Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

ANAF a publicat instructiunile de completare a formularului 097

12-Oct-2012
8172
Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat pe site-ul propriu referatul de aprobare, proiectul de ordin, precum si instructiunile de completare a formularului 097 " Notificare privind aplicarea sistemului TVA la incasare", avizat de conducerea Ministerului Finantelor Publice si care este parte integrata a pachetului legislativ referitor la reglementarea sistemului TVA la incasare

Redam mai jos documentele anuntate:

Referat de aprobare a proiectului de ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala pentru aprobarea modelului si continutului formularului (097) "Notificare privind aplicarea sistemului TVA la incasare".

Prin Ordonanta Guvernului nr.15/2012pentru modificarea si completarea Legii nr.571/2003 privind Codul fiscal, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 621 din 29 august 2012, a fost reglementat sistemul TVA la incasare, prin care exigibilitatea taxei se amana pana la data incasarii contravalorii integrale sau partiale a livrarii de bunuri sau a prestarii de servicii, in conditiile prevazute de lege.

Potrivit dispozitiilor art. 1563 alin.(11) din Codul fiscal, persoanele impozabile care trebuie sa aplice sistemul TVA la incasare au obligatia sa depuna la organele fiscale competente, pana la data de 25 ianuarie inclusiv, o notificare din care sa rezulte ca cifra de afaceri din anul calendaristic precedent nu depaseste plafonul de 2.250.000 lei.

Aceste persoane aplica sistemul TVA la incasare incepand cu prima zi a celei de-a doua perioade fiscale din anul urmator celui in care nu a depasit plafonul Potrivit dispozitiilor art. 1563 alin.(12) din Codul fiscal, persoanele impozabile care aplica sistemul TVA la incasare si care depasesc in cursul anului calendaristic curent plafonul de 2.250.000 lei au obligatia sa depuna la organele fiscale competente, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare perioadei fiscale in care au depasit plafonul, o notificare din care sa rezulte cifra de afaceri realizata, in vederea schimbarii sistemului
aplicat.

Pentru anul 2013, prin art.II Ordonanta a Guvernului nr.15/2012, au fost stabilite, dispozitii tranzitorii in vederea aplicarii sistemului TVA la incasare incepand cu data de 1 ianuarie 2013, de catre anumite categorii de persoane impozabile.

Astfel, persoanele impozabile a caror cifra de afaceri, realizata in perioada 1 octombrie 2011 - 30 septembrie 2012 inclusiv, nu depaseste plafonul de 2.250.000 lei, au obligatia sa depuna la organul fiscal competent, pana la data de 25 octombrie 2012 inclusiv, o notificare din care sa rezulte ca urmeaza sa aplice sistemul TVA la incasare, incepand cu data de 1 ianuarie 2013.

Avand in vedere prevederile legale mai sus mentionate, a fost necesara elaborarea formularului (097) "Notificare privind aplicarea sistemului TVA la incasare", pentru a fi depus de persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA, in vederea notificarii organului fiscal cu privire la aplicarea sistemului TVA la incasare sau cu privire la incetarea aplicarii acestui sistem.

Proiect Ordin

Anexa 1 - Formularul 097

Anexa 2 - Instructiuni de completare

Anexa 3 - Caracteristici de tiparire

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "ANAF a publicat instructiunile de completare a formularului 097":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Registrul de evidenta fiscala in cazul unei PFA neplatitoare de TVA
    • In cele ce urmeaza vom analiza cazul unei Persoane Fizice Autorizate (PFA) impozitata la norma de venit si vom vedea daca in aceasta situatie exista obligativitatea completarii Registrului de incasari si plati si/sau a Registrului de evidenta fiscala. Este aceasta obligata sa intocmeasca receptii+ bon consum la facturile de achizitii, Jurnalele de TVA, Registrul de inventar? Iata ce spune specialistul nostru La art. 69 alin. (8) din Codul fiscal, contribuabilii care desfasoara activitati pentru...» citeste mai departe aici

  • MFP: Ordin privind intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale si a raportarilor contabile anuale
    • Ministerul Finantelor Publice a pus in dezbatere publica un nou proiect de Ordin privind principalele aspecte legate de intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale si a raportarilor contabile anuale ale operatorilor economici la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice. De asemenea, proiectul prevede si reglementarea unor aspecte contabile. Asadar, proiectul de Ordin arata astfel: Art. 1. – (1) Potrivit prevederilor art. 28 alin. (1) din Legea contabilitatii nr....» citeste mai departe aici

  • Este OFICIAL: Salariul minim creste cu 9,47% de la 1 ianuarie 2019, iar cel diferentiat cu 23,68%
    • Guvernul a aprobat Hotararea privind majorarea salariului minim brut, de la 1 ianuarie 2019, de la 1.900 de lei, la 2.080 de lei, iar pentru angajatii pe functii pentru care sunt necesare studii superioare si care au cel putin un an vechime, salariul minim brut a fost stabilit, asa cum se anuntase anterior, la 2.350 de lei. “In 9 noiembrie, Guvernul a aprobat o ordonanta de urgenta prin care a fost modificat Codul Muncii - Legea nr. 53/2003 si a creat cadrul legal pentru stabilirea...» citeste mai departe aici

  • Codul Fiscal, MODIFICAT: A fost introdusa o NOUA TAXA pentru anumite cladiri
    • Prin Legea nr. 285/2018 publicata in Monitorul Oficial nr. 1028 din 03/12/2018 au fost aduse modificari art. 453 lit. b) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Modificarea vizeaza includerea turnurilor de sustinere a turbinelor eoliene in categoria cladirilor ce intra sub incidenta prevederilor Titlului IX din Codul fiscal – Impozite si taxe locale. Astfel, conform modificarilor aduse, in sensul acestui titlu, cladire reprezinta orice constructie situata deasupra solului si/sau sub...» citeste mai departe aici

  • S-a dat startul solicitarilor de finantare pentru proiecte pilot si crearea de noi produse agricole
    • Agentia pentru Finantarea Investitiilor Rurale (AFIR) anunta ca, incepand de luni, 10 decembrie 2018, ora 9.00 si pana la 1 martie 2019, ora 16.00, se primesc solicitarile de finantare a unor proiecte din sectorul agricol, din cadrul Programului National de Dezvoltare Rurala (PNDR) 2014-2020. Prin submasura 16.1 pot fi finantate proiectele de infiintare si functionare a grupurilor operationale pentru dezvoltarea de proiecte pilot si noi produse in sectorul agricol. De asemenea, se vor primi si...» citeste mai departe aici

  • Declaratia Unica privind incasarea dividendelor in 2018. Bonificatie plata pana la data de 15 decembrie
    • O persoana fizica transmite online, in 2018, Declaratia Unica pentru dividendele incasate in 2018. Suma incasata este singurul venit din cele enumerate in declaratie si depaseste plafonul de 12 salarii minime. In aceasta situatie, este clar ca se datoreaza CASS. Intrebarea cititorului nostru este urmatoarea: Daca se decide virarea anticipata a acestei sume pana la 15.12.18, se poate vira cu 10% mai putin? Raspunsul specialistului Art. 174 din Codul fiscal stabileste dupa cum urmeaza: "(3)...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016