Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Deficitul bugetului consolidat dupa primele noua luni urca la 2,6% din PIB

30-Oct-2019
842

Daca anul trecut deficitul bugetului consolidat dupa primele noua luni era de 1,77% din Produsul Intern Brut (respectiv 16,8 mld. de lei), anul acesta deficitul bugetului consolidat pentru aceeasi perioada a anului este de 2,6% din PIB (respectiv 26,97 mld. lei). Vorbim, asadar, de o majorare a deficitului bugetar pentru primele noua luni din 2019 de 60% fata de perioada similara a anului trecut.

Executia bugetului general consolidat, conform datelor operative, s-a incheiat pe primele noua luni ale anului 2019 cu un deficit de 26,97 miliarde de lei, respectiv 2,6% din PIB, potrivit datelor transmise de Ministerul Finantelor Publice. 

In cele ce urmeaza vom vorbi despre bugetul general consolidat pentru primele noua luni din 2019 impartit pe venituri si pe cheltuieli, asa cum apare in Buletinul MFP, in nota privind executia bugetului general consolidat – septembrie 2019.

1.Veniturile bugetului general consolidat reprezinta 22,2% din PIB (adica 228,7 miliarde lei), comparativ cu 21,7% din PIB in aceeasi perioada a anului 2018 – adica vorbim de o crestere cu 11,6% a veniturilor, respectiv o crestere cu 23,7 miliarde lei, in termeni nominali, fata de perioada similara a anului precedent. 

Asadar, vorbim de cresteri in zona:
- Incasarilor din contributii de asigurari (+15,3%, respectiv o crestere cu 11,0 miliarde lei), 
- Impozitui pe profit (+14,5%, respectiv o crestere cu 1,6 miliarde lei), 
- TVA (+11,9%, respectiv o crestere de 5,1 miliarde lei, ajungand la o valoare de 47,5 miliarde lei), 


- Accizelor (+8,8%, respectiv o crestere de 1,8 miliarde lei),
- Incasarilor din impozite si taxe pe proprietate au crescut cu 14,1% respectiv o crestere cu 0,7 miliarde lei.

Incasarile din contributiile de asigurari au fost influentate de cresterea efectivului de salariati din economie, a castigului salarial mediu brut, a salariului minim pe economie, dar si de conditiile legislative noi privind transferul contributiilor din sarcina angajatorului in sarcina angajatului, reglementate prin OUG nr. 79/2017.

Pe de alta parte, s-au inregistrat scaderi ale incasarilor la taxa pe utilizarea bunurilor, autorizarea utilizarii bunurilor sau pe desfasurarea de activitati (77,8% fata de aceeasi perioada anului precedent). Aceste scaderi sunt rezultatul aplicarii OUG nr. 52/2017 privind restituirea sumelor reprezentand taxa speciala pentru autoturisme si autovehicule, taxa pe poluare pentru autovehicule, taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule si timbrul de mediu pentru autovehicule. 

Sumele de la Uniunea Europeana in contul platilor efectuate sunt de 11,1 miliarde lei. 

2. Cheltuielile bugetului general consolidat sunt in suma de 255,6 miliarde lei, cu 15,3% mai mari fata de aceeasi perioada a anului precedent.

Astfel, au crescut:
- Cheltuielile de personal (cu 20,2% in plus fata de aceeasi perioada din 2018). Cresterea se datoreaza majorarilor salariale acordate potrivit Legii cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice. 
- Cheltuielile cu bunuri si servicii (cu 16,4% fata de primele noua luni ale anului precedent). Cresteri semnificative se inregistreaza atat la bugetul fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, dar si la bugetul de stat.
- Cheltuielile cu subventiile (cu 11,3%, fata de perioada similara din 2018). 
- Cheltuielile cu asistenta sociala (cu 11,1%, fata de aceeasi perioada a anului trecut). In acest caz, principalele influente sunt: 

  • majorarea punctului de pensie cu 10% de la 1 iulie 2018, ajungand de la 1.000 lei la 1.100 lei, si cu 15% de la 1 septembrie 2019, ajungand de la 1.100 lei la 1.125 lei, 
  • cresterea nivelului indemnizatiei sociale pentru pensionari de la 520 lei la 640 lei (de la 1 iulie 2018) si de la 640 lei la 704 lei (incepand cu septembrie 2019). 

- Cheltuielile pentru investitii, care includ cheltuielile de capital si pe cele aferente programelor de dezvoltare finantate din surse interne si externe (cu 50,5% mai mari fata de aceeasi perioada a anului precedent), respectiv s-au inregistrat cheltuieli pentru investitii in suma de 22,9 miliarde lei.

Vezi AICI executia bugetului consolidat pentru primele noua luni din 2019 >>

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Deficitul bugetului consolidat dupa primele noua luni urca la 2,6% din PIB":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Modificari in Codul Fiscal 2020 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!‚Äč

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari in Codul Fiscal 2020 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Registrul de Evidenta Fiscala pentru PFA - modalitatea corecta de completare
    • Obtineti venituri din activitati independente? Atunci sunteti obligat sa completati Registrul de Evidenta Fiscala. Insa aici intervin mai multe aspecte complicate ori neclare. Registrul de Evidenta Fiscala (REF) este un document in care trebuie sa treceti totalul veniturilor si totalul cheltuielilor pentru intreaga perioada de activitate desfasurata in anul fiscal precedent pana la data depunerii Declaratiei unice privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele...» citeste mai departe aici

  • Reminder ANAF! Bonificatii acordate contribuabililor pentru plata la termen a impozitelor
    • Administratia Judeteana a Finantelor Publice Teleorman reaminteste ca fost completata O.U.G. 33/2020, prin care se acorda bonificatii pentru plata in termen a impozitului pe profit si a impozitului pe veniturile microintreprinderilor (5% pentru contribuabilii mari si 10% pentru ceilalti), stabilindu-se o serie de reguli noi: a) pentru definitivarea impozitului pe profit aferent anului fiscal, prin declaratia anuala, bonificatia aplicata anterior (5% sau 10%), la declararea trimestriala, se scade...» citeste mai departe aici

  • Plata impozitului pe venit in cazul microintreprinderilor. Declaratii fiscale OBLIGATORII
    • Calculul si plata impozitului pe veniturile microintreprinderilor se efectueaza trimestrial, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare trimestrului pentru care se calculeaza impozitul. Declaratiile depuse de o microintreprindere 1. Declaratia 100 - se completeaza de platitorii de impozite, taxe si contributii sociale carora le revin obligatii de plata la bugetul stat. Cateva dintre acestea sunt: impozitul pe veniturile microintreprinderilor, impozitul privind venitul persoanelor fizice,...» citeste mai departe aici

  • Proiect de Ordin ANAF. Organizarea si operationalizarea Registrului central electronic pentru conturi de plati si conturi bancare cu IBAN
    • Proiectul de ordin al presedintelui A.N.A.F privind organizarea si operationalizarea Registrului central electronic pentru conturi de plati si conturi bancare identificate prin IBAN si pentru aprobarea procedurii privind obligatia institutiilor de credit, institutiilor de plata si institutiilor emitente de moneda electronica de a furniza informatii conform art. 61 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala a fost pus in dezbatere publica in data de 16.10.2020 pe site-ul...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2020 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificari in Codul Fiscal 2020 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016