Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Noile reguli in 2015 pentru repartizarea bugetelor locale. Proiect

19-Ian-2015
2187
In scopul asigurarii limitelor de venituri proprii stabilite prin Legea nr. 186/2014, pe categorii de unitati administrativ-teritoriale, se calculeaza necesarul de sume ca diferenta intre limita stabilita si veniturile proprii incasate de fiecare unitate dministrativ-teritoriala in anul 2013.

Necesarul de sume se asigura din cota de 18,5% din impozitul pe venit incasat la nivelul judetului, estimata la nivelul incasarilor din anul 2013, dupa ce in prealabil s-a alocat 27% din aceasta suma bugetului propriu al judetului.

In situatia in care sumele din cota de 18,5% din impozitul pe venit, ramase dupa alocarea a 27% pentru bugetul propriu al judetului, nu sunt suficiente pentru asiguraraea limitelor de venituri pentru fiecare unitate administrativ-teritoriala, diferenta se aloca de la bugetul de stat, din sume defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru echilibrarea bugetelor locale.

Repartizarea pe unitati administrativ-teritoriale a sumei din cota de 18,5% din impozitul pe venit ramasa la nivelul judetului dupa alocarea a 27% din aceasta bugetului propriu al judetului, se face in baza coeficientilot de repartizare calculati ca pondere a necesarului de sume aferent fiecarei unitati administrativ-teritoriale in total necesar.

Coeficientul de repartizare aferent fiecarei unitati administrativ-teritoriale se inmulteste cu suma ramasa disponibila la nivelul judetului din cota de 18,5% din impozitul pe venit.
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Vanzare cladire catre asociat O societate achizitioneaza un imobil construit in 2020 in 11.02.2021 cu valoarea de 545.000 lei prin taxare inversa. Durata de amortizare este 49 ani, valoarea amortizata fiind de...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Locul prestarii de servicii Societatea A din Romania semneaza un contract de furnizare de echipamente cu societatea B din Romania. Societatea B din Romania incheie un contract cu partener din Ungaria -...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Vanzare cladire catre asociat Va rugam sa raspundeti pe baza datelor prezentate: Achizitie imobil (construit 2020) in feb.2021 cu valoarea de 545000 lei 103550 lei, taxare inversa 4426 = 4427 = 103550 lei...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Corectarea erorilor constand in cheltuieli cu dobanda Multumesc pentru raspunsuri. Ca sa fiu sigura ca am inteles bine, in cazul intrebarii cu nr 2, revin asupra spetei. Fiind erori nesemnificative, s-a decis ca sumele sa fie...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Venituri neimpozabile salariati - decontare transport Nu mi-ati raspuns la intrebare. Intrebarea era daca ,concret, cheltuiala cu combustibilul inclusiv TVA pe luna consumat pentru transportul salariatilor de ex. 100 lei 19 lei TVA...citeste mai mult


In situatia in care, in cadrul unui judet, suma din cota de 18,5% din impozitul pe venit nu este suficienta pentru asigurarea limitelor de venituri stabilite, se repartizeaza sume defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru echilibrarea bugetelor locale.

Sumele defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru echilibrarea bugetelor locale ramase dupa asigurarea limitelor de venituri se repartizeaza pe judete dupa urmatoarele criterii:

a) 55% in functie de numarul locuitorilor judetului

b) 15% in functie de suprafata judetului

c) 30% in functie de lungimea drumurilor judetene si comunale

Sumele defalcate din taxa pe valoarea adaugata destinate repartizarii pe unitati administrativ-teritoriale in vederea asigurarii limitelor de venituri si pe judete pentru echilibrarea bugetelor locale sunt de 2.538.910 mii lei.


Proiectul poate fi consultat aici.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?



MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Casarea mijloacelor fixe. Procedura, documente, monografii si reglementari cheie

    • Casarea mijloacelor fixe reprezinta procesul prin care activele imobilizate sunt scoase din functiune si eliminate din evidenta contabila a unei entitati deoarece sunt uzate fizic sau moral si devin nefunctionale sau inutilizabile din punct de vedere economic. Casarea se efectueaza pe baza unor documente justificative si respectand reglementarile legale in vigoare. In acest articol vom discuta despre procedura de casare a mijloacelor fixe si vom prezenta monografiile contabile aferente acestei...» citeste mai departe aici

  • Reactivare firma inactiva. [PROCEDURA] si reglementari cheie

    • Reactivarea unei firme inactive este un proces esential pentru reluarea activitatii economice si recastigarea drepturilor fiscale pierdute. Fie ca inactivitatea a fost cauzata de neconformitati fiscale sau de o suspendare voluntara a activitatii, este important ca antreprenorii sa inteleaga pasii necesari pentru repunerea firmei in legalitate. In acest articol, vom detalia procedura de reactivare a unei firme inactive, reglementarile cheie prevazute de legislatia fiscala si conditiile pe care...» citeste mai departe aici

  • [INFOGRAFIC] PFA sau SRL 2025. Ce tip de firma este mai avantajos?

    • Atunci cand vrei sa iti deschizi o firma in Romania, trebuie sa te gandesti bine, mai inainte, la forma juridica pe care o vei adopta. Cele mai multe persoane se indreapta catre PFA sau SRL. Iar in acest articol vom vedea care sunt avantajele si dezavantajele acestor forme juridice, dar si o comparatie intre cele doua cu privire la urmatoarele aspecte: costurile de infiintare si administrare, responsabilitatile juridice, regimul fiscal, flexibilitatea activitatilor, dar si impactul asupra...» citeste mai departe aici

  • D112. Va fi utilizat un NOU model de formular din luna martie 2025, conform Ordinului 299/2025

    • Prin Ordinul Comun nr. 299/455/435/729/2025, din 4 martie 2025, s-a legiferat noul model al declaratie 112, obligatoriu incepand cu declararea veniturilor aferente lunii martie 2025. Astfel, incepand cu declararea veniturilor lunii martie 2025, va fi folosit noul model al declaratiei 112.» citeste mai departe aici

  • SAF-T: Opinia specialistului cu privire la 2 situatii de raportare a stocurilor in SAF-T

    • Pentru modernizarea si eficientizarea controalelor fiscale autoritatile din Romania au implementat sistemul SAF-T. Chiar daca este utilizat deja de ceva timp, inca exista neclaritati cu privire la raportarea corecta si completa a stocurilor, mai ales in situatii complexe, cum ar fi cele care implica contracte internationale de tip "manufacturing toll" sau perioade tranzitorii in care stocurile sunt transferate intre entitati. In acest articol, vom vedea opinia specialistului cu privire la doua...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016