Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Transmiterea datelor la ANAF de catre utilizatorii caselor de marcat. Cum se procedeaza?

19-Apr-2018
15782

Incepand cu 1 iunie 2018, casele de marcat cu jurnal electronic vor deveni obligatorii pentru firmele mari si mijlocii, iar cele mici se vor conforma acestei obligatii de la 1 august 2018.

Camera Deputatilor a aprobat miercuri, 18 aprilie 2018, in calitate de For decizional al Parlamentului, noile prevederi, informeaza Business-review.eu.

Casele de marcat electronice devin obligatorii

Utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale trebuie sa transmita Agentiei Nationale de Administrare Fiscala datele prevazute in anexa nr. 11 la Normele metodologice pentru aplicarea OUG 28/1999, aprobate prin H.G. 479/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

De la 1 august 2018, toate firmele sunt obligate sa foloseasca case de marcat electronice, conform unei Ordonante adoptate de Guvern.

Pentru companiile mari, casele de marcat cu jurnal electronic vor fi obligatorii de la 1 iunie 2018; termenul final de implementare pentru dotarea tuturor operatorilor economici cu noile aparate de marcat fiind 1 august 2018.

Vom vedea in continuare care este procedura de transmitere a datelor catre ANAF de catre utilizatorii caselor de marcat.

Potrivit Contabilul.ro, utilizatorii caselor de marcat electronice vor trebui sa transmita urmatoarele informatii:

1. datele din bonul fiscal:

- valoarea totala a bonului, inclusiv taxa pe valoarea adaugata;
- numarul de ordine al bonului fiscal, la nivelul zilei de lucru;
- data, ora si minutul emiterii bonului fiscal;
- seria fiscala a aparatului de marcat electronic fiscal;
- valoarea totala a taxei pe valoarea adaugata pe cote ale acesteia, cu indicarea nivelului de cota;

2. datele din raportul fiscal de inchidere zilnica;

3. informatii referitoare la pornirea/oprirea aparatului de marcat electronic fiscal, incetarea functionarii acestuia in urma unor evenimente de tipul - lipsa curentului electric sau intreruperea conexiunii la internet - precum si repunerea in functiune/reconectarea aparatului.

In ce priveste aparatele de marcat electronice fiscale folosite in activitatea de schimb valutar de catre entitatile care desfasoara activitati de schimb valutar pe teritoriul Romaniei, altele decat cele care fac obiectul supravegherii Bancii Nationale a Romaniei, aparatele de marcat electronice fiscale utilizate in transportul persoanelor in regim de taxi, precum si aparatele de marcat electronice fiscale destinate magazinelor situate in aeroporturile internationale - pentru toate aceste cazuri - se transmit urmatoarele informatii:

1. aparatele de marcat electronice fiscale utilizate in activitatea de schimb valutar:

- suma si moneda incasate de la client;
- suma si moneda platite clientului;
- comisionul practicat si nivelul cotei de taxa pe valoarea adaugata;
- numarul de ordine al bonului fiscal, la nivelul zilei de lucru;
- data, ora si minutul emiterii bonului fiscal;
- seria fiscala a aparatului de marcat electronic fiscal;
- valoarea totala a taxei pe valoarea adaugata, cu indicarea nivelului de cota a acesteia;

2. aparatele de marcat electronice fiscale utilizate in activitatea de transport de persoane in regim de taxi:

- numarul de ordine al bonului fiscal, la nivelul zilei de lucru;
- data, ora si minutul emiterii bonului fiscal;
- seria fiscala a aparatului de marcat electronic fiscal;
- numarul cursei;
- valoarea totala a serviciului;
- valoarea totala a taxei pe valoarea adaugata, cu indicarea nivelului de cota a acesteia;

3. aparatele de marcat electronice fiscale destinate magazinelor situate in aeroporturile internationale:

- valoarea totala a bonului fiscal;
- numarul de ordine al bonului fiscal, la nivelul zilei de lucru;
- data, ora si minutul emiterii bonului fiscal;
- seria fiscala a aparatului de marcat electronic fiscal;
- numarul cursei aeriene;
- valoarea taxei pe valoarea adaugata defalcata pe cote.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Impozitul pe venit. Obligatii fiscale in 2025 pentru impozitul din arenda

    • Incepand cu anul 2025, persoanele care obtin venituri din arendarea terenurilor agricole trebuie sa acorde o atentie deosebita modului de calcul al impozitului pe venit si al contributiei de asigurari sociale de sanatate (CASS). Astfel, contribuabilii se intreaba tot mai des care este formula concreta de calcul a acestor obligatii fiscale in 2025? Raspunsul depinde atat de valoarea veniturilor realizate, cat si de sursa acestora (unul sau mai multi platitori). In continuare, detaliem exact cum...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare: Cand se depune bilantul si cum faci monografia

    • Dividendele interimare pot fi distribuite in cursul anului fiscal, insa doar in anumite conditii expres prevazute de lege. Repartizarea acestora se bazeaza pe situatii financiare interimare intocmite conform reglementarilor contabile si aprobate de asociati sau actionari. Respectarea termenelor si a obligatiilor de raportare catre autoritatile fiscale este esentiala pentru ca aceasta distribuire sa fie legala si corect documentata. Avem acest caz. O societate comerciala care doreste...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Monografie si tratament fiscal pentru mijloace fixe lipsa la inventar

    • Inventarierea anuala a patrimoniului este o obligatie legala si un instrument esential pentru reflectarea fidela a situatiei economico-financiare a unei entitati. Una dintre situatiile frecvent intalnite in practica este constatarea unor lipsuri la inventar, inclusiv in cazul mijloacelor fixe aflate in custodie externa. Acest articol analizeaza, din punct de vedere contabil si fiscal, procedura de scoatere din evidenta a unor matrite lipsa la inventar, in contextul in care furnizorul extern nu...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016