Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Zoom fiscal: Noua procedura de solutionare a deconturilor negative TVA

20-Ian-2016
1765

Va aducem la cunostinta ca in Monitorul Oficial nr.969 din 28.12.2015 a fost publicat Ordinul A.N.A.F. nr.3699/2015 pentru aprobarea procedurii de solutionare a deconturilor negative de taxa pe valoarea adaugata cu optiune de rambursare. Prevederile ordinului ANAF nr.3699/2015 se aplica incepând cu deconturile de TVA depuse dupa data de 1 ianuarie 2016. Deconturile cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare in curs de solu?ionare la data de 1 ianuarie 2016 vor fi rezolvate potrivit procedurii in vigoare la data depunerii lor.



Se supun procedurii de solutionare numai deconturile cu sume negative de taxa pe valoarea adaugata cu optiune de rambursare depuse in cadrul termenului legal de depunere. Persoanele impozabile care depun astfel de deconturi dupa expirarea termenului legal de depunere vor prelua suma negativa in decontul perioadei fiscale urmatoare.

Deconturile cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare se solutioneaza si in anul 2016 in functie de gradul de risc fiscal pe care il prezinta fiecare persoana impozabila, astfel:

a). in cazul deconturilor de TVA cu risc fiscal mic - prin emiterea Deciziei de rambursare a TVA, in termen maxim de 5 zile de la data depunerii decontului;

b). in cazul deconturilor de TVA, depuse de alti contribuabili decat marii contribuabili, contribuabilii mijlocii sau exportatorii, incadrate la risc fiscal mediu - cu analiza documentara;

Pentru efectuarea analizei documentare organul fiscal va comunica in scris persoanei impozabile documentele ce trebuie prezentate, data, ora si locul int?lnirii, precum si numele persoanei din cadrul compartimentului de specialitate care se ocupa de analiza. Documentele vor fi prezentate in original si in copie si trebuie sa se refere la perioada din care provine suma negativa de taxa pe valoarea adaugata.

c). in cazul deconturilor de TVA cu risc fiscal mare - cu inspectie fiscala anticipata.

Dupa efectuarea inspec?iei fiscale, compartimentul cu atributii in acest domeniu intocmeste raportul de inspec?ie fiscala. in cazul in care taxa colectata si taxa deductibila se modifica fata de sumele inscrise in decontul de TVA, se intocmeste Decizia de impunere privind obliga?iile principale aferente diferen?elor bazelor de impozitare stabilite in cadrul inspec?iilor fiscale la persoane juridice sau fizice, dupa caz, care are rol de Decizie de rambursare a TVA. In cazul in care nu sunt stabilite diferente fata de suma solicitata la rambursare, se intocmeste. Decizia privind nemodificarea bazei de impozitare ca urmare a inspec?iei fiscale, iar Decizia de rambursare a TVA se emite de cãtre compartimentul de specialitate.

Organul fiscal decide in conditiile prevazute de Ordinul ANAF nr 3699/2015 daca efectueaza inspectia fiscala anterior sau ulterior aprobarii rambursarii, in baza unei analize de risc.

Prin exceptie, in cazul deconturilor cu suma negativa de taxa pe valoarea adaugata cu optiune de rambursare pentru care suma solicitata la rambursare este de pana la 45.000 lei, organul fiscal central ramburseaza taxa cu efectuarea, ulterior, a inspectiei fiscale.

Prevederile legate de rambursarea TVA cu control ulterior a deconturilor negative cu optiune de rambursare de pâna la 45.000 lei nu se aplica:

a) in cazul in care contribuabilul/platitorul are inscrise in cazierul fiscal fapte care sunt sanctionate ca infractiuni;

b) in cazul in care organul fiscal central, pe baza informatiilor detinute, constata ca exista riscul unei rambursari necuvenite.

Deconturile cu suma negativa de taxa pe valoarea adaugata cu optiune de rambursare pentru care suma solicitata la rambursare este de pâna la 45.000 lei, depuse de persoane impozabile, care au fapte inscrise in cazierul fiscal, sau se constata faptul ca exista riscul unei rambursari necuvenite, se solutioneaza dupa efectuarea inspectiei fiscale anticipate.

Standardul individual negativ (SIN) reprezinta suma maxima a TVA ce poate fi rambursata fara analiza documentara sau inspectie fiscala anticipata, riscul implicat de aceasta rambursare fiind considerat acceptabil de catre administratia fiscala.

Standardul individual negativ se stabileste trimestrial, avand in vedere raportarile contabile, deconturile de TVA si modul de indeplinire a obligatiilor fiscale in perioada de referinta. Termenul de solutionare a deconturilor negative cu optiune de rambursare este de 45 de zile, cf. art. art.77 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de Procedura Fiscala.

In situatiile in care, pentru solutionarea deconturilor negative cu optiune de rambursare, este necesara administrarea de probe suplimentare relevante pentru luarea deciziei, acest termen se prelunge?te cu perioada cuprinsa intre data solicitarii probei ?i data obtinerii acesteia, dar nu mai mult de:

a) doua luni, in cazul in care sunt solicitate probe suplimentare de la contribuabilul/platitorul solicitant, termenul de doua luni poate fi prelungit de organul fiscal la cererea contribuabilului/platitorului.

b). 3 luni, in cazul in care sunt solicitate probe suplimentare de la autoritati sau institutii publice ori de la terte persoane din Romania, organul fiscal are obligatia sa instiinteze contribuabilul/platitorul cu privire la prelungirea termenului de solutionare a cererii.

c). 6 luni, in cazul in care sunt solicitate probe suplimentare de la autoritati fiscale din alte state, potrivit legii, organul fiscal are obligatia sa instiinteze contribuabilul/platitorul cu privire la prelungirea termenului de solutionare a cererii.

In situatia in care, pe baza analizei de risc, solutionarea cererii necesita efectuarea inspectiei fiscale, termenul de solutionare a cererii este de cel mult 90 de zile de la inregistrarea cererii. in acest caz contribuabilul/platitorul este notificat cu privire la termenul de solutionare aplicabil in termen de 5 zile de la finalizarea analizei de risc".



Sursa: ANAF Cluj

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Zoom fiscal: Noua procedura de solutionare a deconturilor negative TVA":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Certificate de rezidenta fiscale 2019 pentru Google, Facebook, LinkedIn si Twitter
    • Update 2019 pentru mai multe certificate de rezidenta fiscala: Mai jos regasiti certificatele de rezidenta fiscala pentru Google si Facebook prin care se certifica faptul ca aceste companii sunt platitori de impozite in Irlanda si astfel cei care lucreaza cu ele nu trebuie sa retina impozitul aferent activitatilor comerciale realizate impreuna. Aici este certificatul de rezidenta fiscala de la Google pentru anul 2019: Google AdWords Romania- Romania Double Taxation Agreement...» citeste mai departe aici

  • Formularul 112. Verificare stare declaratie dupa transmiterea online
    • Intrebare: Cum poate fi recuperata recipisa pentru o declaratie 112, cand din neglijenta nu a fost pastrat numarul de inregistrare al declaratiei respective? UPDATE 22.02.2019 Vizualizare documente Verificarea recipiselor pe https://www.anaf.ro/StareD112/ se poate face doar pentru ultimile 200 de declaratii depuse. Dupa fiecare grup de 200 de declaratii depuse trebuie sa asteptati prelucrarea acestora si sa descarcati recipisele. Introduceti indexul/respectiv numarul de inregistrare si CIF-ul...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 094 actualizata la zi - 2019
    • Formularul 094 reprezinta Declaratia privind cifra de afaceri pentru persoanele impozabile care folosesc trimestrul ca perioada fiscala si care nu au avut achizitii intracomunitare de bunuri in anul precedent. Termen de depunere Declaratia 094 Declaratia 094 se depune in fiecare an la data de 25 ianuarie a anului urmator celui pentru care se completeaza formularul (de exemplu, la 25 ianuarie 2019 s-a depus Declaratia 094 pentru anul 2018). Declaratia 094 este o declaratie anuala,...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 100: PDF-ul inteligent a fost actualizat
    • UPDATE 22.02.2019 PDF-ul inteligent pentru Declaratia 100 a fost actualizat joi, 21 februarie 2019. Vezi AICI >>> In Monitorul Oficial nr. 424 din data de 18 mai 2018 a fost publicat OANAF 1203/2018 in ceea ce priveste modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 587/2016 pentru aprobarea modelului si continutului formularelor utilizate pentru declararea impozitelor si taxelor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau retinere la sursa. Iata...» citeste mai departe aici

  • Scutiri prevazute de OUG 114 - Calcul contributii pentru venituri salariale mai mici de 3.000 de lei/luna
    • In studiul de caz propus astazi, unul dintre specialistii nostri va raspunde intrebarilor privind o societate care beneficiaza de scutirile de contributii conform OUG 114/2018, domeniul constructii. "Cum se calculeaza concret contributiile datorate si scutirile aplicate pentru salarii platite in acord, in situatia in care salariul brut realizat in acord este 2744 lei, adica sub 3000 lei cat este salariul minim brut?" Raspunsul specialistului Pentru aplicarea facilitatilor privind impozitul pe...» citeste mai departe aici

  • Legea bugetului pe 2019: Presedintele Romaniei sesizeaza Curtea Constitutionala!
    • Presedintele Romaniei, Klaus Iohannis, nu doar ca NU APROBA Bugetul de stat pe anul 2019, dar a trimis chiar o sesizare de neconstitutionalitate Curtii Constitutionale vineri, 22 februarie a.c., privind Legea bugetului. ”Un lucru e clar: guvernarea PSD a esuat. In spitale, probleme peste probeleme, educatia este subfinantata, economia Romaniei este bulversata mai ales dupa Ordonanta 114 data in mare taina la sfarsitul anului trecut. De autostrazi nici nu poate fi vorba. Despre justitie......» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016