Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Procedura de corectare a erorilor materiale din deconturile de TVA

11-Iul-2024
1329
Procedura de corectare a erorilor materiale din deconturile de TVA
Care este procedura de corectare a erorilor materiale din deconturile de TVA?

Procedura de corectare a erorilor materiale din deconturile de TVA

INSTRUCTIUNI de corectare a erorilor materiale din deconturile de taxa pe valoarea adaugata, conform Ordinului 3604/2015:

1. Deconturile de taxa pe valoarea adaugata depuse de catre persoanele impozabile inregistrate in scopuri taxa pe valoarea adaugata pot fi corectate din punctul de vedere al erorilor materiale de catre organul fiscal competent, la initiativa acestuia sau la solicitarea persoanei impozabile. 

2. Organul fiscal competent pentru aplicarea prezentei proceduri este organul fiscal in evidenta caruia persoana impozabila este inregistrata in scopuri de TVA. 

3. Prin prezentele instructiuni pot fi corectate erori materiale de tipul: 

a) erori de transcriere, cum sunt: preluarea eronata a sumelor din jurnale; inversarea unor cifre din sumele trecute in decont; preluarea eronata a datelor din decontul perioadei fiscale anterioare (de exemplu: declararea eronata a soldului de plata din decontul perioadei fiscale anterioare) etc.; 
Pentru a vedea Decont TVA 2024: Ghid Complet | Completare, Depunere, Termene, click AICI>>

b) inregistrarea in decont a diferentelor de taxa pe valoarea adaugata de plata, constatate de organele de control, in alte randuri decat cele stabilite prin reglementarile legale in materie; 

c) erori provenind din inscrierea in decontul de taxa pe valoarea adaugata a sumelor solicitate la rambursare in perioada anterioara. 

4. Corectarea erorilor materiale din decontul de taxa pe valoarea adaugata se poate face in cadrul termenului de prescriptie a dreptului de a stabili creante fiscale prevazut de Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare (Codul de procedura fiscala). 

5. Corectarea decontului de taxa pe valoarea adaugata, potrivit prezentelor instructiuni, nu este posibila pentru perioade fiscale care au fost supuse inspectiei fiscale sau pentru care este in curs de derulare o inspectie fiscala. 

6. Prin exceptie de la pct. 5, corectarea erorilor materiale din decontul de taxa pe valoarea adaugata se poate realiza in baza dispozitiei de masuri comunicate de organul de inspectie fiscala. in acest caz, cererea de corectare a erorii materiale, depusa de persoana impozabila, va fi insotita de dispozitia de masuri, in copie si original. 

7. Corectarea erorilor materiale din decontul de taxa pe valoarea adaugata se realizeaza de compartimentul cu atributii de rambursare a taxei pe valoarea adaugata din cadrul organului fiscal competent, denumit in continuare compartiment de specialitate. 

8. Corectarea erorilor materiale din decontul de taxa pe valoarea adaugata, din initiativa organului fiscal, se poate efectua astfel: 
Pentru a vedea Decont TVA 2024: Ghid Complet | Completare, Depunere, Termene, click AICI>>

a) in cazul in care in decontul depus se poate identifica tipul erorii (respectiv eroare de calcul sau preluarea eronata a sumelor din decontul perioadei anterioare sau din evidentele de TVA), corectarea se va efectua, din oficiu, de compartimentul de specialitate; 

b) daca in decont se constata erori a caror cauza nu poate fi stabilita, compartimentul de specialitate va notifica in scris persoana impozabila si va solicita prezenta acesteia la sediul sau, cu documente justificative, pentru a da informatii si lamuriri necesare corectarii erorilor semnalate. Solicitarea va cuprinde in mod obligatoriu: data, ora si locul stabilite pentru prezenta persoanei impozabile; baza legala a solicitarii; scopul solicitarii; documentele pe care urmeaza sa le prezinte persoana impozabila (necesare corectarii erorilor). 

9.(1) Persoana impozabila care solicita corectarea erorilor materiale din decontul de taxa pe valoarea adaugata depune solicitarea de corectare a erorilor materiale insotita de documentele necesare justificarii erorilor, la registratura organului fiscal competent sau la posta, prin scrisoare recomandata. 

(2) Daca documentele anexate de persoana impozabila nu justifica solicitarea de corectare a erorilor materiale, compartimentul de specialitate va comunica in scris persoanei impozabile data, ora si locul la care trebuie sa se prezinte, precum si documentele necesare justificarii erorilor. 

10.(1) In vederea corectarii erorilor materiale din decontul de taxa pe valoarea adaugata, compartimentul de specialitate, pe baza constatarilor proprii sau in baza documentelor prezentate de persoana impozabila, intocmeste un referat in care inscrie constatarile referitoare la erorile pentru care s-a solicitat corectarea decontului de taxa pe valoarea adaugata, precum si modul in care se vor corecta aceste erori. 

(2) In baza referatului, organul fiscal intocmeste Decizia de corectare a erorilor materiale din decontul de taxa pe valoarea adaugata, denumita in continuare decizie de corectare. 

(3) Decizia de corectare este structurata conform modelului decontului de taxa pe valoarea adaugata in vigoare la data la care se refera decontul intocmit eronat. Decizia se completeaza numai la randurile care au suferit modificari, cu diferentele in plus sau in minus fata de suma declarata initial, si contine, in mod obligatoriu, elementele prevazute la art. 46 din Codul de procedura fiscala. 

(4) Decizia de corectare se intocmeste in doua exemplare, din care unul se comunica persoanei impozabile, conform art. 47 din Codul de procedura fiscala, semnat numai de conducatorul unitatii fiscale, iar al doilea, care se semneaza si de catre persoanele implicate potrivit competentelor stabilite prin Regulamentul de organizare si functionare si prin prezentele instructiuni, se arhiveaza la dosarul fiscal al persoanei impozabile. 

11.(1) In situatia in care, in urma corectarii erorilor, rezulta o suma negativa de taxa pe valoarea adaugata, persoana impozabila o va prelua in decontul perioadei fiscale urmatoare comunicarii deciziei de corectare, la sectiunea "Regularizari", randul "Soldul sumei negative a taxei pe valoarea adaugata reportata din perioada precedenta, pentru care nu s-a solicitat rambursare". 

(2) In situatia in care, in urma corectarii erorilor, rezulta o suma pozitiva de taxa pe valoarea adaugata, persoana impozabila o va prelua in decontul perioadei fiscale urmatoare comunicarii deciziei de corectare, la sectiunea "Regularizari", randul "Soldul TVA de plata din decontul perioadei fiscale precedente neachitata pana la data depunerii decontului de TVA". Termenul de plata a diferentei pozitive de taxa pe valoarea adaugata se stabileste, potrivit reglementarilor legale, in functie de data comunicarii deciziei de corectare. 
Pentru a vedea Decont TVA 2024: Ghid Complet | Completare, Depunere, Termene, click AICI>>

12.(1) Se considera eroare materiala si situatia in care persoana impozabila, inregistrata in scopuri de taxa pe valoarea adaugata, care poate solicita rambursarea soldului sumei negative a taxei pe valoarea adaugata din perioada fiscala de raportare, nu a bifat, prin omisiune, caseta corespunzatoare din decontul de taxa pe valoarea adaugata din perioada fiscala de raportare. 

(2) Persoana impozabila care se afla in situatia prevazuta la alin. (1) poate solicita corectarea erorii materiale prin depunerea unei declaratii pe propria raspundere, din care sa rezulte constatarea situatiei, precum si exprimarea intentiei persoanei in cauza de a indrepta eroarea materiala. Declaratia se depune pana la data depunerii decontului de taxa pe valoarea adaugata aferent perioadei fiscale urmatoare, dar nu mai tarziu de termenul legal pentru depunerea acestui decont. 

(3) Termenul de solutionare a solicitarilor de rambursare a sumei negative, stabilit potrivit prevederilor Codului de procedura fiscala, incepe sa curga de la data depunerii declaratiei mentionate la alin. (2). 

13.(1) Daca, din analiza documentelor prezentate de persoana impozabila, rezulta ca nu se justifica solicitarea de corectare a erorilor materiale din decontul de taxa pe valoarea adaugata, compartimentul de specialitate intocmeste un referat in care inscrie aceste constatari. 

(2) In baza referatului, compartimentul de specialitate intocmeste "Decizia privind respingerea solicitarii de corectare a erorilor materiale din decontul de taxa pe valoarea adaugata", potrivit modelului prevazut in anexa nr. 2 la ordin, care va contine, in mod obligatoriu, si motivatia respingerii. 

(3) Decizia se intocmeste in doua exemplare. Un exemplar se comunica persoanei impozabile, conform art. 47 din Codul de procedura fiscala, semnat numai de conducatorul unitatii fiscale, iar al doilea, care se semneaza si de catre persoanele implicate potrivit competentelor stabilite prin Regulamentul de organizare si functionare si prin prezentele instructiuni, se arhiveaza la dosarul fiscal al persoanei impozabile. 

Pentru a vedea Decont TVA 2024: Ghid Complet | Completare, Depunere, Termene, click AICI>>

(4) Impotriva deciziei de respingere a solicitarii de corectare a erorilor materiale din decontul de taxa pe valoarea adaugata persoana impozabila poate formula contestatie la organul fiscal emitent, in termen de 45 de zile de la data comunicarii, in conformitate cu dispozitiile art. 270 alin. (1) si art. 272 alin. (6) din Codul de procedura fiscala. 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Procedura de corectare a erorilor materiale din deconturile de TVA":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Atentie, contabili! Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Cheltuieli de constituire: ce sunt, cum le inregistram si studii de caz

    • In acest articol vom discuta despre cheltuielile de constituire. Vom vedea ce sunt acestea, cum le inregistram in contabilitate, dar si cateva studii de caz utile contribuabililor. Ce sunt cheltuielile de constituire Cheltuielile de constituire sunt cheltuielile ocazionate de infiintarea sau dezvoltarea unei entitati (taxe si alte cheltuieli de inscriere si inmatriculare, cheltuieli privind emisiunea si vanzarea de actiuni si obligatiuni, precum si alte cheltuieli de aceasta natura, legate...» citeste mai departe aici

  • Bon fiscal pierdut. Studiu de caz util pentru pentru contabili

    • O societate de constructii a achizitionat niste materiale cu factura in data de 05.10.2023, achitata cash (valoare de 175 lei). De la acest furnizor se cumpara frecvent cu plata la termen, prin ordin de plata. La o verificare a fisei partener, s-a descoperit diferenta dintre solduri, reprezentata de factura din 05.10.2023, al carei bon fiscal s-a pierdut. Se poate inregistra plata acestei facturi, facuta cash de catre adiministrator, desi, nu mai avem bonul fiscal? Care este inregistrarea...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare. Monografii si studii de caz utile

    • In acest articol vom prezenta cateva monografii contabile si studii de caz utile pentru dividendele interimare. Dividende interimare. Se mai calculeaza acestea daca firma va fi lichidata? Speta 1 Societatea are la 31.03.2024 profit. Intentionam sa demaram procedura de inchidere a firmei - lichidare/dizolvare. Cu acest profit de la 31.03.2024 ce facem? Suntem obligati sa facem bilant interimar si sa-l repartizam pe dividende si abia dupa facem si bilantul pentru etapa intai a lichidarii...» citeste mai departe aici

  • Situatii semestriale 2024. Cine NU va intocmi raportari contabile la 30 iunie 2024

    • De curand a fost aprobat sistemul de raportari contabile la 30 iunie 2024 prin Ordinul 3100/2024. Situatiile semestriale vor a fi depuse la unitatile teritoriale ale Finantelor pana cel mai tarziu la data de 19 august 2024. Cine nu are aceasta obligatie? Cine NU depune raportari contabile la 30 iunie 2024 Conform Referatului de aprobare, entitatile care nu au desfasurat activitate de la data infiintarii pana la 30 iunie 2024, cele care in tot semestrul I al anului 2024 s-au aflat in...» citeste mai departe aici

  • Microintreprindere in 2024. Daca bilantul a fost depus cu intarziere, firma va trece la impozit pe profit?

    • Societatea este platitoare de impozit pe microintreprindere de la infintare (2019) pana in prezent, dar am depus bilantul cu intarziere 02.06.2024, va trece la plata impozitului pe profit? Microintreprinderi si depunerea bilntului cu intarziere – raspunsul specialistului: Incepand cu data de 01.01.2024, potrivit OUG nr. 115/2023, se introduce o noua litera, lit. i), cu urmatorul cuprins: 1. a depus in termen situatiile financiare anuale, daca are aceasta obligatie potrivit legii. Pentru a...» citeste mai departe aici

  • Controalele antifrauda continua! Ce operatori economici sunt in vizorul autoritatilor

    • Operatorii economici din zona Garii de Nord Bucuresti sunt in vizorul autoritatilor! Au fost efectuate controale antifrauda la acesti comercianti in cursul zilei de 19 iulie 2024. Directia generala antifrauda fiscala (DGAF) evalueaza sistematic riscul fiscal din zonele comerciale in care nivelul de conformare a contribuabililor la respectarea legislatiei fiscale este unul redus si organizeaza actiuni operative in vederea descoperirii si sanctionarii abaterilor de la prevederile legale....» citeste mai departe aici

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016