Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Noi masuri europene privind nevoile intreprinderilor mici si mijlocii

02-Iul-2013
2231
Va aducem la cunostinta ca in data de 27 iunie 2013, in cadrul Sectiunii pentru piata unica, productie si consum a Comitetului Economic si Social European (CESE), la care a participat si reprezentantul CNIPMMR, Ana Bontea, a fost dezbatut si aprobat Avizul INT/692 privind Comunicarea Comisiei catre Parlamentul European, Consiliu, Comitetul Economic si Social European si Comitetul Regiunilor – Reglementarea inteligenta - luarea in considerare a nevoilor intreprinderilor mici si mijlocii - COM(2013) 122 final, cu urmatoarele concluzii si recomandari:

Sustinerea obiectivului Comisiei de a plasa reglementarea inteligenta in fruntea programului sau de lucru. Reglementarea este o necesitate, dar trebuie bine conceputa pentru indeplinirea obiectivelor politice ale UE la costuri minime. CESE saluta eforturile depuse de Comisia Europeana de-a lungul anilor pentru promovarea conceperii si aplicarii unor instrumente de reglementare mai bune, printre care evaluarile impactului si implicarea partilor interesate.

Desi reglementarea inteligenta este necesara intreprinderilor de orice dimensiune, birocratia are un impact disproportionat asupra intreprinderilor mici, in special asupra microintreprinderilor;

S-a reamintit tuturor serviciilor Comisiei ca testul IMM face parte din evaluarea impactului, invitandu-se organele legislative europene sa tina seama, in cursul pregatirii evaluarilor impactului si elaborarii textelor legislative, de caracteristicile intreprinderilor mici si ale microintreprinderilor in cadrul grupului IMM-urilor;

A fost salutat programul REFIT, care va identifica sarcinile si masurile ineficace aplicate IMM-urilor. Acest program ar trebui utilizat pentru identificarea reglementarilor existente care nu mai sunt adecvate si pentru a propune retragerea lor, precum si pentru consolidarea legislatiei existente. Comitetul propune Comisiei sa lanseze cat mai curand noi verificari ale adecvarii, acordand prioritate celor care privesc cele zece reglementari considerate ca fiind cele mai constrangatoare („top ten”) prezentate in comunicare, cu accent pe microintreprinderi;

S-a amintit ca unul dintre principiile acestui program, care prevede ca evaluarile impactului (EI) sa devina mai accesibile prin utilizarea unui model standard si redactarea unui rezumat clar, care sa redea principalele puncte abordate, printre care costurile de punere in aplicare pe care le suporta in special microintreprinderile;

S-a subliniat sprijinul pentru crearea, pe termen lung, a unui Comitet de evaluare a impactului unic si independent, care sa opereze in toate institutiile UE. Acest comitet ar trebui sa faca apel la experti externi, care sa efectueze o examinare suplimentara a propunerilor Comisiei, pentru a garanta ca diferitele concepte sunt intelese in mod corespunzator;

S-a afirmat acordul ca nu este oportun ca microintreprinderile sa beneficieze de exceptii generalizate si ca este mai adecvata o abordare de la caz la caz a propunerilor legislative, precedata de o aprofundata evaluare a impactului;

Comisia Europeana ar trebui sa monitorizeze in permanenta tabloul de bord privind IMM-urile, elaborat prin intermediul unui serviciu centralizat de coordonare, in stransa cooperare cu organizatiile de IMM-uri;

Se doreste un program nou de reducere a sarcinilor inutile impuse prin reglementare. Prin urmare, pledeaza cu fermitate sa se atribuie un nou mandat, pana in 2020, „Grupului Stoiber”, care sa monitorizeze si sa puna in aplicare politicile care vizeaza in special microintreprinderile si intreprinderile mici, in cooperare cu organizatiile de IMM-uri;

S-a solicitat Consiliului si Parlamentului sa limiteze sarcina administrativa cu care se confrunta si intreprinderile, in cadrul elaborarii legislatiei UE;

S-a propuns ca statele membre sa faca schimb de bune practice in domeniul reglementarii inteligente pentru evitarea suprareglementarii.

Sursa: Departamentul Juridic si Dialog Social al CNIPMMR


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Noi masuri europene privind nevoile intreprinderilor mici si mijlocii":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News
Modificari de TAXE in Codul Fiscal - Studii de caz si explicatii UTILE

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari de TAXE in Codul Fiscal - Studii de caz si explicatii UTILE


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • SAF-T: Contribuabilii mijlocii depun D406 pana pe 30 iunie 2023. Este vorba de raportarea pe luna mai

    • Conform Legii 1783/2021, contribuabilii mijlocii au obligatia de a incepe raportarea SAF-T din ianuarie 2023. Astfel ca in calendarul ANAF termenul limita pentru raportarea din mai se implineste pe 30 iunie 2023. Reamintim ca prin Legea 1783/2021 a fost introdusa obligativitatea raportarii in SAF-T a contribubililor mijlocii de la 1 ianuarie 2023. Anumiti contribuabili raporteaza lunar (cei cu perioada fiscala aplicabila la TVA lunara), altii trimestrial ( cei cu perioada fiscala aplicabila la...» citeste mai departe aici

  • PFA in 2023: Ce CASS datoreaza daca a realizat venituri SUB plafon?

    • In declaratia unica estimativa pentru 2022, depusa in 25.05.2022, am estimat venit sub plafon de un salariu minim brut, dar am optat pentru plata cass la nivelul salariului minim brut. In declaratia unica finala pentru 2022, depusa la 25.05.2023, am declarat venit realizat sub plafonul de un salariu minim brut si prin urmare CASS si CAS datorat zero. In fisa de rol, sumele scadente la 25.05.2023 figureaza la impozit pe venit suma finala declarata dar la CASS a ramas suma din declaratia...» citeste mai departe aici

  • Cum se face trecerea de la microintreprindere la platitor de impozit pe profit. EXEMPLU util firmelor

    • Persoanele juridice care se infiinteaza in cursul unui an fiscal, precum si microintreprinderile care intra sub incidenta prevederilor art. 52 comunica organelor fiscale competente aplicarea/iesirea din sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderilor, potrivit prevederilor Codului de procedura fiscala. Trecerea de la microintreprindere la plata impozitului pe profit Persoanele juridice romane comunica organelor fiscale competente aplicarea sistemului de impunere pe veniturile...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2023 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificari de TAXE in Codul Fiscal - Studii de caz si explicatii UTILE

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016