Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Noi masuri europene privind nevoile intreprinderilor mici si mijlocii

02-Iul-2013
2800
Va aducem la cunostinta ca in data de 27 iunie 2013, in cadrul Sectiunii pentru piata unica, productie si consum a Comitetului Economic si Social European (CESE), la care a participat si reprezentantul CNIPMMR, Ana Bontea, a fost dezbatut si aprobat Avizul INT/692 privind Comunicarea Comisiei catre Parlamentul European, Consiliu, Comitetul Economic si Social European si Comitetul Regiunilor – Reglementarea inteligenta - luarea in considerare a nevoilor intreprinderilor mici si mijlocii - COM(2013) 122 final, cu urmatoarele concluzii si recomandari:

Sustinerea obiectivului Comisiei de a plasa reglementarea inteligenta in fruntea programului sau de lucru. Reglementarea este o necesitate, dar trebuie bine conceputa pentru indeplinirea obiectivelor politice ale UE la costuri minime. CESE saluta eforturile depuse de Comisia Europeana de-a lungul anilor pentru promovarea conceperii si aplicarii unor instrumente de reglementare mai bune, printre care evaluarile impactului si implicarea partilor interesate.

Desi reglementarea inteligenta este necesara intreprinderilor de orice dimensiune, birocratia are un impact disproportionat asupra intreprinderilor mici, in special asupra microintreprinderilor;

S-a reamintit tuturor serviciilor Comisiei ca testul IMM face parte din evaluarea impactului, invitandu-se organele legislative europene sa tina seama, in cursul pregatirii evaluarilor impactului si elaborarii textelor legislative, de caracteristicile intreprinderilor mici si ale microintreprinderilor in cadrul grupului IMM-urilor;

A fost salutat programul REFIT, care va identifica sarcinile si masurile ineficace aplicate IMM-urilor. Acest program ar trebui utilizat pentru identificarea reglementarilor existente care nu mai sunt adecvate si pentru a propune retragerea lor, precum si pentru consolidarea legislatiei existente. Comitetul propune Comisiei sa lanseze cat mai curand noi verificari ale adecvarii, acordand prioritate celor care privesc cele zece reglementari considerate ca fiind cele mai constrangatoare („top ten”) prezentate in comunicare, cu accent pe microintreprinderi;
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Rezerve din reevaluare si prime de capital Va rog, rezervele trebuie transferate la venituri? 1042 (si 105) = 704 pentru a fi impozitate? sau trecem la profit nerepartizat pe suma neta 1042 = 1171 fara a trece prin...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    ICAS. Sponsorizari Daca ICAS nu inlocuieste impozitul pe profit ci se adauga acestuia (aceasta fiind diferenta esentiala fata de IMCA) se poate accepta ca si plafonul de 20%, pentru calculul...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Cota impozitare dividende 2025 Care este cota de Impozit pe Dividende, daca vrem sa facem plata lor azi, 11.06.2025? Multumesc!citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Diferente de curs valutar. Baza impozabila micro Societate micro fara activitate detine in cont valuta o anumita suma. Aceasta este reevaluata lunar. Diferentele de curs sunt impozabile? In urma deprecierii leului s-a...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Calcul impozit profit activitate economica si non-profit Avem o asociatie club sportiv cu urmatorii indicatori: Total venituri activitate(non profi+actv EC=932225 ch activitate=1130144(non prof+activ EC) rezultat= -197918 venit...citeste mai mult


S-a amintit ca unul dintre principiile acestui program, care prevede ca evaluarile impactului (EI) sa devina mai accesibile prin utilizarea unui model standard si redactarea unui rezumat clar, care sa redea principalele puncte abordate, printre care costurile de punere in aplicare pe care le suporta in special microintreprinderile;

S-a subliniat sprijinul pentru crearea, pe termen lung, a unui Comitet de evaluare a impactului unic si independent, care sa opereze in toate institutiile UE. Acest comitet ar trebui sa faca apel la experti externi, care sa efectueze o examinare suplimentara a propunerilor Comisiei, pentru a garanta ca diferitele concepte sunt intelese in mod corespunzator;

S-a afirmat acordul ca nu este oportun ca microintreprinderile sa beneficieze de exceptii generalizate si ca este mai adecvata o abordare de la caz la caz a propunerilor legislative, precedata de o aprofundata evaluare a impactului;

Comisia Europeana ar trebui sa monitorizeze in permanenta tabloul de bord privind IMM-urile, elaborat prin intermediul unui serviciu centralizat de coordonare, in stransa cooperare cu organizatiile de IMM-uri;

Se doreste un program nou de reducere a sarcinilor inutile impuse prin reglementare. Prin urmare, pledeaza cu fermitate sa se atribuie un nou mandat, pana in 2020, „Grupului Stoiber”, care sa monitorizeze si sa puna in aplicare politicile care vizeaza in special microintreprinderile si intreprinderile mici, in cooperare cu organizatiile de IMM-uri;

S-a solicitat Consiliului si Parlamentului sa limiteze sarcina administrativa cu care se confrunta si intreprinderile, in cadrul elaborarii legislatiei UE;

S-a propuns ca statele membre sa faca schimb de bune practice in domeniul reglementarii inteligente pentru evitarea suprareglementarii.

Sursa: Departamentul Juridic si Dialog Social al CNIPMMR


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • SANCTIUNI pentru neconformarea cu E-Factura in B2C de la 1 iulie 2025

    • De la 1 iulie 2025, firmele care nu transmit facturile catre persoane fizice in sistemul RO e-Factura risca amenzi usturatoare. Extinderea obligativitatii e-Facturii si in relatia B2C aduce noi responsabilitati pentru toti operatorii economici, indiferent de metoda de plata folosita de client. In acest articol, explicam cine este vizat, ce reglementari trebuie respectate si care sunt sanctiunile prevazute de lege.» citeste mai departe aici

  • GHID e-Transport 2025: Termene, Obligatii si Sanctiuni

    • Autoritatile fiscale au revizuit recent ghidul oficial privind utilizarea sistemului RO e-Transport, pentru a reflecta modificarile legislative din 2024–2025 si pentru a alinia platforma la noua sa structura. In prezent, sistemul este impartit clar in doua directii: transporturile nationale de bunuri cu risc fiscal ridicat si transporturile internationale, indiferent daca implica sau nu astfel de bunuri. In continuarea articolului vom vedea ce transporturi trebuie declarate,...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. Ce cota aplici daca platesti dividende in 2025

    • Daca intentionezi sa platesti dividende in 2025, este important sa cunosti cota actuala de impozitare si obligatiile fiscale aferente. In prezent, impozitul pe dividende este de 10%, iar retinerea si virarea acestuia la bugetul de stat intra in sarcina platitorului. In continuare, explicam cine datoreaza acest impozit, cand se plateste si in ce situatii se pot aplica exceptii.» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016