabere", 5590 -"Alte servicii de cazare", 5610-"Restaurante", 5621-"Activitati de alimentatie (catering) pentru evenimente", 5629-"Alte servicii de alimentatie n.c.a.", 5630-"Baruri si alte activitati de servire a bauturilor".

(2) Prin derogare de la prevederile Titlului II si Titlului III din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, prezenta lege reglementeaza modul in care sunt impozitate persoanele juridice romane care desfasoara activitatile in domeniile mentionate la alin. (1).

ART. 2
Definitii
(1) in intelesul prezentei legi, urmatorii termeni se definesc dupa cum urmeaza:
a) impozitul specific anual - impozitul datorat de contribuabilii care au inscrisa ca activitate principala sau secundara activitatea corespunzatoare codurilor CAEN prevazute la art. 1 alin. (1) din prezenta lege;
b) impozit specific de 3% - impozitul datorat de contribuabilii pentru veniturile obtinute din alte activitati decat cele corespunzatoare codurilor CAEN prevazute la art. 1 din prezenta lege;
c) persoana juridica romana - orice persoana juridica care a fost infiintata in conformitate cu legislatia Romaniei;
d) complex hotelier reprezinta structura de primire turistica clasificata amenajata in cladiri sau in corpuri de cladiri, care pune la dispozitia turistilor spatii de cazare si servicii suplimentare specifice de tip frizerie - coafura, spa, tratamente balneo, curatatorie haine, dispun de hol de primire/receptie si de spatii de alimentatie publica de tip restaurant, bar, club, spatii verzi, zone de agrement, terenuri ambientale si alte dotari exterioare specifice, toate aceste servicii specifice fiind activitati ale aceleiasi societati comerciale care desfasoara activitatea de cazare, nefacand obiectul inchirierii sau asocierii catre/cu alte societati comerciale;
e) cifra de afaceri anuala neta - inseamna cifra de afaceri neta, definita potrivit Reglementarilor contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare anuale consolidate, realizata conform datelor din situatiile financiare anuale/din raportarile contabile anuale.
(2) Termenii/expresiile utilizate in art. 6 - art. 10 au intelesul prevazut de legile de organizare si functionare a domeniilor de activitate specifice.
(3) Clasificarea activitatilor vizate de prezenta lege intra in competenta autoritatilor administratiei publice centrale responsabile in domeniul respectiv.

ART. 3
Contribuabili
(1) Sunt obligate la plata impozitului specific unor activitati, denumit in continuare "impozit specific", in conformitate cu prevederile prezentei legi, persoanele juridice romane care la data de 31 decembrie a anului precedent indeplinesc, cumulativ, urmatoarele conditii:
a) au inscrisa in actele constitutive, potrivit legii, ca activitate principala sau secundara, una dintre urmatoarele activitati corespunzatoare codurilor CAEN prevazute la art. 1 alin. (1) din prezenta lege;
b) au realizat, conform datelor din situatiile financiare anuale/ din raportarile contabile anuale, o cifra de afaceri anuala neta de pana la 5 milioane euro, echivalent in lei;
c) au o pondere, in total venituri, de peste 70%, a veniturilor obtinute din desfasurarea activitatilor corespunzatoare codurilor CAEN prevazute la art. 1 alin. (1) din prezenta lege, precum si din desfasurarea activitatilor prevazute la art. 6. alin. (6) si la art. 6 alin. (7) ;
d) au un numar mediu anual de salariati mai mic sau egal cu 250;
e) nu se afla in dizolvare, potrivit legii.
(2) La stabilirea veniturilor prevazute la alin. (1) lit. c), in functie de care se determina ponderea de 70%, nu se iau in calcul:
a) veniturile aferente costurilor stocurilor de produse;
b) veniturile aferente costurilor serviciilor in curs de executie;
c) veniturile din productia de imobilizari corporale si necorporale;
d) veniturile din subventii;
e) veniturile din provizioane si ajustari pentru depreciere sau pierdere de valoare;
f) veniturile rezultate din restituirea sau anularea unor dobanzi si/sau penalitati de intarziere;
g) veniturile realizate din despagubiri, de la societatile de asigurare/reasigurare, pentru pagubele produse bunurilor de natura stocurilor sau a activelor corporale proprii;
h) veniturile aferente reducerilor comerciale acordate.

Art. 4
Anul fiscal/perioada impozabila
(1) Anul fiscal este anul calendaristic.
(2) Cand un contribuabil se infiinteaza sau inceteaza sa mai existe in cursul unui an fiscal, perioada impozabila este perioada din anul calendaristic pentru care contribuabilul a existat.

Art. 5
Reguli generale de aplicare a impozitului specific unor activitati

(1) Contribuabilii care se infiinteaza in cursul anului, inclusiv contribuabilii nou-infiintati ca efect al unor operatiuni de reorganizare efectuate potrivit legii, si care au inscrisa in actele constitutive, ca activitate principala sau secundara, una dintre activitatile corespunzatoare codurilor CAEN prevazute la art. 1 alin. (1) din prezenta lege platesc impozitul specific, incepand cu anul urmator infiintarii, daca sunt indeplinite conditiile prevazute la art. 3 alin. (1).

(2) Persoanele juridice romane nu mai aplica acest sistem de impunere incepand cu anul urmator anului in care nu mai indeplinesc una dintre conditiile prevazute la art. 3 alin. (1), cu exceptiile prevazute de prezenta lege.
(3) Contribuabilii care au mai multe unitati determina impozitul specific anual prin insumarea impozitului specific aferent fiecarei unitati, calculat conform formulei stabilite in anexa corespunzatoare codului CAEN.
(4) Contribuabilii care desfasoara mai multe activitati cu codurile CAEN prevazute la art. 1 alin. (1), cu exceptia celor care desfasoara activitati prin intermediul unui complex hotelier, determina impozitul specific prin insumarea impozitului stabilit potrivit art. 6, pentru fiecare activitate desfasurata.
(5) in situatia in care, in cursul unui an, intervin modificari datorate inceperii/incetarii unei activitati corespunzatoare codurilor CAEN prevazute la art. 1 alin. (1) sau intervine modificarea suprafetelor aferente desfasurarii fiecarei activitati, incepand cu trimestrul urmator acestor modificari, contribuabilii recalculeaza, in mod corespunzator, impozitul specific aferent perioadei ramase din an/perioada din anul calendaristic pentru care contribuabilul a existat, prin impartirea impozitului specific anual la 365 zile calendaristice si inmultirea cu numarul de zile aferent perioadei ramase din an/ perioada din anul calendaristic pentru care contribuabilul a existat.
(6) in situatia in care, in cursul unui an, se infiinteaza o noua unitate, incepand cu trimestrul urmator acestor modificari, contribuabilii recalculeaza, in mod corespunzator, impozitul specific aferent perioadei ramase din an potrivit prevederilor alin. (5).
ART. 6
Reguli pentru calculul impozitului specific anual
(1) Impozitul specific anual corespunzator codurilor CAEN 5610 “Restaurante", 5621 "Activitati de alimentatie (catering) pentru evenimente", 5629 "Alte servicii de alimentatie n.c.a." se calculeaza, pe fiecare unitate, conform formulei stabilite in anexa nr. 1, care face parte integranta din prezenta lege.
(2) Impozitul specific anual corespunzator codului CAEN 5630 “Baruri si alte activitati de servire a bauturilor" se calculeaza, pe fiecare unitate, conform formulei stabilite in anexa nr. 2, care face parte integranta din prezenta lege.

(3) Impozitul specific anual corespunzator codurilor CAEN 5510 "Hoteluri si alte facilitati de cazare similare", 5520"Facilitati de cazare pentru vacante si perioade de scurta durata", 5530 "Parcuri pentru rulote, campinguri si tabere", 5590 "Alte servicii de cazare" se calculeaza, pe fiecare unitate, conform formulei stabilite in anexa nr. 3, care face parte integranta din prezenta lege.
(4) Valoarea impozitului standard - "k", prevazut in anexa nr. 3, este cea corespunzatoare categoriei si/sau tipului de structura de primire turistica mentionate in certificatul de clasificare.
(5) in situatia in care, in cursul unui an, au aparut modificari cu privire la indeplinirea conditiilor care au stat la baza eliberarii certificatului de clasificare, prevazut la alin. (4), sau la numarul locurilor de cazare, contribuabilii calculeaza impozitul specific, in mod corespunzator, incepand cu trimestrul urmator acestor modificari potrivit prevederilor art. 5 alin. (5).
(6) Contribuabilii care desfasoara activitati prin intermediul unui complex hotelier, astfel cum este definit la art. 2 alin. (1) lit. d), determina impozitul specific potrivit formulei stabilite la anexa nr. 3 care face parte integranta din prezenta lege.
(7) Contribuabilii care desfasoara activitati prin intermediul unui hotel, hotel apartament, motel, pensiuni turistice, pensiuni turistice rurale, pensiuni turistice urbane, pensiuni agroturistice, apartamente de inchiriat, hotel tineret, bungalow-uri, vile, reprezentand structuri de primire turistica amenajate in cladiri sau in corpuri de cladiri, care pun la dispozitia turistilor spatii de cazare si spatii de alimentatie publica de tip restaurant, bar, toate aceste servicii specifice fiind activitati ale aceleiasi societati comerciale care desfasoara activitatea de cazare, nefacand obiectul inchirierii sau asocierii catre/cu alte societati comerciale, determina impozitul specific potrivit formulei stabilite la anexa nr. 3 care face parte integranta din prezenta lege.
(8) Nivelul impozitului specific anual prevazut in anexele 1, 2 si 3 la prezenta lege se stabileste si poate fi actualizat de catre Ministerul Economiei, Comertului si Turismului.

ART. 7
Reguli pentru perioada de inactivitate, incetarea activitatii si alte situatii

(1) Pentru contribuabilii care inceteaza sa existe in cursul anului, impozitul specific se recalculeaza in mod corespunzator, prin impartirea impozitului specific anual la 365 zile calendaristice si inmultirea cu numarul de zile aferent perioadei fiscale corespunzatoare fiecarui contribuabil, luand in considerare, daca este cazul, si modificarea impozitului specific in cursul anului.
(2) in cazul retragerii definitive de catre autoritatile competente a autorizatiei de functionare/certificatului de clasificare pentru toate activitatile prevazute in anexele corespunzatoare codurilor CAEN prevazute la art. 1 alin. (1), acestia sunt obligati la plata impozitului pe profit incepand cu trimestrul urmator retragerii autorizatiei tehnice/autorizatiei de functionare.
(3) in cazul radierii de catre autoritatile administratiei publice centrale responsabile in domeniul turismului a certificatului de clasificare, precum si in situatia in care contribuabilii nu desfasoara alte activitati corespunzatoare codurilor CAEN prevazute la art. 1 alin. (1), acestia sunt obligati la plata impozitului pe profit incepand cu trimestrul urmator radierii certificatului de clasificare.
(4) in cazul in care, in cursul unui an, un contribuabil intra in inactivitate temporara inscrisa in Registrul Comertului sau in registrul tinut de instantele judecatoresti competente, dupa caz, acesta ramane in sistemul de impunere reglementat de prezentul titlu si nu mai datoreaza impozitul specific incepand cu trimestrul urmator. in cazul in care perioada de inactivitate inceteaza in cursul anului, contribuabilul datoreaza impozitul specific incepand cu trimestrul urmator celui in care inceteaza perioada de inactivitate.

ART. 8
Plata impozitului specific unor activitati si depunerea declaratiilor fiscale
(1) Declararea si plata impozitului specific se efectueaza trimestrial, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare trimestrului pentru care datoreaza impozitul. Suma de plata reprezinta o patrime din impozitul specific anual, stabilit potrivit prezentei legi.
(2) Prin exceptie de la prevederile alin. (1), contribuabilii care inceteaza sa existe in cursul anului declara si platesc impozitul specific determinat potrivit art. 7 alin. (1), pana la data incheierii perioadei impozabile, potrivit legii, luand in calcul, daca este cazul, si impozitul specific declarat si platit in trimestrele anterioare.
(3) Impozitul specific reglementat de prezenta lege este venit al bugetului de stat.
(4) Contribuabilii care au fost platitori de impozit specific in anul precedent si nu mai indeplinesc conditiile prevazute la art. 3 din prezenta lege, in anul urmator aplica sistemul de declarare si plata a impozitului pe profit/veniturile microintreprinderilor prevazut de Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal.

ART. 9
Pierderi fiscale
Contribuabilii care au fost platitori de impozit specific unor activitati si care anterior au realizat pierdere fiscala, recupereaza pierderea din profiturile impozabile obtinute in urmatorii 7 ani consecutivi, de la data la care au revenit la sistemul de impozitare reglementat de Titlul II din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Pierderea fiscala se recupereaza in perioada cuprinsa intre data inregistrarii pierderii fiscale si limita celor 7 ani.

ART. 10
Reguli privind calculul impozitului specific datorat pentru alte activitati
(1) in situatia in care, in cursul anului, contribuabilii desfasoara si alte activitati decat cele corespunzatoare codurilor CAEN prevazute la art. 1 alin. (1), acestia datoreaza un impozit specific de 3%, aplicat asupra diferentei dintre totalul veniturilor realizate din aceste activitati si veniturile prevazute la art. 3 alin. (2).

(2) in cazul contribuabililor care desfasoara activitati prin intermediul unui complex hotelier, si care realizeaza venituri si din desfasurarea altor activitati decat cele corespunzatoare complexului hotelier, astfel cum acesta este definit la art. 2 alin. (1) lit. d), acestia datoreaza impozitul specific de 3% la diferenta dintre totalul veniturilor realizate din aceste activitati si veniturile prevazute la art. 3 alin. (2).
(3) Veniturile din alte activitati luate in calcul sunt cele inregistrate pana la 31 decembrie a anului respectiv, inclusiv.

(4) Prin exceptie de la prevederile art.8, declararea si plata impozitului specific de 3% in cazul realizarii si altor venituri se efectueaza anual, pana la data de 25 ianuarie inclusiv a anului urmator celui pentru care se datoreaza impozitul.
(5) Prin exceptie de la prevederile alin. (4), contribuabilii de la alin (1) si (2) care:
a) inceteaza sa existe in cursul anului si realizeaza si alte venituri au obligatia de a declara si plati impozitul specific de 3% pana la data incheierii perioadei impozabile, potrivit legii;
b) intra in cursul unui an in inactivitate temporara inscrisa in Registrul Comertului sau in registrul tinut de instantele judecatoresti competente au obligatia de a declara si plati impozitul specific de 3% corespunzator veniturilor din alte activitati inregistrate in perioada din an in care si-au desfasurat activitatea, pana la data de 25 a lunii urmatoare trimestrului pentru care se datoreaza impozitul specific.

ART. 11
Termenele de declarare a mentiunilor
(1) Persoanele juridice romane platitoare de impozit pe profit/impozit pe veniturile microintreprinderilor comunica organelor fiscale teritoriale aplicarea impozitului specific anual, pana la data de 31 martie inclusiv a anului pentru care se plateste impozitul specific.
(2) in cazul in care, la data de 31 decembrie inclusiv, conditiile prevazute la art.3 nu mai sunt indeplinite, contribuabilii comunica organelor fiscale teritoriale iesirea din acest sistem de impunere, pana la data de 31 martie inclusiv a anului urmator.
(3) in cazurile prevazute la art. 7 alin. (2) si alin. (3), contribuabilii comunica organelor fiscale teritoriale iesirea din sistemul de impunere specific, potrivit Codului de procedura fiscala.

ART. 12
Prevederi fiscale referitoare la amortizare, impozitul pe dividende si registrul de evidenta fiscala
(1) Persoanele juridice platitoare de impozit specific tin evidenta amortizarii fiscale, potrivit prevederilor art. 28 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, aplicabil platitorilor de impozit pe profit.

(2) Declararea, retinerea si plata impozitului pe dividende de catre persoanele juridice platitoare de impozit specific se fac potrivit prevederilor art.43 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal.
(3) Persoanele juridice platitoare de impozit specific au obligatia sa intocmeasca registrul de evidenta fiscala, prevazut la art. 19 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, in care inscriu elementele care sunt luate in calcul la stabilirea impozitului, cum ar fi: tipurile de activitati desfasurate, coeficientii si variabilele utilizate pentru fiecare activitate care intra sub incidenta impozitului specific, numarul de unitati, suprafetele de desfasurare a activitatilor, precum si amortizarea fiscala.


ART.13
Data intrarii in vigoare
(1) Prevederile prezentei legi intra in vigoare incepand cu data de 01.01.2016

(2) In termen de 90 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei legi, in aplicarea prevederilor prezentului titlu, Ministerul Economiei, Comertului si Turismului si Ministerul Finantelor Publice, elaboreaza norme privind calculul impozitului specific anual si explicarea termenilor/expresiilor utilizate. Normele se aproba prin ordin comun al ministrului finantelor publice, al ministrului economiei, comertului si turismului si al ministrului energiei, intreprinderilor mici si mijlocii si mediului de afaceri, si se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

 

 

 

PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR PRESEDINTELE SENATULUI
VALERIU - STEFAN ZGONEA CALIN-CONSTANTIN-ANTON
POPESCU-TARICEANU

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?


MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Impozit special pe bunuri de valoare mare. Cine are aceasta obligatie si pana cand poate fi platit

    • Impozitul special pe bunurile imobile si mobile de valoare mare se plateste la bugetul de stat si se administreaza de ANAF. Insa cine are aceasta obligatie si pana cand poate fi indeplinita? Cine plateste impozit pe bunuri de valoare mare? Sunt obligate la plata impozitului special pe bunurile imobile si mobile de valoare mare, stabilit conform prezentului titlu, urmatoarele persoane, denumite in continuare contribuabili: a) persoanele fizice care, la data de 31 decembrie a anului fiscal...» citeste mai departe aici

  • Contractul de inchiriere: Din 1 ianuarie 2025 se aplica modificari la inregistrarea contractelor (Ordinul 161/2025)

    • Conform legislatiei in vigoare, ultima modificare fiind adusa prin Ordinul 161/2025, apar schimbari la inregistrarea contractelor de inchiriere. Astfel ca, daca bunul respectiv este la comun, adica are mai multi proprietari, obligatia declararii contractului la ANAF ii revine doar unuia dintre ei, nu ambilor, asa cum prevedea in trecut legea.» citeste mai departe aici

  • Impozit special bunuri mobile si imobile. MONOGRAFIE contabila

    • Prin Legea 296/2023 a fost introdus impozitul special pe bunurile mobile si imobile de mare valoare, cunoscut si drept ‘taxa pe lux’. Vom vedea in acest articol cine trebuie sa plateasca impozitul pe bunuri mobile si imobile, care este cota de impozitare, dar si o monografie contabila utila contribuabililor. Impozitul special pe bunurile mobile si imobile de valoare mare se plateste la bugetul de stat si se administreaza de ANAF.» citeste mai departe aici

  • [GHID] Rezidenta fiscala a cetatenilor straini in Romania

    • In vederea stabilirii obligatiilor fiscale si evitarii dublei impozitari, persoanele fizice rezidente si nerezidente care sosesc sau pleaca din Romania trebuie sa depuna un chestionar pentru stabilirea rezidentei. In acest articol vom vedea ce inseamna rezidenta fiscala, care sunt conditiile pe care trebuie sa le indeplineasca persoanele fizice rezidente si nerezidente, de cand poate deveni rezident un cetatean strain, dar si care sunt documentele necesare pentru depunerea chestionarului.» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016