Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Facilitati fiscale prevazute de ORDONANTA 6/2019. Sfatul specialistului

13-Aug-2019
7483

In studiul de caz propus astazi, consultantul nostru fiscal - Mariana Prejbeanu, va raspunde intrebarilor formulate de reprezentantii unei microintreprinderi care in anul 2017 a beneficiat de o esalonare doar pentru majorari/dobanzi si penalitati pe o perioada de 5 ani (pana in anul 2022).

Pana acum ratele lunare la esalonare au fost platite la timp si exista datorii restante. Exista posibilitatea de a beneficia de anularea diferentei de plata a acestor datorii esalonate, urmare Ordonantei 6/2019? Care este procedura de urmat? 

Raspunsul specialistului

Anularea obligatiilor fiscale accesorii este tipul de facilitate fiscala care se aplica, potrivit art 23 alin 1 din OG 6/2019, "pentru debitorii - persoane juridice, persoane fizice sau entitati fara personalitate juridica - care la data de 31 decembrie 2018 inclusiv au obligatii bugetare principale restante administrate de organul fiscal central sub un milion lei’’.

Conform art 23 alin 2 din OG 6/2019, "pot beneficia de prevederile prezentului capitol si debitorii - persoane fizice sau entitati fara personalitate juridica, unitati administrativ-teritoriale sau subdiviziunile administrativ-teritoriale ale municipiului Bucuresti ori institutiile publice - care au obligatii bugetare principale restante la data de 31 decembrie 2018 de un milion lei sau mai mari’’.

Conform art 23 alin 4-6 din OG 23/2019:

"(4) Nu sunt considerate obligatii de plata restante la 31 decembrie 2018 inclusiv:


a) obligatiile bugetare pentru care s-au acordat si sunt in derulare inlesniri la plata, potrivit legii, la data de 31 decembrie 2018 inclusiv;
b) obligatiile de plata stabilite in acte administrative a caror executare este suspendata in conditiile legii, la data de 31 decembrie 2018 inclusiv.

(5) Sunt considerate restante la 31 decembrie 2018 inclusiv si obligatiile de plata care, la aceasta data, se afla in oricare dintre situatiile prevazute la alin. (4), iar ulterior acestei date, dar nu mai tarziu de 15 decembrie 2019 inclusiv, inlesnirea la plata isi pierde valabilitatea sau, dupa caz, inceteaza suspendarea executarii actului administrativ fiscal.

(6) Pentru obligatiile prevazute la alin. (4) lit. b), debitorii pot renunta la efectele suspendarii actului administrativ fiscal pentru a beneficia de anularea dobanzilor, penalitatilor si tuturor accesoriilor. In acest caz, debitorii trebuie sa depuna o cerere de renuntare la efectele suspendarii actului administrativ fiscal pana la data de 15 decembrie 2019 inclusiv’’.

Obligatiile bugetare care se pot restructura sunt:

• obligatii bugetare constand in obligatia de plata a oricarei sume care se cuvine bugetului general consolidate, individualizata in titluri executorii emise potrivit legii, existente in evidenta organului fiscal central, in vederea recuperarii.
• obligatiile bugetare declarate de debitor sau stabilite de organul fiscal competent prin decizie dupa data de 1 ianuarie 2019 aferente perioadelor fiscale de pana la 31 decembrie 2018.
• obligatiile bugetare principale si accesorii stabilite de alte organe decat organele fiscale, precum si pentru amenzile de orice fel, transmise spre recuperare organelor fiscale centrale dupa data de 1 ianuarie 2019 pana la data eliberarii certificatului de atestare fiscala.

Avand in vedere prevederile legale de mai sus si faptul ca societatea dumneavoastra beneficiaza de inlesnire la plata, valabila si ulterior datei de 15 decembrie 2019, nu puteti beneficia de prevederile OG 6/2019 privind anularea accesoriilor (cap II din ordonanta).

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Urmareste-ne pe Google News
Votati articolul "Facilitati fiscale prevazute de ORDONANTA 6/2019. Sfatul specialistului":
Rating:

Nota: 4.04 din 12 voturi
O.G. nr. 16/2022 - noile MODIFICARI din Codul Fiscal. TOP 7 Studii de Caz

Atentie contabili!

Schimbari radicale ale Codului fiscal aduse de O.G. nr. 16/2022!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
O.G. nr. 16/2022 - noile MODIFICARI din Codul Fiscal. TOP 7 Studii de Caz


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

© 2007 - 2022 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Schimbari radicale ale Codului fiscal aduse de O.G. nr. 16/2022!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

O.G. nr. 16/2022 - noile MODIFICARI din Codul Fiscal. TOP 7 Studii de Caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016