Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Studiu de caz: Regimul accizelor pentru cantitatile ce depasesc normele de consum pentru motorina scutita de la plata accizelor

19-Mar-2015
1886

Analiza de mai jos se referea la situatia in care, in cursul anului 2014, s-a constatat o depasire a consumului de motorina fara acciza fata de normele de consum aprobate, depasire ce urmeaza a se recupera de la persoanele responsabile.



Stabilim daca se va calcula acciza si daca va fi virata la Bugetul statului, urmand sa fie recuperata de la persoana responsabila.

Modalitatea si conditiile de acordare a scutirii de la plata accizelor pentru motorina utilizata in scopul prevazut la art.206^60 alin.(1) lit.b) din Codul fiscal
sunt reglementate la pct.113 subpct.113.1.2. de la titlul VII din normele metodologice de aplicare a Codului fiscal, aprobate prin HG 44/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, denumite in continuare Norme metodologice.

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
CD Proceduri contabile pentru societati comerciale 2018


Structura unei proceduri contabile ceruta de lege este una complexa si de-aceea elaborarea ei presupune un efort serios chiar si pentru un contabil experimentat care in plus trebuie sa tina cont si de modificarile legislative ale OMFP nr 1 802 2014 cu modificarile si completarile ulterioare; Legii contabilitatii nr 82 1991 cu modificarile...

Oferta Speciala
expira in 1 ora 59 min 59 sec

Insa, utilizarea unui produs accizabil (care are dreptul de a fi scutit) in orice scop care nu este in conformitate cu scutirea se considera eliberare pentru consum conform prevederilor art.206^7 alin.(7) din Codul fiscal.

De asemenea, in cazul unui produs energetic (pentru care accizele nu au fost anterior exigibile) se considera eliberare pentru consum atunci cand produsul energetic este oferit spre vanzare ori este utilizat drept combustibil pentru motor sau combustibil pentru incalzire in conformitate cu prevederile art.206^7 alin.(8) din Codul fiscal. Pentru aplicarea alin.(8) al art.206^7 din Codul fiscal sunt date precizarile alin.(8) al pct.73 de la titlul VII din Normele metodologice.

Eliberare pentru consum in sensul titlului VII din Codul fiscal reprezinta momentul in care accizele devin exigibile, respectiv momentul in care intervine obligatia de plata a accizelor la bugetul de stat.


Potrivit prevederilor art.206^51 alin.(5) din Codul fiscal, in situatiile de la art.206^7 alin.(7) si (8) din acelasi act normativ, termenul de plata a accizelor este de 5 zile de la data la care accizele au devenit exigibile, iar declararea acestora (prin formularul 100) se efectueaza imediat la autoritatea fiscala in raza caruia isi are domiciliul fiscal respectivul platitor de accize [a se vedea art.206^52 alin.(4) din Codul fiscal].

Raportand prevederile legale mentionate anterior la cazul prezentat de dumneavoastra, in care consumul de motorina scutita de la plata accizelor in baza art.206^60 alin.(1) lit.b) din Codul fiscal
a depasit normele de consum aprobate la nivelul societatii in cursul anului 2014, trebuie avute in vedere urmatoarele aspecte:

- identificarea de catre societate a cauzei/cauzelor (de ex. furt, scurgerea produsului urmare a fisurarii/spargerii rezervorului, etc.) care au dus la depasirea normelor proprii de consum;
- identificarea destinatiei data produsului – utilizare drept combustibil pentru motor sau combustibil pentru incalzire si momentul schimbarii destinatiei (momentul in care utilizarea nu mai este in conformitate cu scutirea). Daca nu se poate preciza exact momentul in care utilizarea nu mai este in conformitate cu scutirea, se poate lua ca moment de referinta data intocmirii raportului de consum. Nu trebuie omis faptul ca motorina utilizata pentru navigatie este marcata si colorata.;
- platitor la bugetul statului pentru accizele aferente cantitatii de motorina corespunzatoare depasirii normelor de consum aprobate este societatea dumneavoastra intrucat aceasta entitate este beneficiarul scutirii de la plata accizelor pentru motorina destinata utilizarii drept combustibil pentru navigatie;
- o eventuala recuperare a sumelor reprezentand accizele de plata la bugetul statului, sume care nu vor avea natura juridica de impozit, de la persoanele responsabile cu depasirea normelor de consum aprobate trebuie analizata in contextul raporturilor de munca incheiate de societate cu acele persoane si prin raportare la neindeplinirea/indeplinirea defectuoasa/necorespunzatoare a atributiilor de serviciu prevazute in fisa postului a respectivelor persoane.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de economistul Flavia Vlad

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Studiu de caz: Regimul accizelor pentru cantitatile ce depasesc normele de consum pentru motorina scutita de la plata accizelor":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Atentie contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018

Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Neplatitor de TVA: Plafon venituri din chirii
    • Ce venituri se iau in calcul in stabilirea plafonului de 300.000 de lei pentru firmele neplatitoare de TVA? La intrebarea aceasta vor raspunde specialistii nostri aratand daca veniturile din chirii (facturate fara TVA) intra in aceasta limita, in cazul unei societati care presteaza servicii de coafura si alte activitati de infrumusetare. Raspunsul specialistului Potrivit art. 292 alin. (2) lit. e) din Codul fiscal, sunt scutite de TVA arendarea, concesionarea, inchirierea si leasingul de bunuri...» citeste mai departe aici

  • Ajutor de la stat pentru crearea de noi locuri de munca, din partea MFP
    • Ministerul Finantelor Publice (MFP) anunta ca vor fi alocate 614 milioane de lei, bugetul pe 2018, pentru crearea de noi locuri de munca. Aceste finantari vor merge catre investiile mari din sectoarele de activitate de varf si 10 septembrie, anunta reprezentanti Ministerului, luni, intr-un comunciat de presa. “Au fost depuse 32 de cereri pentru investitii in valoare totala de 3,8 mld lei, care ar urma sa creeze 5.242 de locuri de munca si pentru care ajutorul de stat solicitat se...» citeste mai departe aici

  • Romania, tara in care frauda cu TVA este la cele mai ridicate cote din UE
    • Comisia Europeana a publicat vineri raportul “VAT Gap”, in care cifrele arata ca Romania este statul din Uniunea Europeana cu cel mai ridicat nivel al fraudei cu TVA. Raportul prezinta situatia sistemului fiscal actual si al colectarii taxei TVA la nivelul Uniunii. Potrivit raportului, Romania pierde in fiecare an venituri de 27,55 miliarde lei, adica aproximativ 6 miliarde de euro, consecinta a necolectarii Taxei pe Valoare Adaugata (TVA). Asta inseamna, mai exact, o frauda cu TVA...» citeste mai departe aici

  • Vicepresedinte ASF: Guvernul gandeste un cadru legislativ pentru contruirea de fonduri suverane
    • In prezent, Guvernul Romaniei gandeste un cadru legislativ prin care sa se construiasca apoi fonduri suverane, a declarat, luni - 24 septembrie, vicepresedintele Autoritatii pentru Supraveghere Financiara (ASF), Mircea Ursache, prezent la Forumul Pietei de Capital, eveniment organizat de Financial Intelligence. "Dupa ce Curtea Constitutionala a declarat actul normativ neconstitutional si l-a inaintat emitentului, celui care a emis actul, asistam la o noua abordare din partea Guvernului Romaniei....» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, Contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016