Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Executia bugetului general consolidat in anul 2016

30-Ian-2017
829

Executia bugetului general consolidat pe baza datelor operative de executie pe anul 2016 s-a incheiat cu un deficit de 18,3 miliarde de lei, respectiv 2,41% din PIB, sub tinta anuala stabilita de 2,75% din PIB.

 1. Veniturile bugetului general consolidat, in suma de 223,7 miliarde de lei, reprezentand 29,5% din PIB, au fost cu 4,3% mai mici in termeni nominali fata de anul precedent, prezentand un grad de realizare a prevederilor bugetare anuale de 95,1%.

Veniturile incasate din economia interna (fara fonduri de la Uniunea Europeana pre si post-aderare) au fost in suma de 216,9 miliarde lei (28,6% din PIB), cu 0,2% mai mari fata de anul precedent, prezentand un grad de realizare a prevederilor anuale de 97,8%.

Gradul de realizare la veniturile fiscale a fost de 97,7%, fiind influentat negativ de incasarile din impozite si taxe pe bunuri si servicii (96%) si pozitiv de incasarile din impozitul pe profit (100,5%); impozitul pe venit si salarii (100,3%); impozite si taxe pe proprietate (100,2%); alte impozite si taxe fiscale (173,6%).

S-au inregistrat cresteri fata de anul precedent la incasarile din: impozitul pe profit (+11,7%), contributii de asigurari sociale (+6,3%), impozit pe salarii si venit (+4,2%), precum si accize (+3,6%). De asemenea, in cazul contributiilor de asigurari sociale se constata o depasire a prevederilor anuale cu 0,8%.

In ceea ce priveste incasarile din TVA, acestea au inregistrat o scadere cu 9,6% fata de anul 2015, pe fondul reducerii cotei standard de TVA de la 24% la 20% incepand cu 1 ianuarie 2016. Cota redusa de 9% la alimente s-a aplicat pentru tot anul 2016 fata de 2015, cand s-a aplicat doar de la 1 iunie. Gradul de realizare al TVA fata de programul stabilit pentru 2016 a fost influentat negativ de nerealizarea programului de incasari privind obligatiile restante la bugetul general consolidat, dar
si de rambursarile din luna decembrie, care au fost peste media anuala.

incasarile din accize au inregistrat o crestere de 3,6% comparativ cu anul 2015, programul de incasari realizandu-se in proportie de 97,8%. Nerealizarea a fost influentata de evolutia accizelor la produsele energetice in luna decembrie, in contextul optimizarii fiscale a operatorilor economici din perspectiva reducerii accizei la produsele energetice de la 1 ianuarie 2017.

incasarile din alte impozite si taxa pe bunuri si servicii au scazut cu 16,7% comparativ cu anul 2015, programul de incasari fiind realizat in proportie de 60,4% din cauza nerealizarii veniturilor prevazute in bugetul fondului national unic de sanatate, respectiv contributia trimestriala pentru finantarea unor cheltuieli in domeniul sanatatii (fata de un nivel estimat de 2,8 mld lei, au fost incasate doar 1,3 mld lei, cea mai mare nerealizare provenind din contributia datorata pentru
contractele cost-volum/cost-volum-rezultat).

La nivelul administratiilor locale s-au inregistrat cresteri fata de anul precedent la veniturile nefiscale cu 13,9%, la impozite si taxe pe proprietate cu 6,1% si la taxa pe utilizarea bunurilor, autorizarea utilizarii bunurilor sau pe desfasurarea de activitati cu 1,1%.

Sumele rambursate de UE in contul platilor efectuate au inregistrat o scadere de 60,7% fata de aceeasi perioada a anului precedent, cu mentiunea ca in bugetul general consolidat sunt inregistrate numai sumele rambursate aferente proiectelor ai caror beneficiari sunt institu?iile publice, nefiind incluse si cele destinate sectorului privat, gradul de realizare al programului fiind de 50,7%.
2. Cheltuielile bugetului general consolidat, in suma de 242 miliarde de lei, s-au redus in termeni nominali cu 0,6% fata de anul precedent si cu 2,3 puncte procentuale ca pondere in PIB, reprezentand 94,5% din prevederile bugetare anuale.

Cheltuielile de personal au crescut cu 9,5% fata de anul trecut fiind determinate, in principal, de majorarile salariale acordate in a doua parte a anului 2015 si de majorarea salariului minim brut pe tara si prezinta un grad de realizare de 97,3% a prevederilor anuale.

Majorarile salariale acordate in a doua parte a anului 2015 au fost de 12% pentru personalul din institutiile publice locale, de 25% pentru personalul din sistemul public sanitar si pentru personalul din sistemul public de asistenta sociala, de 5% din septembrie 2015 si de 15% din decembrie 2015 pentru personalul din invatamant, de 10% pentru personalul din sistemul bugetar exclusiv sanatate, invatamant si asistenta sociala. Majorarea salariului minim brut pe tara a fost de 75 de lei incepand cu 1 iulie 2015, de la 975 de lei la 1.050 de lei si cu 200 de lei incepand cu 1 mai 2016, de la
1.050 de lei la 1.250 de lei.

De asemenea, din august 2016 se aplica prevederile O.U.G. nr. 20/2016 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 57/2015 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice in anul 2016, prorogarea unor termene, precum si unele masuri fiscal-bugetare si pentru modificarea si completarea unor acte normative.

Cheltuielile cu bunuri si servicii s-au majorat cu 1,2% fata de anul precedent, dar fata de prevederile bugetare au inregistrat un grad de executie de 95,1%, majorari semnificative inregistrandu-se in cazul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, respectiv de 9,8%.

Cheltuielile cu asistenta sociala au crescut fata de anul precedent cu 7,7%, fiind influentate, in principal, de majorarea cu 5% a punctului de pensie de la 1 ianuarie 2016 si de dublarea alocatiei de stat pentru copii incepand cu 1 iunie 2015, precum si alte masuri ce au fost aprobate in timpul anului 2016. Toate acestea au condus la suplimentari ale cheltuielilor cu asistenta sociala, avute in vedere la prima rectificare bugetara. Alti factori care au contribuit la sporirea cheltuielilor sociale sunt:

- cresterea numarului de beneficiari de ajutor social prin excluderea alocatiei de stat pentru copii din veniturile familiei la stabilirea ajutorului social (VMG); majorarea indemnizatiei acordate adultului cu handicap vizual grav prin majorarea cu 25% a salariului net al asistentului social debutant cu studii medii din unitatile de asistenta sociala din sectorul bugetar, altele decat cele cu paturi, si majorarea numarului de persoane incadrate in diverse tipuri de handicap; majorarea si modificarea modalitatii de stabilire a indemnizatiei lunare pentru cresterea copilului si stimulentul de insertie;
pensii de serviciu pentru grefieri, personal aeronautic, functionari publici parlamentari,
auditori ai Curtii de Conturi.

Dobanzile si subventiile au inregistrat de asemenea majorari fata de realizarile anului precedent cu 4,5%, respectiv 5,3%.

Cheltuielile pentru investitii, care includ cheltuielile de capital, precum si cele aferente programelor de dezvoltare finantate din surse interne si externe, au fost de 29,5 miliarde de lei, respectiv 3,9% din PIB, prezentand un grad de realizare a executiilor bugetare anuale de 76,5%.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Executia bugetului general consolidat in anul 2016":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Regim fiscal pentru cazare si transport fara documente justificative pe durata deplasarilor
    • Potrivit HG 714/2018, personalul din institutiile publice beneficiaza, incepand cu 1 ianuarie 2019, de o indemnizatie de delegare de 20 lei/zi si o alocatie de cazare de 230 lei/zi, plus decontarea combustibilului pentru utilizarea in deplasare a masinii personale, de 7,5 litri/100 km. In baza vechii HG 1860/2006, Codul fiscal dadea dreptul firmelor private sa respecte aceleasi decontari, diferenta fiind doar in cazul diurnei, unde se accepta ca si cheltuiala deductibila de 2,5 ori diurna pentru...» citeste mai departe aici

  • Este oficial! Alocatiile de stat, MAJORATE prin OUG!
    • UPDATE 20 februarie 2019! Vesti bune pentru parinti! Alocatiile copiilor depasesc pragul de 84 lei/luna la care ramasesera blocate din iunie 2015 (cand fusesera dublate, de la cuatumul de 42 de lei/luna)! MMJS anunta ca Guvernul a adoptat marti, 19 februarie, Ordonanta de Urgenta prin care se MAJOREAZA alocatiile copiilor, de la 84 de lei, la 150 de lei/luna. Incepand cu data de 1 a lunii urmatoare intrarii in vigoare a Legii bugetului de stat pe 2019, cuantumul alocatiilor de stat pentru...» citeste mai departe aici

  • Zilierii primesc sprijin din partea Guvernului in cautarea si gasirea unui loc de munca
    • Ministerul Muncii si Justitiei Sociale (MMJS) anunta aprobarea criteriilor de acreditare a agentiilor de intermediere intre cererea si oferta de munca ziliera, venind, astfel, in intampinarea nevoilor zilierilor. Proiectul de Hotarare initiat de MMJS si aprobat de Guvern prevede si procedura de acreditare si notificare, suspendare si retragere a acreditarii, respectiv a dreptului de a presta servicii de intermediere intre cererea si oferta de munca ziliera, dar si obligatiile agentiilor de...» citeste mai departe aici

  • MFP: Persoanele fizice care detin titluri de stat in Programul Tezaur le pot vinde inainte de scadenta
    • Persoanele fizice care detin titluri de stat in Programul Tezaur le pot rascumpara sau le pot transfera catre alt investitor- persoana fizica inainte de termen, anunta Ministerul Finantelor Publice (MFP). Potrivit unui comunicat de presa, Finantele au modificat si completat Ordinul nr.3139/2017 privind aprobarea emiterii de titluri de stat destinate populatiei prin intermediul unitatilor operative ale Trezoreriei Statului in cadrul Programului Tezaur. Astfel, persoanele fizice isi pot vinde...» citeste mai departe aici

  • Detii un business la inceput de drum? Ai nevoie de o agentie de marketing online!
    • Competitia intre business-urile online este din ce in ce mai acerba. In fond, este absolut normal: oricine isi doreste ca afacerea lui sa prospere. Dar stiai ca aproximativ jumatate dintre business-urile nou aparute nu supravietuiesc mai mult de cinci ani? Daca nu-ti doresti sa ajungi in aceeasi situatie, este nevoie sa investesti in succesul tau. Cu toate acestea, multe persoane evita sa colaboreze cu o agentie de marketing online. Experientele anterioare neplacute reprezinta...» citeste mai departe aici

  • ANRE proroga termenul de transmitere a cifrei de afaceri pentru calcularea contributiei de 2% stipulata in OUG 114/2018
    • Potrivit unui anunt facut de Autoritatea Nationala de Reglementare in domeniul Energiei (ANRE), termenul de transmitere a cifrei de afaceri in functie de care se va calcula contributia de 2% datorata de companiile energetice (asa cum este stipulat in OUG 114/2018) se abroga! Deocamdata, noul termen de furnizare a acestor date este necunoscut. "Avand in vedere prevederile Ordinului ANRE nr. 224/2018 de aprobare a tarifelor si contributiilor banesti percepute de ANRE in anul 2019, precum si...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016