Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Persoana impozabila neinregistrata in regim normal TVA. Cum tratam achizitiile intracomunitare de bunuri?

12-Sep-2014
3370
In analiza de mai jos, avem o societate nou infiintata (microintreprindere). In cazul in care nu se doreste inregistrarea in scopuri de TVA, dar se fac achizitii intracomunitare pana in 10.000 euro, vom vedea daca factura din UE se emite cu TVA.

De asemenea, stabilim daca e posibil ca firma sa nu fie platitoare de TVA, dar sa se inregistreze in ROI pentru a obtine un cod valid in UE, precum si ce declaratii se depun.

In plus, vom vedea cum se procedeaza daca in anul urmator firma decide inregistrarea in scopuri de TVA si daca vor trebui efectuate ajustari pe anul acesta.

In situatia in care se efectueaza achizitii intracomunitare de bunuri sub plafonul de 10.000 euro cu un echivalent de 34.000 lei, furnizorul intracomunitar va emite factura cu TVA colectata, prin aplicarea cotei TVA utilizata in statul membru de pe teritoriul caruia sunt expediate bunurile. Valoarea TVA astfel facturata va reintregi costul de achizitie al bunurilor respective. Daca tranzactia efectuata cu un partener intracomunitar este o achizitie intracomunitara de servicii pentru care se aplica regula generala de la art. 133 alin. (2), beneficiarul din Romania este obligat sa se inregistreze in scopuri de TVA pentru achizitia respectiva, concomitent cu inscrierea in Registrul operatorilor intracomunitari.

Inregistrarea TVA se efectueaza, obligatoriu, indiferent de valoarea serviciului achizitionat. Codul de TVA astfel obtinut de la organul fiscal competent al beneficiarului trebuie comunicat prestatorului care va emite factura considerand serviciul neimpozabil in statul sau membru, dar impozabil in Romania, la beneficiar. Inregistrarea in scopuri de TVA pentru achizitii intracomunitare de bunuri (la depasirea plafonului de 34.000), dar si pentru achizitii intracomunitare de servicii (indiferent de valoarea acestora) se efectueaza prin formularul cod 091 "Declaratie de inregistrare in scopuri de TVA/Declaratie de mentiuni pentru alte persoane care efectueaza achizitii intracomunitare sau pentru servicii (091)", cod MFP 14.13.01.10.11/a reglementat prin O.M.F.P. nr. 7 din 4 ianuarie 2010 pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata.

Concomitent, beneficiarul din Romania depune si formularul cod 095 "Cerere de inregistrare in/radiere din Registrul operatorilor intracomunitari" reglementat prin O.M.F.P. nr. 2101/2010. Astfel, firma din Romania trebuie sa se inregistreze in regim special conform prevederilor art. 153^1 doar pentru efectuarea de achizitii intracomunitare de bunuri si servicii, obtinand un cod valid in VIES, dar fara a fi obligata sa se inregistreze in regim normal conform prevederilor art. 153 daca nu realizeaza o cifra de afaceri de 220.000 lei.

Inregistrarea in scopuri de TVA doar pentru achizitii intracomunitare de servicii obliga beneficiarul din Romania sa achite efectiv TVA bugetului de stat din Romania si sa raporteze operatiunile efectuate atat prin decontul special de TVA cod 301 cat si prin declaratia recapitulativa cod 390 VIES.

In situatia in care in anul 2014 firma respectiva se inregistreaza TVA doar pentru realizarea de achizitii intracomunitare si in anul urmator 2015 va fi obligata sa se inregistreze in regim normal datorita depasirii cifrei de afaceri de 220.000 lei, nu va avea obligatia sa efectueze ajustari TVA deoarece nu a exercitat dreptul de deducere a TVA achitata si declarata prin decontul special de TVA cod 301.

Practic, suma TVA achitata de un platitor de TVA inregistrat conform prevederilor art. 153^1 nu poate fi dedusa, caz in care valoarea acesteia reintregeste costul de achizitie al bunurilor si serviciilor. Suma TVA deductibila aferenta unei tranzactii efectuate cu un partener intracomunitar sau un partener inregistrat in Romania poate fi dedusa numai daca beneficiarul este inregistrat in scopuri de TVA in regim normal conform prevederilor art. 153, fie la depasirea cifrei de afaceri de 220.000 lei, fie prin optiune, inainte de atingerea plafonului de 220.000 lei.



Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro




Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Persoana impozabila neinregistrata in regim normal TVA. Cum tratam achizitiile intracomunitare de bunuri?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Obligatii privind contractele civile. Incadrare fiscala
    • In studiul de caz propus astazi, specialistul nostru va oferi raspuns la intrebarile redate mai jos. 1. Se datoreaza CAS pentru contractul civil? Daca da, in ce formular se declara acesta? 2. Care sunt limitarile in utilizarea contractului civil (numar de zile/an, tipuri de activitatii)? 3. Care sunt diferentele dintre activitatea prestata de un zilier si cea prestata in baza unui contract civil? Raspunsul specialistului 1 – 2. Avand in vedere sfera larga a contractelor civile...» citeste mai departe aici

  • Lista serviciilor livrate de ANAF contribuabililor
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a actualizat, la inceputul lunii mai, catalogul serviciilor livrate contribuabililor, unde se gasesc informatii detaliate cu fiecare serviciu pe care contribuabilii il pot solicita, dar si o lista cu informatiile care nu intra in categoria “de interes public”. In cele ce urmeaza redam lista completa a serviciilor puse de ANAF la dispozitia contribuabililor. Acordarea de informatii publice de interes general Acordarea de audiente Accesul...» citeste mai departe aici

  • Rosiile romanesti, in afara pericolului privind dublul standard! MADR: Sunt sigure pentru consum
    • Daca zilele trecute liderul PSD Liviu Dragnea anunta ca legea privind dublul standard se va aplica inclusiv in cazul fermierilor, fiindca nu este permis ca unii sa “dea la coada” la rosii, Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale a venit cu un comunicat de presa in care anunta ca producatorii agricoli respecta recomandarile inspectorilor. “Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale, prin Autoritatea Nationala Fitosanitara, efectueaza in aceasta perioada controale in...» citeste mai departe aici

  • MFP: Finantare pentru investitiile de minimum 1 milion de euro (schema de ajutor de stat 807/2014). TOATE proiectele eligibile vor primi finantare!
    • Investitorii sunt incurajati de Ministerul Finantelor Publice sa depuna cereri pentru finantare prin intermediul schemei de ajutor de stat 807/2014. MFP ofera asigurari ca se vor lua masurile necesare astfel incat TOATE proiectele eligibile sa primeasca finantarea necesara. Cererile de finantare depuse pentru investitii mai mari de 1 milion de lei vor fi analizate in sesiune continua, iar daca solicitarile de finantare depasesc bugetul alocat, la rectificarea bugetara vor fi asigurate sumele...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016