Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Contract de leasing. Cum facem inregistrarile contabile?

31-Mar-2014
5518
Pentru un contract de leasing operational in derulare, incheiat pentru un autoturism, avem urmatoarele date conform contractului:

1.valoare de intrare a bunului = 20.000 euro
2.valoare totala rate de leasing exclusiv costuri accesorii = 20.000 euro
3.buget de remediere a deteriorarii bunului = 8000 euro.
4.valoare totala contract = 26.000 euro
5.valoare reziduala a bunului = 7500 euro.
6.durata contractului 57 luni.

Nu vom face referire la TVA si nici la cursul valutar de inregistrare al facturilor. Pe langa chiria lunara care se inregistreaza pe baza de factura primita, ( 612= 401), vom vedea ce inregistrari contabile mai sunt obligatorii lunar (amortizare, extrabilantier).
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Vezi detalii
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Vezi detalii


Vom stabili astfel daca transferul bunului la sfarsitul contractului se face la valoarea reziduala si ce inregistrari contabile se fac.

Contractul de leasing operational este de fapt un contract de inchiriere cu tot ceea ce deriva din acest tip de contract. Ceea ce trebuie sa plateasca firma dumneavoastra sunt, in termenii agreati prin contract, ratele lunare care se inregistreaza ca si cheltuieli privind chiria.

Alte cheltuieli care trebuie suportate conform contractului se inregistreaza in conturile specifice si conform regulilor de deducere prevazute de Codul Fiscal. Un exemplu specific leasingului operational ar fi costurile de intretinere ale autoturism generate de utilizarea acestuia peste un anumit numar de kilometri / an care se inregistreaza prin intermediul contului 611 “Cheltuieli cu intretinerea si reparatiile".

Nu aveti un activ intrat si, ca urmare, nu trebuie sa inregistrati cheltuieli privind amortizarea.

In monografia de mai jos consideram cazul in care utilizatorul se incadreaza in prevederile art. 21, alin.(4), lit.t), din Codul Fiscal.

Primirea in gestiune a mijlocului de transport in regim de leasing operational (valoarea ratelor de leasing) ca urmare :
Extrabilantier se inregistreaza:

Debit 8036 "Redevente, locatii de gestiune si alte datorii asimilate"cu ratele de leasing cumulate

In conturile bilantiere se inregistreaza:

% = 401 Furnizori
612.1 Chirie auto deductibila
612.2 Chirie auto nedeductibila
4426. 1 TVA deductibila -50%
4426. 2 TVA nedeductibila -50%

Inregistrare TVA nedeductibila

% = 4426 TVA nedeductibila
612.1 Chirie auto deductibila
612.2 Chirie auto nedeductibila

Si concomitent diminuarea ratelor de leasing (extrabilantier):
Credit cont 8036 Redevente, locatii de gestiune, chirii si alte datorii asimilate

La sfarsitul contractului de leasing bunul se poate achizitiona la valoarea reziduala potrivit prevederilor contractuale. Aceasta operatiune se inregistreaza ca o achizitie de mijloc fix nou:

% = 404 Furnizori de imobilizari

2133 Mijloace de transport

4426. 1 TVA deductibila -50%
4426. 2 TVA nedeductibila -50%


Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Contract de leasing. Cum facem inregistrarile contabile?":
Rating:

Nota: 4.33 din 6 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Editorial: Nu pretul e problema consultantilor fiscali care raman fara clienti
    • Traim in contextul unei economii influentate major de contextul international. Ne place sau nu, trebuie sa privim si catre vecini, dar si peste ocean. Sunt lucruri pe care trebuie sa le avem in vedere atunci cand ne stabilim inclusiv obiectivele financiare pentru anul in curs. In mare, asta cere de la noi sa fim mai prevazatori, mai chibzuiti cand vorbim de bugete si de cheltuieli. Dar ce influenta are actualul context socio-economic asupra clientilor? In mod similar, si pe acestia ii face sa...» citeste mai departe aici

  • ANAF va trimite scrisori pentru esalonarea datoriilor
    • Saptamana aceasta, la 27 martie, premierul Sorin Grindeanu a avut o noua intalnire cu presedintele ANAF, Bogdan Stan, si cu ministrul Finantelor, Viorel Stefan, pentru a evalua la ce nivel de implementare se afla cele 14 masuri noi pe care ANAF ar trebui deja sa le aplice pentru cresterea colectarii veniturilor la bugeutl de stat. Premierul Sorin Grindeanu le-a spus acestora ca va urmari in continuare personal modul in care se va derula activitatea ANAF, cu precadere in ce priveste imbunatatirea...» citeste mai departe aici

  • Vineri, 31 martie 2017 inclusiv, termen limita de declarare a mentiunilor pentru anumite categorii de contribuabili
    • Stim cat de pretioasa este informatia actualizata, mai ales pentru orice profesionist din domeniul fiscal-contabil care isi doreste sa aiba agenda de lucru organizata si cu termene pe care sa le respecte la timp. Cu atat mai mult trebuie sa va informati in aceasta perioada in care, asa cum v-am anuntat deja, ANAF pregateste controale pentru firmele care depun D 101. Va informam ca vineri, 31 martie 2017, este termenul de declarare a mentiunilor, prin formularul 010 "Declaratie de inregistrare...» citeste mai departe aici

  • Legea preventiei va avea o componenta pentru administratia locala. Noua lege se va publica in cateva zile
    • Sunt nenumarate cazurile in care, confruntati cu un control ANAF, nu ati avut la indemana documentele justificative necesare sau nu ati reusit sa argumentati o greseala descoperita de inspectori. Legea Preventiei porneste de la ideea de educare si informare a antreprenorilor, venind in sprijinul acestora printr-o clarificare a unor prevederi pe care acestia trebuie sa le respecte Legea preventiei despre care am scris pe larg aici va include si o componenta privind administratia local. Saptamana...» citeste mai departe aici

  • Ce schimbari va implementa obligatoriu ANAF pana la 15 aprilie 2017!
    • Premierul Sorin Grindeanu a analizat, in cadrul intalnirii de lucru cu reprezentantii Ministerului Finantelor Publice si ANAF, propunerile acestora pentru cresterea gradului de colectare a taxelor si impozitelor si pentru imbunatatirea relatiei dintre administratia fiscala si contribuabilii persoane fizice si juridice. Sunt avute in vedere o serie de masuri urgente cu implementare pana la data de 15 aprilie 2017, dintre care mentionam: Consilierea contribuabililor pentru plata la timp a taxelor...» citeste mai departe aici

  • PFA-ul, inca rentabil. Cum sa minimizezi impozitele si contributiile
    • Este cunoscut faptul ca exista mii de liber-profesionisti (avocati, artisti, arhitecti, medici), care vor sa pastreze in regula tot ce tine de domeniul fiscal-contabil. De asemenea, in fiecare zi se infiinteaza noi PFA-uri, care au ca scop sa fie profitabile. Fie ca sunteti PFA, fie ca va ocupati de contabilitate pentru clienti PFA, este esential sa cunoasteti cu exactitate ce deduceri se pot face ca sa scadeti impozitele, ce taxe sunt sau nu obligatorii si, mai ales, cand sunt obligatorii....» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.