Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Probleme la completarea formularului 112. Cum procedam pentru indemnizatia administratorului?

20-Mai-2014
6859
Potrivit Codului fiscal, art. 296 indice 16 lit. d1), indemnizatia administratorului este scutita de contributia de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale. Tratam astfel situatia in care in Declaratia 112 se completeaza sectiunea A, iar la tip asigurat din punct de vedere al contractului de munca se alege punctul 6. Administratori societati comerciale.

Dupa validarea D112, nu exista nicio eroare sau avertizare, dar la inregistrarea pe portal, in raport, apare o avertizare care precizeaza ca suma introdusa la contributia de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale este diferita de suma calculata conform regulii (care este mai mare). Aceasta diferenta este tocmai contributia aferenta indemnizatiei administratorului.

Se incearca si declararea in sectiunea B, punctul 6 la tip asigurat, dar in acest caz se primeste o eroare in fisierul PDF similara avertizarii de pe portal.

Vom vedea astfel cum se inregistreaza corect in D112, la sectiunea Date de identificare asigurat, indemnizatia administratorilor pentru a nu mai primi aceasta eroare privind contributia de asigurari pentru accidente de munca si boli profesionale.

In ceea ce priveste indemnizatia administratorului, pentru care societatea are obligatia calcularii contributiei individuale de asigurǎri sociale, contributiei datorata de angajator la bugetul asigurarilor sociale de stat, contributiei individuale de asigurari sociale de sanatate, contributiei de asigurari sociale de sanatate datorata de angajator si contributiei pentru concedii si indemnizatii de asigurari sociale de sanatate datorata de angajator, completarea formularului 112 se face in felul urmator:
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Vezi detalii
Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Vezi detalii

Societatea are obligatia declararii contributiilor sociale obligatorii retinute la sursa in Sectiunea A a Anexei nr. 1.2 – Asigurat, in situatia in care asiguratul realizeaza in luna de raportare numai venituri din salarii si asimilate salariilor, a avut un singur raport de munca cu angajatorul respectiv, nu a lucrat in conditii deosebite/speciale si nu a beneficiat de indemnizatii de concedii medicale sau de scutiri potrivit prevederilor legale sau B a Anexei nr. 1.2 – Asigurat, daca acesta a avut mai multe contracte de munca/raporturi la acelasi angajator sau a avut concedii medicale ori a lucrat in conditii diferite de munca sau a beneficiat de indemnizatii ori de motive de scutire. In situatia prezentata, indemnizatia adminitratorului ca singur venit al acestuia primit din partea societatii va trebui inregistrata in sectiunea A.

In ceea ce priveste sectiunea "Date de identificare a asiguratului" din Anexa nr. 1.2 – Asigurat, completarea se va face in conformitate cu prevderile OMFP nr. 1045/2012 astfel cum a fost modificat prin OMFP nr. 1977/2013, cu precizarea ca in caseta "Asigurat/neasigurat pentru concedii si indemnizatii de asigurari sociale de sanatate" – se va selecta valoarea 1 - asigurat, iar in caseta "Asigurat in sistemul asigurarilor pentru somaj" se va selecta valoarea 2 - neasigurat.

Sectiunea A se va completa astfel:

- Randul 1 "Tip asigurat din punct de vedere al contractului de munca" - se inscrie tipul de asigurat alegandu-se valoarea "6-Administratorii societatilor comerciale, companiilor/societatilor nationale si regiilor autonome, desemnati /numiti in conditiile legii, precum si reprezentantii in adunarea generala a actionarilor si in consiliul de administratie".
- Randul 8 "Baza Contributie Individuala ASIGURARI SOCIALE neplafonata" - se inscrie castigul brut neplafonat realizat de asigurat, in vederea calcularii contributiilor de asigurari sociale. Nu se includ indemnizatiile de asigurari sociale. In mod automat se vor completa randurile 11 – 14:
- Randul 11 "Baza Contributie Individuala SANATATE" - cu venitul baza de calcul pentru contributia de asigurari de sanatate datorata de asigurat si retinuta de angajator, potrivit legii.
- Randul 12 "Contributie individuala SANATATE" - cu suma reprezentand contributia individuala datorata de asigurat si retinuta de angajator, potrivit legii.

- Randul 13 "Baza Contributie Individuala ASIGURARI SOCIALE plafonata" - cu castigul brut care constituie baza de calcul pentru contributia individuala de asigurari sociale, plafonat conform legilor in vigoare.

- Randul 14 "Contributie Individuala ASIGURARI SOCIALE"- cu suma reprezentand contributia individuala de asigurari sociale datorata de asigurat si retinuta de angajator, potrivit legii.
Sectiunea E.3. Date detaliate privind impozitul pe venit se va completa astfel:

- Randul 1 "Sectiunea" - se completeaza cu sectiunea selectata anterior "A".

- Randul 2 "Tip asigurat" - se completeaza tipul de asigurat "6-Administratorii societatilor comerciale, companiilor/societatilor nationale si regiilor autonome, desemnati /numiti in conditiile legii, precum si reprezentantii in adunarea generala a actionarilor si in consiliul de administratie".

- Randul 3 "Functie de baza" - se completeaza cu valoarea "in afara functiei de baza".

- Randul 4 "Tip venit referitor la perioada de raportare (P sau A)" - se completeaza cu "P" pentru veniturile realizate in perioada de raportare (cea pentru care se completeaza declaratia);

- Randul 8 "Venit brut" - se completeaza cu suma reprezentand venitul brut realizat de asigurat, potrivit legii.

- Randul 9 "Contributii sociale obligatorii" - se completeaza, dupa caz, cu suma reprezentand contributii sociale obligatorii, potrivit legii.

- Randul 14 "Venit baza de calcul al impozitului" - se completeaza, dupa caz, conform sectiunii "E.1. Venituri din salarii obtinute la functia de baza", "E.2. Alte venituri din salarii" sau potrivit dispozitiilor legale in vigoare, pentru celelalte categorii de venituri.

- Randul 15 "Impozit retinut" - se completeaza, dupa caz, conform sectiunii "E.1. Venituri din salarii obtinute la functia de baza", "E.2. Alte venituri din salarii" sau potrivit dispozitiilor legale in vigoare, pentru celelalte categorii de venituri.

- Randul 16 "Suma incasata" - se completeaza cu suma rezultata in urma aplicarii formulei: Suma incasata = Venit baza de calcul al impozitului - Impozit retinut

Sectiunea E.2. Alte venituri din salarii se va completa automat, astfel:

- Randul 1 "Venit brut" se completeaza cu suma reprezentand venitul brut din salarii realizat de angajat.
- Randul 2 "Contributii sociale obligatorii" - se inscrie suma totala reprezentand contributii sociale obligatorii suportate de asigurat, potrivit legii.

- Randul 3 "Venit baza de calcul al impozitului" - se inscrie diferenta dintre venitul brut şi contributiile obligatorii pe fiecare loc de realizare a acestora.
- Randul 4 "Impozit retinut" - se inscrie suma reprezentand impozitul pe veniturile din salarii, retinut de platitorul de venit, calculat prin aplicarea cotei de impozitare asupra bazei de calcul, conform legii.

Daca exista erori/atentionari sau date incomplete, se emit mesaje de eroare sub forma unor ferestre de atentionare. In acestea sunt scrise informatii referitoare la randurile din sectiunile din formular corespunzatoare datelor eronate si/sau corelatiilor nerespectate. Dupa completarea formularului este obligatorie verificarea globala prin intermediul butonului "VALIDARE".

Daca sunt erori la aceasta faza, programul atentioneaza printr-un mesaj care invita la verificarea fisierul de erori atasat. Dupa analizarea mesajelor de eroare se pot face corectii, conform procedurii descrise in Anexa 7 la ordin si validarilor detaliate din "Anexa 8 cu validari", pe care o gasiti pe site anaf.ro. Mentionam ca in situatia in care sunt doar atentionari, fisierul XML poate fi generat si declaratia depusa. Dupa o validare reusita, se genereaza automat fisierul XML, care este integrat in fisierul PDF. In cazul in care anterior validarii reusite au existat erori, fisierul cu erori atasat se va sterge automat si se va atasa fisierul XML. De asmenea, trebuie verificata daca este completata ultima versiune a formularului D112_A3.0.0.

Din cele prezentate consideram ca ati completat corect formularul 112, cu atat mai mult cu cat fisierul XML este generat fara erori si avertizari.

Daca validarea nu a dat mesaje de eroare, declaratia este pregatita pentru transmitere. La depunerea pe portalul e-guvernare dupa confirmarea introducerii datelor de identificare, veti fi directionati pe pagina de unde alegeti link-ul corespunzator declaratiei 112. Se apasa butonul Browse, se alege fisierul PDF corespunzator declaratiei pe care doriti sa o depuneti, se apasa butonul Trimite.

Daca depunerea nu se face cu succes, este de recamandat sa fie verificata corectitudinea fisierului de depus si reluarea procesul de upload. Daca depunerea se face cu succes, veti primi pe recipisa mesajul de validare fara erori, orice avertizare precum cea mentionata neimpiedicand depunerea formularului.

Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Probleme la completarea formularului 112. Cum procedam pentru indemnizatia administratorului?":
Rating:

Nota: 4 din 3 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Legea preventiei va avea o componenta pentru administratia locala. Noua lege se va publica in cateva zile
    • Sunt nenumarate cazurile in care, confruntati cu un control ANAF, nu ati avut la indemana documentele justificative necesare sau nu ati reusit sa argumentati o greseala descoperita de inspectori. Legea Preventiei porneste de la ideea de educare si informare a antreprenorilor, venind in sprijinul acestora printr-o clarificare a unor prevederi pe care acestia trebuie sa le respecte Legea preventiei despre care am scris pe larg aici va include si o componenta privind administratia local. Saptamana...» citeste mai departe aici

  • Dosar Impozit specific 2017: Norme, exemple, conditii impozit specific in regim mixt si toate informatiile in vigoare
    • Va oferim intr-un singur loc informatiile actualizate si de ultima ora privind impozitul specific, valabil din 2017. Incepem prin a va oferi doua materiale extrem de detaliate in care sunt incluse multe dintre informatiile de care aveti nevoie pentru a aplica in mod corect impozitul specific si pentru a evita orice sanctiuni din partea ANAF. Recomandam astfel urmatoarele doua materiale: Notificati ANAF pana la 31 martie daca platiti impozit specific in 2017! Amenzi de 5.000 lei in caz contrar!...» citeste mai departe aici

  • Ce rezolvari exista pentru facturile primite de la furnizori inactivi?
    • Problemele care apar in cazul facturilor trimise de catre un furnizor inactiv in prezent trebuie remediate imediat de firma care primeste aceste facturi. Vom vedea in ce masura se poate deduce TVA si daca se poate considera cheltuiala deductibila. Avem cazul urmator: "S-a primit factura cu TVA de servicii transport in data de 08.03.2017. Verificand in Registrul de inactivi s-a constatat ca aceasta firma este inactiva din 01.03.2017. Furnizorul a comunicat ca avea sediul expirat si astfel a fost...» citeste mai departe aici

  • Legea preventiei, gata pana la 1 aprilie. Unele contraventii privind casa de marcat ar putea fi iertate la prima abatere
    • Din momentul in care Legea preventiei va intra in vigoare, mai multe firme ar putea fi iertate pentru unele contraventii, daca sunt la prima abatere si daca vor aplica planul de conformare, indreptand neregulile in termenul dat de catre inspectorii fiscali. Daca pentru antreprenorii corecti aceasta lege ii poate scuti de multe sanctiuni care se dau in prezent ca urmare a interpretarii incorecte a unei legislatii stufoase, exista riscul ca multe firme sa profite de pe urma acestor noi prevederi...» citeste mai departe aici

  • PFA-ul, inca rentabil. Cum sa minimizezi impozitele si contributiile
    • Este cunoscut faptul ca exista mii de liber-profesionisti (avocati, artisti, arhitecti, medici), care vor sa pastreze in regula tot ce tine de domeniul fiscal-contabil. De asemenea, in fiecare zi se infiinteaza noi PFA-uri, care au ca scop sa fie profitabile. Fie ca sunteti PFA, fie ca va ocupati de contabilitate pentru clienti PFA, este esential sa cunoasteti cu exactitate ce deduceri se pot face ca sa scadeti impozitele, ce taxe sunt sau nu obligatorii si, mai ales, cand sunt obligatorii....» citeste mai departe aici

  • Studiu EY: Directorii financiari sunt preocupati de impactul datelor asupra raportarilor
    • Ritmul si volumul crescut de date afecteaza capacitatea directorilor financiari de a furniza rapid si fara erori informatii relevante consiliilor de administratie, arata raportul How can reporting catch up with an accelerating world?, publicat de EY. 66% dintre respondentii de la nivel global considera ca aceasta problema va influenta semnificativ eficienta raportarii. Procentul este semnificativ mai mare decat cel de anul trecut (57%), arata acelasi studiu. Potrivit Mediafax, raportul are la...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.