Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Plan de masuri ANAF: Simplificarea procedurilor de administrare fiscala

10-Iul-2019
2782

Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a prezentat, marti – 25 iunie, un plan de masuri pentru eficientizarea colectarii veniturilor la bugetul general consolidat.

Planul de masuri are cinci obiective principale, dintre care astazi ne vom referi doar la primul dintre ele, anume:

I. “Simplificarea procedurilor de administrare fiscala pentru sustinerea conformarii voluntare la declararea obligatiilor fiscale”

Acest obiectiv va fi atins, potrivit "planului de masuri pentru eficientizarea colectarii veniturilor la bugetul general consolidat" prezentat de ANAF, prin implementarea mai multor actiuni.

1. Reducerea numarului de formulare si declaratii la persoanele juridice

Masuri:

  • Inventarierea tuturor declaratiilor si formularelor pe care contribuabilii au obligatia de a le depune
  • Identificarea formularelor de declarare care pot fi reduse prin masuri de natura administrativa, respectiv reducerea numarului de declaratii prin comasarea a doua sau mai multe formulare, cu pastrarea continutului informational
  • Initierea propunerilor privind modificarile legislative de natura sa conduca la reducerea directa a numarului de obligatii declarative stabilite in sarcina contribuabililor, prin lege
  • in baza analizei datelor rezultate din inventariere se vor initia propuneri de modificare a declaratiilor atat din prisma reducerii numarului, cat si a frecventei de depunere
  • Realizarea proiectelor de acte normative pentru aprobarea noilor formulare de declaratii

2. Reducerea frecventei de depunere a declaratiilor fiscale la persoane juridice

Masuri:

  • Stabilirea numarului de declaratii fiscale care se depun, in cursul unui an, de catre persoanele juridice
  • Efectuarea unei analize in vederea stabilirii unui echilibru intre volumul de informatii necesar administrarii impozitelor si taxelor si efortul depus de contribuabili in vederea indeplinirii obligatiilor declarative
  • Transmiterea, catre Ministerul Finantelor Publice, a propunerilor de modificare a Codului fiscal, in sensul modificarii perioadei fiscale, care genereaza frecventa depunerii declaratiilor

3. Simplificarea declaratiei unice pentru persoanele fizice

Masuri:

  • ANAF a constituit un grup de lucru format din reprezentanti ai directiilor de specialitate, precum si ai organelor fiscale competente, in vederea identificarii modalitatilor de simplificare a Declaratiei unice pentru persoanele fizice cu termen de depunere in 2020 pentru datele fiscale aferente anului 2019
  • Initierea de propuneri de modificare legislativa in sensul simplificarii si armonizarii modalitatii de stabilire a venitului impozabil pe categoriile de venit (de exemplu, trecerea la stabilirea venitului net impozabil la nivel de categorie de venit si nu la nivel de sursa cum este in prezent)
  • Realizarea noului formular Declaratie unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice

4. Depunerea electronica a tuturor declaratiilor fiscale

Masuri:

  • Finalizarea inventarierii declaratiilor ce se pot transmite on-line •Extinderea posibilitatii receptionarii on-line a tuturor declaratiilor fiscale

5. Evaluarea calitatii serviciilor fiscale din perspectiva contribuabililor

... pe baza chestionarului de evaluare. in functie de feedback-ul obtinut, se vor implementa masuri de cresterea calitatii serviciilor

Masuri:

  • Completarea de catre contribuabilii care au participat la intalnirile organizate de unitatile fiscale teritoriale in perioada 01.04. – 01.06.2019 a unui chestionar de evaluare, urmand ca rezultatele obtinute sa fie centralizate si valorificate prin implementarea de masuri targetate pentru cresterea calitatii serviciilor
  • ANAF a elaborat proiectele aferente unor noi chestionare referitoare la:

? identificarea nevoilor diferitelor segmente de contribuabili in ceea ce priveste persoanele fizice, persoanele fizice autorizate, contribuabilii mici, mijlocii si mari
? gradul de satisfactie cu privire la utilizarea serviciului Spatiul Privat Virtual

6. Acordarea de asistenta din initiativa organelor fiscale

... pe teme ce decurg din constatari ale organelor de control din cadrul ANAF

Masuri:

  • Efectuarea unei selectii a principalelor deficiente constatate ca urmare actiunilor de control, selectie care va fi avuta in vedere in activitatea de asistenta a contribuabililor
  • Selectarea principalelor probleme ridicate de contribuabili prin toate canalele de asistenta (call center, facebook, adrese, etc), precum si a celor constatate ca urmare a actiunilor de control; identificarea solutiilor de remediere a acestor deficiente si diseminarea informatiilor - a cazuisticii generale pe pagina de web a Agentiei, cat si in mod personalizat prin Spatiul Privat Virtual

Celelalte 4 masuri prezentate in planul de masuri pentru eficientizarea colectarii veniturilor la bugetul general consolidat sunt:

II. Sprijinirea conformarii la plata obligatiilor fiscale;

III. Masuri de prevenire si combatere a evaziunii fiscale; 

IV. Asigurarea unui tratament fiscal diferentiat in functie de comportamentul fiscal al contribuabililor;

V. ANAF o institutie eficienta si transparenta.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Plan de masuri ANAF: Simplificarea procedurilor de administrare fiscala":
Rating:

Nota: 5 din 4 voturi
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Ordinul 15/2021 aduce noi modificari Declaratiei 230. Vezi modelul formularului
    • Ordinul nr. 15/2021 pentru aprobarea Procedurii privind stabilirea sumei reprezentand pana la 3,5% din impozitul anual datorat pentru sustinerea entitatilor nonprofit care se înfiinteaza si functioneaza în conditiile legii si a unitatilor de cult, precum si pentru acordarea de burse private, conform legii, precum si a modelului si continutului unor formulare a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 34 din 12 ianuarie 2021. Actul normativ a intrat in vigoare din data de 12...» citeste mai departe aici

  • Ce NU se inregistreaza in Registrul de evidenta fiscala?
    • In Registrul de evidenta fiscala NU se inregistreaza urmatoarele: -aporturile in numerar sau echivalentul in lei al aporturilor in natura facute la inceperea unei activitati sau in cursul desfasurarii acesteia; -sumele primite sub forma de credite bancare sau de imprumuturi de la persoane fizice sau juridice; -sumele primite ca despagubiri; -sumele sau bunurile primite sub forma de sponsorizari si mecenat, conform legii, sau donatii. -TVA dedusa potrivit regulilor prevazute in titlul VII "Taxa...» citeste mai departe aici

  • Atentie! Legea privind combaterea spalarii banilor a fost modificata! Au fost introduse obligatii noi, care va privesc in mod direct
    • Legea nr. 129/2019 privind combaterea spalarii banilor a fost modificata de nu mai putin de 7 ori in 2020! Vorbim aici despre 5 OUG-uri si 2 Legi noi care au adus precizari, clarificari si prorogari de termene, alaturi de proceduri diferite de comunicare a informatiilor solicitate prin lege. Si, va atragem atentia, Legea nr.129/2019 este unul dintre cele mai importante acte normative din ultimii ani! Si va priveste in mod direct! Ea vizeaza un spectru larg de entitati (societati comerciale,...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 100. Cum se corecteaza sumele declarate in formular?
    • Intrebare: Cum se face corectia la declaratia 100 la trimestrele anterioare din 2020 cand s-a obtinut si bonificatia de 10%? Ar fi de plata cam 250 lei in plus la fiecare trimestru. Raspunsul specialistului: Ce ar fi de mentionat in primul rand, avand in vedere determinarea impozitului pe profit datorat la trimestrial, este faptul ca la calculul impozitului datorat se scade impozitul datorat (nu impozitul de platit) aferent trimestrului anterior, deci impozitul inainte de aplicarea bonificatiei....» citeste mai departe aici

  • Normele anuale de venit in 2021 pentru activitati independente. Vezi lista publicata de ANAF
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat recent, pe site-ul oficial, lista cu normele anuale de venit in anul 2021 pentru activitati independente. Lista cu normele anuale de venit pentru activitati independente in 2021: Alba Caras-Severin Harghita Salaj Arad Calarasi Hunedoara Satu Mare Arges Cluj Ialomita Sibiu Bacau Constanta Iasi Suceava Bihor Covasna Maramures Teleorman Bistrita-Nasaud Dambovita Mehedinti Timis Botosani Dolj Mures Tulcea Braila Galati Neamt Vaslui Sursa: ANAF» citeste mai departe aici

  • Vanzare apartamente cu cota de tva de 5 %. Conditii de aplicare
    • Avem urmatoarea situatie: o societate platitoare in regim normal de TVA a achizitionat un teren de la o persoana fizica in vederea ridicarii unui imobil (un bloc). La momentul achizitiei, firma achita valoarea terenului, mai putin suma de 126880 euro, pentru care va da persoanei 3 apartamente la momentul finalizarii blocului (conform contract cesiune incheiat la notariat). Se termina lucrarile si ajungem in momentul in care trebuie sa dam persoanei fizice cele 3 apartamente, a caror valoare...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016