Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Deficitul bugetului consolidat dupa primele noua luni urca la 2,6% din PIB

30-Oct-2019
926

Daca anul trecut deficitul bugetului consolidat dupa primele noua luni era de 1,77% din Produsul Intern Brut (respectiv 16,8 mld. de lei), anul acesta deficitul bugetului consolidat pentru aceeasi perioada a anului este de 2,6% din PIB (respectiv 26,97 mld. lei). Vorbim, asadar, de o majorare a deficitului bugetar pentru primele noua luni din 2019 de 60% fata de perioada similara a anului trecut.

Executia bugetului general consolidat, conform datelor operative, s-a incheiat pe primele noua luni ale anului 2019 cu un deficit de 26,97 miliarde de lei, respectiv 2,6% din PIB, potrivit datelor transmise de Ministerul Finantelor Publice. 

In cele ce urmeaza vom vorbi despre bugetul general consolidat pentru primele noua luni din 2019 impartit pe venituri si pe cheltuieli, asa cum apare in Buletinul MFP, in nota privind executia bugetului general consolidat – septembrie 2019.

1.Veniturile bugetului general consolidat reprezinta 22,2% din PIB (adica 228,7 miliarde lei), comparativ cu 21,7% din PIB in aceeasi perioada a anului 2018 – adica vorbim de o crestere cu 11,6% a veniturilor, respectiv o crestere cu 23,7 miliarde lei, in termeni nominali, fata de perioada similara a anului precedent. 

Asadar, vorbim de cresteri in zona:
- Incasarilor din contributii de asigurari (+15,3%, respectiv o crestere cu 11,0 miliarde lei), 
- Impozitui pe profit (+14,5%, respectiv o crestere cu 1,6 miliarde lei), 
- TVA (+11,9%, respectiv o crestere de 5,1 miliarde lei, ajungand la o valoare de 47,5 miliarde lei), 


- Accizelor (+8,8%, respectiv o crestere de 1,8 miliarde lei),
- Incasarilor din impozite si taxe pe proprietate au crescut cu 14,1% respectiv o crestere cu 0,7 miliarde lei.

Incasarile din contributiile de asigurari au fost influentate de cresterea efectivului de salariati din economie, a castigului salarial mediu brut, a salariului minim pe economie, dar si de conditiile legislative noi privind transferul contributiilor din sarcina angajatorului in sarcina angajatului, reglementate prin OUG nr. 79/2017.

Pe de alta parte, s-au inregistrat scaderi ale incasarilor la taxa pe utilizarea bunurilor, autorizarea utilizarii bunurilor sau pe desfasurarea de activitati (77,8% fata de aceeasi perioada anului precedent). Aceste scaderi sunt rezultatul aplicarii OUG nr. 52/2017 privind restituirea sumelor reprezentand taxa speciala pentru autoturisme si autovehicule, taxa pe poluare pentru autovehicule, taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule si timbrul de mediu pentru autovehicule. 

Sumele de la Uniunea Europeana in contul platilor efectuate sunt de 11,1 miliarde lei. 

2. Cheltuielile bugetului general consolidat sunt in suma de 255,6 miliarde lei, cu 15,3% mai mari fata de aceeasi perioada a anului precedent.

Astfel, au crescut:
- Cheltuielile de personal (cu 20,2% in plus fata de aceeasi perioada din 2018). Cresterea se datoreaza majorarilor salariale acordate potrivit Legii cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice. 
- Cheltuielile cu bunuri si servicii (cu 16,4% fata de primele noua luni ale anului precedent). Cresteri semnificative se inregistreaza atat la bugetul fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, dar si la bugetul de stat.
- Cheltuielile cu subventiile (cu 11,3%, fata de perioada similara din 2018). 
- Cheltuielile cu asistenta sociala (cu 11,1%, fata de aceeasi perioada a anului trecut). In acest caz, principalele influente sunt: 

  • majorarea punctului de pensie cu 10% de la 1 iulie 2018, ajungand de la 1.000 lei la 1.100 lei, si cu 15% de la 1 septembrie 2019, ajungand de la 1.100 lei la 1.125 lei, 
  • cresterea nivelului indemnizatiei sociale pentru pensionari de la 520 lei la 640 lei (de la 1 iulie 2018) si de la 640 lei la 704 lei (incepand cu septembrie 2019). 

- Cheltuielile pentru investitii, care includ cheltuielile de capital si pe cele aferente programelor de dezvoltare finantate din surse interne si externe (cu 50,5% mai mari fata de aceeasi perioada a anului precedent), respectiv s-au inregistrat cheltuieli pentru investitii in suma de 22,9 miliarde lei.

Vezi AICI executia bugetului consolidat pentru primele noua luni din 2019 >>

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Deficitul bugetului consolidat dupa primele noua luni urca la 2,6% din PIB":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Procedura DAC6. CE, UNDE si CUM raportam la ANAF?
    • Atentie! 28 februarie 2021 este termenul de raportare a aranjamentelor transfrontaliere raportabile incepand cu 25 iunie 2018 pana la 30 iunie 2020. Intelegeti acum de ce punem in discutie DAC6? -mai sunt doar cateva zile pana la primul termen stabilit de lege! -nu aveti timp sa gresiti (ca mai apoi sa remediati), puteti ajunge la penalizari pentru intarziere -nu va puteti permite nicio greseala! Va costa mult prea mult! Amenda pentru neraportarea tranzactiilor de optimizare fiscala ori...» citeste mai departe aici

  • Contribuabilii pot beneficia de asistenta ANAF pentru a-si indeplini obligatiile fiscale in 2021
    • ANAF va pune accent, si in 2021, pe indrumarea si informarea contribuabililor, in vederea stimularii conformarii voluntare, prin derularea Proiectului pilot. Agentia Nationala de Administrare Fiscala va intensifica, si in anul 2021, activitatile de indrumare si asistenta in domeniul fiscal, manifestandu-si in acest sens rolul activ pentru sprijinirea contribuabililor in vederea indeplinirii obligatiilor fiscale ce le revin. Astfel, institutia deruleaza Proiectul pilot privind stimularea...» citeste mai departe aici

  • Formularul 207 si termenul limita de depunere in februarie 2021. Cand NU se completeaza declaratia
    • Agentia Nationala de Administrare Brasov a publicat un material informativ cu privire la depunerea Formularului 207 in 2021. Termenul de depunere a declaratiei este anual: a) pana in ultima zi a lunii februarie inclusiv a anului curent pentru anul expirat; b) ori de cate ori platitorul de venit constata erori in declaratia depusa anterior, acesta completeaza si depune o declaratie rectificativa. Cine depune declaratia: Platitorii de venituri cu regim de retinere la sursa: - persoane juridice...» citeste mai departe aici

  • Obligatia declararii aranjamentelor tranfrontaliere conform Directivei UE 2018/822
    • Avem urmatoarea situatie, firma SRL infintata conform legislatiei din ROMANIA din 2006 CU ACTIONARIAT FIRMA din UE 99% si persoana fizica 5% tot din aceiasi tara UE. Relatiile comerciale se desfasoara pe baza de contract si comenzi care se factureaza si se incaseaza in cont bancar din ROMANIA. Firma nu a acordat imprumuturi, nu a transferat marfa sau alte bunuri. In aceasta situatie trebuie declarate aceste relatii comerciale cu DAC6 - Formular utilizat de intermediarii sau contribuabilii...» citeste mai departe aici

  • ANAF a publicat ghidul pentru stabilirea rezidentei fiscale in cazul persoanelor fizice
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat ghidul pentru stabilirea rezidentei fiscale in cazul persoanelor fizice. Ghidul se adreseaza persoanelor fizice rezidente/nerezidente, care parasesc/sosesc in Romania, si in cazul carora este necesara stabilirea/modificarea rezidentei fiscale, respectiv impozitarea venituriloe obtinute. Criterii de stabilire a rezidentei persoanei fizice potrivit conventiei de evitare a dublei impuneri: Daca o persoana fizica este considerata rezidenta atat in...» citeste mai departe aici

  • Webinar: Modificari legislative in FISCALITATE 2021
    • Fiscalitatea este zguduita de noi schimbari legislative. Ai nevoie de o sursa sigura de solutii si rezolvari avantajoase pentru probleme fiscale de actualitate! Noi avem cea mai buna sursa: webinarul Modificari legislative in FISCALITATE 2021. Cei mai buni lectori in domeniul fiscal-contabil va ajuta sa scapati de stresul amenzilor! Gabi Jinga si Gabriel Gheorghe va invita sa vizualizati webinarul Modificari legislative in fiscalitate 2021. Aflati solutii avantajos legale pentru problemele cu...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016