Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Transmiterea datelor la ANAF de catre utilizatorii caselor de marcat. Cum se procedeaza?

19-Apr-2018
8645

Incepand cu 1 iunie 2018, casele de marcat cu jurnal electronic vor deveni obligatorii pentru firmele mari si mijlocii, iar cele mici se vor conforma acestei obligatii de la 1 august 2018.

Camera Deputatilor a aprobat miercuri, 18 aprilie 2018, in calitate de For decizional al Parlamentului, noile prevederi, informeaza Business-review.eu.

Casele de marcat electronice devin obligatorii

Utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale trebuie sa transmita Agentiei Nationale de Administrare Fiscala datele prevazute in anexa nr. 11 la Normele metodologice pentru aplicarea OUG 28/1999, aprobate prin H.G. 479/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

De la 1 august 2018, toate firmele sunt obligate sa foloseasca case de marcat electronice, conform unei Ordonante adoptate de Guvern.

Pentru companiile mari, casele de marcat cu jurnal electronic vor fi obligatorii de la 1 iunie 2018; termenul final de implementare pentru dotarea tuturor operatorilor economici cu noile aparate de marcat fiind 1 august 2018.

Vom vedea in continuare care este procedura de transmitere a datelor catre ANAF de catre utilizatorii caselor de marcat.

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari


Rezolvati rapid si perfect legal orice problema generata de noile reglementari ce modifica in Codul fiscal 4 argumente solide pentru a va abona la Consilier – Taxe si Impozite pentru Contabili 1 Evitati garantat orice greseala fiscala din contabilitate 2 Va rezolvati rapid toate problemele de fiscalitate 3 Salvati sume importante din...

Oferta Speciala
expira in 1 ora 59 min 59 sec

Potrivit Contabilul.ro, utilizatorii caselor de marcat electronice vor trebui sa transmita urmatoarele informatii:

1. datele din bonul fiscal:

- valoarea totala a bonului, inclusiv taxa pe valoarea adaugata;
- numarul de ordine al bonului fiscal, la nivelul zilei de lucru;
- data, ora si minutul emiterii bonului fiscal;
- seria fiscala a aparatului de marcat electronic fiscal;
- valoarea totala a taxei pe valoarea adaugata pe cote ale acesteia, cu indicarea nivelului de cota;

2. datele din raportul fiscal de inchidere zilnica;

3. informatii referitoare la pornirea/oprirea aparatului de marcat electronic fiscal, incetarea functionarii acestuia in urma unor evenimente de tipul - lipsa curentului electric sau intreruperea conexiunii la internet - precum si repunerea in functiune/reconectarea aparatului.

In ce priveste aparatele de marcat electronice fiscale folosite in activitatea de schimb valutar de catre entitatile care desfasoara activitati de schimb valutar pe teritoriul Romaniei, altele decat cele care fac obiectul supravegherii Bancii Nationale a Romaniei, aparatele de marcat electronice fiscale utilizate in transportul persoanelor in regim de taxi, precum si aparatele de marcat electronice fiscale destinate magazinelor situate in aeroporturile internationale - pentru toate aceste cazuri - se transmit urmatoarele informatii:

1. aparatele de marcat electronice fiscale utilizate in activitatea de schimb valutar:

- suma si moneda incasate de la client;
- suma si moneda platite clientului;
- comisionul practicat si nivelul cotei de taxa pe valoarea adaugata;
- numarul de ordine al bonului fiscal, la nivelul zilei de lucru;
- data, ora si minutul emiterii bonului fiscal;
- seria fiscala a aparatului de marcat electronic fiscal;
- valoarea totala a taxei pe valoarea adaugata, cu indicarea nivelului de cota a acesteia;

2. aparatele de marcat electronice fiscale utilizate in activitatea de transport de persoane in regim de taxi:

- numarul de ordine al bonului fiscal, la nivelul zilei de lucru;
- data, ora si minutul emiterii bonului fiscal;
- seria fiscala a aparatului de marcat electronic fiscal;
- numarul cursei;
- valoarea totala a serviciului;
- valoarea totala a taxei pe valoarea adaugata, cu indicarea nivelului de cota a acesteia;

3. aparatele de marcat electronice fiscale destinate magazinelor situate in aeroporturile internationale:

- valoarea totala a bonului fiscal;
- numarul de ordine al bonului fiscal, la nivelul zilei de lucru;
- data, ora si minutul emiterii bonului fiscal;
- seria fiscala a aparatului de marcat electronic fiscal;
- numarul cursei aeriene;
- valoarea taxei pe valoarea adaugata defalcata pe cote.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Transmiterea datelor la ANAF de catre utilizatorii caselor de marcat. Cum se procedeaza?":
Rating:

Nota: 3.77 din 15 voturi
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Atentie contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018

Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • VIDEO: Cheltuielile firmei cu autoturismele. Riscuri in cazul unui control
    • Rentrop & Straton va invita sa urmariti o serie de video-uri online cu privire la Aplicarea corecta a noii legislatii fiscale, prezentate de oameni specialisti precum Gabriel Jinga sau Gabriel Gheorghe. Cheltuielile firmei cu masinile - Ce risc exista in cazul unui control? este tema pe care expertii nostri o vor dezbate in cadrul acestui seminar specializat. Pentru a participa la un seminar specializat din domeniile: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii sau salarizare, accesati...» citeste mai departe aici

  • Completarea de catre ONG-uri a Declaratiei 101 privind impozitul pe profit
    • In analiza de astazi vom vedea cum se completeaza Declaratia 101 privind impozitul pe profit, in cazul ONG-urilor. Specialistii nostri vor raspunde intrebarilor privind situatia unui ONG preluat care a avut in 2016 si 2017 activitate fara scop lucrativ, venituri din donatii, sponsorizari, taxe de membru si imprumuturi de la presedinte. In declaratiile 101 pe 2016 si 2017 s-au trecut veniturile si cheltuielile respective. La venituri din exploatare s-au obtinut pierdere atat in 2016, cat si in...» citeste mai departe aici

  • Fondul Proprietatea, profit de 789,8 milioane lei la finalul semestrului I 2018
    • Fondul Proprietatea a incheiat primul semestru cu un profit net neauditat de 789,8 milioane lei, cu peste 80 de milioane mai mult, decat profitul net neauditat aferent semestrului incheiat la 30 iunie 2017 (de 709,3 milioane lei), ceea ce indica o crestere de 11,34%, potrivit unui raport postat pe Bursa. Principalul factor care a contribuit la profitul inregistrat in primele sase luni ale anului 2018 a fost venitul brut din dividende in suma de 532,6 milioane lei si castigul net aferent...» citeste mai departe aici

  • PIB-ul Romaniei, in crestere cu 4% in prima jumatate a anului
    • Fata de primul semestru din 2017, in primul semestru din 2018 economia Romaniei a crescutcu 4%, iar in trimestrul II al acestui an a inregistrat o crestere cu 1,4% fata de trimestrul precedent, arata datele transmise marti, 14 august, de Institutul National de Statistica (INS). Produsul Intern Brut (PIB) a inregistrat o crestere cu 4,1% pe serie bruta si 4,2% pe serie ajustata sezonier. Datele privind PIB-ul inregistrat in primele 3 luni ale acestui an, Produsul Intern Brut al Romaniei a avut o...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, Contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016