Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum procedam la modernizarea unei constructii tinand cont de impozit?

16-Iun-2014
5134
Pentru o societate comerciala care efectueaza amenajari la sediul societatii, se mentioneaza ca aceasta dispune de sediu in baza contractului de comodat, incheiat pe perioada nedeterminata.

Vom oferi raspuns urmatoarelor intrebari:

1. Cum se inregistreaza in contabilitate cheltuielile ozacionate de amenajarea sediului?

2. Daca se inregistreaza in contul 212, societatea plateste impozit pe contructii incepand cu anul 2015?

3. Cand va trebui sa se inregistreze societatea ca si platitor de impozit pe constructii prin declaratia 010?


4. Pe ce perioada se amortizeaza amenajarea, avand in vedere faptul ca acest contract este pe perioada nedeterminata?

5. E necesara o notificare catre proprietar la terminarea amenajarii?

Din descrierea intrebarii intelegem ca societatea efectueaza transformari substantiale ale constructiei unde se afla sediul social al entitatii fapt ce conduce la opinia ca se imbunatatesc parametrii tehnici initiali atat sub aspect practic cat si de prezentare. Societatea poate realiza beneficii economice superioare celor existente fie prin reducerea costurilor cu intretinerea fie din ratiuni de marcheting printr-un numar sporit de clienti.

Din punct de vedere contabil, aceasta situatiei este reglementata de art. 106 coroborat cu art.111 din OMFP 3055/2009 privind contabilitate conform carora tratamentul contabil al acestor cheltuieli este de realizare a unei modernizari a constructiei.

Pentru entitatea ce efectueaza modernizarile, acestea se inregistreaza in aceleasi conturi ca si pentru modernizarile la constructiile in proprietate respectiv in contul 212 "Constructii" . Pe parcursul efectuarii acestor modernizari, considerand ca se efectueaza achizitii de la furnizori, inregistrarile contabile sunt:

231" Imobilizari corporale in curs" = 401 "Furnizori" cu valoarea modernizarii;
4426/4428 " TVA deductibila/TVA neexigibila" = 401 "Furnizori", cu valoarea TVA in functie de sistemul de TVA aplicat;

La finele modernizarii se va efectua inregistrarea:
212 "Constructii" = 231" Imobilizari corporale in curs" cu valoarea totala a imobilizarii.


Amortizarea acestei modernizari se face pe durata contractului de comodat. In lipsa unui termen in contractul de comodat, consideram ca amortizarea se efectueaza in perioada ramasa de amortizare a constructiei, avand in vedere prevederile din sectiune III Alte precizari, din HG 2139/2004 privind Catalogul mijloacelor fixe. Daca nu se cunoaste perioada ramasa, se va stabilii printr-o comisie tehnica perioada de amortizare.

Din punctul de vedere al valorii modernizarii sunt posibile doua aspecte:

- daca valoarea cumulata a modernizarii este mai mica de 25% din valoarea anterioara a constructiei, societatea notifica proprietarul de drept in termen de 30 de zile de la finalizarea lucrarilor, conform norme pentru art. 253 din Codul fiscal.

In consecinta aceasta modernizare nu se afla in sfera impozitului pe constructii datorat la bugetul de stat, deoarece se achita impozit la bugetul local de catre proprietar, conform art. 296^35 alin. (1) din Codul fiscal;

- daca valoarea modernizarii este mai mica de 25% din valoarea constructiei existente anterior modernizarii, in acest caz nu se va notifica proprietarul constructiei, iar modernizarea este in sfera impozitului datorat la bugetul de stat, conform art. 296^35 din Codul fiscal.

Impozitul este platibil incepand cu anul urmator in procent de 1,5% din valoarea constructiei reflectate in soldul brut al contului de constructii, existent la dat de 31 decembriei. Pana la data de 30 Ianuarie a anului urmator se necesita depunerea declaratiei de mentiuni formular 010 in vederea actualizarii vectorului fiscal cu impozitul pe constructii.
 
Impozitul se declara integral la buget prin declaratia 100 pana pe data de 25 mai si se achita in doua rate egale in data de 25 mai si 25 septembrie.


Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Bon fiscal emis eronat. Cum se poate face corectia contabila

    • Bonul fiscal este un document important in desfasurarea activitatii unei firme, fiindca include informatii referitoare la toate tranzactiile efectuate de aceasta, precum livrari de bunuri sau prestari de servicii, si este emis de casele de marcat fiscale electronice. Tocmai de aceea este necesar ca acestea sa fie corecte atunci cand sunt oferite clientilor de catre comercianti. Insa cum putem proceda in cazul in care o firma a emis un bon fiscal eronat? Cum se poate face corectia contabila?...» citeste mai departe aici

  • Controale ANAF 2024. Nereguli descoperite la persoanele fizice in luna august

    • Persoanele fizice, la fel ca cele juridice, au obligatii fiscale catre stat precum plata unor impozite, taxe sau contributii catre buget. In caz contrar, in urma controalelor ANAF, s-a putea sa fie amendate sau sa sufere alte consecinte fiscale. In acest articol vom vedea ce nereguli au descoperit inspectorii ANAF in urma controalelor la persoanele fizice din luna august 2024, asa cum apare in documentul publicat de institutie pe site-ul oficial. Controale ANAF 2024. Nereguli descoperite la...» citeste mai departe aici

  • RO e-Factura la nivelul ONRC. Cand are institutia obligatia de a trimite facturile in sistem

    • Referitor la prevederile OUG nr. 120/2021 privind administrarea sistemului national RO-e Factura si cele ale Codului Fiscal (Legea nr. 227/2015), Oficiul National al Registrului Comertului va aduce la cunostinta urmatoarele aspecte: RO e-Factura la nivelul ONRC. Cand are institutia obligatia de a trimite facturile in sistem Oficiul National al Registrului Comertului (ONRC), prin activitatea sa de baza desfasurata ca autoritate publica, emite facturi fara TVA pentru serviciile specifice...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016