Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Studiu de caz: Regimul accizelor pentru cantitatile ce depasesc normele de consum pentru motorina scutita de la plata accizelor

04-Mar-2015
1058


Pentru analiza urmatoare, pornim de la cazul in care, in cursul anului 2014, s-a constatat o depasire a consumului de motorina fara acciza fata de normele de consum aprobate, depasire ce urmeaza a se recupera de la persoanele responsabile. Stabilim daca in acest caz se calculeaza acciza, se vireaza la Bugetul statului si daca se recupereaza de la persoana responsabila.

Modalitatea si conditiile de acordare a scutirii de la plata accizelor pentru motorina utilizata in scopul prevazut la art.206^60 alin.(1) lit.b) din Codul fiscal sunt reglementate la pct.113 subpct.113.1.2. de la titlul VII din normele metodologice de aplicare a Codului fiscal, aprobate prin HG 44/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, denumite in continuare Norme metodologice.

Insa, utilizarea unui produs accizabil (care are dreptul de a fi scutit) in orice scop care nu este in conformitate cu scutirea se considera eliberare pentru consum conform prevederilor art.206^7 alin.(7) din Codul fiscal.

De asemenea, in cazul unui produs energetic (pentru care accizele nu au fost anterior exigibile) se considera eliberare pentru consum atunci cand produsul energetic este oferit spre vanzare ori este utilizat drept combustibil pentru motor sau combustibil pentru incalzire in conformitate cu prevederile art.206^7 alin.(8) din Codul fiscal. Pentru aplicarea alin.(8) al art.206^7 din Codul fiscal
sunt date precizarile alin.(8) al pct.73 de la titlul VII din Normele metodologice.

Eliberare pentru consum in sensul titlului VII din Codul fiscal reprezinta momentul in care accizele devin exigibile, respectiv momentul in care intervine obligatia de plata a accizelor la bugetul de stat.

Potrivit prevederilor art.206^51 alin.(5) din Codul fiscal, in situatiile de la art.206^7 alin.(7) si (8) din acelasi act normativ, termenul de plata a accizelor este de 5 zile de la data la care accizele au devenit exigibile, iar declararea acestora (prin formularul 100) se efectueaza imediat la autoritatea fiscala in raza caruia isi are domiciliul fiscal respectivul platitor de accize [a se vedea art.206^52 alin.(4) din Codul fiscal].

Raportand prevederile legale mentionate anterior la cazul prezentat de dumneavoastra, in care consumul de motorina scutita de la plata accizelor in baza art.206^60 alin.(1) lit.b) din Codul fiscal
a depasit normele de consum aprobate la nivelul societatii in cursul anului 2014, trebuie avute in vedere urmatoarele aspecte:

- identificarea de catre societate a cauzei/cauzelor (de ex. furt, scurgerea produsului urmare a fisurarii/spargerii rezervorului, etc.) care au dus la depasirea normelor proprii de consum;

- identificarea destinatiei data produsului – utilizare drept combustibil pentru motor sau combustibil pentru incalzire si momentul schimbarii destinatiei (momentul in care utilizarea nu mai este in conformitate cu scutirea). Daca nu se poate preciza exact momentul in care utilizarea nu mai este in conformitate cu scutirea, se poate lua ca moment de referinta data intocmirii raportului de consum. Nu trebuie omis faptul ca motorina utilizata pentru navigatie este marcata si colorata;

- platitor la bugetul statului pentru accizele aferente cantitatii de motorina corespunzatoare depasirii normelor de consum aprobate este societatea dumneavoastra intrucat aceasta entitate este beneficiarul scutirii de la plata accizelor pentru motorina destinata utilizarii drept combustibil pentru navigatie;

- o eventuala recuperare a sumelor reprezentand accizele de plata la bugetul statului, sume care nu vor avea natura juridica de impozit, de la persoanele responsabile cu depasirea normelor de consum aprobate trebuie analizata in contextul raporturilor de munca incheiate de societate cu acele persoane si prin raportare la neindeplinirea/indeplinirea defectuoasa/necorespunzatoare a atributiilor de serviciu prevazute in fisa postului a respectivelor persoane.

Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Studiu de caz: Regimul accizelor pentru cantitatile ce depasesc normele de consum pentru motorina scutita de la plata accizelor":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Certificate de rezidenta fiscale 2019 pentru Google, Facebook, LinkedIn si Twitter
    • Update 2019 pentru mai multe certificate de rezidenta fiscala: Mai jos regasiti certificatele de rezidenta fiscala pentru Google si Facebook prin care se certifica faptul ca aceste companii sunt platitori de impozite in Irlanda si astfel cei care lucreaza cu ele nu trebuie sa retina impozitul aferent activitatilor comerciale realizate impreuna. Aici este certificatul de rezidenta fiscala de la Google pentru anul 2019: Google AdWords Romania- Romania Double Taxation Agreement...» citeste mai departe aici

  • Formularul 112. Verificare stare declaratie dupa transmiterea online
    • Intrebare: Cum poate fi recuperata recipisa pentru o declaratie 112, cand din neglijenta nu a fost pastrat numarul de inregistrare al declaratiei respective? UPDATE 22.02.2019 Vizualizare documente Verificarea recipiselor pe https://www.anaf.ro/StareD112/ se poate face doar pentru ultimile 200 de declaratii depuse. Dupa fiecare grup de 200 de declaratii depuse trebuie sa asteptati prelucrarea acestora si sa descarcati recipisele. Introduceti indexul/respectiv numarul de inregistrare si CIF-ul...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 094 actualizata la zi - 2019
    • Formularul 094 reprezinta Declaratia privind cifra de afaceri pentru persoanele impozabile care folosesc trimestrul ca perioada fiscala si care nu au avut achizitii intracomunitare de bunuri in anul precedent. Termen de depunere Declaratia 094 Declaratia 094 se depune in fiecare an la data de 25 ianuarie a anului urmator celui pentru care se completeaza formularul (de exemplu, la 25 ianuarie 2019 s-a depus Declaratia 094 pentru anul 2018). Declaratia 094 este o declaratie anuala,...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 100: PDF-ul inteligent a fost actualizat
    • UPDATE 22.02.2019 PDF-ul inteligent pentru Declaratia 100 a fost actualizat joi, 21 februarie 2019. Vezi AICI >>> In Monitorul Oficial nr. 424 din data de 18 mai 2018 a fost publicat OANAF 1203/2018 in ceea ce priveste modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 587/2016 pentru aprobarea modelului si continutului formularelor utilizate pentru declararea impozitelor si taxelor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau retinere la sursa. Iata...» citeste mai departe aici

  • Scutiri prevazute de OUG 114 - Calcul contributii pentru venituri salariale mai mici de 3.000 de lei/luna
    • In studiul de caz propus astazi, unul dintre specialistii nostri va raspunde intrebarilor privind o societate care beneficiaza de scutirile de contributii conform OUG 114/2018, domeniul constructii. "Cum se calculeaza concret contributiile datorate si scutirile aplicate pentru salarii platite in acord, in situatia in care salariul brut realizat in acord este 2744 lei, adica sub 3000 lei cat este salariul minim brut?" Raspunsul specialistului Pentru aplicarea facilitatilor privind impozitul pe...» citeste mai departe aici

  • Legea bugetului pe 2019: Presedintele Romaniei sesizeaza Curtea Constitutionala!
    • Presedintele Romaniei, Klaus Iohannis, nu doar ca NU APROBA Bugetul de stat pe anul 2019, dar a trimis chiar o sesizare de neconstitutionalitate Curtii Constitutionale vineri, 22 februarie a.c., privind Legea bugetului. ”Un lucru e clar: guvernarea PSD a esuat. In spitale, probleme peste probeleme, educatia este subfinantata, economia Romaniei este bulversata mai ales dupa Ordonanta 114 data in mare taina la sfarsitul anului trecut. De autostrazi nici nu poate fi vorba. Despre justitie......» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016