Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Plan de masuri ANAF: Revizuirea modului de functionare a ANAF pe principiile eficientei si a transparentei

02-Iul-2019
2114

Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a conceput un plan de masuri pentru eficientizarea colectarii veniturilor la bugetul general consolidat.

Planul de masuri are cinci obiective principale, dintre care astazi vom despre ultimul dintre ele, anume: “ANAF o institutie eficienta si transparenta”.

Acest obiectiv va fi atins, potrivit planului de masuri pentru eficientizarea colectarii veniturilor la bugetul general consolidat prezentat de ANAF, prin implementarea mai multor actiuni.

V. ANAF o institutie eficienta si transparenta

1: Evaluarea si revizuirea modului de functionare a ANAF 

… pe principiile eficientei si eficacitatii

Masuri:

  • Avem in vedere modificarea structurii organizatorice a ANAF, atat pentru aparatul central cat si pentru teritoriu, tinand seama de: - necesitatea implementarii unui sistem de indicatori de performanta pentru toti salariatii

- ponderea veniturilor colectate de fiecare organ fiscal in total venituri realizate
- numarul si dispersia in teritoriu a contribuabililor administrati de organele fiscale din subordine - costul colectarii inregistrat la fiecare unitate fiscala

  • In acest scop, vom realiza o analiza a cheltuielilor efectuate in ultimii 3 ani pentru toate structurile din cadrul ANAF (aparat propriu si teritoriu).

2. Reformarea managementului

… si a sistemului de evaluare a performantei in contextul alocarii juste a resurselor de catre ANAF catre organele fiscale subordonate

Masuri:

  • Elaborarea unui sistem de indicatori de performanta specifici pentru personalul cu functii de conducere din cadrul ANAF, precum si din unitatile fiscale subordonate,
  • Corelarea alocarii resurselor cu obiectivele si sarcinile atribuite.

3. Implementarea unui nou sistem de pregatire profesionala

... a salariatilor ANAF pentru asigurarea posibilitatii relocarii resursei umane catre domenii de activitate deficitare;

Masuri:

  • Infiintarea Scolii de fiscalitate la nivelul Ministerului Finantelor Publice prin dezvoltarea unei activitati specifice, in cadrul Scolii de Finante Publice si Vama,
  • Analizarea posibilitatii infiintarii de functii specifice de lectori interni si stabilirea criteriilor ce trebuie indeplinite de acestia •Recrutarea interna a unui numar de 50 lectori interni pe baza criteriilor stabilite,
  • Implementarea unui sistem de pregatire profesionala in cadrul Scolii de fiscalitate, dedicat atat noilor angajati (3 luni), cat si a celor existenti (45 zile/3ani).

4. Reproiectarea principalelor procese ale institutiei

Masuri:

  • Actualizarea, revizuirea si optimizarea proceselor de activitate existente sau nou identificate; dupa caz, reproiectarea unor procese de activitate.

5. Migrarea contribuabililor persoane juridice pe baza centrala

Masuri:

  • Finalizarea procesului de migrare a SACF (Sistemul de administrare a creantelor fiscale – persoane juridice) pe baza centrala, precum si unificarea acestuia cu GOTICA (Sistemul informatic prin care sunt administrate creantele fiscale - persoane fizice).

6. Reorganizarea activitatii vamale

… si trecerea Directiei Generale Vamale in subordinea Ministerului Finantelor Publice

Masuri:

  • actiuni specifice incluse in proiectul de act normativ ce va fi supus consultarii publice.

7. Revizuirea principiilor de organizare si functionare a activitatii DGAF

Masuri:

  • Evaluarea activitatii Directiei Generale Antifrauda Fiscala din perspectiva eficientei acesteia, raportat la rezultatele obtinute de la data infiintarii pana in prezent, precum si la costul colectarii,
  • Revizuirea principiilor de organizare si functionare a Directiei Generale Antifrauda Fiscala in scopul intaririi functiei de colectare si a cresterii contributiei acestei structuri la realizarea veniturilor bugetului general consolidat.

8. infiintarea la nivelul aparatului propriu al ANAF

… a Directiei generale de analiza de risc

Masuri:

  • Implementarea unui proces de management al riscurilor fiscale, in vederea asigurarii unor tratamente fiscale unitare si proportionale nivelului de risc identificat,
  • in scopul operationalizarii structurii, vor fi intreprinse urmatoarele masuri:

- Identificarea spatiilor, echipamentelor si software-urilor specifice, necesare derularii activitatii, precum si organizarea recrutarii interne.
- Testarea si validarea indicatorilor de risc identificati pe baza datelor gestionate - Dezvoltarea aplicatiei informatice ”Registrul de Risc al Contribuabililor”,

9. Consolidarea Administratiei fiscale pentru contribuabili nerezidenti

… si preluarea tuturor persoanelor fizice straine care au atribuit NIF in scopul prevenirii evaziunii fiscale pentru aceasta categorie de contribuabili

Masuri:

  • Inventarierea numarului de NIF-uri atribuite persoanelor fizice straine, nerezidente,
  • Analiza comportamentului fiscal si a arieratelor acestora,
  • Fundamentarea modificarii structurii organizatorice a Administratiei Fiscale pentru Contribuabili Nerezidenti.
  • Elaborarea OPANAF de modificare a structurii,
  • Preluarea in administrare a persoanelor fizice straine nerezidente,
  • Operationalizarea structurii dedicate administrarii persoanelor fizice straine nerezidente care au atribuit NIF.

10. Eficientizarea activitatii

… Directiei Generale de Administrare a Marilor Contribuabili.

11. Reducerea numarului de Vicepresedinti

… de la 4 la 2, precum si redefinirea atributiilor acestora.

Celelalte 4 masuri prezentate in planul de masuri pentru eficientizarea colectarii veniturilor la bugetul general consolidat sunt:

I. Simplificarea procedurilor de administrare fiscala pentru sustinerea conformarii voluntare la declararea obligatiilor fiscale;

II. Sprijinirea conformarii la plata obligatiilor fiscale;

III. Masuri de prevenire si combatere a evaziunii fiscale;

IV. Asigurarea unui tratament fiscal diferentiat in functie de comportamentul fiscal al contribuabililor.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Plan de masuri ANAF: Revizuirea modului de functionare a ANAF pe principiile eficientei si a transparentei":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Legea 206/2021 aproba OUG 195/2020. Noi masuri in domeniul registrului comertului
    • Legea nr. 206/2021 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 195/2020 privind masuri in domeniul registrului comertului a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 715 din 20 iulie 2021. Conform actului normativ care a intrat in vigoare din data de 23 iulie 2021, au fost aduse mai multe modificari in domeniul registrului comertului, dupa cum urmeaza: Articolul 1 -se modifica dupa cum urmeaza: Inainte: „Masurile prevazute la art. 26-28 din Ordonanta de urgenta a...» citeste mai departe aici

  • Finantele modifica Procedura de aplicare a masurilor de restructurare a obligatiilor bugetare restante la 31 iulie 2020
    • Ministerul Finantelor a publicat pe site-ul oficial un nou Proiect Ordin pentru modificarea Ordinului ministrului finantelor publice nr.2810/2019 pentru aprobarea Procedurii de aplicare a masurilor de restructurare a obligatiilor bugetare restante la 31 iulie 2020. Conform referatului de aprobare, sunt propuse urmatoarele modificari de natura simplificarii procedurilor de administrare: -eliminarea din cuprinsul anexelor nr. 1 – 2 si 4 - 18 la Procedura de aplicare a masurilor de...» citeste mai departe aici

  • Obligatii fiscale pentru luna AUGUST 2021. ANAF a publicat calendarul
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat recent, pe site-ul oficial, calendarul obligatiilor fiscale pentru luna august 2021. Primul termen limita este data de 6 august, cand contribuabilii trebuie sa depuna formularul 092. TERMENUL in 30 de zile de la implinirea termenului de 183 de zile de prezenta in Romania OBLIGATIA Depunerea formularului "Chestionar pentru stabilirea rezidentei fiscale a persoanei fizice la sosirea in Romania" CATEGORIILE DE CONTRIBUABILI Se depune de persoana...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016