Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Redirectionarea a 2% din impozitul pe salariu catre un ONG, in cursul anului

31-Iul-2018
6585

Desi posibilitatea redirectionarii a 2% din impozitul pe salariu este in vigoare deja de cativa ani buni, inca sunt multi contribuabili care nu au decis catre ce organizatie se vor indrepta cei 2% din impozitul lor pe salariu, fie din lipsa de timp, fie, majoritatea, din cauza ca nu au inteles complet care este procedura.

Asadar, cum redirectioneaza o persoana fizica unui ONG cei 2% din impozitul pe salarii in cursul anului? Ce reglementare exista in acest sens?

Raspunsul specialistului

In temeiul art. 79 alin. (1) din Codul fiscal, persoanele fizice care realizeaza venituri din salarii si asimilate salariilor pot dispune asupra destinatiei unei sume reprezentand 2% sau 3,5% din valoarea totala a impozitului anual pe veniturile din salarii, dupa cum urmeaza:

a) in cota de 2% pentru sustinerea entitatilor nonprofit care se infiinteaza si functioneaza in conditiile legii si a unitatilor de cult, precum si pentru acordarea de burse private, conform legii; sau

b) in cota de 3,5% pentru sustinerea entitatilor nonprofit si a unitatilor de cult, care sunt furnizori de servicii sociale acreditati cu cel putin un serviciu social licentiat, in conditiile legii.

Obligatia calcularii si platii sumei reprezentand 2% sau 3,5% din valoarea totala a impozitului anual pe veniturile din salarii revine organului fiscal competent.

Optiunea se exercita la organul fiscal competent, prin depunerea unei cereri pana la termenul legal de depunere a Declaratiei Unice privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice, respectiv pana la data de 15 martie inclusiv a anului urmator celui de realizare a veniturilor.

Prin exceptie de la aceasta modalitate de a dispune de o parte din impozitul anual pe salarii, persoana fizica poate opta pentru calcularea, retinerea si plata de catre angajator/platitor a sumei reprezentand 2% sau 3,5% din impozitul lunar datorat pentru veniturile din salarii si asimilate salariilor, pana la termenul de plata a impozitului, dupa cum urmeaza:

a) in cota de 2% pentru sustinerea entitatilor nonprofit care se infiinteaza si functioneaza in conditiile legii si a unitatilor de cult, precum si pentru acordarea de burse private, conform legii; sau

b) in cota de 3,5% pentru sustinerea entitatilor nonprofit si a unitatilor de cult, care sunt furnizori de servicii sociale acreditati cu cel putin un serviciu social licentiat, in conditiile legii.

Optiunea pentru redirectionarea unei parti din impozitul lunar se exercita la platitorul de venit/angajator in scris de catre persoana fizica care obtine venituri din salarii si asimilate salariilor si se aplica incepand cu impozitul datorat pentru veniturile din salarii si asimilate salariilor aferente lunii urmatoare celei in care acesta a depus cererea la angajator/platitor. Optiunea ramane valabila pentru o perioada de cel mult 2 ani fiscali consecutivi.

Distribuirea cotei de 2% sau 3,5% din impozitul datorat se efectueaza de catre platitorul de venit pana la termenul de plata al impozitului, incepand cu luna exercitarii optiunii.

In acest sens, a fost adaptata si Declaratia 112, societatea urmand sa completeze Sectiunea „E.4. Destinatia sumelor pentru acordarea de burse private, precum si pentru sustinerea unei entitati nonprofit/unitati de cult reprezentand 2% sau 3,5% din impozit”.

Astfel, aceasta sectiune se completeaza in situatia in care angajatul opteaza pentru calcularea, retinerea si plata, de catre angajator sau platitorul de venituri, dupa caz, pentru acordarea de burse private sau a sumei reprezentand 2% din impozitul datorat, potrivit legii, pentru sustinerea entitatilor nonprofit care se infiinteaza si functioneaza in conditiile legii si a unitatilor de cult, precum si pentru acordarea de burse private, sau 3,5% din impozitul datorat, pentru sustinerea entitatilor nonprofit si a unitatilor de cult, care sunt furnizori de servicii sociale acreditati cu cel putin un serviciu social licentiat.

In acest sens, Tabelul de la lit. b) se completeaza in situatia sustinerii unei entitati nonprofit/unitati de cult sau a unei entitati nonprofit/unitati de cult, care este furnizor de servicii sociale acreditat cu cel putin un serviciu social licentiat, in conditiile legii.

Coloana „Denumire entitate nonprofit/unitate de cult” - se inscrie denumirea completa a entitatii nonprofit/unitatii de cult.

Coloana „Cod de identificare fiscala a entitatii nonprofit/unitatii de cult” - se inscrie codul de identificare fiscala a entitatii nonprofit/unitatii de cult.

Coloana „cota distribuita” - se inscrie cota de 2% sau 3,5%, dupa caz.

Coloana „Suma” - se completeaza cu suma care se vireaza de catre angajator/platitorul de venit in contul entitatii nonprofit/unitatii de cult. 

De asemenea, pentru optiunea privind distribuirea, dupa caz, a unei sume in cota de 2% sau 3,5% din impozitul pe venit datorat, potrivit Codului fiscal, pentru veniturile din salarii si asimilate salariilor, randul 2 „Suma deductibila” din Sectiunea „A - Creante fiscale din impozit pe venitul din salarii si contributii sociale” din Anexa nr. 1 se completeaza cu sumele care se deduc in perioada de raportare din impozitul datorat, pentru sustinerea entitatilor nonprofit/unitatilor de cult, precum si pentru acordarea de burse private, conform legii.

La randul 1 „Suma datorata” se inscrie suma reprezentand impozitul pe salarii datorat in perioada de raportare, iar la randul 3 "Suma de plata (rd. 1 - rd. 2)" se inscrie diferenta intre suma de la randul 1 si cea de la randul 2.

In concluzie, in situatia in care optiunea pentru redirectionarea unei parti din impozitul lunar se exercita la platitorul de venit/angajator distribuirea cotei de 2% sau 3,5% din impozitul datorat se efectueaza de catre platitorul de venit pana la termenul de plata al impozitului, incepand cu luna exercitarii optiunii.

Raspuns oferit de specialistii Portal Contabilitate, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Redirectionarea a 2% din impozitul pe salariu catre un ONG, in cursul anului":
Rating:

Nota: 4.5 din 3 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • ANAF a actualizat D112. Noua versiune a PDF-ului inteligent
    • UPDATE 17.04.2019 Pe site-ul oficial al ANAF a fost actualizat PDF-ul inteligent pentru Declaratia 112 - privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate - conform Ordinului comun al ministrului Finantelor Publice nr.611/2019, ministrului Muncii si Justitiei Sociale nr.138/2019 si al ministrului Sanatatii nr. 127/2019, valabil incepand cu 01.01.2019. Declaratia 112 actualizata poate fi accesata AICI >> Articol initial In...» citeste mai departe aici

  • Oficial de la ANAF: Completarea Declaratiei Unice in cazul beneficiarilor de vouchere pentru bicicleta - venitul este impozabil
    • Surpriza de proportii in cazul beneficiarilor voucherelor pentru bicicleta! Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) atrage atentia asupra unui aspect trecut cu vederea de cei mai multi dintre ei: voucherul este supus impozitului pe venit! Asadar, una dintre conditiile citite in graba sau pe diagonala de posesorii voucherelor pentru bicicleta oferite de Primaria Municipiului Bucuresti in 2018 spune ca “utilizarea voucherelor atrage obligatia beneficiarului de declarare a...» citeste mai departe aici

  • Concedii de odihna neefectuate. Tratament contabil
    • "Actionariatul societatii doreste ca sumele aferente concediilor neefectuate in cursul anului sa fie provizionate la sfarsitul exercitiului financiar in corespondenta cu o datorie contingenta care urmeaza a fi achitata intr-o perioada ulterioara. Este aceasta abordare corecta din punct de vedere contabil avand in vedere faptul ca nu se pune problema compensarii in bani a concediului neefectuat, ci doar amanarea in timp a concediului care in fapt este determinata de necesitatea prezentei in...» citeste mai departe aici

  • MFP: Termenul de solutionare a cererilor de inscriere in Registrul entitatilor s-a redus la jumatate
    • Ministerul Finantelor Publice anunta ca timpul de solutionare a solicitarilor de inscriere in Registrul entitatilor/unitatilor de cult pentru care se acorda deduceri fiscale a fost redus la maximum cinci zile. Aceasta masura a fost luata de ANAF ca urmare a solicitarii venite din partea MFP, scopul principal fiind acela de a elimina blocajele. Mai mult, MFP anunta ca inscrierea in Registru se realizeaza in ziua aprobarii cererii de inscriere, in loc de data comunicarii Deciziei privind aprobarea...» citeste mai departe aici

  • Legea privind modificarea salarizarii bugetare in invatamant, in vigoare de pe 20 aprilie! (Oficial, in Monitorul Oficial)
    • Legea privind aprobarea Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 41/2018 pentru modificarea si completarea Legii-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice a fost publicat, miercuri, in Monitorul Oficial nr. 296, partea I, din 17 aprilie 2019. Concret, anumite categorii de personal din invatamantul universitar si preuniversitar vor beneficia de acordarea unor sporuri, majorari salariale. Pe de alta parte, este exclusa de la cresterea accelerata a salariilor...» citeste mai departe aici

  • Servicii de administrare. Tratament fiscal TVA
    • "O societate incheie un contract de administrare cu o alta societate. In baza contractului factureaza o suma fixa lunar pentru administrarea societatii. In plus, anual intocmeste o factura reprezentand cota parte din profitul societatii administrate, clauza stipulata in contract. Aceasta factura va fi intocmita cu TVA sau fara TVA? Ce alte implicatii fiscale rezulta din incheierea unui astfel de contract?". Acesta este cazul de la care a plecat specialistul nostru in formularea raspunsului redat...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016