Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Precizari ANAF referitoare la CAS, CASS si CAM, introduse prin Legea 296/2020

03-Mar-2021
4969

Agentia Nationala de Administrare Fiscala Vrancea reaminteste, printr-un comunicat de presa, ca in Monitorul Oficial nr. 1269/21.12.2020 a fost publicata Legea 296/2020 pentru modificarea si completarea Legii 227/2015 privind Codul fiscal, care aduce unele modificari si in calculul contributiilor sociale obligatorii, dupa cum urmeaza:


1.In situatia in care, prin hotarare a Guvernului sau prin alte acte normative, se utilizeaza, in acelasi an, mai multe valori ale salariului minim brut pe tara, diferentiat in functie de studii, de vechime sau alte criterii prevazute de lege, in aplicarea prevederilor art. 145, 148, 151, 1571, 170, 174 si 180, se ia in calcul valoarea cea mai mica a salariului minim brut pe tara, daca prin lege nu se prevede altfel.

2. Pentru veniturile realizate din strainatate, in vederea stabilirii contributiilor sociale obligatorii se aplica regulile proprii fiecarei categorii de venit, in functie de natura acestora, cu respectarea legislatiei europene aplicabile in domeniul securitatii sociale, precum si a acordurilor privind sistemele de securitate sociala la care Romania este parte.

Contributia de asigurari sociale (CAS):

1.Baza anuala de calcul al CAS, in cazul persoanelor fizice care realizeaza venituri reprezentand remuneratii, indemnizatii, alte venituri similare, precum si orice alte avantaje, in bani si/sau in natura, obtinute din strainatate in calitate de membri ai consiliului de administratie, membri ai directoratului, membri ai consiliului de supraveghere, administratori, directori, cenzori, membri fondatori, reprezentanti in adunarea generala a actionarilor sau orice alte activitati desfasurate in functii similare pentru activitatea desfasurata in strainatate la angajatori/platitori care nu au sediul permanent si nu sunt rezidenti fiscali in Romania, o reprezinta castigul brut realizat din venituri asimilate salariilor, cu respectarea prevederilor legislatiei europene aplicabile in domeniul securitatii sociale, precum si a acordurilor privind sistemele de securitate sociala la care Romania este parte.(in vigoare cu veniturile aferente lunii ianuarie 2021).

2.Nu se cuprind in baza de calcul a CAS nici urmatoarele venituri din salarii/asimilate salariilor(in vigoare cu veniturile aferente lunii ianuarie 2021):

-ajutoarele de adoptie; 
-cadourile in bani si/sau in natura, inclusiv tichetele cadou, oferite de angajatori angajatilor.

Acestea nu sunt cuprinse in baza de calcul al CAS in masura in care valoarea acestora pentru fiecare persoana in parte, cu fiecare ocazie din cele de mai jos, nu depaseste 150 lei:
- cadouri oferite salariatilor, precum si cele oferite pentru copiii minori ai acestora, cu ocazia Pastelui, Craciunului si a sarbatorilor similare ale altor culte religioase; 
- cadouri oferite salariatelor cu ocazia zilei de 8 martie;
- cadouri oferite salariatilor in beneficiul copiilor minori ai acestora cu ocazia zilei de 1 iunie.
-contravaloarea serviciilor turistice si/sau de tratament, inclusiv transportul, pe perioada concediului, pentru salariatii proprii si membrii de familie ai acestora, acordate de angajator, astfel cum este prevazut in contractul de munca, nu se cuprinde in baza de calcul al CAS, in masura in care valoarea totala a acestora intr-un an fiscal nu depaseste nivelul unui castig salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul in care au fost acordate.

 

NOU! A fost aprobat noul formular al Declaratiei unice in 2021! Iata ce modificari intra in vigoare si ce greseli trebuie sa evitati, CLICK aici««


-nu sunt incluse in veniturile salariale si nu se cuprind in baza de calcul al CAS nici veniturile de natura celor prevazute mai sus, realizate de persoane fizice, daca aceste venituri sunt primite in baza unor legi speciale si finantate din buget, inclusiv contravaloarea serviciilor turistice acordata potrivit legii, cu exceptia indemnizatiilor de vacanta acordate potrivit legii.
-avantajele sub forma utilizarii in scop personal a vehiculelor prevazute la art. 25 alin. (3) lit. l) din Codul fiscal care nu sunt utilizate exclusiv in scopul activitatii economice, aflate in proprietatea sau folosinta persoanelor juridice care aplica regimul de impozitare al microintreprinderilor sau impozitul specific unor activitati;
-sumele acordate angajatilor care desfasoara activitati in regim de telemunca pentru sustinerea cheltuielilor cu utilitatile la locul in care angajatii isi desfasoara activitatea, precum electricitate, incalzire, apa si abonamentul de date, si achizitia mobilierului si echipamente de birou, in limitele stabilite de angajator prin contractul de munca sau regulamentul intern, in limita unui plafon lunar de 400 lei corespunzator numarului de zile din luna in care persoana fizica desfasoara activitate in regim de telemunca. Sumele vor fi acordate fara necesitatea de prezentare a documentelor justificative;
- acoperirea costurilor cu testarea epidemiologica si/sau vaccinarea angajatilor pentru impiedicarea raspandirii bolilor care pun in pericol sanatatea angajatilor si cea publica;
- contributia asiguratorie de munca prevazuta la cap. IX, datorata de persoanele fizice prevazute la art. 2201 lit. b);
- sumele platite de angajator pentru educatia timpurie a copiilor angajatilor.

3.Se reglementeaza regimul CAS in cazul avantajelor primite de salariati de la terti.(in vigoare cu veniturile aferente lunii ianuarie 2021): 

In cazul avantajelor in bani si/sau in natura primite de la terti ca urmare a prevederilor contractului individual de munca, a unui raport de serviciu, act de detasare sau a unui statut special prevazut de lege ori a unei relatii contractuale intre parti, dupa caz,obligatia de calcul, retinere si plata a contributiei de asigurari sociale datorata potrivit legii revine, dupa cum urmeaza:

- angajatorului rezident fiscal roman, cand avantajele in bani si in natura sunt acordate de alte entitati decat acesta si plata se efectueaza prin intermediul angajatorului;
- platitorilor de venituri rezidenti fiscali romani, cand avantajele in bani si in natura sunt acordate de alte entitati decat angajatorul, cu exceptia situatiei persoanelor fizice care realizeaza in Romania venituri din salarii si asimilate salariilor ca urmare a contractelor de munca incheiate cu angajatori care nu au sediu social, sediu permanent sau reprezentanta in Romania si care datoreaza contributiile sociale obligatorii pentru salariatii lor, potrivit prevederilor legislatiei europene aplicabile in domeniul securitatii sociale, precum si acordurilor privind sistemele de securitate sociala la care Romania este parte, pentru care sunt aplicabile prevederile art.146 alin. (4) din Codul fiscal;

 

NOU! A fost aprobat noul formular al Declaratiei unice in 2021! Iata ce modificari intra in vigoare si ce greseli trebuie sa evitati, click AICI««


- persoanelor fizice care obtin in Romania avantaje in bani si in natura, de la platitorii de venituri prevazuti la art. 146 alin. (2), care nu sunt rezidenti fiscali romani, cu exceptia persoanelor fizice care obtin astfel de avantaje de la platitori de venituri care nu sunt rezidenti fiscali romani, pentru care sunt aplicabile prevederile de la art 146, alin.21 lit. a);
- persoanelor fizice care obtin in Romania avantaje in bani si/sau in natura de la terti, care nu sunt rezidenti fiscali romani, din state care nu intra sub incidenta legislatiei europene aplicabile in domeniul securitatii sociale, precum si acordurilor privind sistemele de securitate sociala la care Romania este parte.

4. In cazul in care prin hotarari judecatoresti ramase definitive si irevocabile/hotarari judecatoresti definitive si executorii, inclusiv cele acordate potrivit hotararilor primei instante, executorii de drept se dispune reincadrarea activitatii in conditii deosebite sau speciale de munca pentru perioade anterioare, precum si achitarea de catre angajator a diferentelor de CAS, in vederea stabilirii contributiei datorate, cotele de contributii de asigurari sociale in vigoare in acea perioada se aplica asupra bazei de calcul corespunzatoare fiecarei perioade. Contributiile datorate potrivit legii se calculeaza si se platesc pana la data de 25 a lunii urmatoare celei in care hotararea judecatoreasca devine executorie de drept. (In vigoare cu veniturile aferente lunii ianuarie 2021).

5. Persoanele fizice care realizeaza venituri reprezentand remuneratii, indemnizatii si alte venituri similare, precum si orice alte avantaje, in bani si/sau in natura obtinute din strainatate in calitate de membri ai consiliului de administratie, membri ai directoratului, membri ai consiliului de supraveghere, administratori, directori, cenzori, membri fondatori, reprezentanti in adunarea generala a actionarilor sau orice alte activitati desfasurate in functii similare pentru activitatea desfasurata in strainatate la angajatori/platitori de venit care nu au sediul permanent si nu sunt rezidenti fiscali in Romania, au obligatia de a calcula si plati CAS prin aplicarea cotei prevazute la art. 138 lit. a) din Codul fiscal asupra bazei de calcul prevazuta la art. 1391.
CAS se plateste pana la termenul de depunere a Declaratiei unice-venit realizat, prevazut la art. 122. .(in vigoare cu veniturile aferente lunii ianuarie 2021).

6. In cazul veniturilor reprezentand avantaje in bani si/sau in natura primite de la terti ca urmare a prevederilor contractului individual de munca, a unui raport de serviciu, act de detasare sau a unui statut special prevazut de lege ori a unei relatii contractuale intre parti, dupa caz, obligatia de declarare a CAS potrivit art.147 alin. (1) revine persoanelor prevazute la art. 146 alin. (21 ) din Codul fiscal. .(in vigoare cu veniturile aferente lunii ianuarie 2021).

7. In cazul in care prin hotarari judecatoresti ramase definitive si irevocabile/hotarari judecatoresti definitive si executorii, inclusiv cele acordate potrivit hotararilor primei instante, executorii de drept se dispune reincadrarea activitatii in conditii deosebite sau speciale de munca pentru perioade anterioare, precum si achitarea de catre angajator a diferentelor de CAS, sumele datorate potrivit legii se declara pana la data prevazuta la art. 146 alin. (92 ) prin depunerea declaratiilor rectificative pentru lunile carora le sunt aferente sumele respective. .(in vigoare cu veniturile aferente lunii ianuarie 2021).

8. Persoanele fizice care realizeaza venituri reprezentand remuneratii, indemnizatii si alte venituri similare, precum si orice alte avantaje, in bani si/sau in natura, obtinute din strainatate in calitate de membri ai consiliului de administratie, membri ai directoratului, membri ai consiliului de supraveghere, administratori, directori, cenzori, membri fondatori, reprezentanti in adunarea generala a actionarilor sau orice alte activitati desfasurate in functii similare pentru activitatea desfasurata in strainatate la angajatori/platitori de venit care nu au sediul permanent si nu sunt rezidenti fiscali in Romania, au obligatia sa depuna declaratia unica prevazuta la art. 122 in vederea declararii CAS stabilite potrivit art. 146 alin. (12). .(in vigoare cu veniturile aferente lunii ianuarie 2021).

9.Prin exceptie de la prevederile art. 151 alin. (5), in cazul persoanelor fizice care realizeaza, de la mai multi platitori, venituri din drepturi de proprietate intelectuala sau in baza contractelor de activitate sportiva, sub nivelul a 12 salarii minime brute pe tara, dar cumulate, aceste venituri se situeaza peste nivelul a 12 salarii minime brute pe tara, si au depus la organul fiscal Declaratia unica, iar in cursul anului incheie cu un platitor de venit un contract a carui valoare este peste plafonul de 12 salarii minime brute pe tara, nu se aplica retinerea la sursa a CAS.

In aceasta situatie se aplica sistemul de impozitare prin autoimpunere, iar stabilirea CAS se face prin Declaratia unica .

10. Persoanele fizice care realizeaza venituri din activitati independente si din drepturi de proprietate intelectuala pentru care datoreaza CAS si care in cursul anului fiscal se incadreaza in categoria persoanelor exceptate de la plata contributiei potrivit art. 150 (excluse situatiile in care se suspenda temporar activitatea sau inceteaza activitatea), depun la organul fiscal competent declaratia unica -venit realizat, in termen de 30 de zile de la data producerii evenimentului, isi recalculeaza CAS datorata si declarata pentru anul in curs potrivit prevederilor art. 151 alin. (13) si datoreaza, dupa caz, CAS corespunzator plafonului recalculat. .(in vigoare cu 1 ianuarie 2021).

11. In situatia in care persoanele fizice prevazute la art. 151 alin. (17) nu depun declaratia unica-venit realizat, baza de calcul al CAS stabilita de organul fiscal din oficiu o reprezinta valoarea a 12 salarii minime brute pe tara, in vigoare la termenul legal de depunere a declaratiei din anul pentru care se datoreaza contributia.

NOTA:Este vorba despre persoanele fizice care au estimat pentru anul curent un venit net anual cumulat din una sau mai multe surse si/sau categorii de venituri, mai mic decat nivelul a 12 salarii minime brute pe tara, iar venitul net anual cumulat realizat este cel putin egal cu nivelul a 12 salarii minime pe tara, in vigoare in anul pentru care se datoreaza contributia, acestea datoreaza CASS la nivelul a 12 salarii minime pe tara si au obligatia depunerii declaratiei unice-venit realizat.

 

NOU! A fost aprobat noul formular al Declaratiei unice in 2021! Iata ce modificari intra in vigoare si ce greseli trebuie sa evitati, CLICK aici««


 

Contributia de asigurari sociale de sanitate (CASS):

1.Se excepteaza de la plata CASS si drepturile banesti acordate in baza Legii 341/2004. .(in vigoare cu veniturile aferente lunii ianuarie 2021).

2. Baza anuala de calcul al CASS, in cazul persoanelor fizice care realizeaza venituri reprezentand remuneratii, indemnizatii, alte venituri similare, precum si orice alte avantaje, in bani si/sau in natura, obtinute din strainatate in calitate de membri ai consiliului de administratie, membri ai directoratului, membri ai consiliului de supraveghere, administratori, directori, cenzori, membri fondatori, reprezentanti in adunarea generala a actionarilor sau orice alte activitati desfasurate in functii similare pentru activitatea desfasurata in strainatate la angajatori/platitori de venit care nu au sediul permanent si nu sunt rezidenti fiscali in Romania, o reprezinta castigul brut realizat din venituri asimilate salariilor, cu respectarea prevederilor legislatiei europene aplicabile in domeniul securitatii sociale, precum si a acordurilor privind sistemele de securitate sociala la care Romania este parte. .(in vigoare cu veniturile aferente lunii ianuarie 2021).

3.Regimul CASS in cazul avantajelor primite de salariati de la terti.(in vigoare cu veniturile aferente lunii ianuarie 2021).:
In cazul avantajelor in bani si/sau in natura primite de la terti ca urmare a prevederilor contractului individual de munca, a unui raport de serviciu, act de detasare sau a unui statut special prevazut de lege ori a unei relatii contractuale intre parti, dupa caz, obligatia de calcul, retinere si plata a contributiei de asigurari sociale de sanatate datorata potrivit legii revine dupa cum urmeaza:
- angajatorului rezident fiscal roman, cand avantajele in bani si in natura sunt acordate de alte entitati decat acesta si plata se efectueaza prin intermediul angajatorului;
-platitorilor de venituri rezidenti fiscali romani, cand avantajele in bani si/sau in natura sunt acordate si platite de alte entitati decat angajatorul direct persoanei fizice;
- persoanelor fizice care obtin in Romania avantaje in bani si/sau in natura, de la platitori de venituri care nu sunt rezidenti fiscali romani.

4. Persoanele fizice care realizeaza venituri reprezentand remuneratii, indemnizatii si alte venituri similare, precum si orice alte avantaje, in bani si/sau in natura, obtinute din strainatate in calitate de membri ai consiliului de administratie, membri ai directoratului, membri ai consiliului de supraveghere, administratori, directori, cenzori, membri fondatori, reprezentanti in adunarea generala a actionarilor sau orice alte activitati desfasurate in functii similare pentru activitatea desfasurata in strainatate la angajatori/platitori de venit care nu au sediul permanent si nu sunt rezidenti fiscali in Romania au obligatia de a calcula si plati CASS prin aplicarea cotei prevazute la art. 156 din Codul fiscal asupra bazei de calcul prevazute la art. 1572 din Codul fiscal. CASS se plateste pana la termenul legal de depunere al Declaratiei unice -venit realizat. .(in vigoare cu veniturile aferente lunii ianuarie 2021).

5. In cazul veniturilor reprezentand avantaje in bani si/sau in natura primite de la terti ca urmare a prevederilor contractului individual de munca, a unui raport de serviciu, act de detasare sau a unui statut special prevazut de lege ori a unei relatii contractuale intre parti, dupa caz, obligatia de declarare a CASS potrivit art. 169 alin. (1) revine persoanelor prevazute la art. 168 alin. (21 ) din Codul fiscal, asa cum a fost modificat prin Legea 296/2020. .(in vigoare cu veniturile aferente lunii ianuarie 2021).

6.Persoanele fizice care realizeaza venituri reprezentand remuneratii, indemnizatii si alte venituri similare, precum si orice alte avantaje, in bani si/sau in natura, obtinute din strainatate in calitate de membri ai consiliului de administratie, membri ai directoratului, membri ai consiliului de supraveghere, administratori, directori, cenzori, membri fondatori, reprezentanti in adunarea generala a actionarilor sau orice alte activitati desfasurate in functii similare pentru activitatea desfasurata in strainatate la angajatori/platitori de venituri care nu au sediul permanent si nu sunt rezidenti fiscali in Romania, au obligatia sa depuna Declaratia unica-venit realizat, cu respectarea prevederilor legislatiei europene aplicabile in domeniul securitatii sociale, precum si a acordurilor privind sistemele de securitate sociala la care Romania este parte. .(in vigoare cu veniturile aferente lunii ianuarie 2021).

7. Baza de calcul a CASS o constituie (...)venitul si/sau castigul net din investitii, stabilit conform art. 94-97 din Codul fiscal. in cazul veniturilor din dobanzi se iau in calcul sumele incasate, iar in cazul veniturilor din dividende se iau in calcul dividendele incasate, distribuite incepand cu anul 2018.

8. Prin exceptie de la prevederile art.174 alin. (5), in cazul persoanelor fizice care realizeaza de la mai multi platitori venituri din drepturi de proprietate intelectuala, in baza contractelor de activitate sportiva, din arenda, din asocieri cu persoane juridice, sub nivelul a 12 salarii minime brute pe tara, dar cumulate aceste venituri se situeaza peste nivelul a 12 salarii minime brute pe tara, si au depus la organul fiscal declaratia unica, iar in cursul anului incheie cu un platitor de venit un contract a carui valoare este peste plafonul de 12 salarii minime brute pe tara, nu se aplica retinerea la sursa a contributiei.
In aceasta situatie se aplica sistemul de impozitare prin autoimpunere, iar stabilirea contributiei se face prin declaratia unica .

9. Persoanele fizice care incep in cursul anului fiscal sa realizeze venituri, din cele prevazute la art. 155 lit. b) -h), iar venitul net anual cumulat din una sau mai multe surse si/sau categorii de venituri, cu exceptia veniturilor din drepturi de proprietate intelectuala, din arenda sau din asocieri cu persoane juridice, contribuabili potrivit prevederilor titlului II, titlului III sau Legii nr. 170/2016, pentru care impozitul se retine la sursa, estimat a se realiza pentru anul curent este cel putin egal cu nivelul a 12 salarii minime brute pe tara ( exclusa formularea”recalculat conform numarului de luni ramase”), sunt obligate sa depuna declaratia unica-venit estimat in termen de 30 de zile de la data producerii evenimentului. Salariul minim brut pe tara garantat in plata este cel in vigoare la termenul de depunere a declaratiei unice-venit estimat. Prin exceptie de la aceasta prevedere, persoanele fizice prevazute la art. 180 alin. (1) lit. b) sau c), care au optat pentru plata CASS si incep in cursul anului fiscal sa realizeze venituri din cele prevazute la art. 155 lit. b)-h), depun declaratia unica -venit realizat, daca veniturile realizate sunt cel putin egale cu nivelul a 12 salarii minime brute pe tara.

In acest caz, contributia datorata potrivit art. 180 alin. (2) pentru anul in care au fost realizate veniturile este luata in calcul la stabilirea contributiei anuale calculate potrivit alin. (1)al art.174. .(in vigoare cu 1 ianuarie 2021).

10.Se abroga prevederile referitoare la recalcularea CASS in cazul suspendarii/incetarii activitatii in cursul unui an, de la art. 174alin.(12)-(14). .(in vigoare cu 1 ianuarie 2021)

 

NOU! A fost aprobat noul formular al Declaratiei unice in 2021! Iata ce modificari intra in vigoare si ce greseli trebuie sa evitati, click AICI««

 

11. Se introduce prevederea conform careia prevederile alin. (18) ale art.174 se aplica si in cazul in care persoanele fizice aflate in situatia prevazuta la art. 170 alin. (1) au estimat venituri cumulate cel putin egale cu 12 salarii minime brute pe tara, iar pana la termenul prevazut pentru depunerea declaratiei unice-venit realizat au procedat la corectarea declaratiei initiale prin depunerea unei declaratii rectificative, ca urmare a realizarii de venituri sub plafon.

NOTA: Art.174(18)-”in cazul in care persoanele fizice aflate in situatia prevazuta la art. 170 alin. (1), realizeaza un venit net anual cumulat sub nivelul a 12 salarii minime brute pe tara, iar in anul fiscal precedent nu au avut calitatea de salariat si nu s-au incadrat in categoriile de persoane exceptate de la plata contributiei de asigurari sociale de sanatate prevazute la art. 154 alin. (1), acestea datoreaza contributia de asigurari sociale de sanatate la o baza de calcul echivalenta cu 6 salarii minime brute pe tara si depun declaratia prevazuta la art. 122, pana la data de 15 martie inclusiv a anului urmator celui de realizare a veniturilor, in vederea definitivarii contributiei de asigurari sociale de sanatate”.

12.Pentru persoanele fizice prevazute la art. 180, care in cursul anului fiscal au decedat, CASS datorata este cea aferenta perioadei de pana la luna in care survine decesul.

Recalcularea CASS, in acest caz, se efectueaza din oficiu. Procedura privind recalcularea din oficiu a CASS se aproba prin ordin al presedintelui ANAF. (in vigoare cu 1 ianuarie 2021).

Contributia asiguratorie de munca (CAM):

1.Se introduc urmatoarele prevederi referitoare la CAM.(in vigoare cu veniturile aferente lunii ianuarie 2021):
-in cazul avantajelor in bani si/sau in natura primite de la terti ca urmare a prevederilor contractului individual de munca, a unui raport de serviciu, act de detasare sau a unui statut special prevazut de lege ori a unei relatii contractuale intre parti, dupa caz, obligatia de calcul si plata a CAM care se datoreaza potrivit legii revine dupa cum urmeaza:
- angajatorului rezident fiscal roman, cand avantajele in bani si/sau in natura sunt acordate de alte entitati decat acesta si plata se efectueaza prin intermediul angajatorului;
- platitorilor de venituri rezidenti fiscali romani, cand avantajele in bani si/sau in natura sunt acordate si platite de alte entitati decat angajatorul, direct persoanei fizice;
- persoanelor fizice care obtin in Romania, avantaje e in bani si/sau in natura, de la platitori de venituri care nu sunt rezidenti fiscali romani.
- in cazul veniturilor reprezentand avantaje in bani si/sau in natura primite de la terti ca urmare a prevederilor contractului individual de munca, a unui raport de serviciu, act de detasare sau a unui statut special prevazut de lege ori a unei relatii contractuale intre parti, dupa caz, obligatia de declarare a CAM potrivit art. 2207 alin. (1) revine persoanelor prevazute la art. 2206 alin. (21 ).

 

Sursa: ANAF

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Precizari ANAF referitoare la CAS, CASS si CAM, introduse prin Legea 296/2020":
Rating:

Nota: 2.36 din 7 voturi
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Declaratia beneficiarului real va fi amanata pana la 1 octombrie
    • In sedinta de coalitie de ieri s-a decis ca declaratia de beneficiar sa fie amanata pana la 1 octombrie, a scris ministrul economiei, Claudiu Nasui, pe pagina oficiala de Facebook. „Pana atunci vom incerca sa convingem coalitia sa revenim la sistemul din Austria. Adica sistemul care s-a aplicat si anul trecut in Romania, prin legea 108/2020, care nu chinuie sute de mii de firme cu o birocratie inutila. Declaratia de beneficiar real este o declaratie de aproximativ 10 foi prin care statul...» citeste mai departe aici

  • Reminder ANAF! 25 mai -termen limita pentru depunerea a zece declaratii fiscale -
    • Administratia Judeteana a Finantelor Publice Teleorman informeaza contribuabilii ca 25 mai 2021 este termenul limita de depunere a urmatoarelor documente: - formularul 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat"; CATEGORIILE DE CONTRIBUABILI - lunar - contribuabilii care au urmatoarele obligatii de plata la bugetul de stat: - impozit pe venitul persoanelor fizice: impozit pe veniturile din dividende distribuite persoanelor fizice, impozit pe veniturile din dobanzi, impozit...» citeste mai departe aici

  • Interactiunea firmelor si a persoanelor fizice autorizate cu ANAF ar putea sa se faca exclusiv on-line. Ce beneficii au contribuabilii?
    • Ministerul Finantelor a elaborat un proiect de act normativ prin care propune o serie de masuri necesare pentru protejarea sanatatii cetatenilor, pentru evitarea blocajelor in activitatea organelor fiscale centrale si pentru aplicarea unui tratament unitar debitorilor care au facut obiectul unei inspectii fiscale sau verificarii situatiei fiscale personale, astfel incat acestia sa nu fie dezavantajati fata de ceilalti contribuabili care se afla in situatii similare. "Am publicat acest proiect...» citeste mai departe aici

  • Cum a fost modificat Codul de Procedura Fiscala de Legea 127/2021
    • ANAF a publicat recent un material informativ cu privire la modificarile aduse Codului de procedura fiscala de Legea nr. 127 /2021 privind aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 19/2019 pentru modificarea si completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala. TABEL COMPARATIV TITLUL IX - Solutionarea litigiilor fiscale generate de interpretarea si aplicarea acordurilor si conventiilor care prevad evitarea/eliminarea dublei impuneri Forma Codului de procedura fiscala INAINTE de...» citeste mai departe aici

  • Actele normative cu incidenta in materie fiscala publicate in Monitor in perioada 4 mai - 7 mai 2021
    • ANAF a publicat recent buletinul informativ nr. 14 din10 mai 2021. Acesta prevede actele normative cu incidenta in materie fiscala publicate in Monitor in perioada 4 mai – 7 mai 2021. 1. Legea nr. 123/2021 privind aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 5/2020 pentru modificarea si completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala (MO nr. 476 din 7 mai 2021); Detalii AICI»» 2. Legea nr. 127/2021 privind aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 19/2019 pentru modificarea...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016