Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

O noua intrebuintare pentru certificatele digitale: din 22 septembrie

21-Sep-2011
3640
Incepand cu data de 22 septembrie, certificatele digitale calificate ar putea fi folosite de catre operatorii economici si pentru publicarea anunturilor in Sistemul electronic de achizitii publice (SEAP).

Detinatorii certificatelor digitale pot depune prin intermediul acestora declaratiile la ANAF, bilanturile la Registrul Comertului si le pot folosi in diferite operatiuni necesare in relatia cu Monitorul Oficial, Depozitarul Central, CNVM si ITM.

Certificatul digital calificat ofera posibilitatea detinatorului sa semneze electronic, sa cripteze documente si sa le transmita in mod electronic fara ca valabilitatea documentelor sa fie anulata de acest sistem de transmitere. Incepand cu 22 septembrie, operatorii economici ar putea utiliza aceste certificate si in SEAP.

Prin utilizarea acestui certificat se reduc in mod considerabil cheltuilile legate de organizare, imprimare, trimitere, stocare si se realizeaza astfel si o economie semnificativa de timp. Documentele transmise electronic isi pastreaza valoarea legala pe care o aveau in format imprimat cu stampila si semnatura olografa.

Hotararea 801 din 4 august 2011 pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 525/2007 privind organizarea si functionarea Autoritatii Nationale pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice mentioneaza ca "pana la publicarea invitatiei/anuntului de participare, operatorul S.E.A.P. are obligatia de a asigura numai A.N.R.M.A.P. accesul imediat si nerestrictionat la documentatia de atribuire si notele justificative prevazute de legislatia in domeniul achizitiilor publice, incarcate integral de catre autoritatile contractante si semnate cu semnatura electronica".

In SEAP sunt inscrise in acest momemt circa 13.000 de autoritati contractante si 36.000 de ofertanti. In continuare pe piata furnizorii acreditati de servicii de certificare sunt certSIGN, Digisign si Trans Sped.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Din 1 ianuarie 2025 se va aplica un regim de scutire TVA pentru firmele mici

    • ANAF informeaza ca din 1 ianuarie 2025 se va aplica un regim de scutire TVA pentru firmele mici. Noul regim special pentru intreprinderile mici (SME-SS) se va aplica incepand cu 1 ianuarie 2025. Aceasta permite persoanelor impozabile stabilite intr-un stat membru sa aplice regimul special pentru IM nu numai in statul membru de stabilire, ci si in orice alt stat membru care aplica un regim de scutire pentru IM, in anumite conditii. Conform Directivei 2020/285, incepand cu ianuarie 2025 statele...» citeste mai departe aici

  • Ghid ANAF 2024: TOT ce trebuie sa stii despre utilizarea sistemului e-TVA

    • ANAF a publicat, pe site-ul oficial, Brosura privind Decontul precompletat e-TVA destinat persoanelor impozabile inregistrate in scopuri de TVA. Sunt informatii utile persoanelor care vor sa utilizeze sistemul e-TVA din SPV. Implementare sistem RO e-TVA Reamintim ca sistemul e-TVA a fost implementat prin OUG 116/2023 si OUG 70/2024. Iar prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3775/2024 a fost aprobat modelul si continutul formularului Decont precompletat RO...» citeste mai departe aici

  • Proiect OUG: Cum va solutiona Min. Justitiei problemele platformei online ONRC

    • Noua platforma online ONRC da multe batai de cap contribuabililor, avocatilor si juristilor care se ocupa in mod direct de infiintarea firmelor, inregistrarea sediilor noi, depunerea documentelor la Registrul Comertului, etc. Aceasta platforma functioneaza greoi, mai ales daca ai nevoie de mai multe inregistrari, sau in anumite cazuri se blocheaza, etc. In acest context, Min. Justitiei a pus in dezbatere publica un nou Proiect de OUG prin care vine cu cateva solutii. Este vorba despre Proiectul...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016