Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Studiu de caz: Regimul accizelor pentru cantitatile ce depasesc normele de consum pentru motorina scutita de la plata accizelor

04-Mar-2015
1602


Pentru analiza urmatoare, pornim de la cazul in care, in cursul anului 2014, s-a constatat o depasire a consumului de motorina fara acciza fata de normele de consum aprobate, depasire ce urmeaza a se recupera de la persoanele responsabile. Stabilim daca in acest caz se calculeaza acciza, se vireaza la Bugetul statului si daca se recupereaza de la persoana responsabila.

Modalitatea si conditiile de acordare a scutirii de la plata accizelor pentru motorina utilizata in scopul prevazut la art.206^60 alin.(1) lit.b) din Codul fiscal sunt reglementate la pct.113 subpct.113.1.2. de la titlul VII din normele metodologice de aplicare a Codului fiscal, aprobate prin HG 44/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, denumite in continuare Norme metodologice.

Insa, utilizarea unui produs accizabil (care are dreptul de a fi scutit) in orice scop care nu este in conformitate cu scutirea se considera eliberare pentru consum conform prevederilor art.206^7 alin.(7) din Codul fiscal.

De asemenea, in cazul unui produs energetic (pentru care accizele nu au fost anterior exigibile) se considera eliberare pentru consum atunci cand produsul energetic este oferit spre vanzare ori este utilizat drept combustibil pentru motor sau combustibil pentru incalzire in conformitate cu prevederile art.206^7 alin.(8) din Codul fiscal. Pentru aplicarea alin.(8) al art.206^7 din Codul fiscal
sunt date precizarile alin.(8) al pct.73 de la titlul VII din Normele metodologice.

Eliberare pentru consum in sensul titlului VII din Codul fiscal reprezinta momentul in care accizele devin exigibile, respectiv momentul in care intervine obligatia de plata a accizelor la bugetul de stat.

Potrivit prevederilor art.206^51 alin.(5) din Codul fiscal, in situatiile de la art.206^7 alin.(7) si (8) din acelasi act normativ, termenul de plata a accizelor este de 5 zile de la data la care accizele au devenit exigibile, iar declararea acestora (prin formularul 100) se efectueaza imediat la autoritatea fiscala in raza caruia isi are domiciliul fiscal respectivul platitor de accize [a se vedea art.206^52 alin.(4) din Codul fiscal].

Raportand prevederile legale mentionate anterior la cazul prezentat de dumneavoastra, in care consumul de motorina scutita de la plata accizelor in baza art.206^60 alin.(1) lit.b) din Codul fiscal
a depasit normele de consum aprobate la nivelul societatii in cursul anului 2014, trebuie avute in vedere urmatoarele aspecte:

- identificarea de catre societate a cauzei/cauzelor (de ex. furt, scurgerea produsului urmare a fisurarii/spargerii rezervorului, etc.) care au dus la depasirea normelor proprii de consum;

- identificarea destinatiei data produsului – utilizare drept combustibil pentru motor sau combustibil pentru incalzire si momentul schimbarii destinatiei (momentul in care utilizarea nu mai este in conformitate cu scutirea). Daca nu se poate preciza exact momentul in care utilizarea nu mai este in conformitate cu scutirea, se poate lua ca moment de referinta data intocmirii raportului de consum. Nu trebuie omis faptul ca motorina utilizata pentru navigatie este marcata si colorata;

- platitor la bugetul statului pentru accizele aferente cantitatii de motorina corespunzatoare depasirii normelor de consum aprobate este societatea dumneavoastra intrucat aceasta entitate este beneficiarul scutirii de la plata accizelor pentru motorina destinata utilizarii drept combustibil pentru navigatie;

- o eventuala recuperare a sumelor reprezentand accizele de plata la bugetul statului, sume care nu vor avea natura juridica de impozit, de la persoanele responsabile cu depasirea normelor de consum aprobate trebuie analizata in contextul raporturilor de munca incheiate de societate cu acele persoane si prin raportare la neindeplinirea/indeplinirea defectuoasa/necorespunzatoare a atributiilor de serviciu prevazute in fisa postului a respectivelor persoane.

Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Studiu de caz: Regimul accizelor pentru cantitatile ce depasesc normele de consum pentru motorina scutita de la plata accizelor":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Modificari in Codul Fiscal 2020 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!‚Äč

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari in Codul Fiscal 2020 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • ANAF a publicat calendarul obligatiilor fiscale - DECEMBRIE 2020-
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat recent calendarul obligatiilor fiscale pentru luna decembrie 2020. Obligatii fiscale: TERMENUL in 30 de zile de la implinirea termenului de 183 de zile de prezenta in Romania OBLIGATIA Depunerea formularului "Chestionar pentru stabilirea rezidentei fiscale a persoanei fizice la sosirea in Romania" CATEGORIILE DE CONTRIBUABILI Se depune de persoana fizica sosita in Romania care are o sedere in statul roman o perioada sau mai multe perioade care...» citeste mai departe aici

  • Codul Fiscal: 67 de MODIFICARI aduse in 2 luni. Noutatile valabile din 2021
    • Ultimele 2 luni au adus 67 de modificari in Codul fiscal. Incepand cu 1 ianuarie 2021 se modifica: - art. 456 si art. 464 din Titlul IX – Impozite si taxe locale prin Legea nr. 230 din 4 noiembrie 2020 - art. 459 din Titlul IX – Impozite si taxe locale prin Legea nr. 241 din 6 noiembrie 2020 - art. 291 din Titlul VII – Taxa pe valoarea adaugata prin Legea nr. 248 din 13 noiembrie 2020 - art. 103 din Titlul IV – Impozitul pe venit, prin Legea nr. 258 din 19 noiembrie 2020...» citeste mai departe aici

  • Contractele de vanzare de bunuri ar putea fi modificate. Propuneri MEEMA
    • Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri a pus in dezbatere publica, pe site-ul oficial, un nou proiect de lege privind anumite aspecte referitoare la contractele de vanzare de bunuri. Principalele dispozitii de fond ale Directivei (UE) 2019/771 acopera cele mai importante diferente dintre normele nationale obligatorii de protectie a consumatorilor ca urmare a transpunerii de catre statele membre a normelor minime de armonizare prevazute in Directiva 1999/44/CE. Aceste diferente...» citeste mai departe aici

  • Calcul impozit pe profit. Bonificatii trimestrele anterioare din 2020
    • O institutie de credit care aplica sistemul de declarare si plata a impozitului pe profit anual, cu plati anticipate efectuate trimestrial, a optat conform art VIII din OUG 29/2020 sa efectueze plati anticipate trimestriale la nivelul sumei rezultate din calculul impozitului pe profit trimestrial curent. Beneficiaza si de bonificatiile de 10% prevazute in OUG 99/2020 pentru plata la scadenta a platii anticipate trimestriale. In anul 2020 avem urmatoarea situatie: Impozit profit in trim I - 4000...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2020 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificari in Codul Fiscal 2020 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016