Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Plan de masuri ANAF: Simplificarea procedurilor de administrare fiscala

10-Iul-2019
2996

Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a prezentat, marti – 25 iunie, un plan de masuri pentru eficientizarea colectarii veniturilor la bugetul general consolidat.

Planul de masuri are cinci obiective principale, dintre care astazi ne vom referi doar la primul dintre ele, anume:

I. “Simplificarea procedurilor de administrare fiscala pentru sustinerea conformarii voluntare la declararea obligatiilor fiscale”

Acest obiectiv va fi atins, potrivit "planului de masuri pentru eficientizarea colectarii veniturilor la bugetul general consolidat" prezentat de ANAF, prin implementarea mai multor actiuni.

1. Reducerea numarului de formulare si declaratii la persoanele juridice

Masuri:

  • Inventarierea tuturor declaratiilor si formularelor pe care contribuabilii au obligatia de a le depune
  • Identificarea formularelor de declarare care pot fi reduse prin masuri de natura administrativa, respectiv reducerea numarului de declaratii prin comasarea a doua sau mai multe formulare, cu pastrarea continutului informational
  • Initierea propunerilor privind modificarile legislative de natura sa conduca la reducerea directa a numarului de obligatii declarative stabilite in sarcina contribuabililor, prin lege
  • in baza analizei datelor rezultate din inventariere se vor initia propuneri de modificare a declaratiilor atat din prisma reducerii numarului, cat si a frecventei de depunere
  • Realizarea proiectelor de acte normative pentru aprobarea noilor formulare de declaratii

2. Reducerea frecventei de depunere a declaratiilor fiscale la persoane juridice

Masuri:

  • Stabilirea numarului de declaratii fiscale care se depun, in cursul unui an, de catre persoanele juridice
  • Efectuarea unei analize in vederea stabilirii unui echilibru intre volumul de informatii necesar administrarii impozitelor si taxelor si efortul depus de contribuabili in vederea indeplinirii obligatiilor declarative
  • Transmiterea, catre Ministerul Finantelor Publice, a propunerilor de modificare a Codului fiscal, in sensul modificarii perioadei fiscale, care genereaza frecventa depunerii declaratiilor

3. Simplificarea declaratiei unice pentru persoanele fizice

Masuri:

  • ANAF a constituit un grup de lucru format din reprezentanti ai directiilor de specialitate, precum si ai organelor fiscale competente, in vederea identificarii modalitatilor de simplificare a Declaratiei unice pentru persoanele fizice cu termen de depunere in 2020 pentru datele fiscale aferente anului 2019
  • Initierea de propuneri de modificare legislativa in sensul simplificarii si armonizarii modalitatii de stabilire a venitului impozabil pe categoriile de venit (de exemplu, trecerea la stabilirea venitului net impozabil la nivel de categorie de venit si nu la nivel de sursa cum este in prezent)
  • Realizarea noului formular Declaratie unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice

4. Depunerea electronica a tuturor declaratiilor fiscale

Masuri:

  • Finalizarea inventarierii declaratiilor ce se pot transmite on-line •Extinderea posibilitatii receptionarii on-line a tuturor declaratiilor fiscale

5. Evaluarea calitatii serviciilor fiscale din perspectiva contribuabililor

... pe baza chestionarului de evaluare. in functie de feedback-ul obtinut, se vor implementa masuri de cresterea calitatii serviciilor

Masuri:

  • Completarea de catre contribuabilii care au participat la intalnirile organizate de unitatile fiscale teritoriale in perioada 01.04. – 01.06.2019 a unui chestionar de evaluare, urmand ca rezultatele obtinute sa fie centralizate si valorificate prin implementarea de masuri targetate pentru cresterea calitatii serviciilor
  • ANAF a elaborat proiectele aferente unor noi chestionare referitoare la:

? identificarea nevoilor diferitelor segmente de contribuabili in ceea ce priveste persoanele fizice, persoanele fizice autorizate, contribuabilii mici, mijlocii si mari
? gradul de satisfactie cu privire la utilizarea serviciului Spatiul Privat Virtual

6. Acordarea de asistenta din initiativa organelor fiscale

... pe teme ce decurg din constatari ale organelor de control din cadrul ANAF

Masuri:

  • Efectuarea unei selectii a principalelor deficiente constatate ca urmare actiunilor de control, selectie care va fi avuta in vedere in activitatea de asistenta a contribuabililor
  • Selectarea principalelor probleme ridicate de contribuabili prin toate canalele de asistenta (call center, facebook, adrese, etc), precum si a celor constatate ca urmare a actiunilor de control; identificarea solutiilor de remediere a acestor deficiente si diseminarea informatiilor - a cazuisticii generale pe pagina de web a Agentiei, cat si in mod personalizat prin Spatiul Privat Virtual

Celelalte 4 masuri prezentate in planul de masuri pentru eficientizarea colectarii veniturilor la bugetul general consolidat sunt:

II. Sprijinirea conformarii la plata obligatiilor fiscale;

III. Masuri de prevenire si combatere a evaziunii fiscale; 

IV. Asigurarea unui tratament fiscal diferentiat in functie de comportamentul fiscal al contribuabililor;

V. ANAF o institutie eficienta si transparenta.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Plan de masuri ANAF: Simplificarea procedurilor de administrare fiscala":
Rating:

Nota: 5 din 4 voturi
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Declaratia A4200 care contine datele inregistrate de casele de marcat trebuie depusa pana pe 20 a lunii urmatoare celei de raportare
    • Datele inregistrate de aparatele de marcat electronice fiscale pana la momentul realizarii conectarii lor la ANAF vor fi transmise de operatorii economici prin depunerea declaratiei A4200 pana pe 20 a lunii urmatoare celei de raportare. Dupa momentul conectarii aparatului de marcat electronic fiscal la sistemul informatic datele inregistrate de acesta se vor transmite automat ,dupa generarea raportului Z de inchidere zilnica, fara a mai fi necesara transmiterea declaratiei A4200. In situatia in...» citeste mai departe aici

  • Situatii financiare interimare. Ce documente sunt necesare la bilant?
    • Una din firmele din grup vrea sa intocmeasca un Bilant interimar la 30.09.2021 pentru a distribui dividende din anul curent. Pe langa formularul de bilant interimar, ce documente mai trebuiesc zipuite la bilant? Multumesc. Raspunsul expertului contabil Mariana Prejbeanu: Situatiile financiare interimare sunt insotite de politicile contabile semnificative si se depun la organul fiscal, in termen de 30 de zile de la aprobarea acestora de catre Adunarea generala a asociatilor/actionarilor (AGA),...» citeste mai departe aici

  • Din 20 octombrie angajatorii care nu platesc salariile la timp ar putea fi amendati cu pana la 10.000 de lei
    • Incepand din 20 octombrie 2021 se aplica modificarile recente aduse Codului Muncii de OUG 117/2021 care constau in amenzi de pana la 10.000 de lei pentru angajatorii care nu platesc salariile la timp. Pana acum inspectorii care constatau acest lucru puteau doar sa dispuna indeplinirea obligatiei de catre angajatori. Angajatorii trebuie sa plateasca salariile angajatilor la timp. In caz contrar, nu vor mai fi pasuiti de inspectorii de munca care vor aplica direct amenzi intre 5.000 si 10.000 de...» citeste mai departe aici

  • La ce lucruri trebuie sa fii atent cand cumperi o casa
    • Decizia de a cumpara o casa este un pas important, mai ales ca aceasta alegere ar putea fi pentru tot restul vietii. O casa la curte are nenumarate avantaje: un spatiu in care te poti relaxa in aer liber, poti practica unele pasiuni, cum ar fi gradinaritul, un loc amenajat pentru a bea cafeaua in fiecare dimineata inconjurat de verdeata sau locul de joaca perfect pentru copii, indiferent de anotimp. Fie ca ai decis ca este momentul sa schimbi viata la bloc pentru o casa sau este prima achizitie...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016