Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Reducerea impozitului specific pe perioada Starii de Urgenta. Studiu de caz

12-Mai-2020
2734

Cu referire la OGU 48 din 09.04.2020, articolul IX aliniat 1 si 2.



Daca societatea, pe perioada starii de urgenta a avut activitatea diminuata, beneficiaza de scutire de impozit specific? Mentionam ca detine Certificat pentru Situatii de Urgenta tip 2 si nu se afla in insolventa.

Raspunsul expertului contabil Irina Dumitrescu :

Art. IX din OUG 48/2020 prevede:
”(1) Contribuabilii obligati la plata impozitului specific unor activitati, potrivit Legii nr. 170/2016 privind impozitul specific unor activitati, pentru anul 2020, nu datoreaza impozit specific pentru perioada in care acestia intrerup activitatea total sau partial pe perioada starii de urgenta decretate. 
(2) Pentru aplicarea alin. (1), contribuabilii recalculeaza, in mod corespunzator, impozitul specific stabilit potrivit Legii nr. 170/2016, aferent anului 2020, prin impartirea impozitului specific anual la 365 de zile calendaristice si inmultirea cu numarul de zile aferent perioadei din anul calendaristic in care a desfasurat activitatea. Perioada in care contribuabilii au desfasurat activitatea se determina prin scaderea din numarul de 365 de zile calendaristice a numarului de zile aferent perioadei in care acestia au intrerupt activitatea total sau partial pe perioada starii de urgenta decretate. 
(3) Impozitul specific unor activitati determinat potrivit alin. (1) si (2) se declara si se plateste potrivit art. 8 din Legea nr. 170/2016. 


(4) Pentru a beneficia de prevederile alin. (1) si (2), contribuabilii trebuie sa indeplineasca cumulativ urmatoarele conditii: 
a) intrerup activitatea total sau partial si detin certificatul pentru situatii de urgenta emis de Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri; 
b) nu se afla in insolventa conform informatiilor disponibile pe pagina web a Oficiului National al Registrului Comertului.”

Art. 3 din OUG 33/2020 stabileste ca, prin certificatul pentru situatii de urgenta, emis potrivit metodologiei aprobate prin ordin al ministrului economiei, energiei si mediului de afaceri, se constata, in baza declaratiilor pe propria raspundere, diminuarea veniturilor sau a incasarilor cu minimum 25% in luna martie 2020 prin raportare la media lunilor ianuarie si februarie 2020 sau intreruperea partiala sau totala a activitatii ca efect al deciziilor emise de autoritatile publice competente pe perioada starii de urgenta decretate. 

Conform art. 2 din Ordinul MEEMA nr. 791/2020 privind acordarea certificatelor de situatii de urgenta operatorilor economici a caror activitate este afectata in contextul pandemiei SARS-CoV-2, astfel cum a fost modificat prin ordinul 822/2020, certificatele de situatie de urgenta sunt emise in doua forme: 
a) TIP 1 (ALBASTRU) - pentru solicitantii care cer acordarea acestuia in baza declaratiei pe propria raspundere emise in forma prezentata in anexa nr. 3, din care rezulta intreruperea totala sau partiala a activitatii, ca urmare a efectelor deciziilor emise de autoritatile publice competente, potrivit legii, in perioada starii de urgenta decretate; 

b) TIP 2 (GALBEN) - pentru solicitantii care cer acordarea acestuia in baza declaratiei pe propria raspundere emise in forma prezentata in anexa nr. 3, din care rezulta inregistrarea unei diminuari a veniturilor sau a incasarilor cu minimum 25% in luna martie 2020 prin raportare la media lunilor ianuarie si februarie 2020. 

Un solicitant poate cere eliberarea unui singur tip de certificat de urgenta.

Din interpretarea prevederilor mai sus redate rezulta ca, societatea nu datoreaza impozit specific in situatia in care aceasta si-a intrerupt activitatea total sau partial pe perioada starii de urgenta decretate si nu se afla in insolventa, pentru perioada in care aceasta a intrerupt activitatea total sau partial. Intrucat OUG 48/2020 nu prevede expres detinerea certificatului tip 1 si nu poate fi obtinut decat un singur tip de certificat de stare de urgenta consider ca, daca aceste conditii sunt indeplinite, societatea poate beneficia de aceasta prevedere chiar daca a solicitat si obtinut certificatul tip 2/galben.

 

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal. Afla AICI cum poti beneficia si tu de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Arhivarea documentelor. Exceptii de la perioada standard de arhivare de 5 ani

    • Arhivarea documentelor financiar-contabile reprezinta o obligatie legala esentiala pentru orice entitate, asigurand pastrarea si disponibilitatea informatiilor economice pe o perioada determinata. Desi perioada standard de arhivare este de 5 ani, legislatia prevede anumite exceptii in functie de natura si importanta documentelor. In continuare, vom prezenta principalele categorii de documente si termenele specifice de pastrare aplicabile, inclusiv situatiile in care durata de arhivare depaseste...» citeste mai departe aici

  • [MODEL] Proces verbal compensare datorii reciproce si aspecte cheie

    • Compensarea datoriilor reciproce reprezinta o modalitate legala prin care doua societati isi pot stinge obligatiile una fata de cealalta. Aceasta procedura este reglementata de Codul civil si de normele contabile in vigoare, asigurand o evidenta corecta in contabilitate. In continuare, veti regasi un model de proces-verbal de compensare a datoriilor reciproce, elemente obligatorii pe care trebuie sa le contina, dar si informatii importante despre cum se poate face compensarea intre doua...» citeste mai departe aici

  • Bon de transfer. MODEL si reglementari cheie

    • Bonul de transfer este un document contabil si de gestiune important pentru firme, iar in continuare vom vedea ce este acesta exact, un model de bon de transfer, precum si ce documente justificative sunt necesare pentru a documenta transferul produselor finite in materii prime.» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende: 10% sau 16%? Ce cota se aplica profitului din perioada octombrie-decembrie 2025

    • Contribuabilii vor sa stie daca mai pot aplica cota de impozit de 10% pentru dividendele distribuite din profitul anului 2025 si in ce conditii se poate face acest lucru. Totodata, acestia sunt interesati sa afle cand este necesara intocmirea situatiilor financiare interimare si care sunt pasii legali pentru repartizarea profitului obtinut in cursul anului. Avem acest caz. Societatea vrea sa repartizeze la dividende din profitul anului 2025 o suma, are profit. Va avea hotarare AGA de...» citeste mai departe aici

  • Vouchere eMAG primite de la persoane fizice. Tratament fiscal si contabil

    • In contextul utilizarii tot mai frecvente a voucherelor digitale, societatile comerciale se pot confrunta cu situatii in care aceste instrumente sunt primite de la persoane fizice, fara a exista o relatie comerciala directa. Analiza tratamentului contabil si fiscal al acestor operatiuni devine astfel esentiala pentru respectarea prevederilor legale si reflectarea corecta in evidenta financiara. Iar in continuarea articolului vom clarifica modul de incadrare si inregistrare a voucherelor eMAG...» citeste mai departe aici

  • Depunere declaratii ANAF. Calendar obligatii fiscale NOIEMBRIE 2025

    • In acest articol vom vedea principalele termene fiscale din luna noiembrie pentru contribuabilii din Romania, precum depunerea declaratiilor de TVA, notificari privind regimul special pentru agricultori sau TVA la incasare, dar si situatiile centralizatoare pentru produse accizabile. Sunt evidentiate formularele necesare, categoriile de contribuabili vizate si baza legala aferenta fiecarui termen. Informatiile sunt utile pentru o buna planificare fiscala si respectarea obligatiilor legale.» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016