Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Facilitati fiscale prevazute de ORDONANTA 6/2019. Sfatul specialistului

13-Aug-2019
6733

In studiul de caz propus astazi, consultantul nostru fiscal - Mariana Prejbeanu, va raspunde intrebarilor formulate de reprezentantii unei microintreprinderi care in anul 2017 a beneficiat de o esalonare doar pentru majorari/dobanzi si penalitati pe o perioada de 5 ani (pana in anul 2022).

Pana acum ratele lunare la esalonare au fost platite la timp si exista datorii restante. Exista posibilitatea de a beneficia de anularea diferentei de plata a acestor datorii esalonate, urmare Ordonantei 6/2019? Care este procedura de urmat? 

Raspunsul specialistului

Anularea obligatiilor fiscale accesorii este tipul de facilitate fiscala care se aplica, potrivit art 23 alin 1 din OG 6/2019, "pentru debitorii - persoane juridice, persoane fizice sau entitati fara personalitate juridica - care la data de 31 decembrie 2018 inclusiv au obligatii bugetare principale restante administrate de organul fiscal central sub un milion lei’’.

Conform art 23 alin 2 din OG 6/2019, "pot beneficia de prevederile prezentului capitol si debitorii - persoane fizice sau entitati fara personalitate juridica, unitati administrativ-teritoriale sau subdiviziunile administrativ-teritoriale ale municipiului Bucuresti ori institutiile publice - care au obligatii bugetare principale restante la data de 31 decembrie 2018 de un milion lei sau mai mari’’.

Conform art 23 alin 4-6 din OG 23/2019:

"(4) Nu sunt considerate obligatii de plata restante la 31 decembrie 2018 inclusiv:


a) obligatiile bugetare pentru care s-au acordat si sunt in derulare inlesniri la plata, potrivit legii, la data de 31 decembrie 2018 inclusiv;
b) obligatiile de plata stabilite in acte administrative a caror executare este suspendata in conditiile legii, la data de 31 decembrie 2018 inclusiv.

(5) Sunt considerate restante la 31 decembrie 2018 inclusiv si obligatiile de plata care, la aceasta data, se afla in oricare dintre situatiile prevazute la alin. (4), iar ulterior acestei date, dar nu mai tarziu de 15 decembrie 2019 inclusiv, inlesnirea la plata isi pierde valabilitatea sau, dupa caz, inceteaza suspendarea executarii actului administrativ fiscal.

(6) Pentru obligatiile prevazute la alin. (4) lit. b), debitorii pot renunta la efectele suspendarii actului administrativ fiscal pentru a beneficia de anularea dobanzilor, penalitatilor si tuturor accesoriilor. In acest caz, debitorii trebuie sa depuna o cerere de renuntare la efectele suspendarii actului administrativ fiscal pana la data de 15 decembrie 2019 inclusiv’’.

Obligatiile bugetare care se pot restructura sunt:

• obligatii bugetare constand in obligatia de plata a oricarei sume care se cuvine bugetului general consolidate, individualizata in titluri executorii emise potrivit legii, existente in evidenta organului fiscal central, in vederea recuperarii.
• obligatiile bugetare declarate de debitor sau stabilite de organul fiscal competent prin decizie dupa data de 1 ianuarie 2019 aferente perioadelor fiscale de pana la 31 decembrie 2018.
• obligatiile bugetare principale si accesorii stabilite de alte organe decat organele fiscale, precum si pentru amenzile de orice fel, transmise spre recuperare organelor fiscale centrale dupa data de 1 ianuarie 2019 pana la data eliberarii certificatului de atestare fiscala.

Avand in vedere prevederile legale de mai sus si faptul ca societatea dumneavoastra beneficiaza de inlesnire la plata, valabila si ulterior datei de 15 decembrie 2019, nu puteti beneficia de prevederile OG 6/2019 privind anularea accesoriilor (cap II din ordonanta).

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Facilitati fiscale prevazute de ORDONANTA 6/2019. Sfatul specialistului":
Rating:

Nota: 4.04 din 12 voturi
Modificari in Codul Fiscal 2020 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!‚Äč

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari in Codul Fiscal 2020 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Inlesniri la plata pentru obligatiile bugetare instituite prin OUG 181/2020
    • Prin O.U.G. nr. 181/2020 privind unele masuri fiscal-bugetare, pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru prorogarea unor termene, publicata in M.Of. nr. 988/26.10.2020 s-a instituit posibilitatea de a beneficia de esalonarea la plata pentru obligatiile bugetare datorate dupa data declararii starii de urgenta, administrate de organul fiscal central. Esalonarea poate fi obtinuta: -pe o perioada de cel mult 12 luni; -pentru obligatiile fiscale principale si accesorii a...» citeste mai departe aici

  • Ministerul Muncii si Protectiei Sociale clarifica modul in care este stabilita valoarea tichetelor de masa
    • Ministerul Muncii si Protectiei Sociale clarifica, printr-un comunicat de presa, modul in care este stabilita valoarea tichetelor de masa. Astfel, suma este stabilita de specialisti in baza unei formule de calcul neschimbate, prevazuta de lege. Valoarea nominala indexata a unui tichet de masa se stabileste prin aplicarea unei formule de calcul clare, aprobata prin Hotarârea Guvernului nr. 1045/2018 privind Normele de aplicare ale Legii nr. 165/2018 privind acordarea biletelor de...» citeste mai departe aici

  • Taxa inscriere examen CECCAR. Suma poate fi considerata deductibila?
    • Se poate deconta o chitanta emisa pe numele salariatului pentru taxa inscriere la un examen CECCAR? Daca DA, se poate considera aceasta cheltuiala deductibila? Raspunsul specialistului: Din punct de vedere al determinarii rezultatului fiscal, potrivit prevederilor Legii nr. 227/2015, privind Codul fiscal,cu modificarile ulterioare, art. 25, alin. (1) sunt considerate deductibile acele cheltuieli care sunt efectuate in scopul desfasurarii activitatii economice precum si cele care sunt...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2020 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificari in Codul Fiscal 2020 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016