Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ANAF supune aprobarii formularele 600 si 610

04-Dec-2017
1751

Agentia Nationala de Administrare Fiscala supune dezbaterii publice un proiect de act normativ prin care propune urmatoarele:

a) aprobarea modelului si continutului formularului "Declaratie privind venitul asupra caruia se datoreaza contributia de asigurari sociale si cu privire la incadrarea veniturilor realizate in plafonul minim pentru stabilirea contributiei de asigurari sociale de sanatate";

b) aprobarea modelului si continutului formularului "Decizie de impunere privind stabilirea contributiei de asigurari sociale si a contributiei de asigurari sociale de sanatate pentru persoane fizice" si a anexei "Situatie privind stabilirea contributiei de asigurari sociale si a contributiei de asigurari sociale de sanatate";

c) aprobarea instructiunilor de completare a formularului "Declaratie privind venitul asupra caruia se datoreaza contributia de asigurari sociale si cu privire la incadrarea veniturilor realizate in plafonul minim pentru stabilirea contributiei de asigurari sociale de sanatate".

Reamintim ca, de la 1 ianuarie 2018, vor intra in vigoare o serie de modificari in domeniul contributiilor sociale datorate de catre persoanele fizice, stipulate in Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.79/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal.

Astfel, stabilirea contributiei de asigurari sociale, in situatia indeplinirii conditiilor prevazute de art.148, alin.(2) din Codul fiscal, se face de administratia fiscala competenta, in functie de un venit ales de contribuabil care nu poate fi mai mic decat nivelul salariului de baza minim brut pe tara garantat in plata aprobat prin hotarare a Guvernului, in vigoare in luna pentru care se datoreaza contributia.

De asemenea, ANAF stabileste contributia de asigurari sociale de sanatate in situatia realizarii de catre contribuabil a categoriilor de venituri prevazute la art.155 din Codul fiscal (venituri din activitati independente, venituri din asocierea cu o persoana juridica, din cedarea folosintei bunurilor, din investitii, din activitati agricole, silvicultura si piscicultura sau venituri din alte surse) cel putin egale cu 12 salarii de baza minime brute pe tara. in acest caz, contributia de asigurari sociale de sanatate se stabileste in functie de salariul de baza minim brut pe tara in vigoare in luna pentru care se datoreaza.

Persoanele fizice obligate la plata contributiei de asigurari sociale, respectiv a contributiei de asigurari sociale de sanatate, dupa caz, depun anual la organul fiscal competent, pana la data de 31 ianuarie inclusiv a anului pentru care se stabileste contributia, o declaratie pe propria raspundere cu privire la venitul ales asupra caruia datoreaza contributia de asigurari sociale, precum si incadrarea veniturilor realizate in plafonul minim prevazut de lege in vederea stabilirii contributiei de asigurari sociale de sanatate. In cazul celor care incep o activitate in cursul anului, declaratia se depune in termen de 30 de zile de la data producerii evenimentului.

in situatia in care persoanele fizice nu indeplinesc conditiile prevazute la art.148 si 155 din Codul fiscal (realizarea de venituri sub un plafon minim), acestea pot opta pentru depunerea declaratiei si plata contributiilor in aceleasi conditii prevazute pentru persoanele obligate, potrivit legii. Optiunea este obligatorie pentru intregul an fiscal.

Pe baza declaratiei depuse de contribuabili, administratia fiscala competenta stabileste contributia de asigurari sociale, respectiv contributia de asigurari sociale de sanatate, dupa caz, prin decizie de impunere.

In situatia incetarii sau suspendarii temporare a activitatii, potrivit legislatiei in materie, in cursul anului fiscal, contribuabilii depun la organul fiscal competent, in termen de 30 de zile de la data la care a intervenit evenimentul, o declaratie in vederea stoparii obligatiilor de plata, potrivit art.151, alin.(3) si art.174, alin.(3) din Codul fiscal.

Conform art.148, alin.(5) si art.170, alin.(6) din cod, modelul, continutul, modalitatea de depunere si de gestionare a declaratiei privind venitul asupra caruia se datoreaza contributia de asigurari sociale, respectiv al declaratiei cu privire la incadrarea veniturilor realizate in plafonul minim pentru stabilirea contributiei de asigurari sociale de sanatate, se aproba prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Sponsorizarile catre persoanele fizice bolnave. Reglementari cheie

    • In Romania, companiile au posibilitatea de a ajuta persoanele fizice care se confrunta cu probleme de sanatate, insa acest sprijin trebuie acordat in conformitate cu anumite cerinte legale specifice. Pentru ca procesul sa se desfasoare corect si transparent, atat companiile care ofera ajutorul, cat si beneficiarii acestuia trebuie sa inteleaga cu claritate distinctia fundamentala intre sponsorizare si donatie, deoarece fiecare forma de sprijin implica obligatii fiscale si juridice diferite. In...» citeste mai departe aici

  • E-Factura: Termenul de scutire, EXTINS pana in octombrie 2025 pentru anumite entitati

    • Conform profit.ro, Guvernul a aprobat astazi o ordonanta de urgenta prin care termenul pentru obligativitatea utilizarii sistemului e-Factura de catre micii producatori agricoli este amanat pana la 1 octombrie 2025. Aceeasi amanare se aplica si institutelor sau centrelor culturale ale altor state, care activeaza in Romania pe baza unor acorduri interguvernamentale.» citeste mai departe aici

  • SAF-T ANAF: Ce coduri sa aplici in SAF-T pentru facturi emise cu bon fiscal

    • De la intrarea in vigoare a raportarii SAF-T, firmele trebuie sa fie tot mai atente la codurile fiscale aplicate in fisierul D406. Una dintre situatiile frecvente este cea in care se emite o factura pentru o vânzare deja incasata cu bon fiscal. In acest articol iti aratam ce cod SAF-T trebuie sa folosesti, cum se face inregistrarea contabila corecta si care sunt cerintele ANAF in acest caz. Informatiile sunt utile mai ales pentru contribuabilii platitori de TVA care vând cu amanuntul...» citeste mai departe aici

  • Casa de marcat portabila pentru PFA. Speta utila cu privire la obligativitatea utilizarii ei

    • In contextul legislatiei fiscale actuale, utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale (case de marcat) este obligatorie pentru majoritatea operatorilor economici care incaseaza contravaloarea bunurilor si serviciilor direct de la populatie. Totusi, odata cu diversificarea modului in care sunt prestate aceste servicii, au aparut si solutii moderne precum casele de marcat portabile, esentiale mai ales pentru activitatile desfasurate in afara sediului fix, cum ar fi serviciile de asistenta...» citeste mai departe aici

  • Obiecte de inventar. MONOGRAFIE contabila privind casarea obiectelor de inventar

    • In practica, firmele se confrunta frecvent cu situatii in care anumite obiecte de inventar se deterioreaza iremediabil si nu mai pot fi utilizate in activitatea economica. In lipsa predarii catre o unitate specializata pentru casare, este important ca scoaterea acestora din gestiune sa fie realizata corect din punct de vedere contabil si fiscal. In acest articol explicam care sunt pasii necesari: de la documentele obligatorii (inventariere, proces-verbal, decizia de scoatere), pana la...» citeste mai departe aici

  • Impozitul pe dividende. Se plateste la data AGA sau la fiecare transa?

    • Distribuirea profitului sub forma de dividende este o practica obisnuita in cadrul societatilor comerciale. Totusi, in spatele acestui proces aparent simplu, se afla o serie de obligatii fiscale importante. Impozitul pe dividende, momentul retinerii, declararii si platii acestuia, precum si modificarile legislative intervenite, trebuie tratate cu atentie pentru a evita erori sau sanctiuni. In acest articol, prezentam un studiu de caz concret care clarifica modul de aplicare corecta a regulilor...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016