Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Plan de masuri ANAF: Simplificarea procedurilor de administrare fiscala

10-Iul-2019
2336

Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a prezentat, marti – 25 iunie, un plan de masuri pentru eficientizarea colectarii veniturilor la bugetul general consolidat.

Planul de masuri are cinci obiective principale, dintre care astazi ne vom referi doar la primul dintre ele, anume:

I. “Simplificarea procedurilor de administrare fiscala pentru sustinerea conformarii voluntare la declararea obligatiilor fiscale”

Acest obiectiv va fi atins, potrivit "planului de masuri pentru eficientizarea colectarii veniturilor la bugetul general consolidat" prezentat de ANAF, prin implementarea mai multor actiuni.

1. Reducerea numarului de formulare si declaratii la persoanele juridice

Masuri:

  • Inventarierea tuturor declaratiilor si formularelor pe care contribuabilii au obligatia de a le depune
  • Identificarea formularelor de declarare care pot fi reduse prin masuri de natura administrativa, respectiv reducerea numarului de declaratii prin comasarea a doua sau mai multe formulare, cu pastrarea continutului informational
  • Initierea propunerilor privind modificarile legislative de natura sa conduca la reducerea directa a numarului de obligatii declarative stabilite in sarcina contribuabililor, prin lege
  • in baza analizei datelor rezultate din inventariere se vor initia propuneri de modificare a declaratiilor atat din prisma reducerii numarului, cat si a frecventei de depunere
  • Realizarea proiectelor de acte normative pentru aprobarea noilor formulare de declaratii

2. Reducerea frecventei de depunere a declaratiilor fiscale la persoane juridice

Masuri:

  • Stabilirea numarului de declaratii fiscale care se depun, in cursul unui an, de catre persoanele juridice
  • Efectuarea unei analize in vederea stabilirii unui echilibru intre volumul de informatii necesar administrarii impozitelor si taxelor si efortul depus de contribuabili in vederea indeplinirii obligatiilor declarative
  • Transmiterea, catre Ministerul Finantelor Publice, a propunerilor de modificare a Codului fiscal, in sensul modificarii perioadei fiscale, care genereaza frecventa depunerii declaratiilor

3. Simplificarea declaratiei unice pentru persoanele fizice

Masuri:

  • ANAF a constituit un grup de lucru format din reprezentanti ai directiilor de specialitate, precum si ai organelor fiscale competente, in vederea identificarii modalitatilor de simplificare a Declaratiei unice pentru persoanele fizice cu termen de depunere in 2020 pentru datele fiscale aferente anului 2019
  • Initierea de propuneri de modificare legislativa in sensul simplificarii si armonizarii modalitatii de stabilire a venitului impozabil pe categoriile de venit (de exemplu, trecerea la stabilirea venitului net impozabil la nivel de categorie de venit si nu la nivel de sursa cum este in prezent)
  • Realizarea noului formular Declaratie unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice

4. Depunerea electronica a tuturor declaratiilor fiscale

Masuri:

  • Finalizarea inventarierii declaratiilor ce se pot transmite on-line •Extinderea posibilitatii receptionarii on-line a tuturor declaratiilor fiscale

5. Evaluarea calitatii serviciilor fiscale din perspectiva contribuabililor

... pe baza chestionarului de evaluare. in functie de feedback-ul obtinut, se vor implementa masuri de cresterea calitatii serviciilor

Masuri:

  • Completarea de catre contribuabilii care au participat la intalnirile organizate de unitatile fiscale teritoriale in perioada 01.04. – 01.06.2019 a unui chestionar de evaluare, urmand ca rezultatele obtinute sa fie centralizate si valorificate prin implementarea de masuri targetate pentru cresterea calitatii serviciilor
  • ANAF a elaborat proiectele aferente unor noi chestionare referitoare la:

? identificarea nevoilor diferitelor segmente de contribuabili in ceea ce priveste persoanele fizice, persoanele fizice autorizate, contribuabilii mici, mijlocii si mari
? gradul de satisfactie cu privire la utilizarea serviciului Spatiul Privat Virtual

6. Acordarea de asistenta din initiativa organelor fiscale

... pe teme ce decurg din constatari ale organelor de control din cadrul ANAF

Masuri:

  • Efectuarea unei selectii a principalelor deficiente constatate ca urmare actiunilor de control, selectie care va fi avuta in vedere in activitatea de asistenta a contribuabililor
  • Selectarea principalelor probleme ridicate de contribuabili prin toate canalele de asistenta (call center, facebook, adrese, etc), precum si a celor constatate ca urmare a actiunilor de control; identificarea solutiilor de remediere a acestor deficiente si diseminarea informatiilor - a cazuisticii generale pe pagina de web a Agentiei, cat si in mod personalizat prin Spatiul Privat Virtual

Celelalte 4 masuri prezentate in planul de masuri pentru eficientizarea colectarii veniturilor la bugetul general consolidat sunt:

II. Sprijinirea conformarii la plata obligatiilor fiscale;

III. Masuri de prevenire si combatere a evaziunii fiscale; 

IV. Asigurarea unui tratament fiscal diferentiat in functie de comportamentul fiscal al contribuabililor;

V. ANAF o institutie eficienta si transparenta.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Plan de masuri ANAF: Simplificarea procedurilor de administrare fiscala":
Rating:

Nota: 5 din 4 voturi
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!​

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Noile conditii pentru societatile care-si trimit angajatii in somaj tehnic
    • Ce conditii trebuie sa indeplineasca o societate si ce documente trebuie sa depuna, legal, pentru a putea trimite salariatii in somaj tehnic si a primi banii de la stat pentru acestia? Despre acest subiect vom discuta in continuare cu unul dintre consilierii nostri juridici, plecand de la urmatoarea situatie: "Societatea A cu profil de activitate transport calatori, a pierdut contractul de prestari servicii care ii aducea venituri, dupa decretarea starii de urgenta, in urma inchiderii...» citeste mai departe aici

  • Situatia contractelor de munca suspendate(somaj tehnic)/incetate, inregistrate de Inspectia Muncii
    • Ministerul Muncii si Protectiei Sociale informeaza, printr-un comunicat de presa, care este situatia contractelor individuale de munca suspendate/incheiate la data de 2 aprilie 2020. Conform MMPS, sunt in prezent: I: 862.557 de contracte individuale de munca suspendate,din care: -239.279 – Industria prelucatoare -171.454 – Comert cu ridicata si cu amanuntul; repararea autovehiculelor si motocicletelor -115.080 – Hoteluri si restaurante II: 173.834 de contracte individuale de...» citeste mai departe aici

  • Ghid pas cu pas pentru incarcarea documentelor necesare somajului tehnic in platforma online
    • Guvernul Romaniei a anuntat recent ca a lansat o platforma online pentru acordarea somajului tehnic. Astfel, Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca informeaza ca platforma digitala poate fi consultata pe aici.gov.ro. pentru incarcarea documentelor necesare acordarii somajului tehnic pentru angajatii carora li s-a suspendat temporar contractul individual de munca din initiativa angajatorului, potrivit art. 52 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 53/2003 - Codul Muncii, cu modificarile si...» citeste mai departe aici

  • Certificatele de Urgenta: 15 intrebari si raspunsuri. PFA-urile pot beneficia de ele?
    • Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri a publicat o serie de intrebari si de raspunsuri legate de Certificatele de Situatii de Urgenta. Reamintim ca Guvernul a stabilit, recent, prin OUG 32/26.03.2020 privind modificarea si completarea OUG 30/2020, ca Certificatele de Situatie de Urgenta NU mai sunt necesare pentru obtinerea somajului tehnic pentru salariatii angajatorilor care isi reduc sau isi intrerup activitatea ca urmare a efectelor epidemiei de SARS-CoV-2. Totusi,...» citeste mai departe aici

  • Guvernul aloca fonduri de peste 54 milioane de lei destinate sectorului cresterii animalelor
    • Guvernul a aprobat, in sedinta de joi – 2 aprilie, o Hotarare privind instituirea unei scheme de ajutor de stat in sectorul cresterii animalelor, prin care s-a alocat pentru anul 2020, suma de maximum 54,048 milioane de lei. Banii vor fi suportati de la bugetul de stat, in limita prevederilor bugetare aprobate Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale pentru anul 2020. Intr-un comunicat remis presei, MADR arata ca din suma totala alocata, care se acorda sub forma serviciilor...» citeste mai departe aici

  • Noi informatii despre rambursarea TVA si activitatea de control in perioada starii de urgenta(comunicat de presa ANAF)
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat recent un comunicat de presa referitor la rambursarea TVA si activitatea de control in perioada starii de urgenta. Astfel, institutia a informat ca in luna martie 2020 a restituit TVA in valoare de aproape 4 miliarde de lei, aferente unui numar de 24.526 deconturi (fata de 1,6 miliarde de lei media rambursarilor din primele doua luni ale anului 2020). De la data declararii starii de urgenta, ANAF a accelerat procesul de rambursare a TVA prin:...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2020 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016