
Raportul Special
realizat de specialisti
In cazul urmator, o firma cu sediu in Bucuresti declara un punct de lucru in alt judet. Obtine CIF deoarece au avut peste 5 salariati la acel punct de lucru. Din 2 iulie insa, punctul de lucru are doar 2 salariati. Va trebui firma sa declare si sa plateasca pe acel CIF in continuare sau va fi obligata sa ceara anularea acestuia?
Intr-adevar, in conformitate cu prevederile art. 32 alin. 7 din Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale orice persoana subiect al unui raport juridic fiscal care are organizata o entitate, cu sau fara personalitate juridica, la alta adresa decat sediul social al subiectului respectiv, cu minimum 5 persoane care realizeaza venituri din salarii, are obligatia sa solicite inregistrarea fiscala a entitatii respective, ca platitoare de salarii si de venituri asimilate salariilor, la organul fiscal din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala in a carui raza teritoriala se afla adresa unde se desfasoara efectiv activitatea acelei entitati.
In mod corespunzator, in conformitate cu prevederile art. 77 alin. (1) din Codul de procedura fiscala modificarile ulterioare ale datelor din declaratia de inregistrare fiscala trebuie aduse la cunostinta organului fiscal competent din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, in termen de 30 de zile de la data producerii acestora, prin completarea si depunerea declaratiei de mentiuni.In acelasi timp, in conformitate cu art. 74 alin. (1) din Codul de procedura fiscala contribuabilii au obligatia de a declara organului fiscal competent din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, in termen de 30 de zile, infiintarea de sedii secundare, in situatia expusa nemaifiind aplicabila exceptia de la aplicarea acestui articol prevazuta la alin. (5) deoarece nu mai sunt intrunite conditiile prevazute de Legea nr. 273/2006.
In aceste conditii urmeaza ca societatea sa depuna in temeiul art. 77 alin. (1) din Codul de procedura fiscala Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru sediile secundare formular 060, aprobata prin OMFP 2296/2007 prin care, bifand caracterul de declaratie de mentiuni sa completeze sectiunea D randul 2 privind scoaterea din evidenta ca platotr de venituri din salarii pentru sediul secundar incepand cu luna in care nu mai indeplineste conditia de inregistrare prevazuta de art. 32 alin. 7 din Legea nr. 273/2006.
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2026
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Dani Cucu, consultant fiscal, director al societatii de consultanta. Global Tax Management S.R.L.
Raport GRATUIT
Radierea unei PFA. Noile Studii de Caz cu modificarile din lege
Descarca raportul gratuit
Explicatii clare pentru munca ta zilnica.

Articole similare
Contract de subantreprenoriat. Cum procedam la declararea sediilor secundare?Venituri asimilate salariilor. Studii de caz utilePrima voluntara de sanatate. In ce consta angajamentul de plata pentru salariati?Venit din salarii. Care sunt obligatiile fiscale datorate?Nou IMPOZIT PE SALARIIle directorilor? Vezi ce a spus premierulUltimele articole
Scutirea de IMPOZIT PE SALARII pentru investitiile la bursa - intrebari si raspunsuri despre aplicarea OUG 8/2026Punct de lucru secundar, in aceeasi localitate ca sediul social. Ce obligatii fiscale avetiIMPOZIT PE SALARII. Unde se plateste impozitul pe salariu in cazul sediului secundarCe sunt cheltuielile sociale si ce trebuie sa stie companiile despre aceste tipuri de cheltuieliInfiintare ONG. Cum se infiinteaza un ONG si cum se tine contabilitatea lui?Articole similare
500 de milioane de euro pentru modernizarea sistemului de asistenta socialaFacilitatile fiscale pentru persoane cu handicapSanctiuni si amenzi pentru nedepunerea la termen a raportarilor contabile la 30 iunie 202130 septembrie 2020- termen limita pentru depunerea mai multor declaratii fiscaleGuvernul introduce Ajutorul fiscal pentru platitorii de impozit pe profit. Cum se calculeaza acesta?Ultimele articole
Pot fi incadrate serviciile gratuite ca sponsorizare? Ce prevede legeaOamenii care par sa le aiba pe toate sub control pot ajunge mai usor la epuizareControl ANAF pe TVA: cum te pregatesti din timp si ce documente trebuie sa ai la indemanaFiscalitatea service-urilor auto si comertului cu autoturisme: 5 zone unde o incadrare gresita poate costa scumpPlanul de conturi si ghidul de monografii contabile: repere esentiale pentru o contabilitate corectaArticole similare
Instructiuni de aplicare a scutirilor de taxa pe valoare adaugata. Analiza cu Irina DumitrescuBonusuri acordate pentru anul anterior. Inregistrari contabileNoi reguli pentru ajustarea bunurilor de capital de la 1 ianuarie 2017. Analiza zilei cu Irina DumitrescuCe declaratii fiscale se depun in noiembrie 2015?Procedura de acordare a amanarii la plata pentru cei care aplica Split TVAUltimele articole
ANAF pune in dezbatere procedura de anulare a obligatiilor fiscale din Legea 177/2026. Cine beneficiaza si cum se restituie banii deja platitiAi trimis o factura duplicata in SPV la migrarea ERP? Cum rezolvi fara sa risti sanctiuni[Q&A] Sponsorizare acordata unui ONG de o societate. Ce riscuri apar cand exista rude sau angajati implicati?OFICIAL. E-Factura nu mai este obligatorie pentru persoanele fizice. Legea a fost publicata in Monitorul Oficial nr. 308/2026Amnistie fiscala pentru TVA dupa ANULAREA codului de TVA: proiectul de lege a primit avize favorabileArticole similare
PUNCT DE LUCRU cu mai putin de 5 salariati. Ce se schimba la impozitul pe salarii din 2026Termen pentru reevaluarea imobilelor in scopul stabilirii impozitului pe cladiri. Analiza zilei cu Irina DumitrescuConstructii speciale la punctul de lucru. Cum procedam la plata corecta a impozitului pe constructii?Firmele pot emite cereri de finantare nerambursabila. Ce conditii trebuie indeplinite?Venituri din chirii in 2023. Ce obligatii au persoanele care realizeaza venituri din chirii incepand cu acest anUltimele articole
Achizitia unui apartament pe firma. Conditii, TVA, contabilitate si deductibilitatea cheltuielilorCompania ta lucreaza cu Booking sau Airbnb? Afla cate obligatii fiscale ascunde un simplu comision de platformaVectorul fiscal: ce este, cum se verifica si cum se modifica prin Declaratia 700. STUDII DE CAZPFA cu PUNCT DE LUCRU inchiriat: cum se declara la ANAF si cand este deductibila chiriaVanzarea cu lichidarea stocului de marfa: obligatii legale, tratament fiscal, inregistrari contabileArticole similare
Ce implicatii are noul COD FISCAL in retail?VIDEO: Facturarea de servicii inchiriere spatiu publicitarSolutii fiscale in conformitate cu cele mai noi reglementari din 2016Ce inseamna dropshipping-ul, implicatiile fiscale si studii de caz utileDeclarare achizitie servicii de la firma non-UE in 301. Cum aplicam regimul pe veniturile nerezidentilor?Ultimele articole
ANAF pune in dezbatere procedura de anulare a obligatiilor fiscale din Legea 177/2026. Cine beneficiaza si cum se restituie banii deja platitiCum completezi D112 daca ai puncte de lucru cu CIFPunct de lucru FARA angajati. Mai aveti obligatii suplimentare in 2026?PFA in 2026. NU sunt obligate sa detina cont bancar, ci sa accepte mijloace moderne de plataLegea 245/2025. Obligatii noi pentru punctele de lucru cu salariatiSfaturi de la experti
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii Monitorul oficialCodul civilCodul penal Legislatie TVA