Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Proiect: Aprobarea Procedurii de avizare tehnica a modelelor de aparate de marcat electronice fiscale

21-Iul-2016
867

Regasiti mai jos principalele noutati incluse in proiectul referitor la aprobarea Procedurii de avizare tehnica a modelelor de aparate de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale.

Avand in vedere necesitatea combaterii fraudei fiscale, a asigurarii unei mai bune monitorizari a activitatii operatorilor economici care desfasoara livrari de bunuri cu amanuntul, precum si prestari de servicii, direct catre populatie, pentru instituirea unor parghii care sa conduca la cresterea gradului de colectare a veniturilor bugetare si la diminuarea evaziunii fiscale in domeniu, a fost aprobata Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 91/2014 pentru modificarea si completarea OUG 28/1999, privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, cu modificarile ulterioare.

Actul normativ mai sus mentionat prevede, in principal, inlocuirea treptata a aparatelor de marcat electronice fiscale dotate cu rola jurnal, cu cele echipate cu jurnal electronic, astfel incat importatorii si distribuitorii sa-si poata lichida stocurile vechi si sa obtina avizul tehnic favorabil si autorizatia de distributie pentru noile modele, iar utilizatorii sa achizitioneze noile aparate.

Potrivit art. 5 alin. (10) din OUG 28/1999, pentru aparatele de marcat electronice fiscale cu jurnal electronic, avizul tehnic favorabil se elibereaza de catre institutia publica/institutia de drept public desemnata prin ordin al ministrului pentru societatea informationala.

Totodata, la art. 5 alin. (11) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, se prevede ca procedura de verificare tehnica a noilor modele de aparate de marcat se aproba prin ordin comun al ministrului finantelor publice si al ministrului pentru societatea informationala.

Precizam ca, prin ordinul nr. 578/2015, ICI a fost desemnat ca institutie publica/institutie de drept public pentru a emite avizul tehnic favorabil pentru aparatele de marcat electronice fiscale, astfel cum sunt definite la art. 3 alin (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

Proiectul de ordin cuprinde urmatoarele reglementari principale:

1. Documentele si echipamentele necesare pentru obtinerea avizului tehnic favorabil:

PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
Vezi detalii
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Vezi detalii
Repartizarea dividendelor in 2017
Repartizarea dividendelor in 2017
Vezi detalii

- cererea prin care solicita eliberarea avizului tehnic;

- un aparat, ca model de referinta, pentru efectuarea testelor, o memorie fiscala goala, accesibila si o memorie fiscala la limita de umplere;
- prospectul, manualele de utilizare, programare si documentatia de service, in original sau copii conforme, precum si manualul de utilizare in limba romana, pentru aparatele de marcat electronice fiscale provenite din afara tarii;
- declaratia producatorului privind rezistenta la conditiile de mediu, traduse in limba romana, in cazul celor provenite din import;
- copia aprobarii de model evidentiata prin Declaratia de conformitate CE, referitoare la compatibilitate electromagnetica, echipamente electrice de joasa tensiune, echipamente terminale de radio si telecomunicatii dupa caz, precum si Certificatul de Conformitate, examinare CE de tip in cazul taximetrelor;
- documentatia tehnica de implementare a jurnalului electronic, dispozitive si/sau programele de citire a memoriei fiscale precum si programele de citire si de verificare a integritatii fisierelor jurnal electronice;
- memoria fiscala si dispozitivul de memorare jurnal electronic.

2. Testele efectuate pentru obtinerea avizului tehnic favorabil si modalitatea de testare:

>> Testarea programarii aparatului de marcat electronic fiscal, care consta in programarea parametrilor, in listarea documentelor si in verificarea respectarii prevederilor Normelor metodologice pentru aplicarea ordonantei de urgenta.
>> Testarea functiilor obligatorii, care se efectueaza prin apelarea functiilor obligatorii, prevazute de Normele metodologice si prin verificarea rezultatelor obtinute.
>> Verificarea programului aparatului de marcat electronic fiscal, care corespunde cerintelor daca indeplineste conditiile prevazute de Normele metodologice si nu permite accesul la functiile interzise.
>> Testarea memoriei fiscale, care consta in activarea acesteia si in efectuarea programului de inregistrare, pe baza instructiunilor de folosire a aparatului de marcat electronic fiscal.
>> Testarea jurnalului electronic care consta in:
a) initializarea si programarea jurnalului electronic;
b) calculul valorii SHA a fisierului jurnal electronic;
c) inregistrarea valorii SHA in memoria fiscala si in fisierul jurnal electronic;
d)verificarea integritatii inscrierilor valorilor SHA cu ajutorul programelor externe de verificare;
e) tiparirea de rapoarte si memorarea fisierelor jurnal electronice pe un dispozitiv extern.

>> Testarea operarii in cadrul unui sistem de gestiune, care se efectueaza prin simularea functionarii terminalului aparatului de marcat electronic fiscal intr-o configuratie identica cu cea prevazuta pentru utilizarea tipului respectiv, prin verificarea programului de operare a sistemului care trebuie sa corespunda cerintelor unei case de marcat electronice fiscale si prin listarea documentelor in concordanta cu prevederile ordonantei de urgenta.

Modulul fiscal al terminalului aparatului de marcat electronic fiscal trebuie sa fie instalat astfel incat sa nu permita accesul la el fara inlaturarea sigiliului.

>> Verificarea posibilitatilor de inlaturare a situatiilor de pana, care consta in provocarea unor situatii de intrerupere a functionarii aparatului de marcat electronic fiscal si de blocare a operarii acestuia, conform prevederilor normelor metodologice, precum si in urmarirea comportarii aparatului, in sensul neafectarii datelor stocate si asigurarii continuitatii inregistrarilor.

Avizul tehnic favorabil se emite in termen de maximum 3 zile lucratoare de la data finalizarii testelor, daca aparatul corespunde tuturor cerintelor.

Obligatia Institutului National de Cercetare - Dezvoltare in Informatica de a transmite o copie a avizului tehnic, certificata pentru conformitate, Comisiei din cadrul Ministerului Finantelor Publice, in termen de 3 zile lucratoare de la data emiterii avizului tehnic.

Fata de cele mentionate, va supunem spre aprobare proiectul de Ordin comun pentru aprobarea Procedurii de avizare tehnica a modelelor de aparate de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale.

Proiectul de ordin poate fi AICI.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Proiect: Aprobarea Procedurii de avizare tehnica a modelelor de aparate de marcat electronice fiscale":
Rating:

Nota: 3.75 din 4 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Noile sfaturi ANAF pentru a completa fara greseli Declaratia 101!
    • Va reamintim ca se apropie data-limita pana la care mai puteti depune Declaratia 101. In privinta acestui formular, ANAF a transmis o serie de recomandari care pot oferi contribuabililor lamuriri suplimentare pentru a completa corect formularul. In felul acesta, evitati posibilele amenzi aferente depunerii incomplete sau incorecte a unei declaratii. Pana la data de 27 martie 2017 trebuie sa depuna formularul 101 "Declaratie privind impozitul pe profit". Acesta este si termenul limita de plata a...» citeste mai departe aici

  • Lamuriri de ULTIMA ORA de la Finante privind Impozitul specific!
    • Finantele revin cu precizari referitoare la impozitul specific, reamintind mai intai ca in M. Of. nr. 812/14.10.2016 a fost publicata Legea nr.170/2016 privind impozitul specific unor activitati aplicabil contribuabililor persoane juridice care desfasoara activitati principale si/sau secundare in urmatoarele domenii: a) hoteluri si alte facilitati de cazare similare (CAEN 5510); b) facilitati de cazare pentru vacante si perioade de scurta durata (CAEN 5520); c) parcuri pentru rulote, campinguri...» citeste mai departe aici

  • Fii pregatit: cate modificari va mai suferi Codul Fiscal in 2017?
    • Taxele si impozitele sunt doua notiuni despre care toata lumea ar trebui sa fie informata. Cu atat mai mult daca esti contabil! Pentru tine, acestea nu ar trebui sa mai aiba secrete, insa legislatia fiscala din Romania este imprevizibila si cel mai important act normativ in domeniu, Codul fiscal, sufera modificari esentiale. Pentru evitarea deciziilor incerte, neclaritatilor, semnelor de intrebare sau ambiguitatilor, iti venim in ajutor cu un pachet de servicii special gandit pentru tine....» citeste mai departe aici

  • Afla diferentele dintre IFRS si OMF. Seminar Online
    • Traim intr-o lume in care totul in jurul nostru se intampla pe repede inainte, insa asta nu poate fi niciodata un pretext pentru greselile profesionale pe care le facem uneori, chiar si din neatentie. Situatiile financiare, imobilizarile corporale si necorporale si stuatia stocurilor, reprezinta unele dintre cele mai importante componente pentru realizarea bilantului pentru toate companiile. Asadar, cu privire la aceste aspecte, niciun angajat nu ar trebui sa isi permita luxul de a gresi. Tocmai...» citeste mai departe aici

  • Declaratii si plati cu termen la 27 martie. Util pentru a nu plati amenzi luna aceasta!
    • O noua informare ANAF vine sa reaminteasca persoanelor fizice si juridice lista de obligatii declarative si de plata cu termen la 27 martie a.c. Va reamintim, pe aceasta cale, ca astfel de liste au ca scop prevenirea unor amenzi pentru nerespectarea termenului-limita sau a modalitatii de completare. Astfel, intrucat 25 martie este zi nelucratoare, pana luni, 27 martie, trebuie depuse, dupa caz, la unitatile fiscale, urmatoarele: - Notificarea privind aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.