Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Studiu de caz: Regimul accizelor pentru cantitatile ce depasesc normele de consum pentru motorina scutita de la plata accizelor

19-Mar-2015
2124

Analiza de mai jos se referea la situatia in care, in cursul anului 2014, s-a constatat o depasire a consumului de motorina fara acciza fata de normele de consum aprobate, depasire ce urmeaza a se recupera de la persoanele responsabile.



Stabilim daca se va calcula acciza si daca va fi virata la Bugetul statului, urmand sa fie recuperata de la persoana responsabila.

Modalitatea si conditiile de acordare a scutirii de la plata accizelor pentru motorina utilizata in scopul prevazut la art.206^60 alin.(1) lit.b) din Codul fiscal
sunt reglementate la pct.113 subpct.113.1.2. de la titlul VII din normele metodologice de aplicare a Codului fiscal, aprobate prin HG 44/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, denumite in continuare Norme metodologice.

Insa, utilizarea unui produs accizabil (care are dreptul de a fi scutit) in orice scop care nu este in conformitate cu scutirea se considera eliberare pentru consum conform prevederilor art.206^7 alin.(7) din Codul fiscal.

De asemenea, in cazul unui produs energetic (pentru care accizele nu au fost anterior exigibile) se considera eliberare pentru consum atunci cand produsul energetic este oferit spre vanzare ori este utilizat drept combustibil pentru motor sau combustibil pentru incalzire in conformitate cu prevederile art.206^7 alin.(8) din Codul fiscal. Pentru aplicarea alin.(8) al art.206^7 din Codul fiscal sunt date precizarile alin.(8) al pct.73 de la titlul VII din Normele metodologice.

Eliberare pentru consum in sensul titlului VII din Codul fiscal reprezinta momentul in care accizele devin exigibile, respectiv momentul in care intervine obligatia de plata a accizelor la bugetul de stat.


Potrivit prevederilor art.206^51 alin.(5) din Codul fiscal, in situatiile de la art.206^7 alin.(7) si (8) din acelasi act normativ, termenul de plata a accizelor este de 5 zile de la data la care accizele au devenit exigibile, iar declararea acestora (prin formularul 100) se efectueaza imediat la autoritatea fiscala in raza caruia isi are domiciliul fiscal respectivul platitor de accize [a se vedea art.206^52 alin.(4) din Codul fiscal].

Raportand prevederile legale mentionate anterior la cazul prezentat de dumneavoastra, in care consumul de motorina scutita de la plata accizelor in baza art.206^60 alin.(1) lit.b) din Codul fiscal
a depasit normele de consum aprobate la nivelul societatii in cursul anului 2014, trebuie avute in vedere urmatoarele aspecte:

- identificarea de catre societate a cauzei/cauzelor (de ex. furt, scurgerea produsului urmare a fisurarii/spargerii rezervorului, etc.) care au dus la depasirea normelor proprii de consum;
- identificarea destinatiei data produsului – utilizare drept combustibil pentru motor sau combustibil pentru incalzire si momentul schimbarii destinatiei (momentul in care utilizarea nu mai este in conformitate cu scutirea). Daca nu se poate preciza exact momentul in care utilizarea nu mai este in conformitate cu scutirea, se poate lua ca moment de referinta data intocmirii raportului de consum. Nu trebuie omis faptul ca motorina utilizata pentru navigatie este marcata si colorata.;
- platitor la bugetul statului pentru accizele aferente cantitatii de motorina corespunzatoare depasirii normelor de consum aprobate este societatea dumneavoastra intrucat aceasta entitate este beneficiarul scutirii de la plata accizelor pentru motorina destinata utilizarii drept combustibil pentru navigatie;
- o eventuala recuperare a sumelor reprezentand accizele de plata la bugetul statului, sume care nu vor avea natura juridica de impozit, de la persoanele responsabile cu depasirea normelor de consum aprobate trebuie analizata in contextul raporturilor de munca incheiate de societate cu acele persoane si prin raportare la neindeplinirea/indeplinirea defectuoasa/necorespunzatoare a atributiilor de serviciu prevazute in fisa postului a respectivelor persoane.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de economistul Flavia Vlad

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Studiu de caz: Regimul accizelor pentru cantitatile ce depasesc normele de consum pentru motorina scutita de la plata accizelor":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Propunerea ministrului de Finante: Absolventii programului de internship al Guvernului ar putea fi angajati fara concurs
    • Potrivit unei declaratii facute de ministrul Finantelor, Eugen Teodorovici, nu este exclus ca legislatia in vigoare sa fie modificata in asa fel incat tinerii care urmeaza un program de internship la Guvern sa poata fi angajati automat, fara concurs, in administratia publica, pe postul de debutant. Ministrul Teodorovici a participat, miercuri 17 iulie, la lansarea Programului Oficial de Internship al Guvernului Romaniei, editia 2019. Acesta le-a vorbit tinerilor inscrisi in program si le-a spus...» citeste mai departe aici

  • Taxe datorate Fondului pentru mediu. Cele 15 taxe obligatorii pe care ORICE FIRMA le are de platit
    • Agentia de Mediu ia in vizor toate firmele care incearca sa “fenteze” legea, pentru a scapa de plata taxelor introduse de OUG nr. 196/2005. Poate ca nu stiati, dar toate firmele sunt vizate de aceste modificari privind taxele datorate Fondului pentru Mediu, 15 dintre ele fiind obligatorii pentru toate firmele. Vorbim despre taxele privind gestionarea ambalajelor, anvelopelor, pungilor pentru cumparaturi, uleiurilor uzate etc. Inspectorii Agentiei de Mediu verifica, in special, daca...» citeste mai departe aici

  • MFP modifica Legea prevenirii: Cei care incalca termenul de utilizare a noilor case de marcat, amendati de la prima abatere
    • Ministerul Finantelor Publice (MFP) a pus in dezbatere publica un proiect de Hotarare prin care se propune modificarea Legii prevenirii, astfel incat contribuabilii care nu au respectat termenul de dotare cu noile case de marcat sa poata fi sanctionati inca de la prima abatere. Amenda este cuprinsa intre 8.000 de lei si 10.000 de lei. De altfel, acestora le va fi suspendata activitatea si le vor fi confiscate sumele nejustificate, tot de la prima abatere. “MFP propune, printr-un...» citeste mai departe aici

  • Salarii stabilite in baza unor hotarari judecatoresti. Tratament fiscal
    • Avem urmatorul caz: Un salariat concediat de companie a castigat in instanta procesul cu rezolutia urmatoare: "Dispune anularea in integralitate a deciziei de sanctionare emisa de parat. Repune partile in situatia anterioara concedierii, in sensul reintegrarii salariatului pe functia si postul detinute anterior emiterii deciziei. Obliga parata sa-i plateasca reclamantului o despagubire egala cu salariile indexate, majorate si reactualizate si cu celelalte drepturi de care ar fi beneficiat...» citeste mai departe aici

  • OUG 43 - Clarificari privind facilitatile fiscale in domeniul constructiilor (ANAF)
    • Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Craiobva aduce in atentia contribuabililor o nota informativa privind cateva precizari suplimentare legat de facilitatile fiscale in domeniul constructiilor aplicabile prin OUG 43/2019. Asadar, luna trecuta, la 21 iunie 2019, a fost publicata in Monitorul Oficial OUG 43/2019 pentru modificarea si completarea unor acte normative care privesc stabilirea unor masuri in domeniul investitiilor, fiind introduse noi coduri CAEN. Datorita interesului...» citeste mai departe aici

  • Neconcordante intre Declaratia 101 si impozitul pe profit. Monografie contabila
    • "Am primit o notificare de la ANAF prin care imi spun ca sunt neconcordante intre declaratia 101 si impozitul pe profit pentru anul 2015. Ceea ce este adevarat, dar nu prea imi da nimeni o solutie ce pot face. Contabila de pe atunci nu a inregistrat storno la 691 (la sfarsitul anului firma era pe pierdere). Intre timp nu mai e aceeasi contabila, firma e in procedura de faliment, dar nu asta conteaza, cei de la anaf vor sa ne regleze sumele. Mai concret, avem situatia: trim 1 /2015 - prin D100 a...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016