Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Alerta Fiscala: Modificari in Codul fiscal. Reducere impozitul pe constructii

14-Ian-2015
5976
Va informam ca in Monitorul Oficial nr. 0024 din 13 ianuarie 2015 a fost publicata Legea 11/2015.

Redam mai jos cele mai importante modificari aduse de Legea privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 102/2013 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal si reglementarea unor masuri financiar-fiscale.


Consultati actul normativ aici!


Incepand cu anul 2015, impozitul pe constructii datorat catre bugetul de stat este redus la procentul de 1% din valoarea bruta a acestora, conform Legii nr. 11/2015 analizata in aceasta alerta.

Aceasta este modificarea principala si fundamentala de care va trebui sa tinem cont.

Legea reformuleaza si modul in care se va calcula in continuare impozitul, aducand un numar de 12 precizari foarte exacte pe care le vom enumera in continuare:

1. Baza de calcul de la care se porneste la determinarea impozitului este soldul debitor al conturilor de constructii valoare bruta existenta in situatiile financiare de la 31 decembrie a anului anterior.

2. Daca in anul in curs se realizeaza o modernizare, aceasta nu conduce in perioada curenta la majorarea impozitului, ci va fi luata in considerare la determinarea impozitului din anul urmator.

3. Nu se datoreaza impozitul pe constructii catre bugetul de stat pentru constructiile la care se datoreaza impozit pe cladiri catre bugetul local.

4. Legiuitorul extinde scutirea la impozitul datorat pentru cladirile situate in parcurile industriale, stiintifice si tehnologice aprobate conform legii.

5. Daca in anul in curs se efectueaza o consolidare, modernizare sau extindere pentru o constructie detinuta prin contract de inchiriere, administrare sau alt contract cu drept de folosinta, aceasta suma nu se afla in sfera impozitului. Aceasta prevedere trebuie analizata in contextul notificarii proprietarului cu valoarea modernizarii iar, dupa caz, acesta va avea obligatia reactualizarii bazei impozabile.

6. Nu se datoreaza impozit pe constructii pentru cele regasite in subgrupa 1.2.9 „Terase pe arabil, plantatii pomicole si viticole” din catalogul mijloacelor fixe.

7. Nu se datoreaza impozit la bugetul de stat pentru valoarea constructiilor detinute de structurile sportive.
8. Nu se datoreaza impozit la bugetul de stat pentru valoarea constructiilor situate in afara frontierei de stat a Romaniei, chiar daca acestea se regasesc in apele marilor teritoriale si a zonei economice maritime a Romaniei.

9. In cazul in care se efectueaza modernizari sau amenajari la constructii aflate in proprietatea statului sau a unitatilor administrativ teritoriale detinute intr-o forma legala de un operator economic, pentru acestea nu se datoreaza impozit la bugetul de stat. Acelasi tratament de scutire de impozit la bugetul de stat se va aplica si daca o astfel de constructie urmeaza sa fie trecuta in proprietatea statului sau a unitatilor administrativ teritoriale in perioada urmatoare a exercitiului.

10. Pentru constructiile administrate de RAAPPS nu se datoreaza impozit la bugetul de stat.

11. Daca in cursul anului curent se inregistreaza operatiuni de majorare sau diminuare a soldului debitor al conturilor de constructii (vanzari, cumparari), impozitul din anul curent nu se recalculeaza iar acestea vor fi luate in considerare la calcul impozitului datorat in anul urmator.

12. Cheltuiala cu impozitul pe constructii datorat bugetului de stat este o suma deductibila la calculul impozitului pe profit.

Avand in vedere ca este o reducere de impozit, dublata de o clarificare semnificativa a modului in care se determina baza impozabila, nu putem decat sa ne bucuram de aparitia noului act normativ.

Cu aceasta ocazie amintim faptul ca impozitul pentru anul 2015 se declara o singura data in baza declaratiei 100 pana pe data de 25 mai. Impozitul se achita in doua rate egale, pana la data de 25 mai, respectiv 25 septembrie inclusiv.

In cazul in care exista contribuabili ce nu au datorat anul trecut impozit dar incepand cu 2015 datoreaza la plata acest impozit, acestia au termen pana pe 30 ianuarie 2015 sa depuna declaratie de mentiuni 010 pentru a declara in vectorul fiscal impozitul pe constructii.


Autor: Consultantul fiscal Adrian Benta


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Alerta Fiscala: Modificari in Codul fiscal. Reducere impozitul pe constructii":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii (2)

23-Ian-2015

Foarte interesant,cetatenii cu responsabilitate civica in mod sigur v-a consulta portalul.Interesant ar fi daca s-ar insista pe educatia bancara,ce sunt politicile monetare,fiscale,valutare etc,se pot evita crizele de tip franc elvetian si altele.Multumesc ca m-ati ascultat.

23-Ian-2015

foarte buna





Subiectele saptamanii

  • MFP modifica Legea prevenirii: Cei care incalca termenul de utilizare a noilor case de marcat, amendati de la prima abatere
    • Ministerul Finantelor Publice (MFP) a pus in dezbatere publica un proiect de Hotarare prin care se propune modificarea Legii prevenirii, astfel incat contribuabilii care nu au respectat termenul de dotare cu noile case de marcat sa poata fi sanctionati inca de la prima abatere. Amenda este cuprinsa intre 8.000 de lei si 10.000 de lei. De altfel, acestora le va fi suspendata activitatea si le vor fi confiscate sumele nejustificate, tot de la prima abatere. “MFP propune, printr-un...» citeste mai departe aici

  • OUG 43 - Clarificari privind facilitatile fiscale in domeniul constructiilor (ANAF)
    • Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Craiobva aduce in atentia contribuabililor o nota informativa privind cateva precizari suplimentare legat de facilitatile fiscale in domeniul constructiilor aplicabile prin OUG 43/2019. Asadar, luna trecuta, la 21 iunie 2019, a fost publicata in Monitorul Oficial OUG 43/2019 pentru modificarea si completarea unor acte normative care privesc stabilirea unor masuri in domeniul investitiilor, fiind introduse noi coduri CAEN. Datorita interesului...» citeste mai departe aici

  • Neconcordante intre Declaratia 101 si impozitul pe profit. Monografie contabila
    • "Am primit o notificare de la ANAF prin care imi spun ca sunt neconcordante intre declaratia 101 si impozitul pe profit pentru anul 2015. Ceea ce este adevarat, dar nu prea imi da nimeni o solutie ce pot face. Contabila de pe atunci nu a inregistrat storno la 691 (la sfarsitul anului firma era pe pierdere). Intre timp nu mai e aceeasi contabila, firma e in procedura de faliment, dar nu asta conteaza, cei de la anaf vor sa ne regleze sumele. Mai concret, avem situatia: trim 1 /2015 - prin D100 a...» citeste mai departe aici

  • Aproape 300 de locuri de munca pentru romani in Spatiul Economic European
    • Romanii care vor sa isi cladeasca un viitor in afara granitelor tarii pot opta pentru unul dintre joburile scoase la concurs de angajatorii din Spatiul Economic European. Acestia ofera, prin intermediul retelei EURES Romania, 283 locuri de munca vacante, anunta ANOFM. Astfel, cele mai multe locuri de munca disponibile in SEE sunt in Olanda, care ofera 125 de locuri de munca pentru romani, urmat de Germania cu 54 de locuri de munca si de Austria cu 32 de joburi vacante. Iata, detaliat, situatia...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016