Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Achitarea arieratelor inregistrate de unele unitati administrativ-teritoriale si institutii publice finantate integral

04-Sep-2012
2216
Informam contribuabilii interesati ca, in urma rectificarii bugetului de stat pe anul 2012, Guvernul a aprobat alocarea, pe judete, a unor sume defalcate din taxa pe valoarea adaugata (TVA) pentru echilibrarea bugetelor locale si repartizarea acestora pe unitati administrativ-teritoriale.

Scopul alocarii acestor sume este achitarea arieratelor inregistrate in contabilitatea unor unitati administrativ-teritoriale si institutii publice finantate integral din bugetele locale din subordinea acestora, rezultate din relatii cu operatori economici furnizori de bunuri, servicii si lucrari, inclusiv cu operatorii economici care presteaza serviciul public de producere, transport si distributie a energiei termice in sistem centralizat, precum si a sumelor datorate si neachitate de unitatile administrativ-teritoriale operatorilor economici care presteaza serviciul public de producere, transport si distributie a energiei termice in sistem centralizat.

Sumele alocate unitatilor administrativ-teritoriale vor fi utilizate exclusiv pentru:

- stingerea obligatiilor fiscale restante catre bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale, ale operatorilor economici furnizori de bunuri, servicii ori lucrari ai unitatilor administrativ-teritoriale si institutiilor publice finantate integral din bugetele locale, din subordinea acestora, inclusiv ale operatorilor economici care presteaza serviciul public de producere, transport si distributie a energiei termice in sistem centralizat;

- stingerea obligatiilor fiscale restante catre bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale, ale operatorilor economici care au de incasat sume restante de la operatorii economici care presteaza serviciul public de producere, transport si distributie a energiei termice in sistem centralizat.
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Vezi detalii
Cartea Rosie a Fiscalitatii
Cartea Rosie a Fiscalitatii
Vezi detalii

Atentie! Nu se pot solicita sume defalcate din TVA pentru eventualele arierate ale unitatilor administrativ-teritoriale si institutiilor publice finantate integral din bugetele locale, din subordinea acestora, aferente unor programe sau altor obligatii de plata.

Pentru a determina cuantumul sumelor defalcate din TVA pentru echilibrarea bugetelor locale pe anul 2012 care vor fi alocate unitatilor administrativ-teritoriale, acestea vor prezenta directiilor generale ale finantelor publice judetene, pana la data de 10 septembrie 2012, "Cererea privind solicitarea de sume defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru echilibrarea bugetelor locale pe anul 2012, conform prevederilor art. 7 alin. (3) - (8) din OG nr. 13/2012" (Anexa 1 la normele metodologice).

Cererea va cuprinde suma care se solicita pentru achitarea obligatiilor de plata ale unor unitati administrativ-teritoriale si institutii publice finantate integral din bugetele locale, din subordinea acestora rezultate din relatii cu operatori economici furnizori de bunuri, servicii si lucrari, inclusiv cu operatorii economici care presteaza serviciul public de producere, transport si distributie a energiei termice in sistem centralizat, precum si a sumelor datorate si neachitate de unitatile administrativ-teritoriale operatorilor economici care presteaza serviciul public de producere, transport si distributie a energiei termice in sistem centralizat.

Cererea scrisa intocmita pe baza certificatelor de atestare fiscala ale operatorilor economici emise de organele fiscale competente va fi insotita de urmatoarele documente:

- certificatele de atestare fiscala aferente operatorilor economici pentru care se solicita stingerea obligatiilor fiscale emise de organele fiscale competente;

- situatia obligatiilor de plata catre operatorii economici furnizori de bunuri, servicii si lucrari si/sau operatorii economici care presteaza serviciul public de producere, transport si distributie a energiei termice in sistem centralizat;

- acorduri incheiate intre unitatile administrativ-teritoriale si operatorii economici furnizori de bunuri, servicii sau lucrari ai unitatilor administrativ-teritoriale/institutii publice finantate integral din bugetele locale, din subordinea acestora si, respectiv operatorii economici care presteaza serviciul public de producere, transport si distributie a energiei termice in sistem centralizat pentru stingerea obligatiilor fiscale restante la bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale corelate cu datele inscrise in certificatele de atestare fiscala (Anexa 3a la normele metodologice);

- acorduri incheiate intre unitatile administrativ-teritoriale, operatorii economici care presteaza serviciul public de producere, transport si distributie a energiei termice in sistem centralizat si operatorii economici carora le datoreaza sume pentru stingerea obligatiilor fiscale restante corelate cu datele inscrise in certificatele de atestare fiscala (Anexa 3b la normele metodologice).

Certificatele de atestare fiscala ale operatorilor economici se solicita organelor fiscale de catre unitatile administrativ-teritoriale, se elibereaza in termen de maximum 2 zile lucratoare de la primirea solicitarii fara a fi percepute taxe de eliberare, pe baza datelor existente in evidenta pe platitor a organului fiscal competent. Certificatele de atestare fiscala vor cuprinde creantele fiscale restante, exigibile existente in sold la data solicitarii.

Sumele destinate achitarii obligatiilor de plata care fac obiectul cererilor scrise nu pot fi mai mari decat obligatiile de plata si obligatiile fiscale restante pentru stingerea carora acestea se utilizeaza, rezultate din certificatele de atestare fiscala. Cererile scrise primite de unitatile administrativ-teritoriale se analizeaza de directiile generale ale finantelor publice judetene care vor repartiza sumele in termen de 3 zile lucratoare de la primire in ordinea inregistrarii acestora.

Pentru cererile pentru care a fost acordat avizul ca urmare a indeplinirii conditiilor de repartizare a sumelor defalcate din TVA pentru echilibrarea bugetelor locale, directiile generale ale finantelor publice judetene repartizeaza sumele defalcate din TVA pentru echilibrarea bugetelor locale pe anul 2012 pe unitati administrativ-teritoriale, in ordinea inregistrarii cererilor cu conditia incadrarii in sumele aprobate.

Pentru cererile pentru care sunt indeplinite conditiile de repartizare a sumelor defalcate din TVA pentru echilibrarea bugetelor locale, dar nu mai exista sume de repartizat la nivelul sumei pentru care s-a intocmit cererea, se vor aloca sume defalcate din TVA pentru echilibrarea bugetelor locale, la nivelul sumei de repartizat disponibile.

Cererile pentru care nu sunt indeplinite conditiile de repartizare a sumelor defalcate din TVA, precum si cele pentru nu mai exista sume de repartizat se restituie unitatilor administrativ-teritoriale, impreuna cu documentatia aferenta.

in termen de 3 zile lucratoare de la comunicarea sumelor de catre directiile generale ale finantelor publice judetene, unitatile administrativ-teritoriale au obligatia de a prezenta unitatilor Trezoreriei Statului la care acestia isi au conturile deschise urmatoarele documente:

- bugetele locale majorate cu sumele repartizate;

- cererile pentru deschiderea de credite bugetare si dispozitiile bugetare de repartizare a creditelor bugetare, aferente cheltuielilor bugetare privind stingerea obligatiilor fiscale restante;

- ordinele de plata prin care acestea achita la bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale obligatiile fiscale apartinand operatorilor economici intocmite de unitatile administrativ-teritoriale si institutiile publice finantate integral de bugetul local din subordinea acestora.

Sumele care se achita in contul obligatiilor fiscale ale operatorilor economici se vireaza de catre unitatile administrativ-teritoriale si, respectiv, institutiile publice finantate integral din bugetul local in contul 50.86.10 "Disponibil pentru stingerea creantelor fiscale, conform art. 7 din OG nr. 13/2012" codificat cu codul de identificare fiscala al operatorilor economici ale caror obligatii fiscale se sting, deschis la unitatile Trezoreriei Statului din cadrul organelor fiscale competente in administrarea operatorilor economici respectivi.

Atentie! In ordinele de plata prin care se achita obligatiile fiscale la bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale, in rubricile "Platitor" si "Cod de identificare fiscala"al platitorului se vor inscrie denumirea si, respectiv, codul de identificare fiscala ale unitatii administrativ-teritoriale sau ale institutiei publice finantate integral din bugetul local care dispune plata, in rubricile "Beneficiar" si "Cod de identificare fiscala" al beneficiarului se vor inscrie denumirea operatorului economic ale carui obligatii fiscale se achita, si respectiv, codul de identificare fiscala al acestuia, iar in rubrica "Cod IBAN beneficiar" se inscrie codul IBAN aferent contului .86.10 "Disponibil pentru stingerea creantelor fiscale, conform art. 7 din OG nr. 13/2012".

Baza legala: Ordonanta Guvernului nr. 13/2012 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2012., publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 614/ 27.08.2012; Ordinul viceprim-ministrului, ministrul Finantelor Publice nr. 1.152/2012 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor art. 7 alin. (3) - (18) din Ordonanta Guvernului nr. 13/2012 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2012, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 627/31.08.2012.
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Achitarea arieratelor inregistrate de unele unitati administrativ-teritoriale si institutii publice finantate integral":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Buletin informativ ANAF: Noutati fiscale din intervalul 19-25 iunie
    • ANAF a publicat un nou buletin informativ in care a inclus cele mai importante acte normative cu incidenta fiscala din intervalul 19-25 iunie 2017 si publicate in Monitorul Oficial. 1. Legea nr.100/2017 pentru ratificarea Acordului de parteneriat si cooperare consolidat dintre Uniunea Europeana si statele sale membre, pe de o parte, si Republica Kazahstan, pe de alta parte, semnat la Astana la 21 decembrie 2015 (M.Of. nr.464 din 21 iunie 2017); 2. Ordinul ministrului finantelor publice...» citeste mai departe aici

  • Modificari norme metodologice privind impozitul pe profit si pe veniturile microintreprinderilor
    • Va informam ca in M.O. nr. 319/2017 a fost publicata HG 284/2017 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, aprobate rin HG nr. 1/2016. In continuare va prezentam principalele aspecte in ceea ce priveste: Impozitul pe profit In contextul in care incepand cu 1 ianuarie 2017 ramane valabila facilitatea aplicarii scutirii de impozit pentru profitul reinvestit in activele corporale prevazute in subgrupa 2.1. clasa 2.2.9 din...» citeste mai departe aici

  • Impozit pe venit si contributii: cum s-au modificat normele metodologice din Codul fiscal
    • Caracterul sezonier al unei activitati presupune o perioada care se repeta de la an la an, in care anumite activitati se impun a fi realizate pe durate relativ fixe in functie de anotimp/de sezon. Scutirea se aplica si in situatia in care persoana fizica desfasoara activitate in baza unui contract de munca cu timp partial de lucru. Scutirea se acorda pe perioada de derulare a contractului. - la determinarea impozitului lunar pe veniturile din salarii si asimilate salariilor la locul unde se afla...» citeste mai departe aici

  • Deficit triplat fata de aceeasi perioada a anului 2016 si cheltuieli pentru investitii in scadere
    • Ministerul Finantelor Publice a publicat executia bugetului general consolidat in perioada 1.01-31.05.2017. Conform datelor operative, primele cinci luni ale anului 2017 s-au incheiat cu un deficit de trei ori mai mai mare decat aceeasi perioada a anului 2016 (0,27% din PIB respectiv 0,1% din PIB in anul 2016). in plus, fata de luna anterioara, deficitul a crescut cu 0.8 miliarde lei. In ceea ce priveste veniturile bugetului general consolidat, acestea au fost cu 7,9% mai mari fata de aceeasi...» citeste mai departe aici

  • Vanzare produse sub cost. Cum se poate lichida stocul prin tranzactie catre alta firma?
    • In analiza de mai jos, o firma are un stoc expirat (aproximativ 220.000 lei), cu produse a caror durata de viata este de 12 luni utilizare si 18 luni depozitare. Produsele sunt in stoc de 5 ani si nu s-au mai comercializat. Firma doreste sa le vanda catre o societate cu o suma foarte mica (10.000 lei) care va recicla acest stoc. Din punct de vedere al cheltuielilor deductibile/nedeductibile, a impozitului pe profit si TVA, vom vedea cum se poate incheia aceasta tranzactie si care sunt...» citeste mai departe aici

  • Valoare de piata pentru parti sociale. Ce conditii sunt obligatorii privind cesiunea?
    • In analiza de mai jos, avem cazul unei societati platitoare de impozit pe profit (M)care va cesiona partile sociale detinute la o microintreprindere (E) (99% din capitalul social) catre o persoana fizica. Persoana fizica este asociat unic la firma M. Tranzactiile sunt intre parti afiliate. Vom vedea cum se determina valoarea la care este in regula sa facem cesiunea pentru firma cesionata si cum se calculeaza valoarea firmei astfel incat sa nu se interpreteze ca am cesionat la o valoare prea mica...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Taxele si Impozitele s-au modificat in 2017!

Cititi toate schimbarile din Noul Cod Fiscal
care se aplica anul acesta!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!


© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.