Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Blocajele omniprezente impiedica investitiile IMM-urilor in inovare. Raportul de tara 2017

03-Mar-2017
675

Va informam ca recent a fost publicat Raportul anual de tara al Romaniei, document ce prezinta concluziile evaluarii economice a Romaniei prin prisma analizei anuale a cresterii efectuate de Comisia Europeana.I. Analiza a reflectat urmatoarele concluzii generale:

Economia Romaniei a inregistrat o ascensiune ciclica in ultimii doi ani.

In 2016, cresterea economica a atins un punct maxim raportat la perioada de dupa criza (4,9 %), situatie generata de o cerere interna puternica pe fondul unor politici fiscale prociclice.
Se prevede o crestere economica de 4,4 % in 2017 si 3,7 % in 2018.
Deficitul de cont curent s-a deteriorat in 2016 si se preconizeaza ca se va accentua si mai mult, intrucat cererea interna puternica a determinat sporirea importurilor.
Investitiile publice s-au redus in 2016 din cauza unui nivel scazut de absorbtie a fondurilor UE.

Piata fortei de munca s-a consolidat si mai mult ca urmare a unei cresteri economice solide

somajul se apropie de nivelurile scazute inregistrate inainte de criza si se estimeaza ca va continua sa scada in perioada 2017-2018.

Politica fiscala a devenit prociclica in 2016, iar deficitul este in crestere

Ponderea datoriei publice se asteapta sa se deterioreze, ramanand insa sub 60 % din PIB.
Deficitul public a crescut la 2,8 % din PIB in 2016 si se estimeaza ca va creste in continuare la 3,6 % in 2017si 3,9 % in 2018.

Stabilitatea financiara s-a imbunatatit, dar mai trebuie sa faca fata unor provocari

Nivelul ridicat al creditelor neperformante este o provocare, iar initiativele legislative repetate ar putea submina stabilitatea, previzibilitatea juridica si perceptia investitorilor.

Provocarile structurale pot afecta perspectivele pe termen mediu

Pentru prima data din 2008, productia efectiva si-a depasit potentialul si este de asteptat ca aceasta tendinta sa se mentina si in perioada 2017-2018.
Daca nu se impulsioneaza agenda de reforme structurale a Romaniei, competitivitatea bazata pe alte elemente decat preturile si potentialul de crestere economica vor fi drastic limitate.

In 2016 au fost initiate reforme ample, insa potentialul neutilizat al fortei de munca limiteaza cresterea economica.
Ocuparea fortei de munca si ratele de activitate in randul femeilor, persoanelor slab calificate, tinerilor, persoanelor cu handicap si romilor raman sub media UE.
Cheltuielile publice pentru investitii sunt ridicate, insa eficienta scazuta a infrastructurii franeaza cresterea economica.

II. In ceea ce priveste analiza realizata asupra mediului de afaceri din Romania, au fost semnalate urmatoarele aspecte:

Mediul de afaceri s-a imbunatatit, dar prezinta in continuare o serie de deficiente

intre 2011 si 2016, competitivitatea Romaniei s-a imbunatatit in mod semnificativ, dar cu toate acestea, se afla pe locul 36 in clasamentul Bancii Mondiale privind climatul favorabil afacerilor ("Doing Business") pentru 2017 si a cazut de pe locul 53 pe locul 62 in Raportul privind competitivitatea la nivel mondial ("Global Competitiveness Report") .

S-au inregistrat progrese in simplificarea procedurilor administrative

Dupa ce perioada 2011-2013 a fost marcata de lipsa progreselor, in perioada 2013-2015 acestea au fost semnificative, fiind adoptate doua strategii in domeniu, un plan de actiune privind spiritul antreprenorial, mediul de afaceri si IMM-urile si un program guvernamental pentru perioada 2013-2016. Instituirea unui departament specializat pentru IMM-uri, mediu de afaceri si turism a consolidat in continuare progresele. Ca urmare, in ultimii 3 ani, Romania a obtinut rezultate peste media UE in ceea ce priveste facilitarea crearii de noi intreprinderi.

Blocajele omniprezente impiedica investitiile IMM-urilor in inovare

IMM-urile au un nivel scazut de inovare, iar fluxul de cunostinte dintre activitatile publice de C&D si mediul de afaceri este slab, aspect confirmat de faptul ca Romania se afla in coada clasamentului la dimensiunea "Colaborari si spirit antreprenorial" din cadrul tabloului de bord.

Birocratia, infrastructura slab dezvoltata si nivelul scazut de educatie antreprenoriala reprezinta tot atatea obstacole in calea spiritului antreprenorial inovator si a crearii si dezvoltarii de intreprinderi in sectorul tehnologiei.

Se preconizeaza ameliorarea accesului la finantare cu ajutorul unei serii de noi instrumente financiare

Se estimeaza ca infiintarea unei banci nationale de promovare si crearea unei banci pentru IMM-uri, anuntate de noul guvern, vor imbunatati accesul la finantare pentru intreprinderi.

Coruptia, intalnita la toate nivelurile, ramane un obstacol in calea desfasurarii de activitati economice.

Asadar, principalele constatari ale analizei cuprinse in prezentul raport de tara si provocarile conexe in materie de politici sunt urmatoarele:
Rata scazuta a somajului este, prin urmare, insotita de una dintre cele mai ridicate rate de inactivitate din UE.
Romania are unul dintre cele mai ridicate niveluri de inegalitate a veniturilor din UE.
Rata constant ridicata a parasirii timpurii a scolii si cea scazuta a absolvirii invatamantului tertiar nu vin in intampinarea nevoii crescande de mana de lucru calificata, pe fondul unei flux persistent de emigratie.
Cheltuielile publice pentru investitii au fost printre cele mai ridicate din UE in ultimul deceniu, dar calitatea perceputa a infrastructurii se numara printre cele mai scazute din UE.
Reforma administratiei publice s-a accelerat in 2016, dar nu este inca finalizata.

Sursa: CNIPMMR

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Blocajele omniprezente impiedica investitiile IMM-urilor in inovare. Raportul de tara 2017":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Salariul minim, majorat cu 100 de lei! Premierul desemnat: Aceasta decizie nu o poate lua decat un Guvern legitim
    • Asa cum a anuntat ieri - 22 octombrie - ministrul demis al Muncii, astazi a fost pus in Transparenta decizionala proiectul de Hotarare privind majorarea salariului minim brut pe economie la 2.262 de lei, fata de 2080 de lei, cat este in prezent. Cresterea de 100 de lei se aplica salariului minim net. Pentru persoanele cu studii superioare, salariul de baza minim brut pe economie se majoreaza cu aproape 300 de lei, de la de la 2.350 lei la 2.620 lei lunar. Ministrul demis al Muncii a...» citeste mai departe aici

  • OG 6/2019: Anularea obligatiilor accesorii
    • O societate a primit o decizie referitoare la obligatiile fiscale accesorii reprezentand dobanzi si penalitati aferente impozitului pe profit, TVA, si fond pentru persoane cu handicap pentru trimestrul trecut (iunie 2019). Pot fi anulate printr-o solicitare catre ANAF? Iata care este opinia specialistului nostru: Prin Capitolul II din OG 6/2019 s-a instituit posibilitatea anularii unor obligatii accesorii. Conform art. 23 din ordonanta aceasta facilitate se aplica pentru debitorii - persoane...» citeste mai departe aici

  • Completarea plajei de facturi din declaratia 394
    • Va rog sa imi spuneti ce facturi se trec la plaja de facturi in Declaratia 394, daca avem si livrari in Romania cu 19%, scutite, intracomunitare si externe. Trebuie trecute doar facturile din tara si sarit peste cele ce nu fac obiectul livrarilor interne sau trec toata plaja din decizie. Completarea si depunerea declaratiei: Cartusul I Plaje de facturi 2.1 Plaja de facturi alocate _______ _______ _______ ________ de la seria _______ numarul _______ la seria _______ numarul ________ din...» citeste mai departe aici

  • Spor de noapte? Rezolvari legale pentru problemele privind retribuirea corecta a salariatilor
    • De cate ori nu v-ati aflat in situatia de a nu sti cum sa aplicati legea, a nu sti in ce categorie sa incadrati un anumit interval orar de munca sau de a nu sti cum sa retribuiti corect orele lucrate noaptea sau in weekend? Astazi vom aborda doua astfel de situatii si va vom arata cum trebuie tratate corect. Ore sulimentare in intervalul orar de noapte De exemplu, pentru un angajat care lucreaza zilnic intre 9:00 - 18:00 si care efectueaza suplimentar cate 2 ore in intervalul 22:00 - 6:00, ati...» citeste mai departe aici

  • Achizitionarea de locuinte, fara adeverinta de venit, pentru romanii din diaspora! (propunere)
    • Ilan Laufer, fost ministru al IMM-urilor si coordonatorul programului Smart Start USA, este de parere ca una dintre cele mai bune masuri de repatriere a romanilor care incearca sa isi cladeasca un viitor in afara granitelor este ca statul sa le acorde posibilitatea achizitionarii de locuinte fara adeverinta de venit. Acesta a precizat chiar ca are deja in lucru un draft de proiect de lege in acest sens. "Este nevoie de o Lege a repatrierii pentru Romania, pentru care eu o sa ma lupt in...» citeste mai departe aici

  • MFP: Disponibilitatile prevazute in OUG 114/2018 se vireaza la bugetul de stat (proiect de Ordin)
    • Ministerul Finantelor Publice a pus in dezbatere publica un proiect de Ordin care completeaza Ordinul nr. 1386/2019 pentru aprobarea Normelor metodologice privind virarea la bugetul de stat de catre Ministerul Sanatatii si Ministerul Tineretului si Sportului a disponibilitatilor prevazute la art. 57 si 59 din OUG 114/2018 privind instituirea unor masuri in domeniul investitiilor publice si a unor masuri fiscal-bugetare, modificarea si completarea unor acte normative si prorogarea unor termene....» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016