Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Deplasarea administratorului si indemnizatie. Cum va proceda o societate fara angajati?

29-Mar-2016
5031

Cum procedam in cazul in care o societate nu are angajati, dar doreste sa inregistreze deconturi sau delegatii pentru administratorul societatii?

Cu titlu de noutate incepand cu anul 2016, desi prevederile Codului muncii nu permit acordarea unor sume sub forma indemnizatiei de delegare/detasare in tara sau diurnei in strainatate si altor categorii de persoane decat salariatilor, din punct de vedere fiscal, orice sume acordate pe perioada deplasarilor in interesul serviciului vor fi tratate in mod asemanator celor primite de salariati, daca sunt acordate administratorilor stabiliti potrivit actului constitutiv sau celor stabiliti potrivit contractului de administrare/mandat.

Astfel potrivit art. 76 alin. (2) lit. m) din Codul fiscal, reprezinta venituri asimilate salariilor indemnizatiile si orice alte sume de aceeasi natura, altele decat cele acordate pentru acoperirea cheltuielilor de transport si cazare primite pe perioada deplasarii, in alta localitate, in tara si in strainatate, in interesul desfasurarii activitatii, astfel cum este prevazut in raportul juridic, de catre administratori, pentru partea care depaseste plafonul neimpozabil stabilit astfel:
- in tara, 2,5 ori nivelul legal stabilit pentru indemnizatie, prin hotarare a Guvernului pentru personalul autoritatilor si institutiilor publice;
- in strainatate, 2,5 ori nivelul legal stabilit pentru diurna prin hotarare a Guvernului pentru personalul roman trimis in strainatate pentru indeplinirea unor misiuni cu caracter temporar;

In contrapartida, potrivit art. 76 alin. (4) lit. j) din Codul fiscal, pe acelasi principiu aplicat si indemnizatiilor primite de salariati pe durata deplasarilor in interesul serviciuliu, indemnizatiile si orice alte sume de aceeasi natura, primite pe perioada deplasarii, in alta localitate, in tara si in strainatate, in interesul desfasurarii activitatii, astfel cum este prevazut in raportul juridic, va reprezenta venit neimpozabil in limita plafonului neimpozabil stabilit si mentionat mai sus de catre administratori. Pentru a fi considerata deplasare in intersul afacerii este necesar ca aceasta sa depaseasca 12 ore, considerandu-se fiecare 24 de ore cate o zi de deplasare in interesul desfasurarii activitatii. Pe cale de consecinta, plafonul zilnic neimpozabil se acorda numai daca durata deplasarii este mai mare de 12 ore. Justificarea uneia semenea reglementari este data de caracterul strict fiscal al masurii, in cazul acestor categorii de persoane neexistand reglementari de referinta precum HG nr. 1860/2006 sau HG nr. 518/1995 care reprezinta norme cu caracter de recomandare pentru angajatori.


Incepand cu anul 2016, potrivit art. 25 alin. (2) din Cod fiscal, cheltuielile cu salariile si cele asimilate salariilor astfel cum sunt definite potrivit Titlului IV sunt cheltuieli deductibile pentru determinarea rezultatului fiscal, cu exceptia celor deductibile limitat si nedeductibile reglementate la alin. (3) si (4) ale art. 25 din Codul fiscal. Conform pct. 14 din Normele metodologice pentru aplicarea prevederilor art. 25 alin. (2) din Codul fiscal, cheltuielile cu salariile si cele asimilate salariilor, astfel cum sunt definite potrivit Titlului IV „Impozitul pe venit” din Codul fiscal, sunt cheltuieli deductibile pentru determinarea rezultatului fiscal, indiferent de regimul fiscal aplicabil acestora la nivelul persoanei fizice.

Sumele primite pentru acoperirea cheltuielilor de transport si cazare vor reprezenta de asemenea venituri neimpozabile.

De asemenea, cheltuieli de transport si cazare vor reprezenta cheltuieli deductibile intrucat sunt efectuate in scopul desfasurarii activitatii economice, fiind incluse in aceasta categorie si cheltuielile de transport si de cazare in tara si in strainatate si pentru alte persoane fizice in conditiile in care cheltuielile respective sunt efectuate in legatura cu lucrari executate sau servicii prestate de acestea in scopul desfasurarii activitatii economice, conform art. 25 alin. (1) si pct. 13 alin. (1) lit. b) din Normele metodologice pentru aplicarea acestui articol.

In concluzie, administratorii stabiliti potrivit actului constitutiv, contractului de administrare/mandat vor putea beneficia de un tratament fiscal asemanator salariatilor in ceea ce priveste sumele acordate pe perioada deplasarii, in alta localitate, in tara si in strainatate, in interesul desfasurarii activitatii si cele pentru acoperirea cheltuielilor de transport si cazare, putandu-li-se deconta aceste cheltuieli.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro Dani Cucu - Consultant fiscal, director al societatii de consultanta. Global Tax Management S.R.L.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Deplasarea administratorului si indemnizatie. Cum va proceda o societate fara angajati?":
Rating:

Nota: 3.5 din 3 voturi
Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Atentie, contabili! Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Cheltuieli de constituire: ce sunt, cum le inregistram si studii de caz

    • In acest articol vom discuta despre cheltuielile de constituire. Vom vedea ce sunt acestea, cum le inregistram in contabilitate, dar si cateva studii de caz utile contribuabililor. Ce sunt cheltuielile de constituire Cheltuielile de constituire sunt cheltuielile ocazionate de infiintarea sau dezvoltarea unei entitati (taxe si alte cheltuieli de inscriere si inmatriculare, cheltuieli privind emisiunea si vanzarea de actiuni si obligatiuni, precum si alte cheltuieli de aceasta natura, legate...» citeste mai departe aici

  • Bon fiscal pierdut. Studiu de caz util pentru pentru contabili

    • O societate de constructii a achizitionat niste materiale cu factura in data de 05.10.2023, achitata cash (valoare de 175 lei). De la acest furnizor se cumpara frecvent cu plata la termen, prin ordin de plata. La o verificare a fisei partener, s-a descoperit diferenta dintre solduri, reprezentata de factura din 05.10.2023, al carei bon fiscal s-a pierdut. Se poate inregistra plata acestei facturi, facuta cash de catre adiministrator, desi, nu mai avem bonul fiscal? Care este inregistrarea...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare. Monografii si studii de caz utile

    • In acest articol vom prezenta cateva monografii contabile si studii de caz utile pentru dividendele interimare. Dividende interimare. Se mai calculeaza acestea daca firma va fi lichidata? Speta 1 Societatea are la 31.03.2024 profit. Intentionam sa demaram procedura de inchidere a firmei - lichidare/dizolvare. Cu acest profit de la 31.03.2024 ce facem? Suntem obligati sa facem bilant interimar si sa-l repartizam pe dividende si abia dupa facem si bilantul pentru etapa intai a lichidarii...» citeste mai departe aici

  • Situatii semestriale 2024. Cine NU va intocmi raportari contabile la 30 iunie 2024

    • De curand a fost aprobat sistemul de raportari contabile la 30 iunie 2024 prin Ordinul 3100/2024. Situatiile semestriale vor a fi depuse la unitatile teritoriale ale Finantelor pana cel mai tarziu la data de 19 august 2024. Cine nu are aceasta obligatie? Cine NU depune raportari contabile la 30 iunie 2024 Conform Referatului de aprobare, entitatile care nu au desfasurat activitate de la data infiintarii pana la 30 iunie 2024, cele care in tot semestrul I al anului 2024 s-au aflat in...» citeste mai departe aici

  • Microintreprindere in 2024. Daca bilantul a fost depus cu intarziere, firma va trece la impozit pe profit?

    • Societatea este platitoare de impozit pe microintreprindere de la infintare (2019) pana in prezent, dar am depus bilantul cu intarziere 02.06.2024, va trece la plata impozitului pe profit? Microintreprinderi si depunerea bilntului cu intarziere – raspunsul specialistului: Incepand cu data de 01.01.2024, potrivit OUG nr. 115/2023, se introduce o noua litera, lit. i), cu urmatorul cuprins: 1. a depus in termen situatiile financiare anuale, daca are aceasta obligatie potrivit legii. Pentru a...» citeste mai departe aici

  • Controalele antifrauda continua! Ce operatori economici sunt in vizorul autoritatilor

    • Operatorii economici din zona Garii de Nord Bucuresti sunt in vizorul autoritatilor! Au fost efectuate controale antifrauda la acesti comercianti in cursul zilei de 19 iulie 2024. Directia generala antifrauda fiscala (DGAF) evalueaza sistematic riscul fiscal din zonele comerciale in care nivelul de conformare a contribuabililor la respectarea legislatiei fiscale este unul redus si organizeaza actiuni operative in vederea descoperirii si sanctionarii abaterilor de la prevederile legale....» citeste mai departe aici

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016