
Raportul Special
realizat de specialisti
ANAF a pus recent in dezbatere publica un nou Proiect de Ordin prin care aproba modelul si continutul formularului tipizat ”Proces-verbal de constatare si sanctionare a contraventiilor” utilizat de personalul Directiei Generale de Informatii Fiscale si structurilor de informatii fiscale aflate in coordonarea acesteia.
Conform referatului de aprobare, in conformitate cu prevederile Directivei 2014/107/UE privind cooperarea administrativa in domeniul fiscal, transpusa in Codul de Procedura Fiscala, la art. 291, alin. (4) si anexele 1 si 2, cu Legea 70/2016 pentru ratificarea Acordului multilateral al autoritatilor competente pentru schimb automat de informatii privind conturi financiare (Standardul Comun de Raportare - SCR), precum si cu Legea 233/2015 privind ratificarea Acordului dintre Romania si Statele Unite ale Americii pentru imbunatatirea conformarii fiscale internationale si pentru implementarea FATCA, institutiile financiare raportoare (IFR) din Romania au obligatia de a colecta si raporta anual catre A.N.A.F. informatii privind conturile financiare ale contribuabililor nerezidenti in scopul realizarii schimbului de informatii in temeiul instrumentelor juridice de drept international la care Romania este parte.
Prin Ordonanta de urgenta nr. 102/2022 publicata in Monitorul Oficial al Romaniei nr.654 din data de 30.06.2022, au fost aduse modificari si completari Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, art.62 alin. (5) instituind obligatia A.N.A.F. de a elabora proceduri administrative pentru verificarea respectarii de catre institutiile financiare raportoare a procedurilor de raportare si diligenta fiscala precum si pentru a monitoriza institutiile financiare raportoare in cazul raportarii de conturi nedocumentate.
Ulterior, Ordonanta de urgenta nr. 16/2023 publicata in Monitorul Oficial al Romaniei nr.86 din data de 31.01.2023, a adus modificari si completari Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, inclusiv in ce priveste prevederile art.62 alin. (5) in temeiul carora se emite ordinul mentionat, dupa cum urmeaza:
- art.62 alin. (5): ”In vederea verificarii respectarii de catre institutiile financiare raportoare a procedurilor de raportare si de diligenta fiscala prevazute in anexele nr. 1 si 2 si a procedurilor de conformare prevazute in anexa nr. 1 la Acordul FATCA, precum si pentru a monitoriza institutiile financiare raportoare in cazul in care sunt raportate conturi nedocumentate, Agentia Nationala de Administrare Fiscala poate efectua verificari si controale in acest sens. Procedurile administrative si de punere in aplicare a prezentului alineat se aproba prin ordin al presedintelui A.N.A.F.”
Pentru a vedea modelul formularului, click AICI»
Extras din Proiectul de Ordin:
Presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala emite urmatorul
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Cartea Verde a Contabilitatii
Manual de politici contabile - Stick USB
O R D I N
ART.1. Se aproba modelul si continutul formularului tipizat ”Proces-verbal de constatare si sanctionare a contraventiilor” utilizat de personalul Directiei Generale de Informatii Fiscale si structurile de informatii fiscale aflate in coordonarea acesteia, prevazut in anexa nr. 1.
ART.2. Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, de utilizare si de pastrare a formularului tipizat mentionat la art. 1 sunt prevazute in anexa nr. 2.
ART. 3. Formularul prevazut la art. 1 are regim special si se tipareste prin unitati specializate, pe baza comenzilor primite din partea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.
ART. 4. Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezentul ordin.
ART. 5. Directia Generala de Informatii Fiscale, Directiile Generale Regionale ale Finantelor Publice si structurile subordonate acestora, Directia Generala de Administrare a Marilor Contribuabili, vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 6. Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Articole similare
Comunicat ANAF: proiect de 7 milioane lei pentru educarea fiscala a contribuabililorPROIECT ANAF privind Decizia de ajustare/estimare a venitului sau cheltuielii uneia dintre persoanele afiliateANAF: Proiect privind Declaratia pentru venitul asigurat la sistemul public de pensiiPROIECT ANAF: Legitimatiile eliberate executorilor fiscaliPROIECT ANAF: Contribuabilii pot obtine anularea obligatiilor de impozit pe venit pe anul 2018Ultimele articole
Declaratia de trezorerie se depune, de ONG-uri, odata cu bilantul anual. Ce schimbari propune ANAFCriteriile pentru evaluarea riscului fiscal ridicat, puse in dezbatere de ANAFImpozit pe profit: D101 si D101 Grup Fiscal, MODIFICATE de ANAF. Noi instructiuni de completareProiect: ANAF introduce formularul 39X. Cine are obligatia sa il depunaModificari IMPORTANTE cu privire la redirectionarea a 3,5% din impozitul anual 2024, propuse de ANAFArticole similare
Ce inregistrari contabile facem la inlocuirea marfii defecte din import?MFP: Ordin pentru completarea numarului de evidenta a platiiPAID este pregatit sa ofere despagubiri pentru inundatiiProiect: ANAF modifica formularul PROCES VERBAL DE CONSTATARE si sanctionare a contraventiilor, in contextul aparitiei Legii 296/2023Decizia Curtii privind inspectiile ANAF pe TVA: Firmele verificate au dreptul la datele si documentele din dosarUltimele articole
Casare mijloace fixe. Reglementari cheie si studii de caz utileANAF modifica modelul documentelor necesare in activitatea de verificare a situatiei fiscale personaleInregistrare furt din cont bancar firma. Falsificare documente. Implicatii fiscaleSfaturi de la experti
Refacere instalatie electrica. Inregistrare cheltuieli
Intrebare: Suntem o firma de comert cu amanuntul (codul CAEN 4711) si am avut un incendiu in locatie, cauzat de un cablu electric defect. Va rugam sa ne precizati care sunt inregistrarile contabile ocazionate de refacerea instalatiei...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Deductibilitate ajustari pentru deprecierea creantelor
Intrebare: Societatea noastra a avut un contract cu un furnizor de prestari servicii (constructor) caruia i s-au platit facturi de avans in suma de 800.000 lei. Totodata, i s-a retinut pentru fiecare factura emisa (serviciu prestat) garantia...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA