
Raportul Special
realizat de specialisti
Incepand cu data de 10.09.2015 ora 10.00 va fi activa aplicatia de inscriere a planurilor de afaceri in cadrul Programului pentru stimularea infiintarii si dezvoltarii microintreprinderilor de catre intreprinzatorii debutanti in afaceri 2015. Aplicatia va fi activa pina in data de 24.09.2015 ora 20.00.
Pentru a consulta procedura de implementare precum si anexele acesteia click aici.
Procedura de implementare a schemei transparente de ajutor de minimis prevazuta in cadrul Programului pentru stimularea infiintarii si dezvoltarii microintreprinderilor de catre intreprinzatorii debutanti in afaceri
1. Obiectivul Programului
Programul pentru stimularea infiintarii si dezvoltarii microintreprinderilor de catre intreprinzatorii debutanti in afaceri, denumit in continuare Program, este un program de incurajare si de stimulare a infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii, implementat de catre Ministerul Energiei, intreprinderilor Mici si Mijlocii si Mediului de Afaceri (MEIMMMA), prin Directia Politici Antreprenoriale si Implementare Programe pentru IMM (DPAIPIMM) si Oficiile Teritoriale pentru intreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie (OTIMMC), in conformitate cu:
SAF-T pentru Contribuabili Mici
Manual de politici contabile - Stick USB
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile
2. Bugetul schemei de minimis si modalitatea de acordare a ajutoarelor de minimis
Bugetul alocat schemei de minimis pentru anul bugetar 2015, aprobat prin anexa nr. 3/36/26 la Legea nr. 186/2014 a Bugetului de Stat pe anul 2015 este de 19.300.000 lei, cu posibilitatea suplimentarii, pentru acordarea de alocatii financiare nerambursabile.
Prin implementarea programului in anul 2015 se estimeaza acordarea de ajutor de minimis unui numar de minim 430 beneficiari1.
3. Beneficiarii de ajutor de minimis in cadrul Programului
Prin program se acorda facilitati pentru microintreprinderile nou-infiintate, conduse de intreprinzatorii debutanti in afaceri, care desfasoara pentru prima data activitate economica, prin intermediul unei societati cu raspundere limitata debutanta (SRLD).
3.1. Notiunea de "intreprindere unica" include toate intreprinderile intre care exista cel putin una dintre relatiile urmatoare:
(a) o intreprindere detine majoritatea drepturilor de vot ale actionarilor sau ale asociatilor unei alte intreprinderi;
(b) o intreprindere are dreptul de a numi sau revoca majoritatea membrilor organelor de administrare, de conducere sau de supraveghere ale unei alte intreprinderi;
(c) o intreprindere are dreptul de a exercita o influenta dominanta asupra altei intreprinderi in temeiul unui contract incheiat cu intreprinderea in cauza sau in temeiul unei prevederi din contractul de societate sau din statutul acesteia;
(d) o intreprindere care este actionar sau asociat al unei alte intreprinderi si care controleaza singura, in baza unui acord cu alti actionari sau asociati ai acelei intreprinderi, majoritatea drepturilor de vot ale actionarilor sau ale asociatilor intreprinderii respective.
intreprinderile care intretin, cu una sau mai multe intreprinderi, relatiile la care se face referire la literele (a)-(d) sunt considerate intreprinderi unice.
3.2. Pot inregistra societati cu raspundere limitata de tip SRLD persoanele fizice, denumite in continuare intreprinzatori debutanti in afaceri, care indeplinesc cumulativ urmatoarele criterii de eligibilitate:
a) au capacitate juridica deplina de exercitiu;
b) anterior datei inmatricularii societatii in registrul comertului nu au mai detinut si nu detin calitatea de actionar sau asociat al unei intreprinderi constituite in Spatiul Economic European;
c) infiinteaza pentru prima data o societate cu raspundere limitata in conditiile Legii nr.31/1990 privind societatile comerciale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale ordonantei de urgenta;
d) completeaza o declaratie pe propria raspundere, sub sanctiunea legii penale, ca indeplineste conditiile prevazute la lit. b), pe care o depune la registrul comertului odata cu cererea de inmatriculare a societatii;
3.3. (1) Pentru incadrarea in Program, microintreprinderea infiintata de intreprinzatorul debutant trebuie sa indeplineasca cumulativ urmatoarele conditii:
a) este societate comerciala cu raspundere limitata-debutanta (SRL-D), care functioneaza pe durata nedeterminata, in conditiile Legii nr. 31/1990 privind societatile comerciale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare si ale ordonantei de urgenta nr. 6 din 09.02.2011;
b) se incadreaza in categoria microintreprinderilor in conditiile Legii nr. 346/2004 privind stimularea infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale Ordonantei de Urgenta nr. 6 din 09.02.2011, cu modificarile si completarile ulterioare;
c) este infiintata de un intreprinzator debutant, ca asociat unic, sau de cel mult 5 (cinci) intreprinzatori debutanti asociati. Conditiile pentru intreprinzatorul debutant trebuie indeplinite de fiecare dintre asociati, asa cum se prevede in pct. 3.2 al prezentei proceduri;
d) este administrata de asociatul unic sau de unul sau mai multi administratori dintre asociati;
e) are in obiectul de activitate cel mult 5 (cinci) grupe de activitate prevazute de clasificarea activitatilor din economia nationala in vigoare (CAEN Rev 2).
in cele 5 (cinci) grupe de activitate nu pot fi incluse ca obiect de activitate al societatii urmatoarele:
A. intermedieri financiare si asigurari:
641 - Intermediere monetara
642 - Activitati ale holdingurilor
643 - Fonduri mutuale si alte entitati financiare similare
649 - Alte activitati de intermedieri financiare, exclusiv activitati de asigurari si fonduri de pensii
651 - Activitati de asigurari
652 - Activitati de reasigurare
653 - Activitati ale fondurilor de pensii (cu exceptia celor din sistemul public de asigurari sociale)
661 - Activitati auxiliare intermedierilor financiare, cu exceptia activitatilor de asigurari si fonduri de pensii
662 - Activitati auxiliare de asigurari si fonduri de pensii
663 – Activitati de administrare a fondurilor
B. tranzactii imobiliare:
681 - Cumpararea si vanzarea de bunuri imobiliare proprii
682 - inchirierea si subinchirierea bunurilor imobiliare proprii sau inchiriate
683 - Activitati imobiliare pe baza de comision sau contract
C. 920 - activitati de jocuri de noroc si pariuri
D. productie sau comercializare de armament, munitii, explozibili, tutun, alcool, substante aflate sub control national, plante, substante si preparate stupefiante si psihotrope:
110 - Fabricarea bauturilor (cu exceptia clasei 1107 – Productia de bauturi racoritoare nealcoolice; productia de ape minerale si alte ape imbuteliate)
1200 - Fabricarea produselor din tutun
2540 - Fabricarea armamentului si munitiei
2051 - Fabricarea explozivilor
4635 - Comert cu ridicata al produselor din tutun
4725 - Comert cu amanuntul al bauturilor, in magazine specializate
4726 - Comert cu amanuntul al produselor din tutun, in magazine specializate
precum si activitatile excluse de normele europene pentru care nu se poate acorda ajutor de stat, respectiv:
A. activitati de pescuit si acvacultura, acoperite de Regulamentul Consiliului (CE) nr. 104/2000:
031 - Pescuitul
032 - Acvacultura
B. activitati legate de productia primara a produselor agricole asa cum sunt enumerate in anexa 1 la Tratatul de instituire a Comunitatii Europene, cu exceptia produselor obtinute din pescuit si acvacultura prevazute in Regulamentul (CE) nr. 104/20002:
011 - Cultivarea plantelor nepermanente
012 - Cultivarea plantelor din culturi permanente
013 - Cultivarea plantelor pentru inmultire
014 - Cresterea animalelor
015 - Activitati in ferme mixte (cultura vegetala combinata cu cresterea animalelor)
016 - Activitati auxiliare agriculturii si activitati dupa recoltare
017 - Vanatoare, capturarea cu capcane a vanatului si activitati de servicii anexe vanatorii
C. activitati de prelucrare si comercializare a produselor agricole listate in anexa 1 la Tratatul de instituire a Comunitatii Europene, in urmatoarele cazuri:
cand valoarea ajutorului este stabilit pe baza pretului sau a cantitatii produselor de acest tip achizitionate de la producatorii primari sau introduse pe piata de operatorii economici respectivi;
cand ajutorul este conditionat de a fi partial sau integral transferat producatorilor primari (fermieri);
Sursa: Departamentul pentru IMM-uri, Mediu de Afaceri si Turism
Atentie contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Articole similare
Proiect: Doua coduri CAEN din domeniul IT ar putea trece in mod obligatoriu la sistemul real de impunereREVISAL: Din 10 aprilie 2023 va fi disponibila o noua versiune a aplicatieiCE a "inchis robinetul" pentru infrastructura de transport din RomaniaAjutoare de la stat in 2023: Anumite persoane vulnerabile pot primi sprijin financiar de peste 10.000 leiPromisiune la nivel inalt: Romanii din diaspora vor putea trimite bani acasa, fara comisioaneUltimele articole
Depunere Declaratia Unica 2025. ANAF actualizeaza formularul in conditile aparitiei OUG 156/2024Declaratia de trezorerie se depune, de ONG-uri, odata cu bilantul anual. Ce schimbari propune ANAFSituatii financiare anuale 2025. PDF-ul inteligent a fost actualizat pentru toate firmele, cu exceptia microentitatilorDeducerea personala de baza a crescut din ianuarie 2025. Impact asupra salariilor si impozitului pe venitSituatii financiare pentru 2024. Modificari importante aduse prin Ordinul 107/2025Articole similare
Noile prevederi pentru stimularea infiintarii si dezvoltarii microintreprinderilor de catre inteprinzatorii debutanti in afaceriHG 679/2015 privind modificarea Normelor de aplicare a OUG 6/2011 pentru stimularea infiintarii si dezvoltarii microintreprinderilor de catre intreprinzatorii debutanti in afaceriCand isi pierde o firma SRL-D statutul de intreprinzator debutant?Conditii de incadrare in program a microintreprinderilor infiintate de INTREPRINZATORI DEBUTANTISRL debutant. Pierde calitatea de microintreprindere. Se achita bugetul CAS angajator pentru perioada de scutire?Articole similare
Situatii semestriale 2024. Cine NU va intocmi raportari contabile la 30 iunie 2024Ritmul politicilor fiscale, inca haotic, in plina criza financiaraCalcul cifra de AFACERI. Ce aspecte se au in vedere?Buletin informative ANAF: Acte cu incidenta fiscala din luna ianuarie 2017Donatie si contract de mecenat. Cand poate firma sa faca donatii si ce obligatii declarative are?Ultimele articole
Declaratia de trezorerie se depune, de ONG-uri, odata cu bilantul anual. Ce schimbari propune ANAFSituatii financiare anuale 2025. PDF-ul inteligent a fost actualizat pentru toate firmele, cu exceptia microentitatilorScapa de mersul la banca! Iata cum iti poti deschide cont curent pentru afacerea ta chiar de la birouSituatii financiare anuale: Pana cand vor fi depuse de firme si ONG-uri in 2025Situatii financiare pentru 2024. Modificari importante aduse prin Ordinul 107/2025Articole similare
Precizari ANAF: Calcularea cifrei de afaceri pentru aplicarea facilitatilor fiscale in domeniul constructiilor. ReglementariDeductibilitatea cheltuielilor cu penalizarile. Retur marfa si corectare impozit pe profit. Cum procedam?Ghid ANAF 2024: TOT ce trebuie sa stii despre utilizarea sistemului e-TVAPonta a cerut ministrilor sa pregateasca bugetul pe 2015Cum arata evolutia incasarilor ANAF? Raport completUltimele articole
Criteriile pentru evaluarea riscului fiscal ridicat, puse in dezbatere de ANAFMicrointreprindere in 2025. Cum se calculeaza bonificatia introdusa prin OUG 153/2020Taxa pe stalp 2025. Contribuabilii care au aceasta obligatie trebuie sa modifice vectorul fiscalDividende distribuite in cursul anului 2024. Ce cota de impozitare se aplicaFirme care nu au depus la timp bilantul si au trecut la impozit pe profit. Mai pot reveni la impozit micro?Articole similare
Cum motiveaza Ialomitianu mentinerea TVA-ului la 24%Cursuri organizate de un ONG. Clasificare activitate economicaNoutati Legislatie Fiscala 17 - 21 noiembrie 2008Exonerarea de raspundere in cazul neindeplinirii obligatiilor fiscaleScutire profit reinvestit trim. III 2014. Cum procedam?Ultimele articole
SAF-T in 2025. Noi entitati vor fi SCUTITE de la obligatia depunerii D406Legea 129/2019. Ce inseamna beneficiar real si care sunt obligatiile declarative aferenteMODEL contract creditare societateCare este legislatia curenta in materie de credite online?Top 3 greseli financiare pe care le fac cei din generatia Millennials si cum sa le evitiSfaturi de la experti
Reglarea erorilor contabile in contul 419 Clienti creditori
Intrebare: O societate nou preluata are in contul 419, la 31 decembrie 2024, un sold creditor cu minus. Din verificarea fisei de cont 419 reiese ca, in perioada 2020-2024, s-au stornat avansuri (sume foarte mari) care nu au existat in contul...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Pierderi din creante. Tratament contabil si fiscal
Intrebare: In anul 2022 am primit de la Casa de Sanatate o adresa prin care am fost anuntati ca pentru recuperarea unei creante am depasit termenul de depunere a unor concedii medicale. Mentionez ca a fost o eroare umana si concediile nu au...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA