Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Proiect: D100 si D710 modificate de ANAF, in contextul aplicarii impozitului pe constructii

09-Mai-2025
509
Proiect: D100 si D710 modificate de ANAF, in contextul aplicarii impozitului pe constructii

ANAF a publicat, pe site-ul oficial, un nou Proiect de Ordin prin care va modifica si completa Declaratia 100 - Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat, dar si D 710 – Declaratie rectificativa, in contextul aplicarii impozitului pe constructii.

Este vorba despre Proiectul de Ordin care modifica si completeaza OPANAF nr.587/2016 pentru aprobarea modelului si continutului formularelor utilizate pentru declararea impozitelor si taxelor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau retinere la sursa.

De cand se plateste impozitul pe constructii

Prin OUG nr.156/31.12.2024 a fost modificata si completata Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, act normativ prin care a fost reglementata obligatia de a calcula, declara si plati impozitul pe constructii, incepand cu data de 1 ianuarie 2025.

Modificari aduse de OUG 21/2025 asupra impozitului pe constructii

De asemenea, OUG nr.21/03.04.2025 pentru modificarea si completarea titlului X din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, a adus noi modificari cu privire la impozitul pe constructii, referitoare la: 

- contribuabilii care intra sub incidenta art.16 alin.(5) din Codul fiscal, in cazul carora declararea impozitului pe constructii se efectueaza pana la data de 25 inclusiv a lunii a cincea a anului fiscal modificat pentru care se datoreaza impozitul; 

-acordarea unei bonificatii de 10% din valoarea impozitului pentru contribuabilii care declara si platesc anticipat impozitul anual pe constructii pana la data de 25 mai inclusiv a anului pentru care se datoreaza impozitul, respectiv pana la data de 25 inclusiv a lunii a cincea a anului fiscal modificat pentru care se datoreaza impozitul (art.499 alin.(4^1) din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare).

Cum va fi modificat Ordinul 587/2016

In acest context, ANAF a promovat acest nou proiect de Ordin, prin care se propune modificarea si completarea OPANAF nr.587/2016, astfel: 

a) completarea modelului si continutului formularelor 100 „Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat” si 710 „Declaratie rectificativa”, in vederea evidentierii bonificatiei acordate in conditiile prevazute la art.499 alin.(4^1) din Codul fiscal.; 

b) modificarea corespunzatoare a instructiunilor de completare a formularului 100.

Instructiuni de completare a formularului 100

3.1. La Capitolul I "Depunerea declaratiei", punctul 1 "Termenul de depunere a declaratiei", textul de la litera u) de la subpunctul 1.3. “Alte termene:”, se modifica, dupa cum urmeaza:
„u) pana la data de 25 mai inclusiv a anului pentru care se datoreaza impozitul, in cazul impozitului pe constructii, potrivit art.499 alin.(1) din Legea nr.227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare.
Pentru contribuabilii care intra sub incidenta art.16 alin.(5) din Legea nr.227/2015, declararea impozitului pe constructii se efectueaza pana la data de 25 inclusiv a lunii a cincea a anului fiscal modificat pentru care se datoreaza impozitul”.

3.2. La Capitolul II "Completarea declaratiei", punctul 3 "Sectiunea B «Date privind creanta fiscala»", dupa subpunctul 3.2.16., se introduce un nou subpunct, subpunctul 3.2.17. cu urmatorul continut:
”3.2.17. Obligatia prevazuta la pozitia 112 „Impozit pe constructii” din Nomenclatorul obligatiilor de plata la bugetul de stat se declara de catre contribuabilii prevazuti la art.496 din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, dupa cum urmeaza:
Randul 1 "Suma datorata" - se inscrie suma reprezentand impozitul pe constructii datorat in perioada de raportare, conform legii.
Randul 2 "Bonificatie" - se inscrie, numai de catre contribuabilii care indeplinesc conditiile prevazute la art.499 alin.(4^1) din Legea nr.227/2015, suma reprezentand bonificatia.
Randul 3 "Suma de plata" - se inscrie diferenta dintre suma inscrisa la randul 1 si suma inscrisa la randul 2, numai de catre contribuabilii care indeplinesc conditiile prevazute la art.499 alin.(4^1) din Legea nr.227/2015, ceilalti contribuabili inscriind suma de la randul 1”.

Sursa: ANAF

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?



MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [CALCUL] Impozit intreprindere individuala si reglementari cheie

    • Intreprinderea individuala (II) este una dintre cele mai accesibile forme de organizare pentru persoanele fizice care doresc sa desfasoare activitati economice in nume propriu. Din punct de vedere fiscal, regimul aplicabil poate varia in functie de modul de impozitare ales: sistem real sau norma de venit. In acest articol, analizam reglementarile esentiale privind taxele, contributiile si obligatiile fiscale ale unei intreprinderi individuale si prezentam modul de calcul al impozitului pe venit...» citeste mai departe aici

  • SAF-T: Se poate transmite D406 fara a contine date despre stocuri?

    • Incepand cu implementarea Sistemului de raportare SAF-T in Romania, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita modului de completare si transmitere a fisierului D406, care cuprinde informatii fiscale esentiale precum: TVA, facturi, inregistrari contabile, stocuri, mijloace fixe etc. Totusi, una dintre cele mai frecvente intrebari in practica vizeaza raportarea stocurilor, mai ales in situatiile in care evidenta gestiunii este tinuta de societate, iar contabilitatea se realizeaza exclusiv...» citeste mai departe aici

  • Depunere Declaratia Unica. In atentia PFA-urilor care vor sa se asigure voluntar la CASS si CAS

    • In 2025, persoanele fizice autorizate (PFA) care inregistreaza venituri sub plafonul anual stabilit pentru contributiile obligatorii la sanatate (CASS) si pensii (CAS) trebuie sa fie atente la modul in care completeaza Declaratia Unica daca doresc sa isi pastreze calitatea de asigurat in sistemul public. Desi legea prevede contributii obligatorii doar peste anumite plafoane, contribuabilii care vor sa se asigure voluntar fie pentru acces la servicii medicale, fie pentru vechime la pensie....» citeste mai departe aici

  • Formular 230: Ce faci in cazul in care apar erori la completarea Formularului 230

    • Formularul 230 reprezinta un instrument prin care contribuabilii persoane fizice pot redirectiona pana la 3,5% din impozitul pe venitul anual catre o entitate nonprofit, o unitate de cult, etc. Aceasta redirectionare nu presupune un cost suplimentar pentru contribuabil si poate fi o modalitate eficienta de a sprijini cauze sociale, educationale sau religioase. In acest articol explicam ce este Formularul 230, cum se completeaza si depune corect, care este termenul limita pentru anul 2025, precum...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016