Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ce obligatii declarative are un SRL - D dupa trecerea celor 3 ani de la infiintare?

27-Nov-2014
12490
Stabilim ce se intampla in cazul unui SRL-D care la sfarsitul anului 2014 nu mai indeplineste conditiile de SRL debutant, au trecut cei trei ani, si care sunt declaratiile pe care trebuie sa le depuna in 2014, precum si daca exista o procedura care trebuie urmata.

Potrivit prevederilor art. 5 din OUG nr. 6/2011 pentru stimularea infiintarii si dezvoltarii microintreprinderilor de catre intreprinzatorii tineri, cu modificarile ulterioare, si ale HG nr. 96/2011
privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a OUG nr. 6/2011, tinerii cu varsta de pana la 35 de ani au putut infiinta societati cu raspundere limitata (microintreprinderi) sub denumirea "S.R.L. – D" daca indeplineau o serie de criterii asa cum erau prevazute la art. 2 din Ordonanta.
Pentru incadrarea in Programul pentru stimularea infiintarii si dezvoltarii microintreprinderilor de catre investitorii tineri, era obligatorie respectarea cumulativa a conditiilor prevazute la art. 3.

Calitatea de microintreprindere apartinand intreprinzatorului debutant se obtinea la data inmatricularii in registrul comertului in a carui raza teritoriala se afla sediul sau social.
Microintreprinderea apartinand intreprinzatorului debutant trebuia sa comunice catre Oficiul teritorial pentru intreprinderi mici si mijlocii si cooperatie (O.T.I.M.M.C.) al A.I.P.P.I.M.M. in a carui raza de competenta isi are sediul social, in termen de cel mult 10 zile lucratoare de la inregistrare, indeplinirea obligatiilor ce ii reveneau potrivit legii.

Totodata trebuiau depuse si situatiile financiare semestriale si anuale dupa ce acestea erau luate in evidenta de organele fiscale teritoriale.

Potrivit prevederilor art. 6 din OG nr. 6/2011, calitatea de microintreprindere apartinand intreprinzatorului debutant se pierde, printre altele, la data de 31 decembrie a anului in care se implinesc 3 ani de la data inregistrarii.

In termen de cel mult 45 de zile lucratoare de la pierderea calitatii de microintreprindere apartinand intreprinzatorului debutant, societatea comerciala respectiva are obligatia sa procedeze la schimbarea denumirii potrivit prevederilor art. 36 din Legea privind registrul comertului nr. 26/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, in sensul ca va disparea particula "D" din denumirea societatii.

Microintreprinderile care au beneficiat de ajutor in cadrul Programului trebuiau sa tina o evidenta specifica a ajutoarelor primite conform schemei de minimis care le-a fost acordata, evidenta care trebuie pastrata 10 ani.

Inafara documentelor care va pot fi solicitate de (O.T.I.M.M.C.) pentru justificarea indeplinirii conditiilor de infiintare a microintreprinderii si de functionare a acesteia in conditiile OG nr. 6/2011, societatea nu trebuie sa depuna alte declaratii specifice iesirii din perioada celor 3 ani, inafara declaratiilor fiscale pe care orice societate are obligatia sa le depuna la termenele legale.




Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici


MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Situatii financiare anuale 2025. PDF-ul inteligent a fost actualizat pentru toate firmele, cu exceptia microentitatilor

    • Prin Ordinul 107/2025 au fost actualizate principalele aspecte legate de intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale si a raportarilor contabile anuale ale operatorilor economici pentru anul 2024. In acest context, ANAF a actualizat PDF-ul inteligent necesar entitatilor mici, mijlocii, mari si entitatilor de interes public. Pentru microentitati, S 1005 inca nu a fost publocat de ANAF in varianta actuala. Situatii financiare anuale 2025. PDF-ul inteligent a fost actualizat pentru toate...» citeste mai departe aici

  • SAF-T in 2025. Pentru D406 privind Activele NU se acorda perioada de gratie

    • SAF-T, fisierul standard international utilizat pentru transferul electronic de date si informatii contabile si fiscale de la entitatile economice catre autoritatile fiscale, a devenit obligatoriu inca din anul 2022 pentru contribuabilii mari, din 2023 pentru cei mijlocii, iar din 2025 trebuie depus si de firmele mici. Asa cum stim deja, exista si anumite perioade de gratie care sunt acordate de autoritati, insa in cazul Activelor din formular acestea nu se aplica. Prin implementarea acestui...» citeste mai departe aici

  • E-Factura: Raspunsuri ANAF cu privire la dublarea facturilor in SPV

    • Prin aparitia sistemului national RO e-Factura procesul de transmitere a facturilor a fost simplificat si digitalizat, iar acest lucru le-a dat mari batai de cap contribuabililor. Desi este implementat de mult timp, inca pot aparea probleme cu privire la utilizarea E-Factura. Uneori, atunci cand trebuie incarcata factura, pot aparea situatii in care aceeasi factura este incarcata de doua ori, din diverse motive tehnice sau administrative. Acest fenomen poate crea confuzie atat pentru...» citeste mai departe aici

  • Criteriile pentru evaluarea riscului fiscal ridicat, puse in dezbatere de ANAF

    • Criteriile pentru evaluarea riscului fiscal ridicat au fost puse in dezbatere publica de ANAF, in vederea determinarii operatorilor economici care prezinta risc fiscal ridicat, prevazuti la art. 375 alin. (1 1) si la art. 435 alin. (3 1) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Criteriile pentru evaluarea riscului fiscal ridicat, puse in dezbatere de ANAF Conform Referatului de Aprobare, prin O.U.G. nr.138/2024 privind modificarea si completarea unor acte normative in domeniul...» citeste mai departe aici

  • Depunere Declaratie Unica. Care este plafonul minim si valoarea de plata a CASS pentru 2024

    • Anual trebuie depusa Declaratia Unica de catre persoanele fizice care obtin venituri din activitati independente sau din alte surse, insa formularul a tot fost modificat de ANAF in urma ultimelor reglementari fiscale si contribuabilii trebuie sa fie atenti la acest aspect. Este important ca declaratia sa fie completata corespunzator, mai ales ca apar tot timpul schimbari la contributiile la asigurarile sociale (CASS) si (CAS). In plus, a fost modificat salariul minim pe economie si...» citeste mai departe aici

  • Declaratia de trezorerie se depune, de ONG-uri, odata cu bilantul anual. Ce schimbari propune ANAF

    • In cazul depunerii situatiilor financiare anuale, ONG-urile au obligatia de a depune si declaratia cu situatia de trezorerie. Iar prin prezentul proiect se reglementeaza aspectele care vizeaza formatul declaratiei mentionate, precum si conditiile de intocmire si depunere a acesteia pentru anul 2024. Declaratia de trezorerie se depune, de ONG-uri, odata cu bilantul anual. Ce schimbari propune ANAF Potrivit art. 34 alin. (31) din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016