Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Alerta Fiscala: Modificari in Codul fiscal. Reducere impozitul pe constructii

14-Ian-2015
5907
Va informam ca in Monitorul Oficial nr. 0024 din 13 ianuarie 2015 a fost publicata Legea 11/2015.

Redam mai jos cele mai importante modificari aduse de Legea privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 102/2013 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal si reglementarea unor masuri financiar-fiscale.


Consultati actul normativ aici!


Incepand cu anul 2015, impozitul pe constructii datorat catre bugetul de stat este redus la procentul de 1% din valoarea bruta a acestora, conform Legii nr. 11/2015 analizata in aceasta alerta.

Aceasta este modificarea principala si fundamentala de care va trebui sa tinem cont.

Legea reformuleaza si modul in care se va calcula in continuare impozitul, aducand un numar de 12 precizari foarte exacte pe care le vom enumera in continuare:

1. Baza de calcul de la care se porneste la determinarea impozitului este soldul debitor al conturilor de constructii valoare bruta existenta in situatiile financiare de la 31 decembrie a anului anterior.

2. Daca in anul in curs se realizeaza o modernizare, aceasta nu conduce in perioada curenta la majorarea impozitului, ci va fi luata in considerare la determinarea impozitului din anul urmator.

3. Nu se datoreaza impozitul pe constructii catre bugetul de stat pentru constructiile la care se datoreaza impozit pe cladiri catre bugetul local.

4. Legiuitorul extinde scutirea la impozitul datorat pentru cladirile situate in parcurile industriale, stiintifice si tehnologice aprobate conform legii.

5. Daca in anul in curs se efectueaza o consolidare, modernizare sau extindere pentru o constructie detinuta prin contract de inchiriere, administrare sau alt contract cu drept de folosinta, aceasta suma nu se afla in sfera impozitului. Aceasta prevedere trebuie analizata in contextul notificarii proprietarului cu valoarea modernizarii iar, dupa caz, acesta va avea obligatia reactualizarii bazei impozabile.

6. Nu se datoreaza impozit pe constructii pentru cele regasite in subgrupa 1.2.9 „Terase pe arabil, plantatii pomicole si viticole” din catalogul mijloacelor fixe.

7. Nu se datoreaza impozit la bugetul de stat pentru valoarea constructiilor detinute de structurile sportive.
8. Nu se datoreaza impozit la bugetul de stat pentru valoarea constructiilor situate in afara frontierei de stat a Romaniei, chiar daca acestea se regasesc in apele marilor teritoriale si a zonei economice maritime a Romaniei.

9. In cazul in care se efectueaza modernizari sau amenajari la constructii aflate in proprietatea statului sau a unitatilor administrativ teritoriale detinute intr-o forma legala de un operator economic, pentru acestea nu se datoreaza impozit la bugetul de stat. Acelasi tratament de scutire de impozit la bugetul de stat se va aplica si daca o astfel de constructie urmeaza sa fie trecuta in proprietatea statului sau a unitatilor administrativ teritoriale in perioada urmatoare a exercitiului.

10. Pentru constructiile administrate de RAAPPS nu se datoreaza impozit la bugetul de stat.

11. Daca in cursul anului curent se inregistreaza operatiuni de majorare sau diminuare a soldului debitor al conturilor de constructii (vanzari, cumparari), impozitul din anul curent nu se recalculeaza iar acestea vor fi luate in considerare la calcul impozitului datorat in anul urmator.

12. Cheltuiala cu impozitul pe constructii datorat bugetului de stat este o suma deductibila la calculul impozitului pe profit.

Avand in vedere ca este o reducere de impozit, dublata de o clarificare semnificativa a modului in care se determina baza impozabila, nu putem decat sa ne bucuram de aparitia noului act normativ.

Cu aceasta ocazie amintim faptul ca impozitul pentru anul 2015 se declara o singura data in baza declaratiei 100 pana pe data de 25 mai. Impozitul se achita in doua rate egale, pana la data de 25 mai, respectiv 25 septembrie inclusiv.

In cazul in care exista contribuabili ce nu au datorat anul trecut impozit dar incepand cu 2015 datoreaza la plata acest impozit, acestia au termen pana pe 30 ianuarie 2015 sa depuna declaratie de mentiuni 010 pentru a declara in vectorul fiscal impozitul pe constructii.


Autor: Consultantul fiscal Adrian Benta


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Alerta Fiscala: Modificari in Codul fiscal. Reducere impozitul pe constructii":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii (2)

23-Ian-2015

Foarte interesant,cetatenii cu responsabilitate civica in mod sigur v-a consulta portalul.Interesant ar fi daca s-ar insista pe educatia bancara,ce sunt politicile monetare,fiscale,valutare etc,se pot evita crizele de tip franc elvetian si altele.Multumesc ca m-ati ascultat.

23-Ian-2015

foarte buna





Subiectele saptamanii

  • Elemente obligatorii factura in 2019, potrivit Codului Fiscal
    • "Este obligatorie completarea informatiilor privind expeditia: date delegat, mijloc de transport pe avizul de insotire si pe factura (in cazul in care livrarea nu s-a facut pe baza avizului)? Este obligatorie semnarea si stampilarea avizelor de insotire a marfii?", acestea sunt intrebarile, adresate de unul dintre cititorii nostri, care au stat la baza analizei propuse astazi de unul dintre expertii nostri. Raspunsul specialistului Pct. 24 din anexa nr.1 la O.M.F.P. nr. 2634/2015 privind...» citeste mai departe aici

  • Senator liberal: La MFP exista o criza de finantare
    • Potrivit unui senator din opozitie, Ministerul Finantelor Publice trece printr-o criza de finantare, dat fiind ca, recent, nu a reusit sa atraga sumele dorite de la banci. Florin Citu, senator liberal, a postat mesajul pe Facebook, precizand si ca MFP se pregateste sa se imprumute de la Fondul Monetar International (FMI). „CRIZA de finantare la ministerul finantelor publice! A doua emisiune de obligatiuni consecutiva a guvernului care este un esec total. Saptamana trecuta MFP a incercat sa...» citeste mai departe aici

  • ANAF a publicat NOILE modele de Formulare 205, 207 si 230
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) anunta publicarea noilor formulare 205, 207 si 230, in sectiunea ”formulare fiscale si ghid de completare”. NOILE Formulare 205 si 207 OPANAF nr. 48/2019 pentru aprobarea modelului si continutului formularelor 205 "Declaratie informativa privind impozitul retinut la sursa si castigurile/pierderile din investitii, pe beneficiari de venit" si 207 "Declaratie informativa privind impozitul retinut la sursa/veniturile scutite, pe...» citeste mai departe aici

  • Peste 1.500 de locuri de munca pentru romani in Spatiul Economic European
    • Romanii interesati de un job in Spatiul Economic European (SEE) au la dispozitie 1.568 de locuri de munca, in 11 din cele 44 de tari din SEE. Tari precum Italia, Franta si Grecia, preferate, in general, de romanii care aleg sa lucreze in afara, nu au scos niciun post de munca la concurs prin reteaua EURES Romania. Asadar, romanii pot aplica la unul dintre cele 1.568 de joburi din SEE, dupa cum urmeaza: In Spania sunt 1.007 locuri de munca vacante: 800 muncitor necalificat in agricultura...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016