Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Operatorii economici a caror activitate este afectata de COVID-19 vor primi certificate de situatii de urgenta

26-Mar-2020
6454

In Monitorul Oficial, Partea I nr. 248 din 2.03.2020, a fost publicat Ordinul nr. 791/2020 privind acordarea certificatelor de situatii de urgenta operatorilor economici a caror activitate este afectata in contextul pandemiei SARS-CoV-2.

Ordonul nr. 791/2020 a intrat in vigoare de la 25 martie 2020 si prevede modul in care vor fi acordate certificatele de situatii de urgenta pentru operatorii economici. Pentru a le obtine, solicitantii trebuie sa incarce in platforma http://prevenire.gov.ro/ urmatoarele date:

-datele de identitate;

-declaratia pe propria raspundere a reprezentantului legal, prin care acesta atesta ca toate informatiile si documentele care stau la baza cererii pentru obtinerea certificatului sunt conforme cu realitatea si respecta legislatia in vigoare raportat la tipul de certificat solicitat;

Atentie! In situatia in care reprezentantul legal nu detine semnatura electronica, acesta poate semna olograf, urmand ca toate documentele incarcate in platforma http://prevenire.gov.ro (inclusiv declaratia pe propria raspundere) sa fie semnate electronic de catre imputernicitul desemnat in acest sens.

Mentionam ca exista doua tipuri de certificate pe care le pot solicita operatorii economici:

CERTIFICAT TIP 1 (albastru)
Certificatul este eliberat in forma prezentata in anexa nr. 1, pentru solicitantii care cer acordarea acestuia in baza declaratiei pe propria raspundere emisa in forma prezentata in anexa nr. 3, din care rezulta intreruperea totala sau partiala a activitatii, ca urmare a deciziilor emise de autoritatile publice competente, potrivit legii, in perioada starii de urgenta decretate.

 


CERTIFICAT TIP 2 (galben)
b) TIP 2 (GALBEN) - eliberat in forma prezentata in anexa nr. 2, pentru solicitantii care cer acordarea acestuia in baza declaratiei pe propria raspundere emisa in forma prezentata in anexa nr. 3, din care rezulta inregistrarea unei diminuari a incasarilor in luna martie 2020 cu un procent de minimum 25% fata de media incasarilor din perioada ianuarie-februarie 2020.

 

Extras din Ordonanta nr.791/2020:

Avand in vedere:
- declararea pandemiei SARS-CoV-2 de catre Organizatia Mondiala a Sanatatii;
- hotararile Comitetului National pentru Situatii Speciale de Urgenta;
- recomandarile Ministerului Muncii si Protectiei Sociale emise in scopul prevenirii raspandirii infectarii cu SARS-CoV-2;
- Decretul nr. 195/2020 privind instituirea starii de urgenta pe teritoriul Romaniei;
- Ordonanta militara nr. 1/2020 privind unele masuri de prima urgenta care privesc aglomerarile de persoane si circulatia transfrontaliera a unor bunuri, cu completarile ulterioare;
- Ordonanta militara nr. 2/2020 privind masuri de prevenire a raspandirii COVID-19;
- Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2020 pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru stabilirea unor masuri in domeniul protectiei sociale in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2;
- Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 29/2020 privind unele masuri economice si fiscal-bugetare,

in temeiul prevederilor art. 10 alin. (6) din Hotararea Guvernului nr. 44/2020 privind organizarea si functionarea Ministerului Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri,

ministrul economiei, energiei si mediului de afaceri emite urmatorul ordin:

Art. 1. -

(1) Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri acorda, la cerere, solicitantilor, operatori economici, a caror activitate este afectata in contextul pandemiei SARS-CoV-2, certificate de situatie de urgenta (CSU).

(2) Solicitant - operator economic, in intelesul prezentului ordin, este persoana indrituita legal, in intelesul atribuit prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2020 pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru stabilirea unor masuri in domeniul protectiei sociale, in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, si Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 29/2020 privind unele masuri economice si fiscal- bugetare ori alte acte normative ce reglementeaza masuri acordate in contextul starii de urgenta.

Art. 2. -

Certificatele de situatie de urgenta sunt emise in doua forme:

a) TIP 1 (ALBASTRU) - eliberat in forma prezentata in anexa nr. 1, pentru solicitantii care cer acordarea acestuia in baza declaratiei pe propria raspundere emisa in forma prezentata in anexa nr. 3, din care rezulta intreruperea totala sau partiala a activitatii, ca urmare a deciziilor emise de autoritatile publice competente, potrivit legii, in perioada starii de urgenta decretate;

b) TIP 2 (GALBEN) - eliberat in forma prezentata in anexa nr. 2, pentru solicitantii care cer acordarea acestuia in baza declaratiei pe propria raspundere emisa in forma prezentata in anexa nr. 3, din care rezulta inregistrarea unei diminuari a incasarilor in luna martie 2020 cu un procent de minimum 25% fata de media incasarilor din perioada ianuarie-februarie 2020.

Art. 3. -

Certificatele emise la art. 2 se utilizeaza in relatiile cu institutiile publice pentru obtinerea de facilitati/masuri de sprijin ori in relatiile comerciale, in conditiile legii.

Art. 4. -

Un solicitant poate cere eliberarea unui singur tip de certificat de urgenta.

Art. 5. -

Cererea pentru eliberarea CSU se depune de solicitant, exclusiv electronic, prin intermediul platformei http://prevenire.gov.ro/, iar eliberarea certificatelor se va face automat, electronic, dupa validarea de catre sistem a solicitarii.

Art. 6. -

(1) In vederea obtinerii certificatului de urgenta TIP 1 (ALBASTRU)/TIP 2 (GALBEN), solicitantul incarca in platforma urmatoarele informatii si documente:
a) datele de identificare;
b) declaratia pe propria raspundere a reprezentantului legal, prin care acesta atesta ca toate informatiile si documentele care stau la baza cererii pentru obtinerea certificatului sunt conforme cu realitatea si respecta legislatia in vigoare raportat la tipul de certificat solicitat, conform cerintelor instituite in cuprinsul art. 2, cu referire la inchiderea totala sau partiala a activitatii sau la diminuarea incasarilor in cuantumul indicat. In situatia in care reprezentantul legal nu detine semnatura electronica, acesta poate semna olograf, urmand ca toate documentele incarcate in platforma http://prevenire.gov.ro (inclusiv declaratia pe propria raspundere) sa fie semnate electronic de catre imputernicitul desemnat in acest sens.

(2) Solicitantii care nu sunt inregistrati la oficiul registrului comertului furnizeaza informatiile si documentele indicate la alin. (1) si documente privind autorizarea activitatii.

Art. 7. -

Modelul declaratiei pe propria raspundere se posteaza de catre Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri pe platforma http://prevenire.gov.ro.

Art. 8. -

Documentele prevazute la art. 6 se incarca obligatoriu in platforma http://prevenire.gov.ro, sub semnatura electronica a reprezentantului legal al operatorului economic sau a unui imputernicit al acestuia, detinator de semnatura electronica.

Art. 9. -

Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri elibereaza CSU doar pe perioada existentei starii de urgenta in Romania.

Art. 10. -

CSU sunt valabile fara semnatura si stampila, iar verificarea acestora se poate efectua pe platforma http://prevenire.gov.ro/, dupa serie si numar.

Art. 11. -

(1) In cadrul actiunilor de inspectie si control desfasurate de catre organele abilitate, acestea verifica inclusiv documentele care au stat la baza emiterii declaratiei pe propria raspundere de catre solicitanti.

(2) In ipoteza identificarii vreunor suspiciuni rezonabile privind obtinerea CSU cu nerespectarea dispozitiilor legale incidente ori prin neatestarea situatiei reale de drept si/sau de fapt a solicitantului, se sesizeaza organele abilitate in vederea stabilirii masurilor, potrivit competentelor.

Art. 12. -

In termen de 5 zile de la aprobarea si publicarea in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, a prezentului ordin, Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri va asigura adaptarea si functionarea platformei electronice http://prevenire.gov.ro/, in scopul ducerii la indeplinire a prezentului ordin.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Operatorii economici a caror activitate este afectata de COVID-19 vor primi certificate de situatii de urgenta":
Rating:

Nota: 4.92 din 6 voturi
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Modificari privind completarea formularelor D100 si D710. (OPANAF 51/2021)
    • Agentia Natioanal de Administrare Fiscala Vrancea reaminteste ca, in Monitorul Oficial nr. 59/19.01.2021, a fost publicat OPANAF nr. 51/18.01.2021 privind modificarea si completarea OPANAF 587/2016 pentru aprobarea modelului si continutului formularelor utilizate pentru declararea impozitelor si taxelor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau retinere la sursa. 1. Prezentul ordin modifica: -formular 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat" se modifica si se...» citeste mai departe aici

  • Situatii in care o societate NU mai aplica impozitul pe veniturile microintreprinderii
    • Microintreprinderile aplica sistemul de impozitare pe veniturile microintreprinderii numai daca nu se afla in dizolvare, urmata de lichidare, inregistrata in registrul comertului sau la instantele judecatoresti. Potrivit prevederilor art. 55 alin (3) din Codul fiscal, in cazul in care, in cursul anului fiscal, una dintre conditiile impuse la art. 47 alin. (1) lit. d) si e) nu mai este indeplinita, microintreprinderea comunica organelor fiscale competente iesirea din sistemul de impunere pe...» citeste mai departe aici

  • Calendarul obligatiilor fiscale pentru luna MARTIE 2021 a fost publicat de ANAF
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat, pe site-ul oficial, calendarul obligatiilor fiscale pentru luna martie 2021. Primul termen limita este data de 1 martie. TERMENUL in 30 de zile de la implinirea termenului de 183 de zile de prezenta in Romania OBLIGATIA Depunerea formularului "Chestionar pentru stabilirea rezidentei fiscale a persoanei fizice la sosirea in Romania" CATEGORIILE DE CONTRIBUABILI Se depune de persoana fizica sosita in Romania care are o sedere in statul roman o...» citeste mai departe aici

  • Atentie! De la 1 ianuarie s-a modificat tratamentul fiscal-contabil al achizitiilor de servicii din afara Romaniei
    • Legislatia privind achizitiile de servicii din afara tarii a suferit modificari importante! Vorbim aici, de exemplu, despre: -limitarile introduse de Legea nr. 296/2020 privind deductibilitatea cheltuielilor in cazul achizitiilor efectuate dupa 1 ianuarie 2021 din anumite tari -modificarile aduse de O.M.F.P. nr. 2.148/2020 instructiunilor de aplicare a scutirilor de TVA -efectele asupra TVA ale retragerii Marii Britanii din UE, incepand cu 1 ianuarie 2021 Sunt reglementari care complica si mai...» citeste mai departe aici

  • Reminder ANAF! 1 martie, termen limita pentru depunerea formularului 205
    • Administratia Judeteana a Finantelor Publice Vrancea aduce la cunostinta contribuabililor ca 1 martie 2021 este termen pentru depunerea formularului 205 “Declaratie informativa privind impozitul retinut la sursa si câstigurile/pierderile din investitii, pe beneficiari de venit”. Declaratia 205 se completeaza si se depune de catre platitorul de venit care are obligatia calcularii, retinerii si platii impozitului pe veniturile cu regim de retinere la sursa a impozitului, conform...» citeste mai departe aici

  • Delegare si detasare angajati in tara. Tratament fiscal costuri
    • O societate (SRL) in Brasov detaseaza un angajat in Bucuresti la alta companie pe o perioada neterminata pentru a efectua lucrari in interesul acesteia sau, dupa caz, in interesul societatii la care se efectueaza detasarea. Intrebare: Poate societatea la care se efectueaza detasarea sa acorde persoanei detasate salariu costuri de detasare (diurna, cazare, transport) deductibile fiscal la calculul impozitului pe profit? Sau aceste costuri sunt considerate venituri in natura pentru persona...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016