Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Corectarea declaratiilor fiscale. Opinia consultantului Irina Dumitrescu

11-Aug-2014
3732
Corectarea declaratiilor

Declaratiile fiscale pot fi corectate de catre contribuabil, din proprie initiativa, pe perioada termenului de prescriptie a dreptului de a stabili obligatii fiscale. Declaratiile fiscale pot fi corectate ori de cate ori contribuabilul constata erori in declaratia initiala, prin depunerea unei declaratii rectificative.

In acest sens, prin erori se intelege erori cu privire la cuantumul impozitelor, taxelor si contributiilor, bunurile si veniturile impozabile, precum si alte elemente ale bazei de impunere. `


Declaratia rectificativa

Declaratia rectificativa se intocmeste pe acelasi model de formular ca si cel care se corecteaza, situatie in care se va inscrie "X" in casuta prevazuta in acest scop, cu exceptia situatiei in care se efectueaza corectarea erorilor de inregistrare in evidentele de taxa pe valoarea adaugata, precum si a impozitelor care se stabilesc de platitori prin autoimpunere sau retinere la sursa, pentru care se completeaza un formular distinct. Declaratia rectificativa va fi completata inscriindu-se toate datele si informatiile prevazute de formular, inclusiv cele care nu difera fata de declaratia initiala.


Corectarea erorilor din deconturile de TVA

In cazul taxei pe valoarea adaugata, datele inscrise incorect intr-un decont de taxa se pot corecta prin decontul unei perioade fiscale ulterioare si se vor inscrie la randurile de regularizari.

Astfel, sumele rezultate din corectarea erorilor de inregistrare in evidentele de taxa pe valoarea adaugata se inregistreaza la randurile de regularizari din decontul lunii in care au fost operate corectiile.

Erorile materiale din decontul de taxa pe valoarea adaugata se corecteaza potrivit procedurii aprobate prin OMEF 179/2007.

Deconturile de taxa pe valoarea adaugata depuse de catre persoanele impozabile inregistrate in scopuri de taxa pe valoarea adaugata pot fi corectate din punctul de vedere al erorilor materiale de catre organul fiscal competent, la initiativa acestuia sau la solicitarea persoanei impozabile.

Prin procedura de corectare de catre organul fiscal competent a deconturilor de taxa pe valoarea adaugata depuse pot fi corectate erori materiale de tipul:

a) erori de transcriere, cum sunt: preluarea eronata a sumelor din jurnale; inversarea unor cifre din sumele trecute in decont; preluarea eronata a datelor din decontul perioadei fiscale anterioare (de exemplu: declararea eronata a soldului de plata din decontul perioadei fiscale anterioare);
b) inregistrarea in decont a diferentelor de taxa pe valoarea adaugata de plata, constatate de organele de control, contrar reglementarilor legale in materie;
c) erori provenind din inscrierea in decontul de taxa pe valoarea adaugata a sumelor solicitate la rambursare in perioada anterioara.

Corectarea erorilor materiale din decontul de taxa pe valoarea adaugata se poate face in cadrul termenului de prescriptie de 5 ani de la data de 1 ianuarie a anului urmator celui in care a fost depus decontul supus corectarii.

In cazul corectarii erorilor materiale din decontul de taxa pe valoarea adaugata, la solicitarea persoanei impozabile, se procedeaza astfel:

a) persoana impozabila depune solicitarea de corectare a erorilor materiale la registratura organului fiscal competent sau la posta, prin scrisoare recomandata;
b) compartimentul de specialitate va comunica in scris persoanei impozabile data, ora si locul la care trebuie sa se prezinte, precum si documentele necesare justificarii erorilor.


Inspectia fiscala

Declaratiile fiscale nu pot fi depuse si nu pot fi corectate dupa anularea rezervei verificarii ulterioare, cu exceptia situatiilor in care corectia se datoreaza indeplinirii sau neindeplinirii unei conditii prevazute de lege care impune corectarea bazei de impunere si/sau a impozitului aferent.

In situatia in care in timpul inspectiei fiscale contribuabilul depune sau corecteaza declaratiile fiscale aferente perioadelor si impozitelor, taxelor, contributiilor si altor venituri ce fac obiectul inspectiei fiscale, acestea nu vor fi luate in considerare de organul fiscal.


Autor: Irina Dumitrescu

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Corectarea declaratiilor fiscale. Opinia consultantului Irina Dumitrescu":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016







Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • D212 in 2024: Trebuie depusa rectificativa D212 pentru dobanzile incasate in 2023?

    • Administratorul societatii a depus in luna iunie 2023 declaratia D212 pentru dividendele incasate in anul 2023, calculandu-se CASS la valoarea a 24 salarii minime brute. La inceputul acestui an, administratorul a primit de la banca o informare privind dobanzile incasate in cursul anului 2023 pentru depozitele ce le detine la banca. Intrebare: trebuie depusa D212 rectificativa pentru anul 2023, sau dobanzile sunt incadrate in venituri din investitii si sunt cuprinse in valoarea maxima de 24...» citeste mai departe aici

  • Ghid ANAF pentru persoanele care realizeaza venituri din inchirierea bunurilor mobile si imobile

    • ANAF a publicat pe portalul propriu, la rubrica Asistenta contribuabili/Ghiduri curente si alte materiale informative, Ghidul privind tratamentul fiscal aplicabil veniturilor obtinute de persoanele fizice care realizeaza venituri din inchirierea si subinchirierea bunurilor mobile si imobile din patrimoniul personal. Intr-o maniera accesibila si simplificata, ghidul contine informatii utile privind definirea veniturilor din cedarea folosintei bunurilor, contractul de locatiune si inregistrarea...» citeste mai departe aici

  • Proiect: Cum va fi inregistrat in contabilitate impozitul minim pentru firmele mari

    • Finantele au pus recent, in dezbatere publica, un nou Proiect de Ordin prin care se stabileste modul in care se vor inregistra in contabilitate anumite impozite. Este vorba despre impozitul minim si impozitul suplimentar datorat de persoanele juridice care desfasoara activitati in sectoarele petrol si gaze naturale. Conform Referatului de Aprobare, potrivit Legii contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, inregistrarea in contabilitate a operatiunilor...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2024 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016