ANAF: Procedura de eliberare a adeverintei care atesta dreptul asupra sediului social
ANAF a publicat pe pagina oficiala Ordinul comun al ministrului justitiei Nr. 492 si al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 205 din 10 februarie 2012, pentru aprobarea Procedurii de solicitare si emitere, in format electronic, a adeverintei privind inregistrarea documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social si a
certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu social, publicat in Monitorul Oficial nr.
148 din 6 martie 2012.
Redam mai jos continutul acestui ordin, oferindu-va si procedura de eliberare a acestei adeverinte:
In temeiul:
- art. 17 alin. (3) din Legea nr. 31/1990 privind societatile comerciale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
- art. 12 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 109/2009 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare;
- NOUTATI din Codul Fiscal
Validat de expertul
Portal Codul Fiscal
Comision Stripe - neplatitor de TVA O asociatie non profit incaseaza sume prin platforma STRIPE. Asociatia nu este platitoare de TVA. Pentru serviciile prestate platforma STRIPE emite o factura pentru comision plati....citeste mai mult - NOUTATI din Codul Fiscal
- NOUTATI din Codul Fiscal
- NOUTATI din Codul Fiscal
Validat de expertul
Portal Codul Fiscal
Continuare Societatea tip SRL platitoare de impozit pe profit trimestrial, nu are activitate dar are o suma in banca (eur). Aceasta suma genereaza diferente de curs conform regularizarii...citeste mai mult - NOUTATI din Codul Fiscal
- art. 13 din Hotararea Guvernului nr. 652/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Justitiei, cu modificarile si completarile ulterioare,
ministrul justitiei si presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala emit urmatorul ordin:
ART. 1
Se aproba Procedura de solicitare si emitere, in format electronic, a adeverintei privind inregistrarea documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social si a certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu social, prevazuta in anexa nr. 1.
ART. 2
Oficiul National al Registrului Comertului, oficiile registrului comertului, Agentia Nationala de Administrare Fiscala, prin Directia generala proceduri pentru administrarea veniturilor, Directia generala de tehnologia informatiei, precum si prin directiile generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti, vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 3
Oficiile registrului comertului vor asigura personalul necesar pentru preluarea si transmiterea catre administratiile finantelor publice a cererilor de inregistrare a documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social si de eliberare a certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu social (denumite in continuare cerere AFP) si pentru primirea de la administratiile finantelor publice a certificatelor pentru spatiul cu destinatie de sediu social (denumite in continuare certificat de sediu social) si a adeverintelor privind inregistrarea documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social (denumite in continuare adeverinta pentru documentul de sediu social).
ART. 4
Directiile generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti vor asigura personalul necesar pentru primirea de la oficiile registrului comertului a cererilor AFP, precum si pentru transmiterea catre acestea a certificatelor de sediu social si a adeverintelor pentru documentul de sediu social.
ART. 5
Se aproba modelul si continutul urmatoarelor formulare:
a) "Cerere de inregistrare a documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social si de eliberare a certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu social", prevazuta in anexa nr. 2;
b) "Adeverinta privind inregistrarea documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social", prevazuta in anexa nr. 3;
c) "Certificat pentru spatiul cu destinatie de sediu social", prevazut in anexa nr. 4.
ART. 6
Anexele nr. 1 - 4 fac parte integranta din prezentul ordin.
ART. 7
La data intrarii in vigoare a prezentului ordin se abroga Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 2.112/2010 pentru aprobarea Procedurii de emitere, in format electronic, a Adeverintei privind inregistrarea documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social si a Certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu social, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 443 din 1 iulie 2010, cu modificarile ulterioare.
Puteti descarca AICI procedura de eliberare a adeverintei privind inregistrarea documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social si a Certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu social.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Cota de impozitare cladiri agricole. Aplicare cota aditionala. Restituire impozit
Intrebare: Societatea a primit decizii de impunere pentru anii 2024 si 2025, cu o cota de 0,57% pentru constructiile agricole, decizii de impunere pe care nu le-a contestat in termenul legal de 45 de zile de la primire. La aceasta cota, prin Hotararea Consiliului Local, s-a mai aplicat o majorare de 25% asupra cotei de 0,57%, rezultand o cota efectiva de 0,7125% pentru anii 2024 si 2025, impozit achitat de societate. * Impozitul pe constructii prevazut in Codul fiscal la art. 460 alin. (3) poate fi majorat...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Calcul deductibilitate cost de indatorare
Intrebare: O societate are urmatoarele date: * Total venituri = 97.000.000 lei * Total cheltuieli = 92.500.000 lei * Cheltuieli cu dobanzi de la credite bancare = 5.400.000 lei * Cheltuieli cu dobanzi de la imprumuturi afiliati = 1.700.000 lei * Venituri cu dobanzi de la imprumuturi afiliati = 550.000 lei * Impozit pe profit = 273.000 lei Creditele si imprumuturile au fost luate, in principal, pentru investitii in active. Va rog sa calculati nivelul deductibil al cheltuielilor cu dobanzile conform art. 40...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Deducerea TVA pentru achizitia de bunuri supuse regimului special al marjei
Intrebare: Firma, platitoare de TVA, aplica regimul marjei conform art. 312. Achizitiile de piese, transport si reparatii au TVA deductibil in cazul in care aceste costuri nu sunt incluse in valoarea de achizitie a bunurilor sau sunt obligat conform legii sa nu deduc TVA aferenta, deoarece platesc TVA la marja de profit? Mentionez ca aplic marja la diferenta dintre costul de achizitie de pe contract sau factura si valoarea de vanzare a bunului.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<