Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

MFP modifica unele aspecte referitoare la Spatiul Privat Virtual

18-Mai-2015
2920

Redam mai jos proiectul publicat de Ministerul Finantelor Publice pentru modificarea si completarea Procedurii de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta intre Agentia Nationala de Administrare Fiscala si persoanele fizice, aprobata prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1154/2014

In temeiul prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si completarile ulterioare, ministrul finantelor publice emite urmatorul ordin:

Art. I.

 – Procedura de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta intre Agentia Nationala de Administrare Fiscala si persoanele fizice, aprobata prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.154/2014, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 646 din 2 septembrie 2014, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. Alineatul (1) al articolului 1 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"(1) Persoanele fizice pot opta pentru comunicarea prin mijloace electronice de transmitere la distanta a actelor administrative fiscale emise in forma electronica de catre organele fiscale din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, prin accesarea serviciului "Spatiul privat virtual". in acest caz nu se mai utilizeaza si alta modalitate de comunicare a actului administrativ fiscal."

2. La articolul 8 dupa alineatul (5) se introduce un nou alineat, alin. (6), cu urmatorul cuprins:

"(6) In situatia in care persoana fizica nu este de acord cu Termenii si conditiile de utilizare a serviciului "Spatiul privat virtual" cererea prevazuta la alin. (2) se respinge."

3. La articolul 11, alineatul (3), dupa litera c) se introduce o noua litera, lit. d), cu urmatorul cuprins:

"d) acceptul privind Termenii si conditiile de utilizare a serviciului "Spatiul privat virtual"."

4. Alineatul (4) al articolului 11 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(4) Informatiile optional a fi furnizate sunt: acordul pentru primirea de atentionari prin SMS, prin posta electronica sau prin aplicatia Notif."

 5. La articolul 12 dupa alineatul (7) se introduce un nou alineat, alin. (8), cu urmatorul cuprins:

"(8) in situatia in care persoana fizica nu este de acord cu Termenii si conditiile de utilazare a serviciului "Spatiul privat virtual" cererea prevazuta la art. 11 se respinge."

6. La articolul 15 alineatul (1) litera b) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

 "b) cereri adresate de persoana fizica organului fiscal pentru obtinerea unor informatii sau documente in legatura cu situatia fiscala personala, cum ar fi: cerere de informatii despre contributiile de asigurari sociale declarate de angajatori, cerere de eliberare a certificatului de atestare fiscala, cerere de eliberare a unei adeverinte de venit, solicitarea unei opinii privind aplicarea legislatiei fiscale si altele asemenea;".

 7. Dupa alineatul (2) al articolul 15 se introduc sase noi alineate, alin. (3) - (8) cu urmatorul cuprins:

 "(3) Toate documentele puse la dispozitia persoanei fizice prin intermediul serviciului "Spatiul privat virtual" sunt inscrisuri in forma electronica carora li s-a incorporat, atasat sau li s-a asociat logic o semnatura electronica extinsa in sensul Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica, republicata.

(4) In cazul documentelor prevazute la alin. (1) lit. b) persoana fizica selecteaza tipul de cerere si completeaza toate informatiile obligatorii solicitate de aplicatia informatica.
(5) In situatia in care persoana fizica solicita completarea sectiunii D din certificatul de atestare fiscala "Alte mentiuni" cu sumele certe, lichide si exigibile pe care le are de incasat de la autoritatile contractante, prin exceptie de la art. 1 alin. (21) din Ordinul ministrului finantelor publice nr.752/2006 privind aprobarea procedurii de eliberare a certificatului de atestare fiscala pentru persoane juridice si fizice, a certificatului de obligatii bugetare, precum si a modelului si continutului acestora, cu modificarile si completarile ulterioare, aceasta depune documentul eliberat de autoritatile contractante prin care se certifica cuantumul sumelor certe, lichide si exigibile pe care persoana fizica le are de incasat de la acestea, in original, la institutia care solicita certificatul de atestare fiscala. Informatiile astfel inscrise la acesta sectiune sunt valabile numai daca coincid cu datele inscrise in documentele eliberate de autoritatile contractante.

(6) Pe baza informatiilor prevazute la alin. (4) se genereaza cererea si se pune la dispozitia persoanei fizice prin intermediul serviciului "Spatiul privat virtual".

(7) Institutia publica, autoritatea publica, sau oricare alta persoana careia persoana fizica ii prezinta documentele comunicate prin intermediul serviciului "Spatiul privat virtual", poate verifica autenticitatea si integritatea acestora folosind un dispozitiv de verificare a semnaturii electronice conform Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica, republicata. Informatii ajutatoare sunt publicate in acest scop pe site-ul Internet al ANAF in sectiunea Servicii Online urmarind instructiunile pentru validarea semnaturii.

(8) Institutia publica, autoritatea publica, sau oricare alta persoana la care persoana fizica doreste sa depuna certificatul de atestare fiscala sau adeverinta de venit comunicate prin intermediul serviciului "Spatiul privat virtual", poate verifica si descarca continutul documentului accesand aplicatia informatica pusa la dispozitia publicului in acest scop pe site-ul Internet al ANAF in sectiunea Servicii Online, folosind numarul de inregistrare al documentului si codul numeric personal al persoanei fizice."

 8. Dupa articolul 15 se introduce un nou articol, art. 151, cu urmatorul cuprins:

"ARTICOLUL 15 ^1

Conditii de depunere a declaratiilor fiscale prin intermediul serviciului "Spatiul privat virtual" (1) Depunerea declaratiilor fiscale prevazute la art. 15 alin. (1) lit. a) de catre o persoana fizica consta in completarea datelor corespunzator campurilor din macheta prezentata de aplicatia informatica existenta in "Spatiul privat virtual". Odata cu completarea datelor persoana fizica poate transmite un fisier care contine imaginea documentelor justificative ale datelor completate.

(2) Pe baza datelor completate si a fisierului prevazute la alin. (1) se genereaza automat declaratia fiscala conform modelului aprobat in acest sens. Declaratia se semneaza cu certificatul digital calificat al Ministerului Finantelor Publice, se pune la dispozitia persoanei fizice prin intermediul serviciului "Spatiul privat virtual" si se incarca automat pe canalul de depunere a declaratiilor.

(3) Orice modificare a declaratiilor fiscale depuse potrivit alin. (1) se realizeaza prin depunerea unei declaratii rectificative potrivit art. 84 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, prevederile alin. (1) si (2) aplicandu-se in mod corespunzator."

9. in anexa nr. 1 la procedura, la lit. a) a literei A, dupa punctul 3 se introduce un nou punct, pct. 4, cu urmatorul cuprins:

"4.Decizii referitoare la obligatiile de plata accesorii"

10. in anexa nr. 1 la procedura, la lit. b) a literei A, dupa punctul 4 se introduc doua noi puncte, pct. 5 si 6, cu urmatorul cuprins:

"5. "Certificatul de atestare fiscala"

6. "Adeverinta de venit""
11. in anexa nr. 1 la procedura, la litera B dupa punctul 4 se introduc cinci noi puncte, pct. 5 - 9, cu urmatorul cuprins:

"5. Cerere de eliberare a certificatului de atestare fiscala

6. Cerere de eliberare a unei adeverinte de venit
7. Declaratie privind veniturile realizate in Romania (formular 200) aferenta veniturilor realizate incepand cu anul 2014
8. Cerere privind destinatia sumei reprezentand pana la 2% din impozitul anual pe veniturile din salarii si asimilate salariilor (formular 230) aferenta impozitului anual datorat incepand cu anul 2014 9. Declaratie privind venitul estimat/norma de venit (formular 220) aferenta veniturilor realizate incepand cu anul 2015."

 Art. II.
- Prevederile art. I pct. 9 privind deciziile referitoare la obligatiile de plata accesorii precum si prevederile art. I pct.10 si 11 privind certificatul de atestare fiscala se aplica incepand cu data de 1 iulie 2015.

Art. III.
- Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

MINISTRUL FINANTELOR PUBLICE,
EUGEN ORLANDO TEODOROVICI
Bucuresti ...............................
Nr. .....................

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Impozit pe profit. Exemplu de calcul pentru suma care poate fi redirectionata prin D177

    • Redirectionarea unei parti din impozitul pe profit catre cauze sociale sau culturale reprezinta o oportunitate importanta pentru contribuabili de a sprijini proiecte cu impact pozitiv in comunitate. Totusi, suma care poate fi directionata prin formularul D177 este limitata si calculata conform unor reguli specifice din Codul fiscal, care tin cont atat de cifra de afaceri, cat si de impozitul pe profit datorat, dar si de sponsorizarile efectuate si alte bonificatii fiscale aplicabile. In acest...» citeste mai departe aici

  • Obiecte de inventar. MONOGRAFIE contabila privind casarea obiectelor de inventar

    • In practica, firmele se confrunta frecvent cu situatii in care anumite obiecte de inventar se deterioreaza iremediabil si nu mai pot fi utilizate in activitatea economica. In lipsa predarii catre o unitate specializata pentru casare, este important ca scoaterea acestora din gestiune sa fie realizata corect din punct de vedere contabil si fiscal. In acest articol explicam care sunt pasii necesari: de la documentele obligatorii (inventariere, proces-verbal, decizia de scoatere), pana la...» citeste mai departe aici

  • E-Transport: A fost extinsa lista de bunuri cu risc fiscal ridicat?

    • In contextul in care obligatiile de declarare in RO e-Transport devin din ce in ce mai stricte, tot mai multe companii se intreaba daca lista bunurilor cu risc fiscal ridicat a fost modificata sau extinsa. Aceasta intrebare este esentiala, deoarece doar anumite categorii de bunuri, in anumite conditii, impun declararea transportului intern in acest sistem. In acest articol clarificam daca lista oficiala a suferit modificari, ce transporturi intra sub incidenta declararii, cine are aceasta...» citeste mai departe aici

  • Cum sa-ti organizezi mai eficient veniturile si cheltuielile atunci cand esti freelancer

    • Munca de freelancer vine cu multa libertate, dar si cu responsabilitati semnificative in ceea ce priveste administrarea banilor. Fara un salariu fix si cu venituri fluctuante, este esential sa ai o strategie clara de gestionare a finantelor, astfel incat sa poti acoperi toate obligatiile si sa iti construiesti un echilibru financiar pe termen lung. Afla in continuare cum poti sa iti gestionezi veniturile si cheltuielile pentru prosperitate pe termen lung. 1. Tine o evidenta clara si constanta a...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016