Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Util: Procedura reactivarii contribuabilului in inactivitate declarata la Registrul Comertului

05-Sep-2012
2430
Daca un contribuabil a fost inregistrat in scopuri de TVA si solicita inscrierea inactivitatii temporare la Registrul Comertului, se anuleaza inregistrarea in scopuri de TVA. La reluarea activitatii, acesta pastreaza calitatea de persoana inregistrata in scopuri de TVA si se urmeaza procedura:

- Registrul Comertului transmite autoritatii fiscale informatiile privind reactivarea contribuabilului.
- Autoritatile fiscale intocmesc referatul propunerii de inregistrare in scopuri de TVA si proiectul deciziei de inregistrare in scopuri de TVA.
- Conducatorul autoritatii fiscale are competenta legala de aprobare a deciziei de inregistrare in scopuri de TVA.
- Decizia de aprobare a inregistrarii in scopuri de TVA se comunica contribuabilului in temeiul art. 44 din Codul de procedura fiscala (atentie la afisarea pe site-ul ANAF).

- Pentru aceste persoane, ce suspenda inactivitatea la registrul comertului si au fost inregistrate din oficiu in scopuri de TVA, data inregistrarii este data mentiunii de reluare a activitatii.

Nota:
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Vezi detalii
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Vezi detalii
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii


Actuala procedura este aplicabila TVA, insa nu trebuie sa se omita celelalte obligatii de depunere a declaratiei de mentiuni (010) prevazuta de Codul de procedura fiscala.

Alte proceduri punctuale adoptate de ordinul ANAF:

a) anularea din oficiu a inregistrarii in scopuri de TVA cand un contribuabil este declarat inactiv din punct de vedere fiscal (nedepunere de declaratii, lipsa de la sediu etc.);
b) anularea inregistrarii in scopuri de TVA, pentru inregistrarea inactivitatii temporare la Registrul Comertului;
c) anularea inregistrarii in scopuri de TVA, cand participantii la societate (asociati/administratori)
au inscrise in cazierul fiscal infractiuni economice;
d) anularea inregistrarii in scopuri de TVA, cand un contribuabil nu a depus timp de un semestru deconturi de TVA si a avut ca perioada fiscala luna sau trimestrul;
e) anularea inregistrarii in scopuri de TVA, cand in decursul unui semestru nu au avut loc activitati economice (achizitii/livrari/prestatii);
f) anularea codului special de TVA, cand o persoana neinregistrata efectueaza achizitii intracomunitare sau prestari de servicii catre beneficiari din comunitate si se inregistreaza in scopuri "normale" de TVA;
g) procedura corectarii erorilor materiale, la inregistrarea sau anularea inregistrarii in scopuri de TVA, din oficiu.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Util: Procedura reactivarii contribuabilului in inactivitate declarata la Registrul Comertului":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Cheltuieli cu transportul personalului intre puncte de lucru. Ce putem deduce?
    • Prin cele ce urmeaza, vom vedea care este baza legala si ce documente trebuie intocmite (contract comodat, decont cheltuieli, foi de parcurs etc.) in cazul decontarii/deplasarii angajatilor de la un punct de lucru al societatii la alt punct de lucru pentru desfasurarea sarcinilor de serviciu: 1. cu mijlocele de transport in comun 2. cu masina personala a angajatului. Vom stabili daca sunt deductibile aceste cheltuieli la calculul impozitului pe profit. Iata raspunsul specialistului: Permisele de...» citeste mai departe aici

  • Dragnea anunta ca punctul de pensie va creste cu 10% si ca pilonul II de pensii va fi optional
    • Presedintele PSD, Liviu Dragnea, a declarat miercuri, ca punctul de pensie va creste cu 10% de anul viitor, asa cum este prevazut in programul de guvernare, insa prevederile Legii pensiilor nu vor fi incluse in bugetul de stat pe 2018. Totodata, liderul ALDE, Calin Popescu Tariceanu a anuntat, dupa sedinta coalitiei de guvernare, ca Legea pensiilor va fi amanata pentru anul viitor, precizand ca aceasta decizie s-a luat "cu grija", informeaza Mediafax. Acesta a completat si cu privire la Split...» citeste mai departe aici

  • Vor fi infiintate agentiile de mediere intre cererea si oferta de munca ziliera
    • Guvernul a aprobat infiintarea agentiilor de mediere intre cererea si oferta de munca ziliera. Aceste structuri vor fi acreditate de catre Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca (ANOFM), prin agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, care faciliteaza punerea in legatura a beneficiarilor de lucrari cu zilieri, in vederea stabilirii de raporturi de munca. Infiintarea agentiilor de mediere face parte din masurile prevazute in Programul de Guvernare 2017-2020, la sectiunea...» citeste mai departe aici

  • Apel BNS catre Guvern pentru a renunta la transferul contributiilor sociale integral in sarcina salariatilor
    • BNS face apel la Guvernul Romaniei sa renunte la implementarea masurii de reducere a costului cu forta de munca al angajatorului, prin transferul contributiilor sociale integral in sarcina salariatilor, in special avand in vedere faptul ca deja a luat astfel de decizii de incalcare a propriului Program de Guvernare in favoarea capitalului. Prezentam anexat prezentului comunicat un set de 10 motive pentru a sustine o astfel de decizie. Ne aratam deplina disponibilitate pentru a identifica un set...» citeste mai departe aici

  • CNIPMMR nu este de acord cu introducerea unei taxe de solidaritate de 2%
    • Avand in vedere intentia de introducere a unei taxe de solidaritate de 2% din fondul de salarii, platite de angajator, in contextul mutarii contributiilor de la angajator la angajat. CNIPMMR face urmatoarele precizari: I. In prezent contributiile platite exclusiv de angajator, sunt urmatoarele - Fondul de garantare pentru plata creantelor salariale - 0,25% - Concedii si indemnizatii de asigurari sociale de sanatate - 0,85% - Asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale - 0,15%-0,85%...» citeste mai departe aici

  • Plata titlurilor executorii datorate profesorilor ar putea fi esalonata pe urmatorii 5 ani
    • Plata drepturilor salariale castigate in instanta de catre personalul din invatamant ar putea fi esalonata pe urmatorii 5 ani, asa cum se prevede intr-un nou proiect semnat de premierul Mihai Tudose, presedintele Camerei, Liviu Dragnea, ministrul Educatiei, Liviu Pop, si vicepremierul Marcel Ciolacu. Conform Zf.ro, proiectul de Lege privind finantarea unor masuri in domeniul invatamantului prevede ca "incepand cu anul 2018, de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerul Apararii Nationale, se...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"