Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Comunicat ANAF: Corectarea erorilor materiale din deconturile de TVA

22-Ian-2016
9789

Prin Ordinul presedintelui ANAF nr. 3604/2015 au fost aprobate instructiunile de corectare a erorilor materiale din deconturile de taxa pe valoarea adaugata.

Deconturile de TVA depuse de catre persoanele impozabile inregistrate in scopuri de taxa pe valoarea adaugata pot fi corectate din punctul de vedere al erorilor materiale de catre organul fiscal competent:

- la initiativa acestuia
- la solicitarea persoanei impozabile

Organul fiscal competent este organul fiscal in evidenta caruia persoana impozabila este inregistrata in scopuri de TVA.

Pot fi corectate erori materiale de tipul:

a) erori de transcriere, cum sunt: preluarea eronata a sumelor din jurnale; inversarea unor cifre din sumele trecute in decont; preluarea eronata a datelor din decontul perioadei fiscale anterioare (de exemplu: declararea eronata a soldului de plata din decontul perioadei fiscale anterioare) etc.;

b) inregistrarea in decont a diferentelor de taxa pe valoarea adaugata de plata, constatae de organele de control, in alte randuri decat cele stabilite prin reglementarile legale in materi;

c) erori provenind din inscrierea in decontul de taxa pe valoarea adaugata a sumelor solicitate la rambursare in perioada anterioara.

Corectarea erorilor materiale din decontul de taxa pe valoarea adaugata se poate face in cadrul termenului de prescriptie a dreptului de a stabili creante fiscale prevazut de Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv 5 ani.

Corectarea decontului de taxa pe valoarea adaugata, potrivit acestor instructiuni, nu este posibila pentru perioade fiscale care au fost supuse inspectiei fiscale sau pentru care este in curs de derulare o inspectie fiscala.

Prin exceptie, corectarea erorilor materiale din decontul de taxa pe valoarea adaugata se poate realiza in baza dispozitie de masuri comunicate de organul de inspectie fiscala, in acest caz, cererea de corectare a erorii materiale, depusa de persoana impozabila, va fi insotita de dispozitia de masuri, in copie si original.

Corectarea erorilor materiale din decontul de taxa pe valoarea adaugata, din initiativa organului fiscal, se poate efectua astfel:

a) in cazul in care in decontul depus se poate identifica tipul erorii (respectiv eroare de calcul sau preluarea eronata a sumelor din decontul perioadei anterioare sau din evidentele de TVA), corectarea se va efectua, din oficiu, de compartimentul cu atributii de rambursare a TVA.

b) daca in decont se constata erori a caror cauza nu poate fi stabilita, compartimentul va notifica in scris persoana impozabila si va solicita prezenta acesteia la sediul sau, cu documente justificative, pentru a da informatii si lamuriri necesare corectarii erorilor semnalate.

Persoana impozabila care solicita corectarea erorilor materiale din decontul de taxa pe valoarea adaugata depune solicitarea de corectare a erorilor materiale insotita de documentele necesare justificarii erorilor, la registratura organului fiscal competent sau la posta, prin scrisoare recomandata.

Organul fiscal intocmeste Decizia de corectare a erorilor materiale din decontul de taxa pe valoarea adaugata, in doua exemplare, din care unul se comunica persoanei impozabile, iar al doilea se arhiveaza la dosarul fiscal al persoanei impozabile.

In situatia in care, in urma corectarii erorilor, rezulta o suma negativa de taxa pe valoarea adaugata, persoana impozabila o va prelua in decontul perioadei fiscale urmatoare comunicarii deciziei de corectare, la sectiunea "Regularizari", randul "Soldul sumei negative a taxei pe valoarea adaugata reportata din perioada precedenta, pentru care nu s-a solicitat rambursare".

In situatia in care, in urma corectarii erorilor, rezulta o suma pozitiva de taxa pe valoarea adaugata, persoana impozabila o va prelua in decontul perioadei fiscale urmatoare comunicarii deciziei de corectare, la sectiunea "Regularizari", randul "Soldul TVA de plata din decontul perioadei fiscale precedente neachitata pana la data depunerii decontului de TVA". Termenul de plata a diferentei pozitive de taxa pe valoarea adaugata se stabileste, in functie de data comunicarii deciziei de corectare.

Se considera eroare materiala si situatia in care persoana impozabila, inregistrata in scopuri de taxa pe valoarea adaugata, care poate solicita rambursarea soldului sumei negative a taxei pe valoarea adaugata din perioada fiscala de raportare nu a bifat, prin omisiune, caseta corespunzatoare din decontul de taxa pe valoarea adaugata din perioada fiscala de raportare.

In acest caz, persoana impozabial poate solicita corectarea erorii materiale prin depunerea unei declaratiii pe propria raspundere, din care sa rezulte constatarea situatie, precum si exprimarea intentiei persoanei in cauza de a indrepta eroarea materiala. Declaratia se depune pana la data depunerii decontului de taxa pe valoarea adaugata aferent perioadei fiscale urmatoare, dar nu mai tarziu de termenul legal pentru depunerea acestui decont.

Daca, din analiza documentelor prezentate de persoana impozabila, rezulta ca nu se justifica solicitarea de corectare a erorilor materiale din decontul de taxa pe valoarea adaugata, compartimentul cu atributii de rambursare a TVA intocmeste "Decizia privind respingerea solicitarii de corectare a erorilor materiale din decontul de taxa pe valoarea adaugata" care va contine, in mod obligatoriu, si motivatia respingerii.

Impotriva deciziei de respingere a solicitarii de corectare a erorilor materiale din decontul de taxa pe valoarea adaugata persoana impozabila poate formula contestatie la organul fiscal emitent, in termen de 45 de zile de la data comunicarii, in conformitate cu dispozitiile art. 270 alin. (1) din Codul de procedura fiscala.

Sursa: Finante Arges

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Comunicat ANAF: Corectarea erorilor materiale din deconturile de TVA":
Rating:

Nota: 1.67 din 3 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Plafoane fiscale valabile in anul 2019. Cum arata noile limite?
    • UPDATE ianuarie 2019. Va prezentam in randurile urmatoare cele 7 plafoane fiscale actualizate in functie de cursul valutar de la data de 31.12.2018, ce au intrat in vigoare de la 1 ianuarie 2019. Cursul valutar publicat la data de 31 decembrie 2018 este: 4.6639 lei/euro. Anul 2019 a adus mai multe modificari din punct de vedere fiscal, inclusiv din perspectiva plafoanelor in functie de care se realizeaza anumite incadrari. In cele de mai jos, regasiti plafoanele fiscale valabile in 2019, conform...» citeste mai departe aici

  • Formulare pentru impozitul pe venit, in 2019
    • Formularele de declaratii si decizii de impunere pentru administrarea impozitului pe venit au fost aprobate prin Ordinul nr. 3780/2017, publicat in Monitorul Oficial nr. 1038/2017. Formularele pentru declararea veniturilor realizate incepand cu 1 ianuarie 2018 sunt: 1. Formularul 220, declaratia privind venitul estimat/norma de venit si fisa capacitatii de cazare Declaratia se completeaza si se depune de catre persoanele fizice care realizeaza venituri in bani si/sau in natura din Romania,...» citeste mai departe aici

  • OUG 114 - categorii de angajati pentru care se aplica prevederile Ordonantei
    • In studiul de caz de astazi, unul dintre specialistii nostri va explica cum se aplica prevederile OUG 114 pentru firmele de constructii care au si alte categorii de angajati (cum ar fi soferi, femeie de serviciu etc). "Dupa noile modificari din ianuarie 2019, trebuie sa aiba salariul minim la muncitorii necalificati care lucreaza in constructii 3.000 lei. Ce salariu minim trebuie sa aiba secretara de la firma, soferul, portarul, femeia de serviciu etc? Trebuie sa fie si ei cu salariu de 3.000...» citeste mai departe aici

  • ETAF din 14 ianuarie - noutatile fiscale ale saptamanii: Deciziile privind aspecte fiscale legislative ar putea fi luate cu o majoritate calificata
    • Federatia Europeana de Consultanta Fiscala – ETAF (The European Tax Adviser Federation), organizatia europeana care reuneste aproximativ 280.000 de profesionisti fiscali din Franta, Germania, Italia, Belgia, Romania si Ungaria, a publicat, luni, 14 ianuarie, noutatile fiscale ale saptamanii, de la nivel european. Comisia Europeana face demersuri pentru renuntarea la principiul unanimitatii in materie fiscala Dupa prezentarea unei Foi de parcurs, la sfarsitul lunii decembrie 2018, Comisia...» citeste mai departe aici

  • AMENZI de 2,45 milioane de Euro in TURISM, pentru impiedicarea scaderii preturilor la pachetele turistice
    • Consiliul Concurentei anunta ca a sanctionat 13 agentii de turim si Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism (ANAT) cu amenzi in valoare totala de 11.419.539.35 lei (aprox. 2,45 milioane euro). Potrivit Consiliului, in perioada iunie 2013-septembrie 2016, 13 agentii de turism si-ar fi coordonat politicile comerciale, facand inclusiv schimb de informatii sensibile din punct de vedere concurential, scopul fiind acela de a nu permite ca preturile produselor/pachetelor turistice comercializate sa...» citeste mai departe aici

  • Ministerul Energiei anunta majorari salariale de 12% pentru mineri
    • Minerii de la Complexul Energetic Oltenia (CEO) ar putea primi majorari salariale de 12%, dar numai dupa ce vor incepe negocierile intr-un cadru legal si dupa ce va fi reluata munca in cariere, anunta Ministerul Energiei, intr-un comunicat remis luni. "Ca urmare a situatiei generate de protestele extinse la carierele din Complexul Energetic Oltenia, Ministerul Energiei a mediat astazi o discutie intre conducerea CEO si membrii comisiei de negociere a CCM de la nivelul CEO. Precizam ca,...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016