13 aspecte fiscal-contabile ale perioadei actuale. Raspunsuri la TOATE problemele specifice create de COVID-19
Perioada actuala, deloc propice pentru mediul de afaceri, se va prelungi, ceea ce inseamna ca ne vom confrunta in continuare cu toate problemele specifice create de COVID-19 si de legislatia de ultima ora.
Scenariul este descurajant, la fel ca in ultimele saptamani, si va trebui sa descalciti o multitudine de situatii fiscal-contabile neclare, pe care le intalniti in practica.
Avem insa o veste buna! Va puteti baza pe ajutorul expertilor Gabriel Jinga si Gabriel Gheorghe. Cei 2 specialisti de top au analizat in detaliu toate implicatiile reale, mai putin evidente, ale actelor normative emise in regim de urgenta, referitoare la obligatii fiscale, declaratii, somaj tehnic, indemnizatii zile libere etc. Au identificat exact masurile corecte, eficiente si mai ales avantajoase pentru dvs. pe care trebuie sa le luati si sunt pregatiti sa vi le prezinte!
Mai mult decat atat, puteti sa gasiti raspunsuri la TOATE intrebarile dumneavoastra legate de problemele specifice cu care va confruntati din cauza situatiei de criza.
Aveti posibilitatea adresarii intrebarilor in momentul inscrierii la webinar (in formularul de comanda - sectiunea OBSERVATII) sau puteti sa le transmiteti pe adresa seminarii@rs.ro pana la data de 27 aprilie.
Iata in continuare tematica pe care o vor dezvolta cei 2 experti in cadrul webinarului:
1. Sprijin financiar somaj tehnic (O.G. nr. 30 si modificari aduse prin O.G. nr. 32)
• Nivel indemnizatie
• Conditii eligibilitate
• Procedura decontare
• Contabilizare si exemple
• Acordarea certificatelor de situatii de urgenta (CSU). Rolul lor si cum se obtin
2 Indemnizatie zile libere platite
• Nivel indemnizatie
• Conditii eligibilitate
• Procedura decontare
• Contabilizare si exemple
3 Amanare plata pentru obligatii fiscale
4 Bonificatii la plata impozitului pe profit sau venit micro
5 Plati anticipate pentru contribuabilii care aplica sistemul anual de impozit pe profit
6 Suspendarea masurilor de executare silita prin poprire a persoanelor fizice
7 Prorogare primul termen de plata a impozitelor locale
8 Masuri fiscal legate de importurile de bunuri destinate prevenirii si combaterii COVID-19
9 Tichete de masa
10 Prorogarea termenului de depunere a declaratiei privind beneficiarul real
11 Amanare rate
12 Credite IMM garantate de stat cu dobanzi subventionate
13 Alte facilitati pentru IMM si alte entitati
Toti specialistii se asteapta la un val de controale post-criza, menite sa verifice modul in care s-au desfasurat lucrurile in aceasta perioada sensibila. Da, stim, controalele sunt suspendate in acest moment, dar nu va amagiti cu gandul ca autoritatile fiscale vor sterge cu buretele toate erorile care, cu siguranta, se comit acum.
Controalele vor fi chiar o necesitate pentru Stat - o modalitate de a reface bugetul secatuit, prin aplicarea de amenzi si, de ce nu, prin recuperarea sumelor care au fost acordate sub forma de indemnizatii de somaj tehnic sau pentru zile libere.
Invatati sa va feriti acum de greseli care, in mod cert, se vor deconta mai tarziu. Si cea mai buna solutie pentru a va proteja este sa apelati la competenta expertilor fiscali, a specialistilor in masura sa coroboreze eficient prevederile ultimelor acte normative cu prevederile generale ale Codului fiscal – totul pentru a identifica variantele optime pentru dvs.
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Monografie contabila obtinere baloti de paie
Intrebare: O societate platitoare de impozit pe profit, inregistrata in scopuri de TVA, avand codul CAEN 0163 ?Activitati dupa recoltare,? achizitioneaza seminte certificate netratate pe care le preda pe baza unui aviz unui producator persoana juridica, in baza unui contract de productie incheiat intre cei doi. Producatorul se obliga sa pregateasca suprafata, sa insamanteze semintele primite, sa intretina corespunzator cultura, sa recolteze cultura cu utilajul pus la dispozitie de catre beneficiar si, cu...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Raportare ONPCSB
Intrebare: O societate de contabilitate si audit: ce pasi trebuie sa urmeze pentru a se inscrie pe platforma O.N.P.C.S.B. ca societate de raportare, sa isi desemneze reprezentantul responsabil si ce documente sunt necesare pentru a face aceste inregistrari? Exista obligatia de inregistrare pentru toate societatile de contabilitate?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intermedierea donatiilor printr-o companie. Legalitate, contracte si aspecte contabile
Intrebare: Detin un site de vanzare produse si doresc sa promovez o campanie pentru o asociatie neguvernamentala. In cadrul acestei campanii, clientii au posibilitatea de a dona o suma de bani atunci cand achizitioneaza un produs. Suma donata va fi transferata in contul meu bancar, urmand ca, la o data prestabilita, sa transfer acesti bani catre asociatia neguvernamentala. 1. Ce tip de contract trebuie sa inchei cu asociatia neguvernamentala? 2. Este necesar sa inchei vreun document cu clientul care face...
vezi AICI raspunsul specialistilor << II. Vanzare la targ
Intrebare: O intreprindere individuala, cu domeniu de activitate 1071 ?Fabricarea painii, fabricarea prajiturilor si a produselor proaspete de patiserie? si neplatitoare de TVA, doreste sa vanda produsele proprii in cadrul unui targ din Budapesta. Toata materia prima pentru fabricarea produselor ce sunt vandute in Ungaria va fi achizitionata de pe teritoriul Romaniei si produsele vor fi preparate la targ (langos, kurtos etc.). La inscrierea la targ se solicita cod valid pe UE, presupunem ca este vorba de...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Monografie contabila marfa vanduta in sistem de franciza
Intrebare: Firma, pe langa activitatea proprie, are o colaborare in sistem franciza in care raspunde de gestionarea unui magazin primit spre administrare (angajatii sunt ai nostri). Marfa din magazin nu apartine firmei noastre; toate documentele, avizele, facturile si achitarea lor sunt pe numele partenerului. Marfa lipsa sau deteriorata (magazinul este in sistem de semiautoservire) o scanam ca si vanzare normala cu bon fiscal pe casa de marcat (fiscalizata pe numele partenerului) si achitata de noi. Este...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<