Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Cum procedam la modernizarea unei constructii tinand cont de impozit?

16-Iun-2014
2913
Pentru o societate comerciala care efectueaza amenajari la sediul societatii, se mentioneaza ca aceasta dispune de sediu in baza contractului de comodat, incheiat pe perioada nedeterminata.

Vom oferi raspuns urmatoarelor intrebari:

1. Cum se inregistreaza in contabilitate cheltuielile ozacionate de amenajarea sediului?

2. Daca se inregistreaza in contul 212, societatea plateste impozit pe contructii incepand cu anul 2015?
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Vezi detalii
Controalele fiscului. Inspectia fiscala si controlul antifrauda
Controalele fiscului. Inspectia fiscala si controlul antifrauda
Vezi detalii
Cartea Rosie a Fiscalitatii
Cartea Rosie a Fiscalitatii
Vezi detalii


3. Cand va trebui sa se inregistreze societatea ca si platitor de impozit pe constructii prin declaratia 010?

4. Pe ce perioada se amortizeaza amenajarea, avand in vedere faptul ca acest contract este pe perioada nedeterminata?

5. E necesara o notificare catre proprietar la terminarea amenajarii?

Din descrierea intrebarii intelegem ca societatea efectueaza transformari substantiale ale constructiei unde se afla sediul social al entitatii fapt ce conduce la opinia ca se imbunatatesc parametrii tehnici initiali atat sub aspect practic cat si de prezentare. Societatea poate realiza beneficii economice superioare celor existente fie prin reducerea costurilor cu intretinerea fie din ratiuni de marcheting printr-un numar sporit de clienti.

Din punct de vedere contabil, aceasta situatiei este reglementata de art. 106 coroborat cu art.111 din OMFP 3055/2009 privind contabilitate conform carora tratamentul contabil al acestor cheltuieli este de realizare a unei modernizari a constructiei.

Pentru entitatea ce efectueaza modernizarile, acestea se inregistreaza in aceleasi conturi ca si pentru modernizarile la constructiile in proprietate respectiv in contul 212 "Constructii" . Pe parcursul efectuarii acestor modernizari, considerand ca se efectueaza achizitii de la furnizori, inregistrarile contabile sunt:

231" Imobilizari corporale in curs" = 401 "Furnizori" cu valoarea modernizarii;
4426/4428 " TVA deductibila/TVA neexigibila" = 401 "Furnizori", cu valoarea TVA in functie de sistemul de TVA aplicat;

La finele modernizarii se va efectua inregistrarea:
212 "Constructii" = 231" Imobilizari corporale in curs" cu valoarea totala a imobilizarii.


Amortizarea acestei modernizari se face pe durata contractului de comodat. In lipsa unui termen in contractul de comodat, consideram ca amortizarea se efectueaza in perioada ramasa de amortizare a constructiei, avand in vedere prevederile din sectiune III Alte precizari, din HG 2139/2004 privind Catalogul mijloacelor fixe. Daca nu se cunoaste perioada ramasa, se va stabilii printr-o comisie tehnica perioada de amortizare.

Din punctul de vedere al valorii modernizarii sunt posibile doua aspecte:

- daca valoarea cumulata a modernizarii este mai mica de 25% din valoarea anterioara a constructiei, societatea notifica proprietarul de drept in termen de 30 de zile de la finalizarea lucrarilor, conform norme pentru art. 253 din Codul fiscal.

In consecinta aceasta modernizare nu se afla in sfera impozitului pe constructii datorat la bugetul de stat, deoarece se achita impozit la bugetul local de catre proprietar, conform art. 296^35 alin. (1) din Codul fiscal;

- daca valoarea modernizarii este mai mica de 25% din valoarea constructiei existente anterior modernizarii, in acest caz nu se va notifica proprietarul constructiei, iar modernizarea este in sfera impozitului datorat la bugetul de stat, conform art. 296^35 din Codul fiscal.

Impozitul este platibil incepand cu anul urmator in procent de 1,5% din valoarea constructiei reflectate in soldul brut al contului de constructii, existent la dat de 31 decembriei. Pana la data de 30 Ianuarie a anului urmator se necesita depunerea declaratiei de mentiuni formular 010 in vederea actualizarii vectorului fiscal cu impozitul pe constructii.
 
Impozitul se declara integral la buget prin declaratia 100 pana pe data de 25 mai si se achita in doua rate egale in data de 25 mai si 25 septembrie.


Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Cum procedam la modernizarea unei constructii tinand cont de impozit?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Noi conditii pentru scutirea programatorilor de la plata impozitului pe venit. Analiza zilei
    • In Monitorul Oficial nr. 468 din data de 22 iunie 2017a fost publicat un nou Ordin al ministrul comunicatiilor si societatii informationale, ministrul educatiei nationale, ministrul muncii si justitiei sociale si ministrul finantelor publice cu privire la scutirea de la plata impozitului pe venit pentru activitatea de creatie de programe pentru calculator. Potrivit Codului fiscal persoanele fizice sunt scutite de la plata impozitului pe venit pentru veniturile realizate din venituri din salarii...» citeste mai departe aici

  • Bancabilitatea IMM-urilor trebuie vazuta din perspectiva unui antreprenor, nu a unui bancher
    • Florin Jianu, reprezentant al Consiliului National pentru intreprinderile Private Mici si Mijlocii (CNIPMMR) si fost ministru pentru Mediul de Afaceri, este de parere ca bancabilitatea IMM-urilor ar trebui privita din punctul de vedere al unui antreprenor, nu al unui bancher. De asemenea, in opinia acestuia, potrivit Agerpres, in cazul in care 8 din 10 antreprenori nu apeleaza la un credit bancar, inseamna ca felul in care sunt construite instrumentele bancare nu sunt in acord cu nevoile...» citeste mai departe aici

  • Reglementari privind facturarea. Reguli de facturare, continut obligatoriu si termene de emitere
    • Reguli de facturare Ca regula generala, pentru livrarile de bunuri si prestarile de servicii pentru care locul livrarii, respectiv prestarii se considera a fi in Romania facturarea se efectueaza in conformitate cu prevederile art. 319 din Codul fiscal.Pentru livrarile de bunuri si prestarile de servicii pentru care locul livrarii, respectiv prestarii nu se considera a fi in Romania facturarea face obiectul normelor aplicabile in statele membre in care are loc livrarea de bunuri/prestarea de...» citeste mai departe aici

  • Achizitie bunuri in folosul personal de catre administrator. Care e regimul fiscal?
    • In analiza urmatoare, avem situatia in care administratorul unei firme platitoare de 3% impozit achizitioneaza de pe un site o serie de articole vestimentare. Vom vedea cum se pot trata din punct de vedere fiscal si contabil corect aceste facturi, cu mentiunea ca momentan sunt inregistrate pe cheltuieli nedeductibile, iar TVA-ul inclus in cheltuiala nu e dedus. Din punct de vedere fiscal achizitiile in folosul personal al administratorului reprezinta venituri de natura impozabila pentru acesta...» citeste mai departe aici

  • Contracte de inchiriere incheiate cu persoane fizice si achizitie autoturime. Ce declaram in D 394?
    • Prin randurile urmatoare, stabilim daca se declara in cartusul D "Achizitii" aferent declaratiei D394 contractele de inchiriere incheiate cu persoane fizice unde societatea are calitatea de chirias si contractele de instrainare - dobindire a unui mijloc de transport incheiate cu persoana fizica. Potrivit instructiunilor de completare ale formularului 394, persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA in Romania conform art. 316 depun aceasta declaratie pentru orice operatiune taxabila in...» citeste mai departe aici

  • Anunt important privind incheierea de conventii de colaborare cu institutii de credit
    • In vederea derularii Programul Start–up Nation aprobat ca shema de minimis prin Ordinul Ministrului pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat cu nr 692/06.06.2017, Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat intentioneaza sa incheie conventii de colaborare cu institutii de credit. Institutiile de credit interesate de incheierea acestor conventii sunt invitate sa transmita pana la data de 03.07.2017, ora 16.00, oferta de parteneriat privind colaborarea in vederea...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Taxele si Impozitele s-au modificat in 2017!

Cititi toate schimbarile din Noul Cod Fiscal
care se aplica anul acesta!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!


© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.