Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Impozit pe salariu si obligatii de plata pentru punct de lucru. Cand se cere anularea CIF?

18-Aug-2015
7585

In cazul urmator, o firma cu sediu in Bucuresti declara un punct de lucru in alt judet. Obtine CIF deoarece au avut peste 5 salariati la acel punct de lucru. Din 2 iulie insa, punctul de lucru are doar 2 salariati. Va trebui firma sa declare si sa plateasca pe acel CIF in continuare sau va fi obligata sa ceara anularea acestuia?

Intr-adevar, in conformitate cu prevederile art. 32 alin. 7 din Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale orice persoana subiect al unui raport juridic fiscal care are organizata o entitate, cu sau fara personalitate juridica, la alta adresa decat sediul social al subiectului respectiv, cu minimum 5 persoane care realizeaza venituri din salarii, are obligatia sa solicite inregistrarea fiscala a entitatii respective, ca platitoare de salarii si de venituri asimilate salariilor, la organul fiscal din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala in a carui raza teritoriala se afla adresa unde se desfasoara efectiv activitatea acelei entitati.

In mod corespunzator, in conformitate cu prevederile art. 77 alin. (1) din Codul de procedura fiscala modificarile ulterioare ale datelor din declaratia de inregistrare fiscala trebuie aduse la cunostinta organului fiscal competent din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, in termen de 30 de zile de la data producerii acestora, prin completarea si depunerea declaratiei de mentiuni.In acelasi timp, in conformitate cu art. 74 alin. (1) din Codul de procedura fiscala contribuabilii au obligatia de a declara organului fiscal competent din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, in termen de 30 de zile, infiintarea de sedii secundare, in situatia expusa nemaifiind aplicabila exceptia de la aplicarea acestui articol prevazuta la alin. (5) deoarece nu mai sunt intrunite conditiile prevazute de Legea nr. 273/2006.

In aceste conditii urmeaza ca societatea sa depuna in temeiul art. 77 alin. (1) din Codul de procedura fiscala Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru sediile secundare formular 060, aprobata prin OMFP 2296/2007 prin care, bifand caracterul de declaratie de mentiuni sa completeze sectiunea D randul 2 privind scoaterea din evidenta ca platotr de venituri din salarii pentru sediul secundar incepand cu luna in care nu mai indeplineste conditia de inregistrare prevazuta de art. 32 alin. 7 din Legea nr. 273/2006.

  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Servicii reparatii auto decontata de firma de asigurari Societatea noastra executa servicii de reparatii auto, iar in cazul deschiderii unui dosar de dauna, factura in original este trimisa societatii de asigurari, care ne plateste...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Avans spre decontare, plata in numerar in Germania Achizitii auto din alt stat membru UE. In cazul in care este necesara plata cash in alt stat membru UE pentru achizitii auto (fara posibilitate transfer bancar) cum as putea...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Concediu paternal In cazul unui coleg care are un nou nascut si si-a luat cele 10 zile de concediu parental, 5 zile curs puericultura - se suspeda contractul de munca pt cele 10 zile cu declarare in...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Avans spre decontare Un salon de infrumusetare (SRL) are plati lunare cu numerar (sub 5000 lei), mai mari decat incasarile prin casa de marcat in numerar. Aceste plati sunt suportate de administrator...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Inregistrare incasare cu bon fiscal Daca in sectiune Payments facem inregistrarea la momentul vanzarii (conform raportului Z) si apoi la momentul decontarii efective in contul bancar (conform extrasului de cont) suma...citeste mai mult

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Dani Cucu, consultant fiscal, director al societatii de consultanta. Global Tax Management S.R.L.

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?



MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • E-Factura. Cu ce luna trebuie inregistrate facturile daca NU au fost primite la timp

    • Sistemul e-FACTURA pentru emisia si transmiterea facturilor electronice este utilizat de toata lumea din 1 ianuarie 2025, iar in acest context, persoanele care il folosesc trebuie sa acorde o mare atentie termenelor legale de transmitere si inregistrare a facturilor. Exista insa situatii in care facturile nu sunt emise la timp, din diferite motive, iar uneori sunt transmise in alta luna. Contribuabilii vor sa stie cum trebuie sa procedeze in aceasta situatie. Avem cazul urmator. Un contribuabil...» citeste mai departe aici

  • Taxe PFA. Care sunt EXCEPTIILE de la plata CASS in 2025

    • Conform legislatiei in vigoare, contributia la asigurarile sociale de sanatate (CASS) ramane si in 2025 la o cota de 10% din veniturile nete realizate pentru PFA-uri si se aplica atat celor care obtin venituri peste un anumit plafon, cat si celor care nu sunt scutiti pe plata CASS. Reamintim ca nivelul salariului minim brut de 4.050 lei determina noile plafoane de venit pentru CASS. In continuarea articolului vom vedea care sunt EXCEPTIILE de la plata CASS in cazul PFA, in 2025.» citeste mai departe aici

  • Declaratia 394. Bonurile fiscale SUB 100 euro vor fi trecute in D394?

    • Declaratia 394 reprezinta un document important pentru raportarea detaliata a tranzactiilor interne intre persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA. Desi aceasta declaratie este destinata in principal pentru facturi si livrari de bunuri de valoare mai mare, multi contribuabili se intreaba cum trebuie tratate bonurile fiscale cu valoarea sub 100 euro. In acest articol vom vedea cadrul legal care stabileste obligatiile de raportare a bonurilor fiscale si daca acestea trebuie incluse in...» citeste mai departe aici

  • D700 ANAF. Cazuri in care D700 trebuie depusa pana pe 31 martie 2025

    • D700 este un formular important, care este folosit de contribuabili atunci cand vor sa schimbe vectorul fiscal. Desi poate fi depus si in alte perioade, acesta are ca termen limita data de 31 martie pentru a face trecerea de la impozit micro la impozit pe profit si invers.» citeste mai departe aici

  • Formular 230. Beneficiarii sumei de 3,5% trebuie sa indeplineasca o conditie importanta

    • Persoanele fizice pot completa si depune formularul 230 Cerere privind destinatia sumei reprezentand pana la 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii si asimilate salariilor pentru sustinerea unor entitati nonprofit/unitati de cult pana la termenul de plata a impozitului. In acest context, un contribuabil se intreaba cum se depune formularul, cine si unde il transmite, dar si cine stabileste suma care va fi transferata din impozitul pe venit. TOATE aceste raspunsuri, dar si alte...» citeste mai departe aici

  • Sanctiuni e-Factura in 2025: Atentie la amenzile egale cu 15% din valoarea facturii [VIDEO]

    • Avand in vedere ca sistemul e-Factura este un sistem functional de ceva timp deja, iar obligativitatea lui a fost extinsa pentru toate categoriile de contribuabili, trebuie sa fiti foarte atenti la emiterea si inregistrarea facturilor. In acest articol vom vedea pana cand trebuie transmise facturile in E-Factura, care sunt sanctiunile, atat in cazul facturilor emise, cat si pentru cele primite, dar si un VIDEO explicativ cu privire la acest subiect.» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016