Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Anulare obligatii accesorii pentru debitele stabilite de Inspectia fiscala

22-Nov-2019
2859

O societate comerciala este supusa inspectiei fiscale in perioada 01.01.2019-08.08.2019 (data intrarii in vigoare a O.G. nr. 6/2019), inspectie in urma careia au fost stabilite debite suplimentare reprezentand impozit pe profit in suma de 180.000 lei pentru perioada 01.01.2016-31.12.2018, la care s-au calculat accesorii in cuantum de 35.000 lei. In vederea anularii obligatiilor accesorii (dobanzi, penalitati de intarziere si penalitati de nedeclarare), a fost depusa la organul fiscal competent teritorial cerere de anulare conform procedurii descrise de Normele metodologice emise in acest sens.

La cateva zile de la depunerea cererii, am fost contactata de catre un inspector din cadrul Administratiei fiscale care mi-a explicat ca societatea nu poate beneficia de anularea accesoriilor, pe motiv ca deciziile de impunere nu au fost comunicate pana la data de 31.12.2018, asa cum prevede art 23 alin. (3) lit. b) din Ordonanta. Cum trebuie sa procedez mai departe? Multumesc.

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal:

Este necesara prevalarea de prevederile art. 23 alin. (3) lit. a) din O.G. nr. 6/2019, in sensul ca obligatiile fiscale restante la 31.12.2018 reprezinta ,,obligatiile bugetare pentru care s-a implinit scadenta sau termenul de plata pana la 31 decembrie 2018 inclusiv’’, avand in vedere si faptul ca toate accesoriile se calculeaza de organul fiscal de la scadenta debitelor (anterior datei de 31.12.2018), nu de la data individualizarii acestora prin decizia de impunere.

In acest fel, societatea poate beneficia de anularea accesoriilor, mai ales ca fundamentul aparitiei O.G. nr. 6/2019 a fost asanarea datoriilor catre bugetul general consolidat cu perspectiva mentinerii debitorilor in circuitul economic si evitarea intrarii in insolventa.

Asadar, diferentele de obligatii fiscale stabilite prin decizie de impunere, avand in vedere faptul ca vizeaza perioade anterioare datei de 31.12.2018, pot fi incadrate la art 23 alin. (3) lit. a) din O.G. nr. 6/2019 (obligatii bugetare pentru care s-a implinit scadenta sau termenul de plata pana la 31 decembrie 2018 inclusiv), beneficiind astfel de anularea accesoriilor aferente acestor obligatii principale (debite).

Sublinez ca la fundamentarea acestei opinii sta si argumentul conform caruia potrivit Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, obligatiile fiscale accesorii (dobanzi, penalitati de intarziere si penalitati de nedeclarare) se calculeaza de la data scadentei, nu de la data individualizarii obligatiei fiscale in decizia de impunere.

De asemenea, avand in vedere faptul ca aceasta problema este insuficient reglementata si explicata de actele normative in vigoare, puteti invoca in demersul dvs., principiul in dubio contra fiscum, consacrat si in jurisprudenta Curtii Europene a Drepturilor Omului (CEDO), care, in considerentele Hotararii CEDO din 07 iulie 2011 pronuntate in cauza Serkov impotriva Ukrainei, a retinut urmatoarele:,,Curtea nu poate trece cu vedere cerinta(…) care stipula ca, in cazul in care legislatia nationala oferea interpretari ambigue sau multiple ale drepturilor si obligatiilor contribuabililor, autoritatile nationale aveau obligatia de a recurge la abordarea care era mai favorabila pentru contribuabil’’.

Afla AICI cum poti beneficia si tu de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Anulare obligatii accesorii pentru debitele stabilite de Inspectia fiscala":
Rating:

Nota: 5 din 5 voturi
Modificari in Codul Fiscal 2020 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!‚Äč

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari in Codul Fiscal 2020 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Examenul de consultant fiscal 2020: Iata unde se va sustine
    • UPDATE 2020 Camera Consultantilor Fiscali anunta stabilirea modului prin care se va desfasura examenul pentru atribuirea calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent, sesiunea noiembrie 2020. Asadar, examenul pentru atribuirea calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent, sesiunea noiembrie 2020, se va desfasura in sistem ONLINE, avand in vedere recomandarile privind conduita sociala responsabila in prevenirea si combatere raspandirii coronavirusului...» citeste mai departe aici

  • Modificare de ultima ora a Declaratiei 394, privind tranzactiile cu persoanele afiliate! Evitati o amenda de pana la 14.000 de lei!
    • Ordinul ANAF nr. 3.281/2020 a modificat continutul Declaratiei 394, astfel ca, incepand cu declaratia pe septembrie, sunteti obligat sa semnalizati tranzactiile cu persoane afiliate (intra aici rudele pana la gradul al III-lea inclusiv sau persoanele juridice la care detineti minimum 25% din actiuni). Obligatia se rezolva usor in declaratie, intrucat presupune simpla bifare a unei casute cu DA/NU (“S-au facut sau nu tranzactii cu persoanele afiliate in perioada de raportare vizata de...» citeste mai departe aici

  • Documentele necesare SOMAJULUI TEHNIC, modificate din nou (Ordinul 1432/2020)
    • Ordinul nr. 1432/2020 privind modificarea si completarea Ordinului ministrului muncii si protectiei sociale nr. 741/2020 pentru aprobarea modelului documentelor prevazute la art. XII alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2020 pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru stabilirea unor masuri in domeniul protectiei sociale in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2 a fost publicat in Monitorul Oficial,...» citeste mai departe aici

  • 30 septembrie 2020- termen limita pentru depunerea mai multor declaratii fiscale
    • Data de 30 septembrie 2020 este termenul limita pentru depunerea mai multor declaratii fiscale. Astfel, reamintim contribuabililor ca mai au la dispozitie o singura zi pentru a depune urmatoarele formulare: 1. depunerea raportarilor contabile la 30 iunie 2020 de catre entitatile care in exercitiul financiar precedent au inregistrat o cifra de afaceri mai mare de 220.000 lei: -entitatile carora le sunt incidente Reglementarile contabile privind situatiile financiare anuale individuale si...» citeste mai departe aici

  • Contribuabilii pot deduce din impozit costurile caselor de marcat achizitionate incepand cu anul 2018
    • Prin Legea nr. 153/2020 publicata in M.Of. nr. 659 din 24.07.2020 s- a reglementat facilitatea fiscala privind deducerea costului de achizitie al noilor aparate de marcat electronice fiscale astfel cum sunt definite la art. 3 alin. (2) din OUG 28/1999 cu modificarile si completarile ulterioare din impozitul datorat, fie ca este vorba de impozit pe profit, impozit specific, impozit pe veniturile microintreprinderilor ori impozit pe veniturile din activitati independente. Nu este vorba de...» citeste mai departe aici

  • Ordinul 2737/2020. Aprobarea formularelor si actelor de control utilizate in activitatea de inspectie economico-fiscala
    • Ordinul nr. 2737/2020 privind aprobarea modelului si continutului actelor de control si ale unor formulare utilizatein activitatea de inspectie economico-financiara a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 868 din 23 septembrie 2020. Conform actului normativ care a intrat in vigoare de la 23 septembrie 2020, a fost aprobat modelul si continutul actelor de control si ale unor formulare utilizate in activitatea de inspectie economico-financiara. (Raport de inspectie economico-financiara;...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2020 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificari in Codul Fiscal 2020 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016