Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Studiu de caz: Regimul accizelor pentru cantitatile ce depasesc normele de consum pentru motorina scutita de la plata accizelor

19-Mar-2015
2018

Analiza de mai jos se referea la situatia in care, in cursul anului 2014, s-a constatat o depasire a consumului de motorina fara acciza fata de normele de consum aprobate, depasire ce urmeaza a se recupera de la persoanele responsabile.



Stabilim daca se va calcula acciza si daca va fi virata la Bugetul statului, urmand sa fie recuperata de la persoana responsabila.

Modalitatea si conditiile de acordare a scutirii de la plata accizelor pentru motorina utilizata in scopul prevazut la art.206^60 alin.(1) lit.b) din Codul fiscal
sunt reglementate la pct.113 subpct.113.1.2. de la titlul VII din normele metodologice de aplicare a Codului fiscal, aprobate prin HG 44/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, denumite in continuare Norme metodologice.

Insa, utilizarea unui produs accizabil (care are dreptul de a fi scutit) in orice scop care nu este in conformitate cu scutirea se considera eliberare pentru consum conform prevederilor art.206^7 alin.(7) din Codul fiscal.

De asemenea, in cazul unui produs energetic (pentru care accizele nu au fost anterior exigibile) se considera eliberare pentru consum atunci cand produsul energetic este oferit spre vanzare ori este utilizat drept combustibil pentru motor sau combustibil pentru incalzire in conformitate cu prevederile art.206^7 alin.(8) din Codul fiscal. Pentru aplicarea alin.(8) al art.206^7 din Codul fiscal sunt date precizarile alin.(8) al pct.73 de la titlul VII din Normele metodologice.

Eliberare pentru consum in sensul titlului VII din Codul fiscal reprezinta momentul in care accizele devin exigibile, respectiv momentul in care intervine obligatia de plata a accizelor la bugetul de stat.


Potrivit prevederilor art.206^51 alin.(5) din Codul fiscal, in situatiile de la art.206^7 alin.(7) si (8) din acelasi act normativ, termenul de plata a accizelor este de 5 zile de la data la care accizele au devenit exigibile, iar declararea acestora (prin formularul 100) se efectueaza imediat la autoritatea fiscala in raza caruia isi are domiciliul fiscal respectivul platitor de accize [a se vedea art.206^52 alin.(4) din Codul fiscal].

Raportand prevederile legale mentionate anterior la cazul prezentat de dumneavoastra, in care consumul de motorina scutita de la plata accizelor in baza art.206^60 alin.(1) lit.b) din Codul fiscal
a depasit normele de consum aprobate la nivelul societatii in cursul anului 2014, trebuie avute in vedere urmatoarele aspecte:

- identificarea de catre societate a cauzei/cauzelor (de ex. furt, scurgerea produsului urmare a fisurarii/spargerii rezervorului, etc.) care au dus la depasirea normelor proprii de consum;
- identificarea destinatiei data produsului – utilizare drept combustibil pentru motor sau combustibil pentru incalzire si momentul schimbarii destinatiei (momentul in care utilizarea nu mai este in conformitate cu scutirea). Daca nu se poate preciza exact momentul in care utilizarea nu mai este in conformitate cu scutirea, se poate lua ca moment de referinta data intocmirii raportului de consum. Nu trebuie omis faptul ca motorina utilizata pentru navigatie este marcata si colorata.;
- platitor la bugetul statului pentru accizele aferente cantitatii de motorina corespunzatoare depasirii normelor de consum aprobate este societatea dumneavoastra intrucat aceasta entitate este beneficiarul scutirii de la plata accizelor pentru motorina destinata utilizarii drept combustibil pentru navigatie;
- o eventuala recuperare a sumelor reprezentand accizele de plata la bugetul statului, sume care nu vor avea natura juridica de impozit, de la persoanele responsabile cu depasirea normelor de consum aprobate trebuie analizata in contextul raporturilor de munca incheiate de societate cu acele persoane si prin raportare la neindeplinirea/indeplinirea defectuoasa/necorespunzatoare a atributiilor de serviciu prevazute in fisa postului a respectivelor persoane.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de economistul Flavia Vlad

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Studiu de caz: Regimul accizelor pentru cantitatile ce depasesc normele de consum pentru motorina scutita de la plata accizelor":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • UPDATE: A Fost Aprobat NOUL Model al Declaratiei Unice pe 2019! Vezi aici cum arata noul formular!
    • Update 18.01.2019 Modelul si continutul formularului "Declaratie unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice" au fost aprobate prin O.A.N.A.F. nr. 49/2019. Articolul initial, din 11.01.2019 Pe site-ul ANAF, a fost pus in dezbatere publica un nou proiect de ordin al OPANAF pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a formularului “Declaratie unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate...» citeste mai departe aici

  • ATENTIE! MODIFICARI majore in Codul Fiscal si Codul de procedura! Schimbarile aduse de Legea 30/2019
    • Publicarea Legii nr. 30/2019 in M.Of. nr. 44 din 17 ianuarie 2019 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 25/2018 aduce modificari importante in domeniul fiscal, respectiv Codului fiscal si Codului de procedura fiscala. Asadar, cele mai importante modificari privind Cod de procedura fiscala sunt cele aduse: procedurii de administrare a contribuabililor in functie de riscul fiscal; procedurii de mediere intre debitor si organul fiscal. Iar modifcari/completari aduse Codului fiscal...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 101 a fost modificata
    • Prin OANAF nr. 3200/2018 privind modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.386/2016 pentru aprobarea modelului si continutului formularelor 101 "Declaratie privind impozitul pe profit" si 120 "Decont privind accizele" publicat in M.Of nr. 18 din 08 ianuarie 2019 a fost modificata declaratia 101 - "Declaratie privind impozitul pe profit" si instructiunile de completare a formularului. Conform modificarilor aduse in anul 2019, declaratia se...» citeste mai departe aici

  • Peste 280.000 de persoane angajate prin intermediul ANOFM. Mai bine de o treime au peste 45 de ani
    • Agentia Nationala de Ocupare a Fortei de Munca (ANOFM) anunta ca, in anul 2018, prin intermediul Agentiei au fost incadrate in munca 282.921 de persoane, dintre care cele mai multe au avut varsta trecuta de 45 de ani. Urmare a implementarii Programului National de Ocupare a Fortei de Munca, prin intermediul ANOFM, pana la data de 31 decembrie 2018 au fost incadrate in munca: - 104.239 de persoane cu varsta peste 45 de ani, - 70.989 de someri cu varsta cuprinsa intre 35 si 45 de ani, - 59.321 de...» citeste mai departe aici

  • Achizitionare case de marcat: Facilitati fiscale. Calcul profit reinvestit
    • In analiza de astazi se pleaca de la cazul unei societati care a achizitionat case de marcat cu valoarea de 2300/buc. Codul fiscal permite incadrarea in categoria mijloacelor fixe supuse amortizarii fiscale a activelor cu o valoare mai mica decat 2500 lei, astfel: In cazul unei imobilizari corporale care, la data intrarii in patrimoniu, are o valoare fiscala mai mica decat limita stabilita prin hotarare a Guvernului, contribuabilul poate recupera aceste cheltuieli prin deduceri de...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016