Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

MFP acorda imprumuturi din veniturile obtinute din privatizare

10-Mai-2011
3501
In vederea reducerii unor arierate din economie, in anul 2010, unitatile administrativ-teritoriale au avut posibilitatea sa contracteze, de la Ministerul Finantelor Publice (MFP), imprumuturi din veniturile obtinute din privatizare, pentru achitarea obligatiilor de plata restante inregistrate de acestea la data de 31 decembrie 2009 fata de operatorii economici furnizori de bunuri, servicii si lucrari, inclusiv fata de operatorii economici care presteaza serviciul public de producere, transport si distributie a energiei termice in sistem centralizat, neachitate la data solicitarii imprumutului.

Potrivit Legii nr. 37/2011, unitatile administrativ-teritoriale pot contracta si in anul 2011, de la MFP, imprumuturi din veniturile obtinute din privatizare, pentru achitarea obligatiilor de plata restante inregistrate de acestea la data de 31 decembrie 2010 fata de operatorii economici mentionati mai sus.

De asemenea, unitatile administrativ-teritoriale care au beneficiat de imprumuturi in anul 2010 pot solicita in cursul anului 2011 contractarea de noi imprumuturi pentru stingerea obligatiilor de plata inregistrate de acestea la data de 31 decembrie 2010.

Precizari cu caracter general

Imprumuturile care pot fi contractate de unitatile administrativ-teritoriale de la MFP in anul 2011 sunt in limita sumei de 1.500.000 mii lei, iar dob?nda anuala este de 6,25%. Termenul de rambursare este de maximum 5 ani, cu o perioada de gratie de un an.


Dob?nda de int?rziere aferenta reprezinta venit al bugetului Trezoreriei Statului, se plateste lunar, incep?nd cu luna acordarii imprumutului, si se calculeaza prin aplicarea ratei dob?nzii (6,25%) la soldul imprumutului.

Sumele acordate unitatilor administrativ-teritoriale de MFP cu titlu de imprumut din veniturile obtinute din privatizare trebuie utilizate exclusiv pentru:

- stingerea obligatiilor fiscale restante ale operatorilor economici furnizori de bunuri, servicii sau lucrari ai unitatilor administrativ-teritoriale, inclusiv ale operatorilor economici care presteaza serviciul public de producere, transport si distributie a energiei termice in sistem centralizat;

- stingerea obligatiilor fiscale restante ale operatorilor economici care au de incasat sume restante de la operatorii economici care presteaza serviciul public de producere, transport si distributie a energiei termice in sistem centralizat.

Important! Valoarea imprumutului solicitat de unitatea administrativ-teritoriala in anul 2011 nu poate depasi valoarea cea mai mica dintre totalul obligatiilor de plata restante inregistrate de aceasta la data de 31 decembrie 2010 fata de operatorii economici furnizori de bunuri, servicii si lucrari, inclusiv fata de operatorii economici care presteaza serviciul public de producere, transport si distributie a energiei termice in sistem centralizat, neachitate la data solicitarii imprumutului, si totalul obligatiilor fiscale restante ale operatorilor economici la data de 31 decembrie 2010 si neachitate bugetului de stat, bugetului asigurarilor sociale de stat sau bugetelor fondurilor speciale.

Procedura accesarii imprumutului

Pentru solicitarea imprumutului de la MFP, unitatea administrativ-teritoriala, prin ordonatorul principal de credite, intocmeste o Cerere pentru solicitarea acordarii unui imprumut din venituri din privatizare la care anexeaza:

- lista operatorilor economici ale caror obligatii restante se sting in limita imprumutului solicitat;

- copii de pe certificatele de atestare fiscala ale operatorilor economici care se regasesc in lista;

- copia hotar?rii consiliului local sau judetean, dupa caz, prin care se aproba contractarea imprumutului din veniturile din privatizare inregistrate in contul curent general al Trezoreriei Statului, stampilata si semnata, conform cu originalul.

Documentele se depun de unitatile administrativ-teritoriale, la directiile generale ale finantelor publice judetene/a municipiului Bucuresti in a caror raza teritoriala isi au sediul.

Directiile generale ale finantelor publice judetene/a municipiului Bucuresti verifica incadrarea acestora in prevederile legii si le transmit operativ prin e-mail Ministerului Finantelor Publice - Directia generala de trezorerie si datorie publica.

MFP, prin Directia generala de trezorerie si datorie publica, intocmeste proiectul de conventie de imprumut la care ataseaza proiectul scadentarului obligatiilor de plata privind rambursari de rate si plati de dob?nzi aferente sumei solicitate de unitatea administrativ-teritoriala si il transmite prin e-mail directiei generale a finantelor publice judetene/a municipiului Bucuresti, dupa caz, in a carei raza teritoriala isi are sediul, iar aceasta il retransmite prin posta si prin e-mail beneficiarului.

Dupa primirea proiectului de conventie de imprumut intocmit de MFP prin Directia generala de trezorerie si datorie publica, unitatile administrativ-teritoriale intocmesc documentatia necesara obtinerii avizului Comisiei de autorizare a imprumuturilor locale la care se anexeaza certificatele de atestare fiscala pentru obligatii fiscale restante ale operatorilor economici.

Documentatiile necesare obtinerii avizului Comisiei de autorizare a imprumuturilor locale se depun de unitatile administrativ-teritoriale la directiile generale ale finantelor publice judetene/a municipiului Bucuresti in a caror raza teritoriala isi au sediul, care verifica incadrarea acestora in prevederile legii si le transmit operativ prin posta MFP - Directia generala de trezorerie si datorie publica.

Certificatele de atestare fiscala solicitate de unitatile administrativ-teritoriale pentru operatorii economici se elibereaza de catre organele fiscale competente, in termen de maximum 3 zile lucratoare de la primirea solicitarii, pe baza datelor cuprinse in evidenta pe platitor a organului fiscal competent. Acestea cuprind creantele fiscale exigibile, existente in sold la data de 31 decembrie 2010 si neachitate p?na la data eliberarii acestora si au o valabilitate de 60 de zile de la data eliberarii.

In termen de maximum 15 zile calendaristice de la obtinerea avizului Comisiei de autorizare a imprumuturilor locale, unitatile administrativ-teritoriale solicita MFP incheierea de conventii de imprumut, solicitare la care trebuie sa anexeze urmatoarele documente:

- copia hotar?rii Comisiei de autorizare a imprumuturilor locale privind avizarea favorabila a contractarii imprumutului;

- copia hotar?rii consiliului local sau judetean, dupa caz, prin care se aproba contractarea imprumutului din veniturile din privatizare inregistrate in contul curent general al Trezoreriei Statului;

- lista operatorilor economici furnizori de bunuri, servicii si lucrari ale caror obligatii fiscale restante se sting in limita sumelor imprumutate, conform destinatiilor mentionate mai sus;

- proiectul conventiei de imprumut, in doua exemplare, semnat de ordonatorul principal de credite al unitatii administrativ-teritoriale.

Documentele se depun de unitatile administrativ-teritoriale la directiile generale ale finantelor publice judetene/a municipiului Bucuresti in a caror raza teritoriala isi au sediul, care le transmit operativ prin posta MFP - Directia de trezorerie si datorie publica.

In termen de 5 zile lucratoare de la data semnarii conventiilor de catre ambele parti, MFP, prin Directia generala de trezorerie si datorie publica, dispune virarea sumei aprobate prin conventia de imprumut in contul unitatilor administrativ-teritoriale beneficiare si retransmite scadentarul obligatiilor de plata intocmit in functie de data virarii sumelor in contul de imprumut.

In cadrul aceluiasi termen de 5 zile lucratoare de la data semnarii conventiilor, MFP, prin Directia generala de trezorerie si datorie publica, transmite Agentiei Nationale de Administrare Fiscala - Directia generala de reglementare a colectarii creantelor bugetare si Directiei generale trezorerie si contabilitate publica o copie de pe conventia de imprumut incheiata cu unitatea administrativ-teritoriala, precum si lista operatorilor economici furnizori de bunuri, servicii si lucrari ale caror obligatii fiscale restante se sting in limita acestor sume, conform destinatiilor legale.

Atentie! Unitatile Trezoreriei Statului vor accepta spre decontare documentele de plata numai daca acestea se incadreaza in sumele comunicate in sistem electronic de Directia generala trezorerie si contabilitate publica.

Rambursarea imprumutului

Rambursarea imprumutului de catre unitatile administrativ-teritoriale se efectueaza in transe lunare egale, incep?nd cu prima luna dupa incheierea perioadei de gratie. Datele de plata a ratei scadente si dob?nzilor de platit aferente imprumutului sunt cuprinse in scadentarul anexat la conventia de imprumut.

Important! In cazul in care unitatile administrativ-teritoriale nu pot efectua la scadenta operatiunea de rambursare a ratei de capital si plata dob?nzii aferente, in termen de 3 zile lucratoare inainte de data scadentei vor instiinta MFP - Directia generala de trezorerie si datorie publica, prin fax si ulterior prin posta, despre imposibilitatea efectuarii operatiunii de plata la termen, impreuna cu motivatia aferenta.
Pentru neplata la termen a ratelor scadente si dob?nzilor de platit la imprumutul acordat se calculeaza o dob?nda de int?rziere de 0,04% pe zi de int?rziere, p?na la data stingerii obligatiei.

Obligatiile de plata se sting in urmatoarea ordine: dob?nzile de int?rziere, dob?nzile si ratele de capital. In situatia in care unitatile administrativ-teritoriale au contractat doua sau mai multe imprumuturi stingerea obligatiilor de plata se realizeaza in functie de data scadentei fiecarui imprumut, in urmatoarea ordine: dob?nzile de int?rziere, dob?nzile si ratele de capital.

In cazul in care unitatile administrativ-teritoriale nu respecta termenele de rambursare prevazute in conventiile de imprumut, MFP, prin Directia generala de trezorerie si datorie publica, sisteaza alimentarea bugetelor locale respective cu cote defalcate din impozitul pe venit si cu sume defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru echilibrarea bugetelor locale.

P?na la lichidarea obligatiilor de plata ale unitatilor administrativ-teritoriale catre MFP, cotele defalcate din impozitul pe venit si sumele defalcate din unele venituri ale bugetului de stat pentru echilibrarea bugetelor locale, care au fost sistate, vor fi alocate bugetelor locale numai pentru achitarea acestor obligatii restante.

De retinut! Pentru sumele neutilizate si virate integral in contul MFP, unitatile administrativ-teritoriale nu datoreaza dob?nda. Dob?nda si dob?nzile de int?rziere virate de unitatile administrativ-teritoriale pentru aceste sume in contul MFP, respectiv in bugetul Trezoreriei Statului, se restituie din oficiu de MFP unitatii administrativ-teritoriale din bugetul Trezoreriei Statului la acre au fost virate, iar obligatiile de plata viitoare se scot din evidenta contabila.

*
Baza legala:
- Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 51/2010 privind reglementarea unor masuri pentru reducerea unor arierate din economie, publicata in Monitorul Oficial al Rom?niei, Partea I, nr. 413/21.06.2010;

- Legea nr. 37/2011 pentru aprobarea Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 51/2010 privind reglementarea unor masuri pentru reducerea unor arierate din economie, precum si alte masuri financiare, publicata in Monitorul Oficial al Rom?niei, Partea I, nr. 205/24.03.2011;

- Ordinul ministrului Finantelor Publice nr. 1901/2010 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea prevederilor art. 1-6 din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 51/2010 privind reglementarea unor masuri pentru reducerea unor arierate din economie, precum si alte masuri financiare, publicat in Monitorul Oficial al Rom?niei, Partea I, nr. 440/30.06.2010;

- Ordinul ministrului Finantelor Publice si al ministrului administratiei si internelor nr. 1930/150/2010 pentru aprobarea Procedurii de compensare conform art. 8 din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 51/2010 privind reglementarea unor masuri pentru reducerea unor arierate din economie, precum si alte masuri financiare, publicat in Monitorul Oficial al Rom?niei, Partea I, nr. 480/13.07.2010;

- Ordinul ministrului Finantelor Publice nr. 1925/2011 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice pentru aplicarea prevederilor art. 1-6 din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 51/2010 privind reglementarea unor masuri pentru reducerea unor arierate din economie, precum si alte masuri financiare, aprobate prin Ordinul ministrului Finantelor Publice nr. 1.901/2010, publicat in Monitorul Oficial al Rom?niei, Partea I, nr. 311/05.05.2011.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Infiintare PFA. Etape si acte necesare

    • Infiintarea unui PFA (Persoana Fizica Autorizata) reprezinta o optiune de luat in calcul pentru persoanele care doresc sa isi desfasoare activitatea profesionala in mod independent. Acest tip de organizare implica o procedura simplificata de infiintare, organizare si administrare, insa exista atat avantaje, cat si dezavantaje care trebuie sa fie pe deplin intelese. In acest articol, vom detalia etapele si documentele necesare pentru infiintarea unui PFA, oferindu-va in acelasi timp si cateva...» citeste mai departe aici

  • E-Factura. Este OBLIGATORIE transmiterea in sistem a facturilor emise catre persoane fizice?

    • Factura electronica, asa cum este definita de OUG nr. 120/2021, este transmisa de operatorii economici (orice entitate care desfasoara o activitate economica constand in executarea de lucrari, livrarea de bunuri/produse si/sau prestarea de servicii) utilizand sistemul RO e-Factura in cadrul tranzactiilor efectuate cu: autoritati contractante/entitati contractante - B2G "Business to Government" alti operatori economici B2B "Business to Business" persoane fizice doar in situatia operatorilor...» citeste mai departe aici

  • D112 in 2024. Modelul aprobat prin Ordinul 6330/2024 va fi utilizat pentru veniturile lunii septembrie

    • Prin Ordinul 6330/2024, publicat recent in Monitorul Oficial, au fost oficializate noi instructiuni pentru completarea D112, dar si un nou model de formular. Modificarile au aparut in contextul intrarii in vigoare a Legii 360/2023 privind noua lege a pensiilor. Ordinul 6.330/1.587/1.630/3.121/2024 pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a formularului 112 “Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si...» citeste mai departe aici

  • Particularitati contabile si studii de caz utile pentru magazinele online

    • Magazinele online sunt din ce in ce mai populare, fiind, pentru multe persoane, mult mai comod sa dea cateva click-uri pentru a cumpara produsul dorit decat sa mearga in magazinele fizice. Daca si tu te-ai gandit sa iti deschizi un magazin online sau detii deja unul, trebuie sa tii contabilitatea si pentru ele. Desi in mare parte aceasta se bazeaza pe legile contabilitatii universale, exista si cateva aspecte usor diferite. In acest articol vom vedea care este tratamentul contabil la magazinele...» citeste mai departe aici

  • Firme care transporta marfa. Factura clasica mai poate fi utilizata ca document justificativ?

    • Pentru ca un transport sa fie legal, firmele care il efectueaza trebuie sa intocmeasca mai multe documente justificative, printre care si factura clasica. Insa in contextul aparitiei sistemelor RO e-Factura si RO e-Transport, si a unei noi legislatii, reprezentantul unei firme de transport se intreaba care sunt documentele justificative oficiale de insotire a marfii pe timpul transportului marfurilor, si daca factura clasica se poate folosi ca document justificativ pe...» citeste mai departe aici

  • Radiere intreprindere individuala. Etape si acte necesare

    • Pentru a incheia existenta unei intreprinderi individuale trebuie, ca ultima etapa, sa efectuezi radierea din Registrul Comertului. Insa avand in vedere ca in acest caz, spre deosebire de radierea in cazul SRL-urilor, nu exista situatii financiare de lichidare sau alte termene limita, etc, intreaga procedura va fi foarte simpla. Iar in acest articol vom vedea ce etape trebuie sa parcurgi pentru a radia intreprinderea individuala, de ce documente ai nevoie, dar si cateva lucruri esentiale pe care...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016