Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Facilitati fiscale prevazute de ORDONANTA 6/2019. Sfatul specialistului

13-Aug-2019
7050

In studiul de caz propus astazi, consultantul nostru fiscal - Mariana Prejbeanu, va raspunde intrebarilor formulate de reprezentantii unei microintreprinderi care in anul 2017 a beneficiat de o esalonare doar pentru majorari/dobanzi si penalitati pe o perioada de 5 ani (pana in anul 2022).

Pana acum ratele lunare la esalonare au fost platite la timp si exista datorii restante. Exista posibilitatea de a beneficia de anularea diferentei de plata a acestor datorii esalonate, urmare Ordonantei 6/2019? Care este procedura de urmat? 

Raspunsul specialistului

Anularea obligatiilor fiscale accesorii este tipul de facilitate fiscala care se aplica, potrivit art 23 alin 1 din OG 6/2019, "pentru debitorii - persoane juridice, persoane fizice sau entitati fara personalitate juridica - care la data de 31 decembrie 2018 inclusiv au obligatii bugetare principale restante administrate de organul fiscal central sub un milion lei’’.

Conform art 23 alin 2 din OG 6/2019, "pot beneficia de prevederile prezentului capitol si debitorii - persoane fizice sau entitati fara personalitate juridica, unitati administrativ-teritoriale sau subdiviziunile administrativ-teritoriale ale municipiului Bucuresti ori institutiile publice - care au obligatii bugetare principale restante la data de 31 decembrie 2018 de un milion lei sau mai mari’’.

Conform art 23 alin 4-6 din OG 23/2019:

"(4) Nu sunt considerate obligatii de plata restante la 31 decembrie 2018 inclusiv:


a) obligatiile bugetare pentru care s-au acordat si sunt in derulare inlesniri la plata, potrivit legii, la data de 31 decembrie 2018 inclusiv;
b) obligatiile de plata stabilite in acte administrative a caror executare este suspendata in conditiile legii, la data de 31 decembrie 2018 inclusiv.

(5) Sunt considerate restante la 31 decembrie 2018 inclusiv si obligatiile de plata care, la aceasta data, se afla in oricare dintre situatiile prevazute la alin. (4), iar ulterior acestei date, dar nu mai tarziu de 15 decembrie 2019 inclusiv, inlesnirea la plata isi pierde valabilitatea sau, dupa caz, inceteaza suspendarea executarii actului administrativ fiscal.

(6) Pentru obligatiile prevazute la alin. (4) lit. b), debitorii pot renunta la efectele suspendarii actului administrativ fiscal pentru a beneficia de anularea dobanzilor, penalitatilor si tuturor accesoriilor. In acest caz, debitorii trebuie sa depuna o cerere de renuntare la efectele suspendarii actului administrativ fiscal pana la data de 15 decembrie 2019 inclusiv’’.

Obligatiile bugetare care se pot restructura sunt:

• obligatii bugetare constand in obligatia de plata a oricarei sume care se cuvine bugetului general consolidate, individualizata in titluri executorii emise potrivit legii, existente in evidenta organului fiscal central, in vederea recuperarii.
• obligatiile bugetare declarate de debitor sau stabilite de organul fiscal competent prin decizie dupa data de 1 ianuarie 2019 aferente perioadelor fiscale de pana la 31 decembrie 2018.
• obligatiile bugetare principale si accesorii stabilite de alte organe decat organele fiscale, precum si pentru amenzile de orice fel, transmise spre recuperare organelor fiscale centrale dupa data de 1 ianuarie 2019 pana la data eliberarii certificatului de atestare fiscala.

Avand in vedere prevederile legale de mai sus si faptul ca societatea dumneavoastra beneficiaza de inlesnire la plata, valabila si ulterior datei de 15 decembrie 2019, nu puteti beneficia de prevederile OG 6/2019 privind anularea accesoriilor (cap II din ordonanta).

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Facilitati fiscale prevazute de ORDONANTA 6/2019. Sfatul specialistului":
Rating:

Nota: 4.04 din 12 voturi
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Cum a fost modificata Legea pentru prevenirea si combaterea evaziunii fiscale in 2021
    • Administratia Judeteana a Finantelor Publice Calarasi informeaza contribuabilii ca, in Monitorul Oficial nr. 332 din 1 aprilie 2021 a fost publicata Legea nr. 55 din 31 martie 2021 privind modificarea si completarea Legii nr. 241/2005 pentru prevenirea si combaterea evaziunii fiscale au fost aduse urmatoarele modificari : -In cazul savarsirii unei infractiuni de evaziune fiscala prevazute la art 8 si art. 9, daca in cursul urmaririi penale sau al judecatii prejudiciul cauzat este acoperit...» citeste mai departe aici

  • Intrebari & Raspunsuri ANAF cu privire la completarea Declaratiei Unice - venituri din chirii
    • ANAF a reluat sesiunile de asistenta pe pagina oficiala de Facebook. Tema ultimei sesiuni online a fost "Modalitatea de completare si depunere a Declaratiei unice de catre persoanele fizice care realizeaza venituri din cedarea folosintei bunurilor". Redam cateva intrebari si raspunsuri: 1. Un PFA obtine venituri din inchirierea unui spatiu. Unde se inregistreaza aceste venituri in declaratia unica? La venituri din activitati independente sau la venituri din cedarea folosintei bunurilor?...» citeste mai departe aici

  • OUG 30/2021. Declaratia de regularizare privind cheltuielile cu educatia timpurie se depune pana pe 25 aprilie 2021
    • Ordonanta de urgenta nr. 30/2021 privind unele masuri fiscale a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 423 din 21 aprilie 2021. Conform actului normativ care a intrat in vigoare in 21 aprilie 2021, suma reprezentand cheltuieli cu educatia timpurie, efectuate in perioada noiembrie 2020-martie 2021, care depaseste impozitul pe profit datorat, se scade din impozitul pe salarii retinut de contribuabil pentru angajati, din taxa pe valoarea adaugata datorata sau din accizele datorate, pe...» citeste mai departe aici

  • Traditia continua si de Paste: Participa GRATUIT la webinarul dorit
    • Profita de Oferta de Paste si te poti bucura de sarcini de serviciu rezolvate impecabil prin cunoasterea exacta a legilor si a procedurilor, relaxare si buna dispozitie la birou si, de ce nu, munca ta va fi resplatita printr-un salariu mai mare si binemeritat. In plus, te invitam sa profiti de Preturile Speciale si sa iti alegi webinarul la care doresti sa participi: - Modificarile din fiscalitate analizate de Gabriel Jinga si Gabriel Gheorghe - Controale ITM in 2021, lector: Rodica Mantescu...» citeste mai departe aici

  • ANAF a publicat documentatia tehnica SAF-T
    • ANAF supune atentiei, in scopul asigurarii pregatirii pentru conformarea cu cerintele de export ale fisierului standard de control fiscal, un set de documente ce detaliaza elementele obligatorii si optionale incorporabile la nivelul noului model declarativ SAFT, conform unui comunicat de presa. Demersul se deruleaza in contextul angajamentului institutional de transparentizare a deciziilor cu impact asupra modului de raportare a contribuabilului la ANAF, iar documentele pe care le puteti...» citeste mai departe aici

  • Documente justificative necesare pentru dobandirea calitatii de asigurat
    • Daca un salariat de al nostru doreste sa isi treaca mama ca si coasigurat, de ce documente are nevoie? Trebuie o declaratie pe propria raspundere de la salariat, o alta de la persoana care doreste sa devina coasigurata si mai este nevoie de o adeverinta de venit a persoanei ce doreste sa devina coasigurata, sau aceasta din urma nu este obligatorie? Multumesc! Raspunsul consilierului juridic Rodica Mantescu: Conform art. 224 lit. b) din Legea 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii sunt...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016