Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

MFP acorda imprumuturi din veniturile obtinute din privatizare

10-Mai-2011
2056
In vederea reducerii unor arierate din economie, in anul 2010, unitatile administrativ-teritoriale au avut posibilitatea sa contracteze, de la Ministerul Finantelor Publice (MFP), imprumuturi din veniturile obtinute din privatizare, pentru achitarea obligatiilor de plata restante inregistrate de acestea la data de 31 decembrie 2009 fata de operatorii economici furnizori de bunuri, servicii si lucrari, inclusiv fata de operatorii economici care presteaza serviciul public de producere, transport si distributie a energiei termice in sistem centralizat, neachitate la data solicitarii imprumutului.

Potrivit Legii nr. 37/2011, unitatile administrativ-teritoriale pot contracta si in anul 2011, de la MFP, imprumuturi din veniturile obtinute din privatizare, pentru achitarea obligatiilor de plata restante inregistrate de acestea la data de 31 decembrie 2010 fata de operatorii economici mentionati mai sus.

De asemenea, unitatile administrativ-teritoriale care au beneficiat de imprumuturi in anul 2010 pot solicita in cursul anului 2011 contractarea de noi imprumuturi pentru stingerea obligatiilor de plata inregistrate de acestea la data de 31 decembrie 2010.

Precizari cu caracter general

Imprumuturile care pot fi contractate de unitatile administrativ-teritoriale de la MFP in anul 2011 sunt in limita sumei de 1.500.000 mii lei, iar dob?nda anuala este de 6,25%. Termenul de rambursare este de maximum 5 ani, cu o perioada de gratie de un an.
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Vezi detalii
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Vezi detalii
 Ghid practic de Management financiar
Ghid practic de Management financiar
Vezi detalii

Dob?nda de int?rziere aferenta reprezinta venit al bugetului Trezoreriei Statului, se plateste lunar, incep?nd cu luna acordarii imprumutului, si se calculeaza prin aplicarea ratei dob?nzii (6,25%) la soldul imprumutului.

Sumele acordate unitatilor administrativ-teritoriale de MFP cu titlu de imprumut din veniturile obtinute din privatizare trebuie utilizate exclusiv pentru:

- stingerea obligatiilor fiscale restante ale operatorilor economici furnizori de bunuri, servicii sau lucrari ai unitatilor administrativ-teritoriale, inclusiv ale operatorilor economici care presteaza serviciul public de producere, transport si distributie a energiei termice in sistem centralizat;

- stingerea obligatiilor fiscale restante ale operatorilor economici care au de incasat sume restante de la operatorii economici care presteaza serviciul public de producere, transport si distributie a energiei termice in sistem centralizat.

Important! Valoarea imprumutului solicitat de unitatea administrativ-teritoriala in anul 2011 nu poate depasi valoarea cea mai mica dintre totalul obligatiilor de plata restante inregistrate de aceasta la data de 31 decembrie 2010 fata de operatorii economici furnizori de bunuri, servicii si lucrari, inclusiv fata de operatorii economici care presteaza serviciul public de producere, transport si distributie a energiei termice in sistem centralizat, neachitate la data solicitarii imprumutului, si totalul obligatiilor fiscale restante ale operatorilor economici la data de 31 decembrie 2010 si neachitate bugetului de stat, bugetului asigurarilor sociale de stat sau bugetelor fondurilor speciale.

Procedura accesarii imprumutului

Pentru solicitarea imprumutului de la MFP, unitatea administrativ-teritoriala, prin ordonatorul principal de credite, intocmeste o Cerere pentru solicitarea acordarii unui imprumut din venituri din privatizare la care anexeaza:

- lista operatorilor economici ale caror obligatii restante se sting in limita imprumutului solicitat;

- copii de pe certificatele de atestare fiscala ale operatorilor economici care se regasesc in lista;

- copia hotar?rii consiliului local sau judetean, dupa caz, prin care se aproba contractarea imprumutului din veniturile din privatizare inregistrate in contul curent general al Trezoreriei Statului, stampilata si semnata, conform cu originalul.

Documentele se depun de unitatile administrativ-teritoriale, la directiile generale ale finantelor publice judetene/a municipiului Bucuresti in a caror raza teritoriala isi au sediul.

Directiile generale ale finantelor publice judetene/a municipiului Bucuresti verifica incadrarea acestora in prevederile legii si le transmit operativ prin e-mail Ministerului Finantelor Publice - Directia generala de trezorerie si datorie publica.

MFP, prin Directia generala de trezorerie si datorie publica, intocmeste proiectul de conventie de imprumut la care ataseaza proiectul scadentarului obligatiilor de plata privind rambursari de rate si plati de dob?nzi aferente sumei solicitate de unitatea administrativ-teritoriala si il transmite prin e-mail directiei generale a finantelor publice judetene/a municipiului Bucuresti, dupa caz, in a carei raza teritoriala isi are sediul, iar aceasta il retransmite prin posta si prin e-mail beneficiarului.

Dupa primirea proiectului de conventie de imprumut intocmit de MFP prin Directia generala de trezorerie si datorie publica, unitatile administrativ-teritoriale intocmesc documentatia necesara obtinerii avizului Comisiei de autorizare a imprumuturilor locale la care se anexeaza certificatele de atestare fiscala pentru obligatii fiscale restante ale operatorilor economici.

Documentatiile necesare obtinerii avizului Comisiei de autorizare a imprumuturilor locale se depun de unitatile administrativ-teritoriale la directiile generale ale finantelor publice judetene/a municipiului Bucuresti in a caror raza teritoriala isi au sediul, care verifica incadrarea acestora in prevederile legii si le transmit operativ prin posta MFP - Directia generala de trezorerie si datorie publica.

Certificatele de atestare fiscala solicitate de unitatile administrativ-teritoriale pentru operatorii economici se elibereaza de catre organele fiscale competente, in termen de maximum 3 zile lucratoare de la primirea solicitarii, pe baza datelor cuprinse in evidenta pe platitor a organului fiscal competent. Acestea cuprind creantele fiscale exigibile, existente in sold la data de 31 decembrie 2010 si neachitate p?na la data eliberarii acestora si au o valabilitate de 60 de zile de la data eliberarii.

In termen de maximum 15 zile calendaristice de la obtinerea avizului Comisiei de autorizare a imprumuturilor locale, unitatile administrativ-teritoriale solicita MFP incheierea de conventii de imprumut, solicitare la care trebuie sa anexeze urmatoarele documente:

- copia hotar?rii Comisiei de autorizare a imprumuturilor locale privind avizarea favorabila a contractarii imprumutului;

- copia hotar?rii consiliului local sau judetean, dupa caz, prin care se aproba contractarea imprumutului din veniturile din privatizare inregistrate in contul curent general al Trezoreriei Statului;

- lista operatorilor economici furnizori de bunuri, servicii si lucrari ale caror obligatii fiscale restante se sting in limita sumelor imprumutate, conform destinatiilor mentionate mai sus;

- proiectul conventiei de imprumut, in doua exemplare, semnat de ordonatorul principal de credite al unitatii administrativ-teritoriale.

Documentele se depun de unitatile administrativ-teritoriale la directiile generale ale finantelor publice judetene/a municipiului Bucuresti in a caror raza teritoriala isi au sediul, care le transmit operativ prin posta MFP - Directia de trezorerie si datorie publica.

In termen de 5 zile lucratoare de la data semnarii conventiilor de catre ambele parti, MFP, prin Directia generala de trezorerie si datorie publica, dispune virarea sumei aprobate prin conventia de imprumut in contul unitatilor administrativ-teritoriale beneficiare si retransmite scadentarul obligatiilor de plata intocmit in functie de data virarii sumelor in contul de imprumut.

In cadrul aceluiasi termen de 5 zile lucratoare de la data semnarii conventiilor, MFP, prin Directia generala de trezorerie si datorie publica, transmite Agentiei Nationale de Administrare Fiscala - Directia generala de reglementare a colectarii creantelor bugetare si Directiei generale trezorerie si contabilitate publica o copie de pe conventia de imprumut incheiata cu unitatea administrativ-teritoriala, precum si lista operatorilor economici furnizori de bunuri, servicii si lucrari ale caror obligatii fiscale restante se sting in limita acestor sume, conform destinatiilor legale.

Atentie! Unitatile Trezoreriei Statului vor accepta spre decontare documentele de plata numai daca acestea se incadreaza in sumele comunicate in sistem electronic de Directia generala trezorerie si contabilitate publica.

Rambursarea imprumutului

Rambursarea imprumutului de catre unitatile administrativ-teritoriale se efectueaza in transe lunare egale, incep?nd cu prima luna dupa incheierea perioadei de gratie. Datele de plata a ratei scadente si dob?nzilor de platit aferente imprumutului sunt cuprinse in scadentarul anexat la conventia de imprumut.

Important! In cazul in care unitatile administrativ-teritoriale nu pot efectua la scadenta operatiunea de rambursare a ratei de capital si plata dob?nzii aferente, in termen de 3 zile lucratoare inainte de data scadentei vor instiinta MFP - Directia generala de trezorerie si datorie publica, prin fax si ulterior prin posta, despre imposibilitatea efectuarii operatiunii de plata la termen, impreuna cu motivatia aferenta.
Pentru neplata la termen a ratelor scadente si dob?nzilor de platit la imprumutul acordat se calculeaza o dob?nda de int?rziere de 0,04% pe zi de int?rziere, p?na la data stingerii obligatiei.

Obligatiile de plata se sting in urmatoarea ordine: dob?nzile de int?rziere, dob?nzile si ratele de capital. In situatia in care unitatile administrativ-teritoriale au contractat doua sau mai multe imprumuturi stingerea obligatiilor de plata se realizeaza in functie de data scadentei fiecarui imprumut, in urmatoarea ordine: dob?nzile de int?rziere, dob?nzile si ratele de capital.

In cazul in care unitatile administrativ-teritoriale nu respecta termenele de rambursare prevazute in conventiile de imprumut, MFP, prin Directia generala de trezorerie si datorie publica, sisteaza alimentarea bugetelor locale respective cu cote defalcate din impozitul pe venit si cu sume defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru echilibrarea bugetelor locale.

P?na la lichidarea obligatiilor de plata ale unitatilor administrativ-teritoriale catre MFP, cotele defalcate din impozitul pe venit si sumele defalcate din unele venituri ale bugetului de stat pentru echilibrarea bugetelor locale, care au fost sistate, vor fi alocate bugetelor locale numai pentru achitarea acestor obligatii restante.

De retinut! Pentru sumele neutilizate si virate integral in contul MFP, unitatile administrativ-teritoriale nu datoreaza dob?nda. Dob?nda si dob?nzile de int?rziere virate de unitatile administrativ-teritoriale pentru aceste sume in contul MFP, respectiv in bugetul Trezoreriei Statului, se restituie din oficiu de MFP unitatii administrativ-teritoriale din bugetul Trezoreriei Statului la acre au fost virate, iar obligatiile de plata viitoare se scot din evidenta contabila.

*
Baza legala:
- Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 51/2010 privind reglementarea unor masuri pentru reducerea unor arierate din economie, publicata in Monitorul Oficial al Rom?niei, Partea I, nr. 413/21.06.2010;

- Legea nr. 37/2011 pentru aprobarea Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 51/2010 privind reglementarea unor masuri pentru reducerea unor arierate din economie, precum si alte masuri financiare, publicata in Monitorul Oficial al Rom?niei, Partea I, nr. 205/24.03.2011;

- Ordinul ministrului Finantelor Publice nr. 1901/2010 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea prevederilor art. 1-6 din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 51/2010 privind reglementarea unor masuri pentru reducerea unor arierate din economie, precum si alte masuri financiare, publicat in Monitorul Oficial al Rom?niei, Partea I, nr. 440/30.06.2010;

- Ordinul ministrului Finantelor Publice si al ministrului administratiei si internelor nr. 1930/150/2010 pentru aprobarea Procedurii de compensare conform art. 8 din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 51/2010 privind reglementarea unor masuri pentru reducerea unor arierate din economie, precum si alte masuri financiare, publicat in Monitorul Oficial al Rom?niei, Partea I, nr. 480/13.07.2010;

- Ordinul ministrului Finantelor Publice nr. 1925/2011 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice pentru aplicarea prevederilor art. 1-6 din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 51/2010 privind reglementarea unor masuri pentru reducerea unor arierate din economie, precum si alte masuri financiare, aprobate prin Ordinul ministrului Finantelor Publice nr. 1.901/2010, publicat in Monitorul Oficial al Rom?niei, Partea I, nr. 311/05.05.2011.
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "MFP acorda imprumuturi din veniturile obtinute din privatizare":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Angajatorii, obligati sa modifice contractele de munca pentru transferul contributiilor. OUG nr. 82/2017
    • Guvernul a venit cu o noua modificare adoptata tacit si care obliga toti angajatorii din Romania sa modifice toate contractele de munca incepand de la 1 ianuarie 2018 pentru transferul contributiilor de la angajator la angajat. Mai mult, in intervalul 20 noiembrie - 20 decembrie 2017, toti angajatorii sunt obligati sa initieze negocieri colective pentru a pune in aplicare OUG 79/2017 prin care sunt transferate contributiile sociale de la angajator la salariat. Conform noilor modificari...» citeste mai departe aici

  • Scrisoare deschisa a profesionistilor independenti privind impozitarea drepturilor de autor si a activitatilor independente din 2018
    • Noi, semnatarii, ne declaram extrem de ingrijorati cu privire la ultimele modificari aduse Codului Fiscal prin ordonanta de urgenta 79/2017 si solicitam nemodificarea nivelului contributiilor sociale pentru sectorul independent - lucratori pe cont propriu si/sau persoane fizice autorizate (care insumeaza circa 2,1 milioane de persoane, marea majoritate activand in domenii neagricole), cei ce exercita profesii liberale sau care desfasoara alte tipuri de activitati independente. Pentru acesti...» citeste mai departe aici

  • Ce este autofactura si cand trebuie emisa
    • Autofactura este un document reglementat de Codul fiscal si normele metodologice de aplicare ce se utilizeaza doar in scopuri de TVA, ca document justificativ pentru taxa deductibila/colectata, dupa caz. O persoana impozabila din punct de vedere al TVA este obligata sa emita o autofactura in urmatoarele situatii: daca a depasit plafoanele pentru bunuri acordate in cadrul actiunilor de protocol, sponsorizare, de mecenat peste care acestea nu sunt considerate livrari de bunuri (art....» citeste mai departe aici

  • Modificare HG 34/2009. Atributii noi pentru ANAF si MFP. Vezi proiectul de hotarare!
    • Proiectul de hotarare are ca obiect modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr.34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, precum si modificarea Hotararii Guvernului nr.520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si a Hotararii Guvernului nr. 634/2015 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale pentru Achizitii Publice in vederea aplicarii prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.77/2017...» citeste mai departe aici

  • Plata facturilor emise in euro. Care e regimul TVA?
    • In analiza de mai jos, avem ca subiect o firma care achizitioneaza marfa de la o firma dintr-un alt stat UE, firma straina avand si cod de TVA in Romania. Aceasta emite factura in euro. Stabilim daca se poate plati factura integral in euro sau daca baza trebuie platita in euro si TVA-ul in lei. Iata raspunsul specialistului: Potrivit intelegerii noastre, societatea dumneavoastra, persoana impozabila inregistrata in scopuri de TVA in Romania, achizitioneaza bunuri de la o alta persoana impozabila...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"