Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Restructurarea obligatiilor bugetare restante. Finantele modifica si completeaza Procedura

29-Iun-2023
1431
Restructurarea obligatiilor bugetare restante. Finantele modifica si completeaza Procedura

Ministerul Finantelor a pus recent în dezbatere publica Proiectul Ordin pentru modificarea si completarea Procedurii de aplicare a masurilor de restructurare a obligatiilor bugetare restante, aprobat? prin Ordinul ministrului finantelor publice nr.2810/2019.

Conform Referatului de aprobare, prin Ordonanta Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilitati fiscale, cu modificarile si completarile ulterioare, s-a creat posibilitatea restructurarii obligatiilor bugetare restante la 31 decembrie 2021, administrate de organul fiscal central, bazata pe un plan de restructurare, test al creditorului privat prudent, plata esalonata si supraveghere fiscala pe perioada inlesnirii, reglementata de capitolul I din acest act normativ, pentru debitorii persoane juridice de drept public sau privat, cu exceptia institutiilor publice si a unitatilor administrativ-teritoriale, aflati in dificultate financiara si pentru care exista riscul intrarii in insolventa.

In baza art. 37 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 6/2019, s-a emis Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2810/2019 pentru aprobarea procedurii de aplicare a masurilor de restructurare a obligatiilor bugetare restante la 31 decembrie 2018 in cazul debitorilor care au datorii principale in cuantum mai mare sau egal cu suma de un milion lei.

In vederea armonizarii prevederilor Ordinului ministrului finantelor publice nr. 2810/2019 cu modificarile si completarile care au intervenit in Ordonanta Guvernului nr. 6/2019 prin modificarile si completarile aduse de Legea nr. 112/2022 si Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 85/2022, s-a elaborat prezentul proiect de Ordin pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului finantelor publice nr. 2810/2019 pentru aprobarea Procedurii de aplicare a masurilor de restructurare a obligatiilor bugetare restante la 31 iulie 2020, care contine prevederi cu privire la:

- extinderea ariei de cuprindere a obligatiilor pentru care se poate acorda restructurarea obligatiilor bugetare, de la 31 decembrie 2020 la 31 decembrie 2021, inclusiv, precum si modificarea termenelor care au legatura cu termenul de depunere a notificarii privind intentia de restructurare a obligatiilor bugetare si cu termenul de depunere a solicitarii de restructurare a obligatiilor bugetare;

- extinderea ariei de cuprindere a obligatiilor pentru care se poate acorda restructurarea obligatiilor bugetare si cu obligatiile de plata aferente sumelor acordate, in perioada starii de urgenta, cu titlul de imprumut din venituri rezultate din privatizare inregistrate in contul curent general al Trezoreriei Statului, individualizate in titluri executorii emise potrivit legii si transmise spre recuperare organului fiscal central, care nu privesc sume ce fac obiectul ajutorului de stat;

- reducerea numarului de cereri de modificare/mentinere de la doua la una intr-un an calendaristic sau, dupa caz, fractie de an calendaristic.

In plus, se propune modificarea termenului de depunere a raportului trimestrial privind stadiul implementarii masurilor din planul de restructurare, emis de catre expertul independent, in cadrul procedurii de restructurare a obligatiilor bugetare reglementata de OG nr. 6/2019, in sensul ca acesta urmeaza sa se transmita, atat debitorului, cat si organului fiscal competent pana in ultima zi, inclusiv, a primei luni din trimestrul urmator celui de raportare.

Institutia mentioneaza ca, in prezent, raportul trimestrial privind stadiul implementarii masurilor din planul de restructurare se transmite atat debitorului, cat si organului fiscal competent, in primele 10 zile ale primei luni din trimestrul urmator celui de raportare.

Propunerea de modificare a termenului de depunere a raportului trimestrial privind stadiul implementarii masurilor din planul de restructurare, a fost formulata de mediul de afaceri in cadrul sedintei extraordinare a Comisiei de dialog social desfasurata in data de 14.06.2022, unde a figurat pe ordinea de zi Proiectul de Ordonanta de urgenta privind modificarea unor acte normative [devenita Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 85/2022 privind modificarea si completarea unor acte normative din domeniul fiscal si vamal], raportat la dispozitiile referitoare la modificarea Ordonantei Guvernului nr. 6/2019.

Cu privire la aceasta modificare au fost consultate corpurile profesionale, respectiv Corpul Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania, Camera Consultantilor Fiscali, Uniunea Nationala a Practicienilor in Insolventa, Asociatia Nationala a Evaluatorilor Autorizati din Romania, Camera Auditorilor Financiari din Romania.

Raportat la aceasta problematica, s-a pronuntat Camera Consultantilor Fiscali, Corpul Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania si Asociatia Nationala a Evaluatorilor Autorizati din Romania. Corpurile profesionale de mai sus au scos in evidenta faptul ca termenul de redactare si transmitere a raportului de monitorizare, desi este unul de recomandare, este in stransa legatura cu datele si informatiile ce urmeaza a fi certificate, confirmate si prezentate in raport, inclusiv din perspectiva calendarului realizarii situatiilor financiare. Astfel, un raport prezentat in primele 10 zile ale lunii urmatoare de la incheierea trimestrului nu va fi un raport motivat si justificat pentru concluzii de respectare a restructurarii.

Fata de cele mai sus mentionate, s-a elaborat proiectul de Ordin al ministrului finantelor pentru modificarea Procedurii de aplicare a masurilor de restructurare a obligatiilor bugetare restante, aprobata prin Ordinul ministrului finantelor nr. 2810/2019.

Pentru a vedea Certificatul de atestare fiscala, click AICI»

Pentru a vedea CERTIFICAT DE ATESTARE FISCALA pentru contribuabilii care au infiintate sedii secundare inregistrate fiscal, click AICI»

Pentru a vedea REFERATUL, click AICI»

Pentru a vedea DECIZIA de respingere a cererii de ............................, click AICI»

Pentru a vedea DECIZIA de constatare a pierderii valabilitatii inlesnirilor la plata, click AICI»

Pentru a vedea CEREREA privind aplicarea dispozitiilor referitoare la restructurarea obligatiilor bugetare, click AICI»

Pentru a vedea Proiectul de ORDIN, click AICI»


Sursa: MFP

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?


MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Impozit special pe bunuri de valoare mare. Cine are aceasta obligatie si pana cand poate fi platit

    • Impozitul special pe bunurile imobile si mobile de valoare mare se plateste la bugetul de stat si se administreaza de ANAF. Insa cine are aceasta obligatie si pana cand poate fi indeplinita? Cine plateste impozit pe bunuri de valoare mare? Sunt obligate la plata impozitului special pe bunurile imobile si mobile de valoare mare, stabilit conform prezentului titlu, urmatoarele persoane, denumite in continuare contribuabili: a) persoanele fizice care, la data de 31 decembrie a anului fiscal...» citeste mai departe aici

  • Contractul de inchiriere: Din 1 ianuarie 2025 se aplica modificari la inregistrarea contractelor (Ordinul 161/2025)

    • Conform legislatiei in vigoare, ultima modificare fiind adusa prin Ordinul 161/2025, apar schimbari la inregistrarea contractelor de inchiriere. Astfel ca, daca bunul respectiv este la comun, adica are mai multi proprietari, obligatia declararii contractului la ANAF ii revine doar unuia dintre ei, nu ambilor, asa cum prevedea in trecut legea.» citeste mai departe aici

  • Impozit special bunuri mobile si imobile. MONOGRAFIE contabila

    • Prin Legea 296/2023 a fost introdus impozitul special pe bunurile mobile si imobile de mare valoare, cunoscut si drept ‘taxa pe lux’. Vom vedea in acest articol cine trebuie sa plateasca impozitul pe bunuri mobile si imobile, care este cota de impozitare, dar si o monografie contabila utila contribuabililor. Impozitul special pe bunurile mobile si imobile de valoare mare se plateste la bugetul de stat si se administreaza de ANAF.» citeste mai departe aici

  • [GHID] Rezidenta fiscala a cetatenilor straini in Romania

    • In vederea stabilirii obligatiilor fiscale si evitarii dublei impozitari, persoanele fizice rezidente si nerezidente care sosesc sau pleaca din Romania trebuie sa depuna un chestionar pentru stabilirea rezidentei. In acest articol vom vedea ce inseamna rezidenta fiscala, care sunt conditiile pe care trebuie sa le indeplineasca persoanele fizice rezidente si nerezidente, de cand poate deveni rezident un cetatean strain, dar si care sunt documentele necesare pentru depunerea chestionarului.» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016