Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Sesiune online ANAF: Depunerea declaratiilor 392A si 392B in anul 2016

12-Feb-2016
10551

In cadrul unei noi sesiuni de consultanta online, oferita de ANAF, au fost adresate de catre contribuabili mai multe intrebari care au vizat tema anuntata de institutie, si anume, Depunerea declaratiilor 392A si 392B in anul 2016.

ACTUALIZARE 2016: Ce declaratii fiscale depun ONG-urile in 2016?

Redam mai jos doua intrebari adresate de contribuabili, alaturi de raspunsurile oferite de institutie pe pagina oficiala de Facebook.

Intrebare contribuabil:

"Cum se depune aceasta declaratie? Am inteles ca trebuie completata electronic (acel pdf formular de pe site-ul ANAF) si depusa pe CD si pe hartie? Cea tiparita trebuie semnata de mana? Am vazut ca are un spatiu pentru semnatura electronica, eu nu am asa ceva. Mentionez ca sunt PFA."

Raspunsul oferit de ANAF:

Formularul 392A "Declaratie informativa privind livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate in anul ..." precum si formularul 392B "Declaratie informativa privind livrarile de bunuri, prestarile de servicii si achizitiile efectuate in anul ...", se depun fie la registratura organului fiscal competent, fie la posta, prin scrisoare recomandata, fie prin mijloace electronice de transmitere la distanta, potrivit legii.

Formularele se editeaza cu ajutorul programului de asistenta, in doua exemplare, dintre care, un exemplar, semnat, conform legii, se depune la unitatea fiscala, insotit de suportul electronic, iar un exemplar se pastreaza de catre persoana impozabila.

Formatul electronic al formularelor se obtine prin folosirea programului de asistenta, care este pus la dispozitia contribuabililor gratuit de unitatile fiscale sau poate fi descarcat de pe site-ul Ministerului Finantelor Publice, portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

Pentru transmiterea prin mijloace electronice de transmitere la distanta, este necesar a se detine un certificat digital calificat, eliberat de furnizorii de servicii de certificare.


Intrebare contribuabil:

"Am o societate comerciala care la noiembrie 2015 a depasit plafonul de 220.000 lei pentru TVA. La 1 decembrie 2015, a primit codul de tva, urmand ca la 3 decembrie 2015 sa ii fie anulat (in urma depunerii D088). Are aceasta societate obligatia de a depune D392?"

Raspunsul oferit de ANAF:

In situatia in care statutul persoanei impozabile din punct de vedere al inregistrarii in scopuri de TVA s-a modificat in anul 2015, respectiv fie a fost inregistrata in scopuri de TVA, fie i s-a anulat inregistrarea in scopuri de TVA, in cursul anului de referinta, este relevant statutul persoanei impozabile la data de 31 decembrie 2015.

Avand in vedere ca formularul (392B) "Declaratie informativa privind livrarile de bunuri, prestarile de servicii si achizitiile efectuate in anul ...." se completeaza de catre persoanele impozabile care, la data de 31 decembrie 2015, nu erau inregistrate in scopuri de TVA, potrivit dispozitiilor art.316 din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, si a caror cifra de afaceri realizata la acea data, excluzand veniturile obtinute din vanzarea de bilete de transport international rutier de persoane, este inferioara sumei de 220.000 lei, iar formularul 392A "Declaratie informativa privind livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate in anul ...." se completeaza de catre persoanele impozabile care, la data de 31 decembrie 2015, erau inregistrate in scopuri de TVA, potrivit art.316 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, si a caror cifra de afaceri, efectiv realizata la acea data, este inferioara sumei de 220.000 lei, mentionam ca nu aveti obligatia depunerii acestor formulare.

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Sponsorizarile catre persoanele fizice bolnave. Reglementari cheie

    • In Romania, companiile au posibilitatea de a ajuta persoanele fizice care se confrunta cu probleme de sanatate, insa acest sprijin trebuie acordat in conformitate cu anumite cerinte legale specifice. Pentru ca procesul sa se desfasoare corect si transparent, atat companiile care ofera ajutorul, cat si beneficiarii acestuia trebuie sa inteleaga cu claritate distinctia fundamentala intre sponsorizare si donatie, deoarece fiecare forma de sprijin implica obligatii fiscale si juridice diferite. In...» citeste mai departe aici

  • E-Factura: Termenul de scutire, EXTINS pana in octombrie 2025 pentru anumite entitati

    • Conform profit.ro, Guvernul a aprobat astazi o ordonanta de urgenta prin care termenul pentru obligativitatea utilizarii sistemului e-Factura de catre micii producatori agricoli este amanat pana la 1 octombrie 2025. Aceeasi amanare se aplica si institutelor sau centrelor culturale ale altor state, care activeaza in Romania pe baza unor acorduri interguvernamentale.» citeste mai departe aici

  • SAF-T ANAF: Ce coduri sa aplici in SAF-T pentru facturi emise cu bon fiscal

    • De la intrarea in vigoare a raportarii SAF-T, firmele trebuie sa fie tot mai atente la codurile fiscale aplicate in fisierul D406. Una dintre situatiile frecvente este cea in care se emite o factura pentru o vânzare deja incasata cu bon fiscal. In acest articol iti aratam ce cod SAF-T trebuie sa folosesti, cum se face inregistrarea contabila corecta si care sunt cerintele ANAF in acest caz. Informatiile sunt utile mai ales pentru contribuabilii platitori de TVA care vând cu amanuntul...» citeste mai departe aici

  • Casa de marcat portabila pentru PFA. Speta utila cu privire la obligativitatea utilizarii ei

    • In contextul legislatiei fiscale actuale, utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale (case de marcat) este obligatorie pentru majoritatea operatorilor economici care incaseaza contravaloarea bunurilor si serviciilor direct de la populatie. Totusi, odata cu diversificarea modului in care sunt prestate aceste servicii, au aparut si solutii moderne precum casele de marcat portabile, esentiale mai ales pentru activitatile desfasurate in afara sediului fix, cum ar fi serviciile de asistenta...» citeste mai departe aici

  • Obiecte de inventar. MONOGRAFIE contabila privind casarea obiectelor de inventar

    • In practica, firmele se confrunta frecvent cu situatii in care anumite obiecte de inventar se deterioreaza iremediabil si nu mai pot fi utilizate in activitatea economica. In lipsa predarii catre o unitate specializata pentru casare, este important ca scoaterea acestora din gestiune sa fie realizata corect din punct de vedere contabil si fiscal. In acest articol explicam care sunt pasii necesari: de la documentele obligatorii (inventariere, proces-verbal, decizia de scoatere), pana la...» citeste mai departe aici

  • Impozitul pe dividende. Se plateste la data AGA sau la fiecare transa?

    • Distribuirea profitului sub forma de dividende este o practica obisnuita in cadrul societatilor comerciale. Totusi, in spatele acestui proces aparent simplu, se afla o serie de obligatii fiscale importante. Impozitul pe dividende, momentul retinerii, declararii si platii acestuia, precum si modificarile legislative intervenite, trebuie tratate cu atentie pentru a evita erori sau sanctiuni. In acest articol, prezentam un studiu de caz concret care clarifica modul de aplicare corecta a regulilor...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016