Atentie contabili!
Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz
Regasiti mai jos principalele noutati incluse in proiectul referitor la aprobarea Procedurii de avizare tehnica a modelelor de aparate de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale.
Avand in vedere necesitatea combaterii fraudei fiscale, a asigurarii unei mai bune monitorizari a activitatii operatorilor economici care desfasoara livrari de bunuri cu amanuntul, precum si prestari de servicii, direct catre populatie, pentru instituirea unor parghii care sa conduca la cresterea gradului de colectare a veniturilor bugetare si la diminuarea evaziunii fiscale in domeniu, a fost aprobata Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 91/2014 pentru modificarea si completarea OUG 28/1999, privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, cu modificarile ulterioare.
Actul normativ mai sus mentionat prevede, in principal, inlocuirea treptata a aparatelor de marcat electronice fiscale dotate cu rola jurnal, cu cele echipate cu jurnal electronic, astfel incat importatorii si distribuitorii sa-si poata lichida stocurile vechi si sa obtina avizul tehnic favorabil si autorizatia de distributie pentru noile modele, iar utilizatorii sa achizitioneze noile aparate.
Potrivit art. 5 alin. (10) din OUG 28/1999, pentru aparatele de marcat electronice fiscale cu jurnal electronic, avizul tehnic favorabil se elibereaza de catre institutia publica/institutia de drept public desemnata prin ordin al ministrului pentru societatea informationala.
Totodata, la art. 5 alin. (11) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, se prevede ca procedura de verificare tehnica a noilor modele de aparate de marcat se aproba prin ordin comun al ministrului finantelor publice si al ministrului pentru societatea informationala.
Precizam ca, prin ordinul nr. 578/2015, ICI a fost desemnat ca institutie publica/institutie de drept public pentru a emite avizul tehnic favorabil pentru aparatele de marcat electronice fiscale, astfel cum sunt definite la art. 3 alin (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
Proiectul de ordin cuprinde urmatoarele reglementari principale:
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Impozitarea veniturilor din chirii 2024
PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii
1. Documentele si echipamentele necesare pentru obtinerea avizului tehnic favorabil:
- cererea prin care solicita eliberarea avizului tehnic;
- un aparat, ca model de referinta, pentru efectuarea testelor, o memorie fiscala goala, accesibila si o memorie fiscala la limita de umplere;
- prospectul, manualele de utilizare, programare si documentatia de service, in original sau copii conforme, precum si manualul de utilizare in limba romana, pentru aparatele de marcat electronice fiscale provenite din afara tarii;
- declaratia producatorului privind rezistenta la conditiile de mediu, traduse in limba romana, in cazul celor provenite din import;
- copia aprobarii de model evidentiata prin Declaratia de conformitate CE, referitoare la compatibilitate electromagnetica, echipamente electrice de joasa tensiune, echipamente terminale de radio si telecomunicatii dupa caz, precum si Certificatul de Conformitate, examinare CE de tip in cazul taximetrelor;
- documentatia tehnica de implementare a jurnalului electronic, dispozitive si/sau programele de citire a memoriei fiscale precum si programele de citire si de verificare a integritatii fisierelor jurnal electronice;
- memoria fiscala si dispozitivul de memorare jurnal electronic.
2. Testele efectuate pentru obtinerea avizului tehnic favorabil si modalitatea de testare:
>> Testarea programarii aparatului de marcat electronic fiscal, care consta in programarea parametrilor, in listarea documentelor si in verificarea respectarii prevederilor Normelor metodologice pentru aplicarea ordonantei de urgenta.
>> Testarea functiilor obligatorii, care se efectueaza prin apelarea functiilor obligatorii, prevazute de Normele metodologice si prin verificarea rezultatelor obtinute.
>> Verificarea programului aparatului de marcat electronic fiscal, care corespunde cerintelor daca indeplineste conditiile prevazute de Normele metodologice si nu permite accesul la functiile interzise.
>> Testarea memoriei fiscale, care consta in activarea acesteia si in efectuarea programului de inregistrare, pe baza instructiunilor de folosire a aparatului de marcat electronic fiscal.
>> Testarea jurnalului electronic care consta in:
a) initializarea si programarea jurnalului electronic;
b) calculul valorii SHA a fisierului jurnal electronic;
c) inregistrarea valorii SHA in memoria fiscala si in fisierul jurnal electronic;
d)verificarea integritatii inscrierilor valorilor SHA cu ajutorul programelor externe de verificare;
e) tiparirea de rapoarte si memorarea fisierelor jurnal electronice pe un dispozitiv extern.
>> Testarea operarii in cadrul unui sistem de gestiune, care se efectueaza prin simularea functionarii terminalului aparatului de marcat electronic fiscal intr-o configuratie identica cu cea prevazuta pentru utilizarea tipului respectiv, prin verificarea programului de operare a sistemului care trebuie sa corespunda cerintelor unei case de marcat electronice fiscale si prin listarea documentelor in concordanta cu prevederile ordonantei de urgenta.
Modulul fiscal al terminalului aparatului de marcat electronic fiscal trebuie sa fie instalat astfel incat sa nu permita accesul la el fara inlaturarea sigiliului.
>> Verificarea posibilitatilor de inlaturare a situatiilor de pana, care consta in provocarea unor situatii de intrerupere a functionarii aparatului de marcat electronic fiscal si de blocare a operarii acestuia, conform prevederilor normelor metodologice, precum si in urmarirea comportarii aparatului, in sensul neafectarii datelor stocate si asigurarii continuitatii inregistrarilor.
Avizul tehnic favorabil se emite in termen de maximum 3 zile lucratoare de la data finalizarii testelor, daca aparatul corespunde tuturor cerintelor.
Obligatia Institutului National de Cercetare - Dezvoltare in Informatica de a transmite o copie a avizului tehnic, certificata pentru conformitate, Comisiei din cadrul Ministerului Finantelor Publice, in termen de 3 zile lucratoare de la data emiterii avizului tehnic.
Fata de cele mentionate, va supunem spre aprobare proiectul de Ordin comun pentru aprobarea Procedurii de avizare tehnica a modelelor de aparate de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale.
Proiectul de ordin poate fi AICI.
Atentie contabili!
Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz
Articole similare
Afla ce s-a schimbat in regimul aparatelor de marcat electronice fiscaleUtilizarea caselor de marcat electronice fiscale: obligatiile utilizatorilor AMEFCe obligatii au utilizatorii AMEF in ce priveste utilizarea caselor de marcat fiscaleSe va infiinta Registrul national electronic de evidenta a caselor de marcatNoile case de marcat cu jurnal electronic trebuie sa fie avizate tehnic. Iata conditiile!Ultimele articole
Cum se transmit datele catre ANAF, in cazul caselor de marcat cu jurnal electronic?Articole similare
Cazare persoane fizice aflate in delegatie. Ce obligatii apar privind facturile si bonurile aferente?Cand trec firmele obligatoriu la casele de marcat cu jurnal electronic? Calendar oficialArticole similare
Declaratia 112 in 2022. Finantele MODIFICA formularul si aplica noi instructiuni de completareNoi reglementari privind POPRIRILE! Deciziile de ridicare a masurilor de executare silita vor fi incarcate in spatiul virtual ANAFProiectul de ordin pentru modificare declaratie privind impozitul pe profit si decont privind accizeleANAF publica ordinul privind contractele semnate de nerezidentiProcedura de acordare a facilitatilor fiscale in domeniul constructiilor: scutiri de impozite si reduceri in privinta CAS si CASSUltimele articole
Ministerul Finantelor propune completarea unor reglementari contabile. Vor fi introduse noi conturi contabileEste oficial! Finantele completeaza mai multe reglementari contabile introduse prin Ordinul 2048/2022Proiect: Finantele propun modificarea modelului autorizatiei de distribuire a aparatelor de marcatMFP modifica ordinul 1665/2020 prin care poprirea electronica a devenit functionalaFinantele modifica Procedura de aplicare a masurilor de restructurare a obligatiilor bugetare restante la 31 iulie 2020Articole similare
Proiect de Ordin MFP: Se modifica Procedura de AVIZARE TEHNICA a modelelor de aparate de marcat electronice fiscaleActele normative cu incidenta in materie fiscala in perioada 08.01.2018-12.01.2018, publicate in Monitorul OficialMFP stabileste configuratia aparatelor de marcat integrate in automatele comercialeAvizarea tehnica a noilor case de marcat cu jurnal electronic. Termen 31 august 2015Inregistrarea noilor case de marcat: Din 800.000 estimate, au fost puse in functiune sub 120.000 (date MFP)Ultimele articole
Finantele modifica Procedura de AVIZARE TEHNICA a caselor de marcat electronice in contextul dotarii automatelor comeciale cu astfel de aparateContraventia privind nerespectarea termenelor legii de utilizatorii aparatelor de marcat, eliminata (Proiect de Hotarare)MFP atrage atentia: Se apropie termenul pana la care contribuabilii mari si mijlocii trebuie dotati cu case cu jurnal electronicActele normative cu incidenta in materie fiscala in perioada 15.01.2018-19.01.2018, publicate in Monitorul OficialProcedura de avizare a noilor modele de aparate de marcat, in dezbatere publicaArticole similare
Bon emis de casa de marcat. Cum deducem cheltuielile?Emiterea bonului fiscal la vanzarea direct catre populatie. Cum procedam?Inchidere PFA: Cum se radiaza un PFA si documentele de care ai nevoieComert cu amanuntul. Casa de marcat. Ce documente justificative sunt necesare?Societate obligata sa utilizeze casa de marcat pentru activitate de transport? Vezi raspunsulUltimele articole
Incasare facturi. Exista posibilitatea de a achizitiona POS fara a avea casa de marcat?Comerciantii care NU asigura conexiunea casei de marcat cu serverul ANAF pot fi sanctionati cu amenda de pana la 10.000 leiCase de marcat electronice. 7 modificari aduse Normelor metodologice prin HG 355/2023OG 16/2022 obliga firmele care au cifra de afaceri de peste 10.000 euro sa introduca POS-uri. Exceptii de la prevedereOperatorii economici care incaseaza numerar pentru bunurile livrate cu amanuntul trebuie sa foloseasca case de marcat electronice?Sfaturi de la experti
Cheltuieli de protocol. Mese la restaurant si cazare salariat cu mic dejun inclus
Intrebare: In cadrul desfasurarii activitatii, societatea noastra s-a intalnit cu urmatoarele situatii: 1. Angajatii iau masa in oras/restaurant impreuna cu partenerii de afaceri, aduc factura fiscala impreuna cu decontul de cheltuieli...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Contract de mandat. Legea nu reglementeaza nota de lichidare si concediul de odihna
Intrebare: 1. La incetarea contractului de mandat, mandatarul trebuie sa isi faca o nota de lichidare? 2. In contractul de mandat i-au fost stabilite mandatarului un numar de zile de concediu de odihna. La incetarea mandatului este corect sa...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<