Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Facilitati fiscale prevazute de ORDONANTA 6/2019. Sfatul specialistului

13-Aug-2019
6932

In studiul de caz propus astazi, consultantul nostru fiscal - Mariana Prejbeanu, va raspunde intrebarilor formulate de reprezentantii unei microintreprinderi care in anul 2017 a beneficiat de o esalonare doar pentru majorari/dobanzi si penalitati pe o perioada de 5 ani (pana in anul 2022).

Pana acum ratele lunare la esalonare au fost platite la timp si exista datorii restante. Exista posibilitatea de a beneficia de anularea diferentei de plata a acestor datorii esalonate, urmare Ordonantei 6/2019? Care este procedura de urmat? 

Raspunsul specialistului

Anularea obligatiilor fiscale accesorii este tipul de facilitate fiscala care se aplica, potrivit art 23 alin 1 din OG 6/2019, "pentru debitorii - persoane juridice, persoane fizice sau entitati fara personalitate juridica - care la data de 31 decembrie 2018 inclusiv au obligatii bugetare principale restante administrate de organul fiscal central sub un milion lei’’.

Conform art 23 alin 2 din OG 6/2019, "pot beneficia de prevederile prezentului capitol si debitorii - persoane fizice sau entitati fara personalitate juridica, unitati administrativ-teritoriale sau subdiviziunile administrativ-teritoriale ale municipiului Bucuresti ori institutiile publice - care au obligatii bugetare principale restante la data de 31 decembrie 2018 de un milion lei sau mai mari’’.

Conform art 23 alin 4-6 din OG 23/2019:

"(4) Nu sunt considerate obligatii de plata restante la 31 decembrie 2018 inclusiv:


a) obligatiile bugetare pentru care s-au acordat si sunt in derulare inlesniri la plata, potrivit legii, la data de 31 decembrie 2018 inclusiv;
b) obligatiile de plata stabilite in acte administrative a caror executare este suspendata in conditiile legii, la data de 31 decembrie 2018 inclusiv.

(5) Sunt considerate restante la 31 decembrie 2018 inclusiv si obligatiile de plata care, la aceasta data, se afla in oricare dintre situatiile prevazute la alin. (4), iar ulterior acestei date, dar nu mai tarziu de 15 decembrie 2019 inclusiv, inlesnirea la plata isi pierde valabilitatea sau, dupa caz, inceteaza suspendarea executarii actului administrativ fiscal.

(6) Pentru obligatiile prevazute la alin. (4) lit. b), debitorii pot renunta la efectele suspendarii actului administrativ fiscal pentru a beneficia de anularea dobanzilor, penalitatilor si tuturor accesoriilor. In acest caz, debitorii trebuie sa depuna o cerere de renuntare la efectele suspendarii actului administrativ fiscal pana la data de 15 decembrie 2019 inclusiv’’.

Obligatiile bugetare care se pot restructura sunt:

• obligatii bugetare constand in obligatia de plata a oricarei sume care se cuvine bugetului general consolidate, individualizata in titluri executorii emise potrivit legii, existente in evidenta organului fiscal central, in vederea recuperarii.
• obligatiile bugetare declarate de debitor sau stabilite de organul fiscal competent prin decizie dupa data de 1 ianuarie 2019 aferente perioadelor fiscale de pana la 31 decembrie 2018.
• obligatiile bugetare principale si accesorii stabilite de alte organe decat organele fiscale, precum si pentru amenzile de orice fel, transmise spre recuperare organelor fiscale centrale dupa data de 1 ianuarie 2019 pana la data eliberarii certificatului de atestare fiscala.

Avand in vedere prevederile legale de mai sus si faptul ca societatea dumneavoastra beneficiaza de inlesnire la plata, valabila si ulterior datei de 15 decembrie 2019, nu puteti beneficia de prevederile OG 6/2019 privind anularea accesoriilor (cap II din ordonanta).

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Facilitati fiscale prevazute de ORDONANTA 6/2019. Sfatul specialistului":
Rating:

Nota: 4.04 din 12 voturi
Modificari in Codul Fiscal 2021 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2021!‚Äč

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari in Codul Fiscal 2021 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Termenul de depunere pentru declaratiile fiscale 392 si 393 in 2021
    • In Monitorul Oficial, nr.72 din 31 ianuarie 2020 a fost publicata OG nr.6/2020 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul Fiscal, precum si pentru reglementarea unor masuri fiscal-bugetare. Ordonanta nr.6/2020 a intrat in vigoare de la 3 februarie 2020. Printre cele mai importante modificari se numara amanarea termenului de depunere a declaratiilor fiscale 392A, 392B si 393 pana la data de 31 decembrie 2022. Contribuabilii nu mai sunt obligati sa depuna declaratiile pana...» citeste mai departe aici

  • Modificari aduse CODULUI FISCAL de Legea 296/2020 - impozitul pe veniturile microintreprinderilor
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat, pe site-ul oficial, un material cu privire la modificarile aduse Codului Fiscal de Legea 296/2020-Titlul III- impozitul pe veniturile microintreprinderilor. Forma Codului fiscal in vigoare INAINTE de modificarile aduse de Legea 296/2020 22. Art. 51 Cotele de impozitare ……………………… (2) Prin exceptie de la prevederile alin. (1), pentru persoanele juridice române nou-infiintate,...» citeste mai departe aici

  • Contribuabilii pot beneficia de asistenta ANAF pentru a-si indeplini obligatiile fiscale in 2021
    • ANAF va pune accent, si in 2021, pe indrumarea si informarea contribuabililor, in vederea stimularii conformarii voluntare, prin derularea Proiectului pilot. Agentia Nationala de Administrare Fiscala va intensifica, si in anul 2021, activitatile de indrumare si asistenta in domeniul fiscal, manifestandu-si in acest sens rolul activ pentru sprijinirea contribuabililor in vederea indeplinirii obligatiilor fiscale ce le revin. Astfel, institutia deruleaza Proiectul pilot privind stimularea...» citeste mai departe aici

  • Buletin informativ ANAF. Acte normative cu incidenta in materie fiscala in perioada 18.01.2021 - 22.01.2021
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat, pe site-ul oficial, buletinul informativ nr. 2 din 25 ianuarie 2021, cu privire la actele normative cu incidenta in materie fiscala în perioada 18.01.2021 – 22.01.2021. Acte normative: 1. Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 51/2021 privind modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 587/2016 pentru aprobarea modelului si continutului...» citeste mai departe aici

  • A fost aprobata o noua suspendare a platii ratelor. Cum se poate obtine facilitatea?
    • Executivul a adoptat in sedinta de guvern de ieri propunerea Ministerului de Finante de a continua si dupa 1 ianuarie 2021 masurile de sprijin acordate celor aflati in dificultate din cauza pandemiei COVID-19. Solicitarea de suspendare a obligatiilor de plata poate fi formulata de debitor cel mai tarziu pana la data de 15 martie 2021, iar creditorul trebuie sa comunice debitorului decizia in termen de maximum 15 zile calendaristice, pana la data de 31 martie 2021. Modificarea clauzelor...» citeste mai departe aici

  • Monitor Contabil: Vesti bune pentru HoReCa si inspectii fiscale fara amenzi!
    • Dupa multe luni de pandemie si modificari drastice in legislatie, ne bucuram de fiecare noutate legislativa menita sa vina in sprijinul mediului de afaceri. O astfel de masura este pentru HORECA – posibilitatea de a recupera 20% din pierderea de anul trecut. DA, este o veste buna pentru un domeniu atat de afectat. Totul este explicat detaliat, in Monitorul Contabil, de Ionut Jinga si include: formula de calcul, cine beneficiaza, ce suma maxima poti obtine si, foarte important, care sunt...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2021!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificari in Codul Fiscal 2021 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016