Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

MFP modifica unele aspecte referitoare la Spatiul Privat Virtual

18-Mai-2015
1235

Redam mai jos proiectul publicat de Ministerul Finantelor Publice pentru modificarea si completarea Procedurii de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta intre Agentia Nationala de Administrare Fiscala si persoanele fizice, aprobata prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1154/2014

In temeiul prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si completarile ulterioare, ministrul finantelor publice emite urmatorul ordin:

Art. I.

 – Procedura de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta intre Agentia Nationala de Administrare Fiscala si persoanele fizice, aprobata prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.154/2014, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 646 din 2 septembrie 2014, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. Alineatul (1) al articolului 1 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"(1) Persoanele fizice pot opta pentru comunicarea prin mijloace electronice de transmitere la distanta a actelor administrative fiscale emise in forma electronica de catre organele fiscale din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, prin accesarea serviciului "Spatiul privat virtual". in acest caz nu se mai utilizeaza si alta modalitate de comunicare a actului administrativ fiscal."

2. La articolul 8 dupa alineatul (5) se introduce un nou alineat, alin. (6), cu urmatorul cuprins:

"(6) In situatia in care persoana fizica nu este de acord cu Termenii si conditiile de utilizare a serviciului "Spatiul privat virtual" cererea prevazuta la alin. (2) se respinge."

3. La articolul 11, alineatul (3), dupa litera c) se introduce o noua litera, lit. d), cu urmatorul cuprins:

 Ghid practic de Management financiar
Ghid practic de Management financiar
Vezi detalii
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Vezi detalii
Protectia datelor cu caracter personal
Protectia datelor cu caracter personal
Vezi detalii


"d) acceptul privind Termenii si conditiile de utilizare a serviciului "Spatiul privat virtual"."

4. Alineatul (4) al articolului 11 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(4) Informatiile optional a fi furnizate sunt: acordul pentru primirea de atentionari prin SMS, prin posta electronica sau prin aplicatia Notif."

 5. La articolul 12 dupa alineatul (7) se introduce un nou alineat, alin. (8), cu urmatorul cuprins:

"(8) in situatia in care persoana fizica nu este de acord cu Termenii si conditiile de utilazare a serviciului "Spatiul privat virtual" cererea prevazuta la art. 11 se respinge."

6. La articolul 15 alineatul (1) litera b) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

 "b) cereri adresate de persoana fizica organului fiscal pentru obtinerea unor informatii sau documente in legatura cu situatia fiscala personala, cum ar fi: cerere de informatii despre contributiile de asigurari sociale declarate de angajatori, cerere de eliberare a certificatului de atestare fiscala, cerere de eliberare a unei adeverinte de venit, solicitarea unei opinii privind aplicarea legislatiei fiscale si altele asemenea;".

 7. Dupa alineatul (2) al articolul 15 se introduc sase noi alineate, alin. (3) - (8) cu urmatorul cuprins:

 "(3) Toate documentele puse la dispozitia persoanei fizice prin intermediul serviciului "Spatiul privat virtual" sunt inscrisuri in forma electronica carora li s-a incorporat, atasat sau li s-a asociat logic o semnatura electronica extinsa in sensul Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica, republicata.

(4) In cazul documentelor prevazute la alin. (1) lit. b) persoana fizica selecteaza tipul de cerere si completeaza toate informatiile obligatorii solicitate de aplicatia informatica.
(5) In situatia in care persoana fizica solicita completarea sectiunii D din certificatul de atestare fiscala "Alte mentiuni" cu sumele certe, lichide si exigibile pe care le are de incasat de la autoritatile contractante, prin exceptie de la art. 1 alin. (21) din Ordinul ministrului finantelor publice nr.752/2006 privind aprobarea procedurii de eliberare a certificatului de atestare fiscala pentru persoane juridice si fizice, a certificatului de obligatii bugetare, precum si a modelului si continutului acestora, cu modificarile si completarile ulterioare, aceasta depune documentul eliberat de autoritatile contractante prin care se certifica cuantumul sumelor certe, lichide si exigibile pe care persoana fizica le are de incasat de la acestea, in original, la institutia care solicita certificatul de atestare fiscala. Informatiile astfel inscrise la acesta sectiune sunt valabile numai daca coincid cu datele inscrise in documentele eliberate de autoritatile contractante.

(6) Pe baza informatiilor prevazute la alin. (4) se genereaza cererea si se pune la dispozitia persoanei fizice prin intermediul serviciului "Spatiul privat virtual".

(7) Institutia publica, autoritatea publica, sau oricare alta persoana careia persoana fizica ii prezinta documentele comunicate prin intermediul serviciului "Spatiul privat virtual", poate verifica autenticitatea si integritatea acestora folosind un dispozitiv de verificare a semnaturii electronice conform Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica, republicata. Informatii ajutatoare sunt publicate in acest scop pe site-ul Internet al ANAF in sectiunea Servicii Online urmarind instructiunile pentru validarea semnaturii.

(8) Institutia publica, autoritatea publica, sau oricare alta persoana la care persoana fizica doreste sa depuna certificatul de atestare fiscala sau adeverinta de venit comunicate prin intermediul serviciului "Spatiul privat virtual", poate verifica si descarca continutul documentului accesand aplicatia informatica pusa la dispozitia publicului in acest scop pe site-ul Internet al ANAF in sectiunea Servicii Online, folosind numarul de inregistrare al documentului si codul numeric personal al persoanei fizice."

 8. Dupa articolul 15 se introduce un nou articol, art. 151, cu urmatorul cuprins:

"ARTICOLUL 15 ^1

Conditii de depunere a declaratiilor fiscale prin intermediul serviciului "Spatiul privat virtual" (1) Depunerea declaratiilor fiscale prevazute la art. 15 alin. (1) lit. a) de catre o persoana fizica consta in completarea datelor corespunzator campurilor din macheta prezentata de aplicatia informatica existenta in "Spatiul privat virtual". Odata cu completarea datelor persoana fizica poate transmite un fisier care contine imaginea documentelor justificative ale datelor completate.

(2) Pe baza datelor completate si a fisierului prevazute la alin. (1) se genereaza automat declaratia fiscala conform modelului aprobat in acest sens. Declaratia se semneaza cu certificatul digital calificat al Ministerului Finantelor Publice, se pune la dispozitia persoanei fizice prin intermediul serviciului "Spatiul privat virtual" si se incarca automat pe canalul de depunere a declaratiilor.

(3) Orice modificare a declaratiilor fiscale depuse potrivit alin. (1) se realizeaza prin depunerea unei declaratii rectificative potrivit art. 84 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, prevederile alin. (1) si (2) aplicandu-se in mod corespunzator."

9. in anexa nr. 1 la procedura, la lit. a) a literei A, dupa punctul 3 se introduce un nou punct, pct. 4, cu urmatorul cuprins:

"4.Decizii referitoare la obligatiile de plata accesorii"

10. in anexa nr. 1 la procedura, la lit. b) a literei A, dupa punctul 4 se introduc doua noi puncte, pct. 5 si 6, cu urmatorul cuprins:

"5. "Certificatul de atestare fiscala"

6. "Adeverinta de venit""
11. in anexa nr. 1 la procedura, la litera B dupa punctul 4 se introduc cinci noi puncte, pct. 5 - 9, cu urmatorul cuprins:

"5. Cerere de eliberare a certificatului de atestare fiscala

6. Cerere de eliberare a unei adeverinte de venit
7. Declaratie privind veniturile realizate in Romania (formular 200) aferenta veniturilor realizate incepand cu anul 2014
8. Cerere privind destinatia sumei reprezentand pana la 2% din impozitul anual pe veniturile din salarii si asimilate salariilor (formular 230) aferenta impozitului anual datorat incepand cu anul 2014 9. Declaratie privind venitul estimat/norma de venit (formular 220) aferenta veniturilor realizate incepand cu anul 2015."

 Art. II.
- Prevederile art. I pct. 9 privind deciziile referitoare la obligatiile de plata accesorii precum si prevederile art. I pct.10 si 11 privind certificatul de atestare fiscala se aplica incepand cu data de 1 iulie 2015.

Art. III.
- Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

MINISTRUL FINANTELOR PUBLICE,
EUGEN ORLANDO TEODOROVICI
Bucuresti ...............................
Nr. .....................

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "MFP modifica unele aspecte referitoare la Spatiul Privat Virtual":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Atentie la HG 804/2017: Normele privind casele de marcat au fost modificate
    • In M.Of. nr. 907 din 20.11.2017 a fost publicata HG 804/2017 privind modificarea si completarea Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 479/2003. Noile prevederi coreleaza modificarile aduse incepand cu anul 2014 ordonantei de urgenta 28/1999 (ultima modificare a normelor metodologice fiind adusa de HG 73/2014) si aduce...» citeste mai departe aici

  • Un nou regulament se aplica din 2018 si introduce o adevarata revolutie. Iata ce ne asteapta
    • Uniunea Europeana a introdus noutati legislative foarte stricte. Mai exact, la 25 mai 2018 vor incepe sa se aplice prevederile Regulamentului UE nr. 679/2016, cunoscut drept Regulamentul General privind Protectia Datelor Personale (GDPR). Specialistii spun ca acest Regulament introduce o adevarata revolutie in domeniu, prin prisma impactului pe care il va avea asupra bunului mers al oricarei afaceri, mici sau mari, din Europa si nu numai. Conceptul de "date personale" devine atat de larg...» citeste mai departe aici

  • Noutati legislative cu incidenta fiscala in perioada 13-19 noiembrie 2017
    • ANAF a transmis un nou buletin informativ prin Directia Generala de Servicii pentru Contribuabili privind noutatile legislative cu incidenta fiscala din perioada 13-19 noiembrie 2017. 1. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.81/2017 privind modificarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.12/2006 pentru stabilirea unor masuri de reglementare a pietei pe filiera cerealelor si a produselor procesate din cereale (M.Of. nr.895 din 15 noiembrie 2017); 2. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.82/2017...» citeste mai departe aici

  • Cadouri oferite angajatilor. Ce regim fiscal se aplica?
    • Tinem cont, prin cele de mai jos, ca potrivit Codului fiscal, sunt neimpozabile cadourile, inclusiv tichetele cadou, oferite de angajatori salariatilor, cat si cele oferite in beneficiul copiilor minori ai acestora, cu ocazia Pastelui, zilei de 1 iunie, Craciunului si a sarbatorilor similare ale altor culte religioase, precum si cadourile, inclusiv tichetele cadou, oferite salariatelor cu ocazia zilei de 8 martie sunt neimpozabile, in masura in care valoarea acestora pentru fiecare persoana in...» citeste mai departe aici

  • BNS: Reglementarea din OUG 82/2017 este extrem de ambigua cu privire la cine reprezinta partea sindicala in negociere
    • Intr-un mod complet lipsit de transparenta Guvernul a adoptat o ordonanta de urgenta prin care reglementeaza un mecanism care sa permita disiparea responsabilitatii pentru efectul de reducere a veniturilor nete, ca urmare a implementarii OUG 79/2017, respectiv transferul contributiilor sociale de la angajator la angajat. Conform informatiilor existente pe site-ul Guvernului, proiectul de ordonanta ce ulterior a primit numarul 82/2017, a intrat in sedinta de Guvern intr-o foma ce nu continea...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"