Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Indemnizatia administratorului strain si plata contributiilor datorate. Ce tratament fiscal aplicam?

23-Oct-2013
5725
Analizam mai jos cazul unei societati care are un administratyor angajat pe baza de contract de administrare. Acesta este cetatean strain si detine un NIF. Pentru indemnizatia din contract, acestuia i se calculeaza lunar toata taxele si contributiile salariale (identice cu ale unui salariat). De asemenea, administratorul primeste pentru deplasarile din afara tarii in interesul firmei cheltuieli cu diurna, transportul si cazare.

Vom stabili in ce masura e corect ca societatea sa ii retina acestuia toate contributiile si taxele salariale, declarandu-le in Declaratia 112. De asemenea, vom stabili daca aceste cheltuieli cu cazarea si cu transportul sunt deductibile.

Mentionam ca impozitul pe venitul asimilat salariilor si contributiile sociale obligatorii aferente indemnizatiei administratorului strain sunt retinute in conditii similare salariilor si declarate in mod specific in declaratia nominala 112.

Insa, pentru indemnizatia administratorului nu se datoreaza contributia la asigurarile pentru somaj (angajat si angajator), contributia de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale si contributia la Fondul de garantare pentru plata creantelor salariale, potrivit exceptiilor specifice reglementate de art. 29616 lit. c1, d1 si f coroborate cu art. 2964 alin. 1 lit. e din Codul fiscal. Prin urmare, pentru indemnizatia administratorului se datoreaza impozit pe venit, contributia la asigurarile sociale de stat (individuala si a angajatorului), contributia la asigurarile sociale de sanptate (angajat si angajator) si contributia pentru concedii si indemnizatii.

De mentionat este si ipoteza in care administratorul strain este rezident intr-un stat membru UE, caz in care devin aplicabile dispozitiile Regulamentului (CE) 883/2004 al Parlamentului European si al Consiliului din 29 aprilie 2004 privind coordonarea sistemelor de securitate sociala si Regulamentul (CE) 987/2009 al Parlamentului European si al Consiliului din 16 septembrie 2009 de stabilire a procedurii de punere in aplicare a Regulamentului (CE) 883/2004.

Potrivit acestora regula este aceea ca sistemul de securitate sociala aplicabil este cel stabilit de legislatia statului membru in care lucratorul presteaza activitate, in acest caz legislatia din Romania. Insa, in ipoteza in care administratorul strain cetatean UE este considerat detasat sau se afla in situatie de pluriactivitate si prezinta documentul portabil A1 eliberat de autoritatile competente din tara sa de rezidenta, atunci el nu datoreaza contributii sociale in Romania pentru perioada inscrisa in certificat. Daca nu prezinta documentul portabil A1 se aplica regula generala, respectiv datoreaza contributiile sociale conform legislatiei din Romania (CAS, CASS si CCI).

In privinta impozitului pe venit, nu prezinta nicio relevanta ca prezinta sau nu certificat de rezidenta fiscala intrucat indemnizatia asimilata salariului este suportata de societatea din Romania.

Diurna acordata administratorului este considerata avantaj de natura salariala si supusa impozitului pe venit conform art. 55 alin. 2 lit. k din Codul fiscal si contributiilor sociale obligatorii conform art. 2964 alin. 1 lit. u din Codul fiscal.

Numai in cazul salariatilor (ceea ce nu este cazul administratorului) diurna acordata pe perioada delegarii si detasarii in alta localitate, in tara si in strainatate, in interesul serviciului, in limita a de 2,5 ori nivelul legal stabilit prin hotarare a Guvernului pentru personalul din institutiile publice este considerata ca venit neimpozabil conform art. 55 alin. 4 lit. g din Codul fiscal.

Fiind vorba de o cheltuiala de natura salariala supusa impozitului pe venit, diurna administratorului este deductibila la calculul profitului impozabil, in conformitate cu prevederile art. 21 alin. 1 coroborat cu art. 21 alin. 4 lit. l din Codul fiscal.

Sursa: PortalContabilitate.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Indemnizatia administratorului strain si plata contributiilor datorate. Ce tratament fiscal aplicam?":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Modificari in Codul Fiscal 2021 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2021!‚Äč

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari in Codul Fiscal 2021 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Termenul de depunere pentru declaratiile fiscale 392 si 393 in 2021
    • In Monitorul Oficial, nr.72 din 31 ianuarie 2020 a fost publicata OG nr.6/2020 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul Fiscal, precum si pentru reglementarea unor masuri fiscal-bugetare. Ordonanta nr.6/2020 a intrat in vigoare de la 3 februarie 2020. Printre cele mai importante modificari se numara amanarea termenului de depunere a declaratiilor fiscale 392A, 392B si 393 pana la data de 31 decembrie 2022. Contribuabilii nu mai sunt obligati sa depuna declaratiile pana...» citeste mai departe aici

  • Distribuire dividende. Cum se evidentiaza in Declaratia 205 si care este termenul limita de depunere pentru 2021
    • In anul 2019 societatea a distibuit dividende aferente anului 2019. Valoarea distribuita a fost de 45000lei pentru fiecare din cei 3 asociati. In anul 2020 fiecare a incasat sume diferite din dividende. O parte din sumele incasate provine din dividendele anului 2018. La completarea Declaratiei 205 anul acesta la rubrica sume incasate se completeaza suma incasata aferenta dividentelor anului 2019 sau suma incasata pe total adica aferenta anului 2019 cat si din anii precedenti. Multumesc!...» citeste mai departe aici

  • Modificari aduse CODULUI FISCAL de Legea 296/2020 - impozitul pe veniturile microintreprinderilor
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat, pe site-ul oficial, un material cu privire la modificarile aduse Codului Fiscal de Legea 296/2020-Titlul III- impozitul pe veniturile microintreprinderilor. Forma Codului fiscal in vigoare INAINTE de modificarile aduse de Legea 296/2020 22. Art. 51 Cotele de impozitare ……………………… (2) Prin exceptie de la prevederile alin. (1), pentru persoanele juridice române nou-infiintate,...» citeste mai departe aici

  • ANAF propune o noua procedura de inregistrare in scopuri de TVA (Proiect de Ordin)
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat, in data de 25 ianuarie 2021, un nou Proiect de ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala pentru aprobarea Procedurii de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata, potrivit prevederilor art. 316 alin. (1) lit. a), b) sau c) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare. Prin Hotararea Guvernului nr.864/2020, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.956...» citeste mai departe aici

  • Sunteti profesionist cu experienta in sectorul public?
    • Grupul de Editura si Consultanta in Afaceri Rentrop & Straton isi extinde divizia Informatii Specializate pentru Institutii Publice. Sunteti profesionist cu experienta intr-unul dintre domeniile: Contabilitate Bugetara, Taxe si Impozite Locale, Audit Intern, Achizitii Publice, Control Intern Managerial? Daca vreti sa va alaturati echipei noastre de specialisti, asteptam cu mult interes sa ne trimiteti un scurt mesaj pe adresa institutiipublice@rs.ro. Rentrop & Straton - 25 de ani de excelenta in...» citeste mai departe aici

  • Contribuabilii pot beneficia de asistenta ANAF pentru a-si indeplini obligatiile fiscale in 2021
    • ANAF va pune accent, si in 2021, pe indrumarea si informarea contribuabililor, in vederea stimularii conformarii voluntare, prin derularea Proiectului pilot. Agentia Nationala de Administrare Fiscala va intensifica, si in anul 2021, activitatile de indrumare si asistenta in domeniul fiscal, manifestandu-si in acest sens rolul activ pentru sprijinirea contribuabililor in vederea indeplinirii obligatiilor fiscale ce le revin. Astfel, institutia deruleaza Proiectul pilot privind stimularea...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2021!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificari in Codul Fiscal 2021 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016