Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Transmiterea datelor la ANAF de catre utilizatorii caselor de marcat. Cum se procedeaza?

19-Apr-2018
11579

Incepand cu 1 iunie 2018, casele de marcat cu jurnal electronic vor deveni obligatorii pentru firmele mari si mijlocii, iar cele mici se vor conforma acestei obligatii de la 1 august 2018.

Camera Deputatilor a aprobat miercuri, 18 aprilie 2018, in calitate de For decizional al Parlamentului, noile prevederi, informeaza Business-review.eu.

Casele de marcat electronice devin obligatorii

Utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale trebuie sa transmita Agentiei Nationale de Administrare Fiscala datele prevazute in anexa nr. 11 la Normele metodologice pentru aplicarea OUG 28/1999, aprobate prin H.G. 479/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

De la 1 august 2018, toate firmele sunt obligate sa foloseasca case de marcat electronice, conform unei Ordonante adoptate de Guvern.

Pentru companiile mari, casele de marcat cu jurnal electronic vor fi obligatorii de la 1 iunie 2018; termenul final de implementare pentru dotarea tuturor operatorilor economici cu noile aparate de marcat fiind 1 august 2018.

Vom vedea in continuare care este procedura de transmitere a datelor catre ANAF de catre utilizatorii caselor de marcat.

Potrivit Contabilul.ro, utilizatorii caselor de marcat electronice vor trebui sa transmita urmatoarele informatii:

1. datele din bonul fiscal:

- valoarea totala a bonului, inclusiv taxa pe valoarea adaugata;
- numarul de ordine al bonului fiscal, la nivelul zilei de lucru;
- data, ora si minutul emiterii bonului fiscal;
- seria fiscala a aparatului de marcat electronic fiscal;
- valoarea totala a taxei pe valoarea adaugata pe cote ale acesteia, cu indicarea nivelului de cota;

2. datele din raportul fiscal de inchidere zilnica;

3. informatii referitoare la pornirea/oprirea aparatului de marcat electronic fiscal, incetarea functionarii acestuia in urma unor evenimente de tipul - lipsa curentului electric sau intreruperea conexiunii la internet - precum si repunerea in functiune/reconectarea aparatului.

In ce priveste aparatele de marcat electronice fiscale folosite in activitatea de schimb valutar de catre entitatile care desfasoara activitati de schimb valutar pe teritoriul Romaniei, altele decat cele care fac obiectul supravegherii Bancii Nationale a Romaniei, aparatele de marcat electronice fiscale utilizate in transportul persoanelor in regim de taxi, precum si aparatele de marcat electronice fiscale destinate magazinelor situate in aeroporturile internationale - pentru toate aceste cazuri - se transmit urmatoarele informatii:

1. aparatele de marcat electronice fiscale utilizate in activitatea de schimb valutar:

- suma si moneda incasate de la client;
- suma si moneda platite clientului;
- comisionul practicat si nivelul cotei de taxa pe valoarea adaugata;
- numarul de ordine al bonului fiscal, la nivelul zilei de lucru;
- data, ora si minutul emiterii bonului fiscal;
- seria fiscala a aparatului de marcat electronic fiscal;
- valoarea totala a taxei pe valoarea adaugata, cu indicarea nivelului de cota a acesteia;

2. aparatele de marcat electronice fiscale utilizate in activitatea de transport de persoane in regim de taxi:

- numarul de ordine al bonului fiscal, la nivelul zilei de lucru;
- data, ora si minutul emiterii bonului fiscal;
- seria fiscala a aparatului de marcat electronic fiscal;
- numarul cursei;
- valoarea totala a serviciului;
- valoarea totala a taxei pe valoarea adaugata, cu indicarea nivelului de cota a acesteia;

3. aparatele de marcat electronice fiscale destinate magazinelor situate in aeroporturile internationale:

- valoarea totala a bonului fiscal;
- numarul de ordine al bonului fiscal, la nivelul zilei de lucru;
- data, ora si minutul emiterii bonului fiscal;
- seria fiscala a aparatului de marcat electronic fiscal;
- numarul cursei aeriene;
- valoarea taxei pe valoarea adaugata defalcata pe cote.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Transmiterea datelor la ANAF de catre utilizatorii caselor de marcat. Cum se procedeaza?":
Rating:

Nota: 3.25 din 18 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016