Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ce obligatii au utilizatorii AMEF in ce priveste utilizarea caselor de marcat fiscale

28-Mai-2012
10074

Va prezentam mai jos obligatiile utilizatorilor si distribuitorilor AMEF in cadrul utilizarii aparatelor de marcat electronice fiscale (AMEF) de catre operatorii economici.



Obligatiile utilizatorilor AMEF

Operatorii economici care utilizeaza aparate de marcat electronice fiscale au urmatoarele obligatii:

- sa afiseze la loc vizibil anunturi de atentionare a clientilor cu privire la obligatia acestora de a solicita si de a pastra bonurile fiscale asupra lor pana la parasirea unitatii de livrare a bunurilor sau de prestare a serviciilor in vederea prezentarii lor la un eventual control, pentru justificarea provenientei acestora;

- sa urmareasca consemnarea in cartea de interventii a aparatului de marcat electronic fiscal, in situatia defectarii acestuia, data si ora la care au anuntat defectarea si sa pastreze confirmarea scrisa, respectiv telex, fax sau altele asemenea, privind anuntarea defectarii aparatului;

- sa inregistreze, pana la repunerea in functiune a aparatului defect, tranzactiile efectuate in aceasta perioada in registrul special, care se completeaza fara stersaturi sau fara spatii neutilizate.

- sa pastreze cartea de interventii, iar impreuna cu unitatile de service acreditate raspund de completarea si de actualizarea acesteia cu datele referitoare la identitatea utilizatorului si la interventiile service efectuate;

- sa foloseasca numai consumabile de tipul si cu caracteristicile tehnice prevazute in manualul de utilizare a aparatului respectiv;

- sa foloseasca numai consumabile care asigura mentinerea lizibilitatii datelor pe perioada de arhivare, respectiv 10 ani;

- sa informeze de indata organul fiscal in a carui raza teritoriala a fost instalat aparatul in cazul pierderii sau deteriorarii cartii de interventii. Informarea se va face in scris prin depunerea acesteia la sediul organului fiscal, caruia i se va prezenta pentru stampilare, o noua carte de interventii reconstituita, pe raspunderea utilizatorului si a unitatii de service acreditate, pe baza datelor inregistrate in memoria fiscala, inclusiv in ceea ce priveste toate evenimentele reset, si a documentelor pastrate, potrivit legii, la sediul utilizatorului;

- sa solicite distribuitorului autorizat de la care a cumparat aparatul sau unitatii acreditate de catre acesta completarea manualului de utilizare cu informatii privind tipul si caracteristicile tehnice ale consumabilelor, daca manualul de utilizare a aparatului respectiv nu contine astfel de informatii;

- sa incheie cu furnizorii consumabilelor contracte ferme continand clauze de livrare numai a consumabilelor de tipul si cu caracteristicile tehnice prevazute in manualul de utilizare, care sa asigure mentinerea lizibilitatii datelor pe perioada de arhivare prevazuta de prezenta ordonanta de urgenta, precum si clauze privind daunele la care sunt indreptatiti utilizatorii in cazul nerespectarii clauzelor contractuale de catre furnizori;

- sa pastreze rola-jurnal in arhiva timp de 2 ani de la data incheierii exercitiului financiar in cursul caruia a fost intocmit;

- sa arhiveze si sa pastreze Registrul special si raportul fiscal de inchidere zilnica pe o perioada de 10 ani, iar raportul fiscal de inchidere zilnica, pe o perioada de 5 ani;

- sa predea memoria fiscala spre pastrare si arhivare directiilor generale ale finantelor publice judetene sau a municipiului Bucuresti, dupa citirea acesteia si preluarea rolei pe care sunt inregistrate datele din aceasta de catre organul fiscal teritorial in situatia in care memoria fiscala se umple, atunci cand aceasta trebuie inlocuita ca urmare a defectarii, ori cand nu mai poate fi folosita de catre utilizatori din diverse motive, precum si in cazul in care operatorul economic isi inceteaza activitatea la punctul de lucru sau la sediul social, dupa caz.

Obligatiile distribuitorilor de AMEF

Principalele obligatii ale distribuitorilor autorizati si ale unitatilor de service acreditate sunt:

- sa livreze numai aparate de marcat electronice fiscale conforme cu modelul avizat;

- sa emita certificate de garantie pentru aparatele de marcat electronice fiscale distribuite;

- sa completeze, la cererea utilizatorilor, manualul de utilizare cu informatii privind tipul si caracteristicile tehnice ale consumabilelor, daca manualul de utilizare a aparatului respectiv nu contine astfel de informatii;

- sa livreze utilizatorilor numai consumabilele prevazute in contractele ferme incheiate cu acestia si raspund solidar pentru nerespectarea prevederilor legale referitoare la tipul si caracteristicile tehnice ale consumabilelor folosite si, respectiv, furnizate, precum si la conditia privind mentinerea lizibilitatii datelor pe perioada de arhivare stabilita;

- sa doteze si sa furnizeze o data cu aparatele de marcat electronice fiscale manualul de utilizare a acestora in limba romana, precum si o brosura cu pagini numerotate, care contine evolutia exploatarii aparatului, denumita carte de interventii;

- sa asigure, in termen de maximum 72 de ore de la solicitarea utilizatorului, instalarea aparatului nou, precum si inlocuirea memoriei fiscale defecte ori a carei capacitate de stocare a fost epuizata;

- sa asigure suportul hard/soft necesar, in cazul in care aparatul de marcat electronic fiscal urmeaza sa fie integrat ca parte a unui sistem de gestiune, iar prin personalul din reteaua de service acreditata sa verifice integrarea corecta a aparatului in sistem.

*

Baza legala: Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, cu modificarile si completarile ulterioare, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 75/21.01.2005; Hotararea Guvernului Romaniei nr. 479/2003 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia agentilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 348/25.04.2005, cu modificarile si completarile ulterioare.

Sursa: DGFP Valcea

 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • OUG 107/2024. Pana pe 25 noiembrie 2024 trebuie depusa cererea pentru a beneficia de masuri

    • Prin OUG 107/2024 au fost introduse mai multe masuri fiscale, pe care le vom detalia in continuarea articolului. Persoanele care vor sa beneficieze de masuri trebuie sa depuna cererea pana pe 25 noiembrie 2024. Masuri fiscale introduse prin OUG 107/2024 Masurile stabilite prin OUG nr. 107/2024 se aplica pentru toate categoriile de debitori, cum ar fi persoane fizice sau juridice, de drept public sau privat, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica, persoane fizice care desfasoara...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 040. Termen depunere si instructiuni de completare

    • Formularul 040 "Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru institutiile publice" este un document utilizat pentru inregistrarea fiscala initiala, actualizarea informatiilor existente sau radierea din evidentele fiscale a institutiilor publice. Vom detalia in acest articol ce este declaratia 040, care este termenul de depunere si cum se completeaza corect! Ce este declaratia 040? Declaratia 040 are mai multe functii importante pentru institutiile...» citeste mai departe aici

  • Esalonare la plata obligatii fiscale in derulare. Cum se aplica OUG 107/2024

    • Societatea beneficiaza de esalonarea la plata a obligatiilor fiscale-debite, dobanzi si penalitati, penalitati de nedeclarare. Va rog sa precizati in care din urmatoarele situatii societatea beneficiaza de anularea dobanzilor si penalitatilor, inclusiv anularea penalitatilor de nedeclarare; 1. - daca nu achita rata de esalonare la termen si dupa pierderea esalonarii, pana la 25 noiembrie achita debitul, fara sa achite dobanzile si penalitatile; 2. - daca achita ratele de esalonare scadente si...» citeste mai departe aici

  • E-Factura: Au aceasta OBLIGATIE si firmele neplatitoare de TVA?

    • Firmele neplatitoare de tva au obligatia de a transmite facturile prin SPV? Obligativitate utilizare E-Factura – raspunsul specialistului: Da. Conform Ordonantei de urgenta nr. 120/2021, art. 10 alin. (1), si art. 319 alin. 1 indice 1) din Codul fiscal, obligatia de transmitere a facturilor electronice prin RO e-Factura se aplica pentru toate relatiile comerciale B2B intre persoane impozabile stabilite in Romania, asa cum sunt definite in art. 266 alin. (2)...» citeste mai departe aici

  • Bonificatie de 3%, introdusa prin OUG 107/2024. Cine beneficiaza

    • Prin OUG 107/2024 au fost introduse mai multe masuri fiscale pentru contribuabili, printre care si acordarea unei bonificatii de 3%. In acest articol vom vedea cine beneficiaza de aceasta. Cine beneficiaza de bonificatia de 3% introdusa prin OUG 107/2024 Astfel, contribuabilii platitori de impozit pe profit, precum si contribuabilii platitori de impozit pe veniturile microintreprinderilor, beneficiaza de o bonificatie de 3% din impozitul pe profit anual si din impozitul pe veniturile...» citeste mai departe aici

  • Avantajele contractului de mandat pentru firme si microintreprinderi

    • Contractul de mandat este un acord intre doua parti, prin care o entitate (mandantul) deleaga unui mandatar puterea de a actiona in numele sau. Aceasta delegare poate acoperi o gama larga de activitati, de la simpla administrare a bunurilor pana la incheierea unor contracte complexe. In contextul actual, in care legislatia economica si fiscala devine din ce in ce mai sofisticata, contractul de mandat ofera o solutie eficienta pentru gestionarea sarcinilor care necesita expertiza specializata....» citeste mai departe aici

Atentie contabili!

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016