Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Revanzarea bunuri aprovizionate de la o firma en detail. In ce conditii se poate efectua operatiunea?

30-Iul-2014
2266
In cuprinsul studiului de caz de mai jos, pornim de la o firma en-detail care vinde catre o alta societate similara cu factura pe care se mentioneaza "Aceste produse nu sunt vandute in scopul recomercializarii".

Firma en-detail revinde adaugand 0.01 Ron + TVA catre o firma en-gros. Firma en-gros vinde catre o firma en-detail adaugand 0.26 ron +TVA. Vom vedea in ce masura aceasta operatiune este una corecta din punct de vedere legal.

Precizam ca in prezent nu exista nicio dispozitie de natura fiscala care sa interzica revanzarea succesiva a marfurilor de catre mai multi operatori economici, chiar si in situatia in care este vorba de operatori economici care desfasoara comert cu amanuntul (en detail), cata vreme operatiunile se consemneaza in documentele justificative prevazute de lege (facturi, facturi simplificate).

De asemenea, nici OG 99/2000 privind comercializarea produselor si serviciilor de piata, republicata, cu modificarile ulterioare ori Legea 296/2004 privind Codul consumului, care reglementeaza regulile generale ale desfasurarii activitatii comerciale in tara noastra nu prevad vreo interdictie de revanzare a bunurilor aprovizionate prin unitatile cu amanuntul.

A existat o astfel de dispozitie, in sensul interzicerii cumpararii de marfuri de la unitatile cu amanuntul in scop de revanzare, prevazuta de art. 1 lit. g din Legea 12/1990 privind protejarea populatiei impotriva unor activitati comerciale ilicite, dar care a fost declarata neconstitutionala prin Decizia Curtii Constitutionale 498/2012, astfel ca la ultima republicare a Legii 12/1990 din anul 2014 aceasta dispozitie nu se mai regaseste.
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Vezi detalii
Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Vezi detalii
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
Vezi detalii


Referitor la mentiunea din factura de achizitie, aceasta poate avea caracterul unei intelegeri de natura contractuala intre cele doua firme, iar eventuala abatere de la interdictia mentionata in factura nu poate avea decat consecintele agreate de parti, in masura in care intre cele doua firme exista prevederi contractuale in acest sens.

Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Revanzarea bunuri aprovizionate de la o firma en detail. In ce conditii se poate efectua operatiunea?":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii (1)

04-Aug-2014

Acesta este un anun? online la un bani/fonduri private creditare firma. Ai nevoie de un ţmprumut pentru a achita facturile, cump?ra o cas?, de ţmprumut pentru a extinde afacerea dvs., creditul pentru investi?ii? Oferim credite personale pentru persoane fizice, companii, oameni de afaceri ?i femei.Pentru a aplica ?i a ob?ine un ţmprumut de azi, contactul cu amabilitate ne acum prin intermediul e-mail nostru oficial adresa de mai jos pentru mai multe informa?ii. mul?umesc.Contact e-mail: info.calvingeorgefirm@gmail.comNum?rul de telefon mobil: + 123-4214-5141.Agent de publicitate





Subiectele saptamanii

  • Editorial: Nu pretul e problema consultantilor fiscali care raman fara clienti
    • Traim in contextul unei economii influentate major de contextul international. Ne place sau nu, trebuie sa privim si catre vecini, dar si peste ocean. Sunt lucruri pe care trebuie sa le avem in vedere atunci cand ne stabilim inclusiv obiectivele financiare pentru anul in curs. In mare, asta cere de la noi sa fim mai prevazatori, mai chibzuiti cand vorbim de bugete si de cheltuieli. Dar ce influenta are actualul context socio-economic asupra clientilor? In mod similar, si pe acestia ii face sa...» citeste mai departe aici

  • Vineri, 31 martie 2017 inclusiv, termen limita de declarare a mentiunilor pentru anumite categorii de contribuabili
    • Stim cat de pretioasa este informatia actualizata, mai ales pentru orice profesionist din domeniul fiscal-contabil care isi doreste sa aiba agenda de lucru organizata si cu termene pe care sa le respecte la timp. Cu atat mai mult trebuie sa va informati in aceasta perioada in care, asa cum v-am anuntat deja, ANAF pregateste controale pentru firmele care depun D 101. Va informam ca vineri, 31 martie 2017, este termenul de declarare a mentiunilor, prin formularul 010 "Declaratie de inregistrare...» citeste mai departe aici

  • ANAF va trimite scrisori pentru esalonarea datoriilor
    • Saptamana aceasta, la 27 martie, premierul Sorin Grindeanu a avut o noua intalnire cu presedintele ANAF, Bogdan Stan, si cu ministrul Finantelor, Viorel Stefan, pentru a evalua la ce nivel de implementare se afla cele 14 masuri noi pe care ANAF ar trebui deja sa le aplice pentru cresterea colectarii veniturilor la bugeutl de stat. Premierul Sorin Grindeanu le-a spus acestora ca va urmari in continuare personal modul in care se va derula activitatea ANAF, cu precadere in ce priveste imbunatatirea...» citeste mai departe aici

  • Ce schimbari va implementa obligatoriu ANAF pana la 15 aprilie 2017!
    • Premierul Sorin Grindeanu a analizat, in cadrul intalnirii de lucru cu reprezentantii Ministerului Finantelor Publice si ANAF, propunerile acestora pentru cresterea gradului de colectare a taxelor si impozitelor si pentru imbunatatirea relatiei dintre administratia fiscala si contribuabilii persoane fizice si juridice. Sunt avute in vedere o serie de masuri urgente cu implementare pana la data de 15 aprilie 2017, dintre care mentionam: Consilierea contribuabililor pentru plata la timp a taxelor...» citeste mai departe aici

  • 23 de milioane de IMM-uri se confrunta cu provocari severe
    • "Consolidarea spiritului antreprenorial si a competitivitatii este cheia pentru crestere economica, crearea de locuri de munca si sisteme sociale durabile" a fost mesajul transmis de catre reprezentantii Uniunii Europeane a Artizanatului si IMM-urilor (UEAPME) reprezentantilor institutiilor Uniunii Europene cu ocazia aniversarii a 60 de ani de la semnarea tratatului de a Roma. In cadrul intalnirii, presedintele UEAPME, dna. Rabmer-Koller a amintit faptul ca IMM-urile au beneficiat de 60 de ani...» citeste mai departe aici

  • Mai mult teren pentru cei care au afaceri in domeniul agricol si piscicultura. Ce alte facilitati se aplica?
    • Producatorii agricoli si cei din sectorul piscicol - persoane fizice sau juridice - vor fi sprijiniti sa obtina finantare pentru campania agricola de primavara, pentru achizitionarea de terenuri agricole in vederea extinderii exploatatiilor, precum si pentru modernizarea si eficientizarea acestora, potrivit unei Ordonante de Urgenta adoptate astazi de Guvern. Masurile adoptate de Guvern au in vedere cresterea procentului de garantare pentru fermierii care solicita credite pentru achizitionarea...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.