Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Redirectionarea a 2% din impozitul pe salariu catre un ONG, in cursul anului

31-Iul-2018
1312

Desi posibilitatea redirectionarii a 2% din impozitul pe salariu este in vigoare deja de cativa ani buni, inca sunt multi contribuabili care nu au decis catre ce organizatie se vor indrepta cei 2% din impozitul lor pe salariu, fie din lipsa de timp, fie, majoritatea, din cauza ca nu au inteles complet care este procedura.

Asadar, cum redirectioneaza o persoana fizica unui ONG cei 2% din impozitul pe salarii in cursul anului? Ce reglementare exista in acest sens?

Raspunsul specialistului

In temeiul art. 79 alin. (1) din Codul fiscal, persoanele fizice care realizeaza venituri din salarii si asimilate salariilor pot dispune asupra destinatiei unei sume reprezentand 2% sau 3,5% din valoarea totala a impozitului anual pe veniturile din salarii, dupa cum urmeaza:

a) in cota de 2% pentru sustinerea entitatilor nonprofit care se infiinteaza si functioneaza in conditiile legii si a unitatilor de cult, precum si pentru acordarea de burse private, conform legii; sau

b) in cota de 3,5% pentru sustinerea entitatilor nonprofit si a unitatilor de cult, care sunt furnizori de servicii sociale acreditati cu cel putin un serviciu social licentiat, in conditiile legii.

Obligatia calcularii si platii sumei reprezentand 2% sau 3,5% din valoarea totala a impozitului anual pe veniturile din salarii revine organului fiscal competent.

Optiunea se exercita la organul fiscal competent, prin depunerea unei cereri pana la termenul legal de depunere a Declaratiei Unice privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice, respectiv pana la data de 15 martie inclusiv a anului urmator celui de realizare a veniturilor.

Prin exceptie de la aceasta modalitate de a dispune de o parte din impozitul anual pe salarii, persoana fizica poate opta pentru calcularea, retinerea si plata de catre angajator/platitor a sumei reprezentand 2% sau 3,5% din impozitul lunar datorat pentru veniturile din salarii si asimilate salariilor, pana la termenul de plata a impozitului, dupa cum urmeaza:

a) in cota de 2% pentru sustinerea entitatilor nonprofit care se infiinteaza si functioneaza in conditiile legii si a unitatilor de cult, precum si pentru acordarea de burse private, conform legii; sau

b) in cota de 3,5% pentru sustinerea entitatilor nonprofit si a unitatilor de cult, care sunt furnizori de servicii sociale acreditati cu cel putin un serviciu social licentiat, in conditiile legii.

Optiunea pentru redirectionarea unei parti din impozitul lunar se exercita la platitorul de venit/angajator in scris de catre persoana fizica care obtine venituri din salarii si asimilate salariilor si se aplica incepand cu impozitul datorat pentru veniturile din salarii si asimilate salariilor aferente lunii urmatoare celei in care acesta a depus cererea la angajator/platitor. Optiunea ramane valabila pentru o perioada de cel mult 2 ani fiscali consecutivi.

Distribuirea cotei de 2% sau 3,5% din impozitul datorat se efectueaza de catre platitorul de venit pana la termenul de plata al impozitului, incepand cu luna exercitarii optiunii.

In acest sens, a fost adaptata si Declaratia 112, societatea urmand sa completeze Sectiunea „E.4. Destinatia sumelor pentru acordarea de burse private, precum si pentru sustinerea unei entitati nonprofit/unitati de cult reprezentand 2% sau 3,5% din impozit”.

Astfel, aceasta sectiune se completeaza in situatia in care angajatul opteaza pentru calcularea, retinerea si plata, de catre angajator sau platitorul de venituri, dupa caz, pentru acordarea de burse private sau a sumei reprezentand 2% din impozitul datorat, potrivit legii, pentru sustinerea entitatilor nonprofit care se infiinteaza si functioneaza in conditiile legii si a unitatilor de cult, precum si pentru acordarea de burse private, sau 3,5% din impozitul datorat, pentru sustinerea entitatilor nonprofit si a unitatilor de cult, care sunt furnizori de servicii sociale acreditati cu cel putin un serviciu social licentiat.

In acest sens, Tabelul de la lit. b) se completeaza in situatia sustinerii unei entitati nonprofit/unitati de cult sau a unei entitati nonprofit/unitati de cult, care este furnizor de servicii sociale acreditat cu cel putin un serviciu social licentiat, in conditiile legii.

Coloana „Denumire entitate nonprofit/unitate de cult” - se inscrie denumirea completa a entitatii nonprofit/unitatii de cult.

Coloana „Cod de identificare fiscala a entitatii nonprofit/unitatii de cult” - se inscrie codul de identificare fiscala a entitatii nonprofit/unitatii de cult.

Coloana „cota distribuita” - se inscrie cota de 2% sau 3,5%, dupa caz.

Coloana „Suma” - se completeaza cu suma care se vireaza de catre angajator/platitorul de venit in contul entitatii nonprofit/unitatii de cult. 

De asemenea, pentru optiunea privind distribuirea, dupa caz, a unei sume in cota de 2% sau 3,5% din impozitul pe venit datorat, potrivit Codului fiscal, pentru veniturile din salarii si asimilate salariilor, randul 2 „Suma deductibila” din Sectiunea „A - Creante fiscale din impozit pe venitul din salarii si contributii sociale” din Anexa nr. 1 se completeaza cu sumele care se deduc in perioada de raportare din impozitul datorat, pentru sustinerea entitatilor nonprofit/unitatilor de cult, precum si pentru acordarea de burse private, conform legii.

La randul 1 „Suma datorata” se inscrie suma reprezentand impozitul pe salarii datorat in perioada de raportare, iar la randul 3 "Suma de plata (rd. 1 - rd. 2)" se inscrie diferenta intre suma de la randul 1 si cea de la randul 2.

In concluzie, in situatia in care optiunea pentru redirectionarea unei parti din impozitul lunar se exercita la platitorul de venit/angajator distribuirea cotei de 2% sau 3,5% din impozitul datorat se efectueaza de catre platitorul de venit pana la termenul de plata al impozitului, incepand cu luna exercitarii optiunii.

Raspuns oferit de specialistii Portal Contabilitate, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Redirectionarea a 2% din impozitul pe salariu catre un ONG, in cursul anului":
Rating:

Nota: 4.25 din 2 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Statul pune bani deoparte pentru copilul tau, in contul de economii in care pui si tu. Programul gROwth
    • Statul roman sprijina intiativa parintilor de a economisi bani pentru copiii lor, printr-o noua OUG pentru programul gROwth. Prin intermediul conturilor deschise la trezorerie, statul participa cu o cota parte la economiile parintilor pentru copiii lor. Aceste conturi nu pot fi accesate decat pana la implinirea varstei de 18 ani a copilului pe numele caruia s-a deschis contul respectiv, scrie e-juridic.ro. In acest fel, raportul va fi castig-castig: statul obtine un imprumut facil pe care il va...» citeste mai departe aici

  • Procedura de distribuire interimara a dividendelor
    • Ce etape trebuie sa parcurga o microintreprindere cu asociat unic care doreste sa plateasca dividende din profitul inregistrat in anul 2018, conform reglementarilor valabile incepand cu luna iulie 2018 (plata trimestriala a dividentelor in cursul anului)? Se fac situatii financiare intermediare, in situatia in care bilantul s-a depus la 30 iunie 2018? Se face hotarare a adunarii asociatilor pentru aprobarea situatiilor financiare intermediare si a repartizarii profitului la dividende, la fel cum...» citeste mai departe aici

  • Reguli de interpretare a legislatiei fiscale neclare
    • In domeniul fiscal exista multe situatii in care actele normative nu sunt foarte clare, in care prevederile fiscale sunt ambigue sau interpretabile. De aceea, de multe ori, contribuabilii ajung sa interpreteze neunitar anumite prevederi din legislatia fiscala. Totusi, specialistii atrag atentia asupra faptului ca, inclusiv in situatia in care legislatia fiscala este neclara, exista anumite reguli de interpretare a legislatiei fiscale prevazute de Codul de procedura fiscala. Asadar, este de dorit...» citeste mai departe aici

  • MMACA a publicat proiectele Ghidul solicitantului si Procedura de implementare a programului Start-Up Nation 2018
    • Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat (MMACA) a pus in dezbatere publica proiectele pentru Ghidul solicitantului si Procedura de implementare a programului Start-Up Nation, editia 2018. Cei care vor sa participe la dezbatere, pot descarca documentele de pe site-ul Directiei de Antreprenoriat si Programe pentru IMM din cadrul MMACA - www.aippimm.ro. "Editia din acest an a Start-Up Nation da sanse egale proiectelor cu activitate de productie si servicii, oferind un avantaj...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016