Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Achitarea arieratelor inregistrate de unele unitati administrativ-teritoriale si institutii publice finantate integral

04-Sep-2012
2544
Informam contribuabilii interesati ca, in urma rectificarii bugetului de stat pe anul 2012, Guvernul a aprobat alocarea, pe judete, a unor sume defalcate din taxa pe valoarea adaugata (TVA) pentru echilibrarea bugetelor locale si repartizarea acestora pe unitati administrativ-teritoriale.

Scopul alocarii acestor sume este achitarea arieratelor inregistrate in contabilitatea unor unitati administrativ-teritoriale si institutii publice finantate integral din bugetele locale din subordinea acestora, rezultate din relatii cu operatori economici furnizori de bunuri, servicii si lucrari, inclusiv cu operatorii economici care presteaza serviciul public de producere, transport si distributie a energiei termice in sistem centralizat, precum si a sumelor datorate si neachitate de unitatile administrativ-teritoriale operatorilor economici care presteaza serviciul public de producere, transport si distributie a energiei termice in sistem centralizat.

Sumele alocate unitatilor administrativ-teritoriale vor fi utilizate exclusiv pentru:

- stingerea obligatiilor fiscale restante catre bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale, ale operatorilor economici furnizori de bunuri, servicii ori lucrari ai unitatilor administrativ-teritoriale si institutiilor publice finantate integral din bugetele locale, din subordinea acestora, inclusiv ale operatorilor economici care presteaza serviciul public de producere, transport si distributie a energiei termice in sistem centralizat;

- stingerea obligatiilor fiscale restante catre bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale, ale operatorilor economici care au de incasat sume restante de la operatorii economici care presteaza serviciul public de producere, transport si distributie a energiei termice in sistem centralizat.

Atentie! Nu se pot solicita sume defalcate din TVA pentru eventualele arierate ale unitatilor administrativ-teritoriale si institutiilor publice finantate integral din bugetele locale, din subordinea acestora, aferente unor programe sau altor obligatii de plata.

Pentru a determina cuantumul sumelor defalcate din TVA pentru echilibrarea bugetelor locale pe anul 2012 care vor fi alocate unitatilor administrativ-teritoriale, acestea vor prezenta directiilor generale ale finantelor publice judetene, pana la data de 10 septembrie 2012, "Cererea privind solicitarea de sume defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru echilibrarea bugetelor locale pe anul 2012, conform prevederilor art. 7 alin. (3) - (8) din OG nr. 13/2012" (Anexa 1 la normele metodologice).

Cererea va cuprinde suma care se solicita pentru achitarea obligatiilor de plata ale unor unitati administrativ-teritoriale si institutii publice finantate integral din bugetele locale, din subordinea acestora rezultate din relatii cu operatori economici furnizori de bunuri, servicii si lucrari, inclusiv cu operatorii economici care presteaza serviciul public de producere, transport si distributie a energiei termice in sistem centralizat, precum si a sumelor datorate si neachitate de unitatile administrativ-teritoriale operatorilor economici care presteaza serviciul public de producere, transport si distributie a energiei termice in sistem centralizat.

Cererea scrisa intocmita pe baza certificatelor de atestare fiscala ale operatorilor economici emise de organele fiscale competente va fi insotita de urmatoarele documente:

- certificatele de atestare fiscala aferente operatorilor economici pentru care se solicita stingerea obligatiilor fiscale emise de organele fiscale competente;

- situatia obligatiilor de plata catre operatorii economici furnizori de bunuri, servicii si lucrari si/sau operatorii economici care presteaza serviciul public de producere, transport si distributie a energiei termice in sistem centralizat;

- acorduri incheiate intre unitatile administrativ-teritoriale si operatorii economici furnizori de bunuri, servicii sau lucrari ai unitatilor administrativ-teritoriale/institutii publice finantate integral din bugetele locale, din subordinea acestora si, respectiv operatorii economici care presteaza serviciul public de producere, transport si distributie a energiei termice in sistem centralizat pentru stingerea obligatiilor fiscale restante la bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale corelate cu datele inscrise in certificatele de atestare fiscala (Anexa 3a la normele metodologice);

- acorduri incheiate intre unitatile administrativ-teritoriale, operatorii economici care presteaza serviciul public de producere, transport si distributie a energiei termice in sistem centralizat si operatorii economici carora le datoreaza sume pentru stingerea obligatiilor fiscale restante corelate cu datele inscrise in certificatele de atestare fiscala (Anexa 3b la normele metodologice).

Certificatele de atestare fiscala ale operatorilor economici se solicita organelor fiscale de catre unitatile administrativ-teritoriale, se elibereaza in termen de maximum 2 zile lucratoare de la primirea solicitarii fara a fi percepute taxe de eliberare, pe baza datelor existente in evidenta pe platitor a organului fiscal competent. Certificatele de atestare fiscala vor cuprinde creantele fiscale restante, exigibile existente in sold la data solicitarii.

Sumele destinate achitarii obligatiilor de plata care fac obiectul cererilor scrise nu pot fi mai mari decat obligatiile de plata si obligatiile fiscale restante pentru stingerea carora acestea se utilizeaza, rezultate din certificatele de atestare fiscala. Cererile scrise primite de unitatile administrativ-teritoriale se analizeaza de directiile generale ale finantelor publice judetene care vor repartiza sumele in termen de 3 zile lucratoare de la primire in ordinea inregistrarii acestora.

Pentru cererile pentru care a fost acordat avizul ca urmare a indeplinirii conditiilor de repartizare a sumelor defalcate din TVA pentru echilibrarea bugetelor locale, directiile generale ale finantelor publice judetene repartizeaza sumele defalcate din TVA pentru echilibrarea bugetelor locale pe anul 2012 pe unitati administrativ-teritoriale, in ordinea inregistrarii cererilor cu conditia incadrarii in sumele aprobate.

Pentru cererile pentru care sunt indeplinite conditiile de repartizare a sumelor defalcate din TVA pentru echilibrarea bugetelor locale, dar nu mai exista sume de repartizat la nivelul sumei pentru care s-a intocmit cererea, se vor aloca sume defalcate din TVA pentru echilibrarea bugetelor locale, la nivelul sumei de repartizat disponibile.

Cererile pentru care nu sunt indeplinite conditiile de repartizare a sumelor defalcate din TVA, precum si cele pentru nu mai exista sume de repartizat se restituie unitatilor administrativ-teritoriale, impreuna cu documentatia aferenta.

in termen de 3 zile lucratoare de la comunicarea sumelor de catre directiile generale ale finantelor publice judetene, unitatile administrativ-teritoriale au obligatia de a prezenta unitatilor Trezoreriei Statului la care acestia isi au conturile deschise urmatoarele documente:

- bugetele locale majorate cu sumele repartizate;

- cererile pentru deschiderea de credite bugetare si dispozitiile bugetare de repartizare a creditelor bugetare, aferente cheltuielilor bugetare privind stingerea obligatiilor fiscale restante;

- ordinele de plata prin care acestea achita la bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale obligatiile fiscale apartinand operatorilor economici intocmite de unitatile administrativ-teritoriale si institutiile publice finantate integral de bugetul local din subordinea acestora.

Sumele care se achita in contul obligatiilor fiscale ale operatorilor economici se vireaza de catre unitatile administrativ-teritoriale si, respectiv, institutiile publice finantate integral din bugetul local in contul 50.86.10 "Disponibil pentru stingerea creantelor fiscale, conform art. 7 din OG nr. 13/2012" codificat cu codul de identificare fiscala al operatorilor economici ale caror obligatii fiscale se sting, deschis la unitatile Trezoreriei Statului din cadrul organelor fiscale competente in administrarea operatorilor economici respectivi.

Atentie! In ordinele de plata prin care se achita obligatiile fiscale la bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale, in rubricile "Platitor" si "Cod de identificare fiscala"al platitorului se vor inscrie denumirea si, respectiv, codul de identificare fiscala ale unitatii administrativ-teritoriale sau ale institutiei publice finantate integral din bugetul local care dispune plata, in rubricile "Beneficiar" si "Cod de identificare fiscala" al beneficiarului se vor inscrie denumirea operatorului economic ale carui obligatii fiscale se achita, si respectiv, codul de identificare fiscala al acestuia, iar in rubrica "Cod IBAN beneficiar" se inscrie codul IBAN aferent contului .86.10 "Disponibil pentru stingerea creantelor fiscale, conform art. 7 din OG nr. 13/2012".

Baza legala: Ordonanta Guvernului nr. 13/2012 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2012., publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 614/ 27.08.2012; Ordinul viceprim-ministrului, ministrul Finantelor Publice nr. 1.152/2012 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor art. 7 alin. (3) - (18) din Ordonanta Guvernului nr. 13/2012 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2012, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 627/31.08.2012.
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Achitarea arieratelor inregistrate de unele unitati administrativ-teritoriale si institutii publice finantate integral":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Regim fiscal pentru cazare si transport fara documente justificative pe durata deplasarilor
    • Potrivit HG 714/2018, personalul din institutiile publice beneficiaza, incepand cu 1 ianuarie 2019, de o indemnizatie de delegare de 20 lei/zi si o alocatie de cazare de 230 lei/zi, plus decontarea combustibilului pentru utilizarea in deplasare a masinii personale, de 7,5 litri/100 km. In baza vechii HG 1860/2006, Codul fiscal dadea dreptul firmelor private sa respecte aceleasi decontari, diferenta fiind doar in cazul diurnei, unde se accepta ca si cheltuiala deductibila de 2,5 ori diurna pentru...» citeste mai departe aici

  • Este oficial! Alocatiile de stat, MAJORATE prin OUG!
    • UPDATE 20 februarie 2019! Vesti bune pentru parinti! Alocatiile copiilor depasesc pragul de 84 lei/luna la care ramasesera blocate din iunie 2015 (cand fusesera dublate, de la cuatumul de 42 de lei/luna)! MMJS anunta ca Guvernul a adoptat marti, 19 februarie, Ordonanta de Urgenta prin care se MAJOREAZA alocatiile copiilor, de la 84 de lei, la 150 de lei/luna. Incepand cu data de 1 a lunii urmatoare intrarii in vigoare a Legii bugetului de stat pe 2019, cuantumul alocatiilor de stat pentru...» citeste mai departe aici

  • Zilierii primesc sprijin din partea Guvernului in cautarea si gasirea unui loc de munca
    • Ministerul Muncii si Justitiei Sociale (MMJS) anunta aprobarea criteriilor de acreditare a agentiilor de intermediere intre cererea si oferta de munca ziliera, venind, astfel, in intampinarea nevoilor zilierilor. Proiectul de Hotarare initiat de MMJS si aprobat de Guvern prevede si procedura de acreditare si notificare, suspendare si retragere a acreditarii, respectiv a dreptului de a presta servicii de intermediere intre cererea si oferta de munca ziliera, dar si obligatiile agentiilor de...» citeste mai departe aici

  • Ministrul Muncii: Nu intentionam sa desfiintam Pilonul II de pensii
    • Pentru anul 2019 suma care va fi platita catre administratorii Pilonului II de pensii va fi de cu aproape un miliard de lei mai mare decat anul trecut, respectiv 8,65 miliarde de lei, fata de 7,71 miliarde de lei in 2018, potrivit declaratiilor facute de ministrul Muncii si Justitiei Sociale, Marius Budai. "In pofida a ceea ce spun unii clarvazatori care ne critica incontinuu vreau sa spun ca suma care va fi platita in 2019 catre administratorii Pilonului II de pensii este de 8,65 miliarde de...» citeste mai departe aici

  • Proiect de hotarare al PMB: Taxele si impozitele urmeaza sa fie majorate incepand cu anul viitor
    • Primaria Muncipiului Bucuresti (PMB) a pus in Transparenta Decizionala un nou Proiect de Hotarare privind stabilirea nivelurilor impozitelor si taxelor locale in Capitala, incepand cu anul 2020. “Proiectul de act normativ prevede o majorare a taxelor si impozitelor cu 4,6%, ca urmare a unei prevederi din Codul Fiscal care permite primariilor sa mareasca taxele locale in functie de inflatia anuala din Romania”, noteaza contabilul.manager.ro. Asadar, potrivit actului legislativ,...» citeste mai departe aici

  • MFP: Persoanele fizice care detin titluri de stat in Programul Tezaur le pot vinde inainte de scadenta
    • Persoanele fizice care detin titluri de stat in Programul Tezaur le pot rascumpara sau le pot transfera catre alt investitor- persoana fizica inainte de termen, anunta Ministerul Finantelor Publice (MFP). Potrivit unui comunicat de presa, Finantele au modificat si completat Ordinul nr.3139/2017 privind aprobarea emiterii de titluri de stat destinate populatiei prin intermediul unitatilor operative ale Trezoreriei Statului in cadrul Programului Tezaur. Astfel, persoanele fizice isi pot vinde...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016