Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

MFP: Ordin pentru completarea numarului de evidenta a platii

22-Nov-2012
5050
In Monitorul Oficial nr. 774 din 16 noiembrie 2012 a fost publicat Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1485/2012 privind modificarea si completarea Ordinului ministrului finantelor publice nr.1870/2004 pentru aprobarea Instructiunilor de completare a numarului de evidenta a platii.

Astfel, in temeiul prevederilor art.10, alin.(4) din Hotararea Guvernului nr.34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si completarile ulterioare si avand in vedere prevederile art.115, alin. (3^2) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, viceprim-ministrul, ministrul finantelor publice emite urmatorul ordin:

ART. 1 - (1) incepand cu data intrarii in vigoare a prezentului ordin pana la data de 31 decembrie
2013 se suspenda prevederile Ordinului ministrului finantelor publice nr. 1870/2004 pentru aprobarea Instructiunilor de completare a numarului de evidenta a platii, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1256 din 27 decembrie 2004, cu modificarile si completarile ulterioare.

(2) Prin exceptie de la prevederile alin.(1), pentru contribuabilii care aleg sa plateasca o obligatie
fiscala stabilita de organele de inspectie fiscala, precum si amenzi de orice fel stabilite potrivit legii,
dispozitiile Ordinului ministrului finantelor publice nr. 1870/2004 pentru aprobarea Instructiunilor de completare a numarului de evidenta a platii se aplica in mod corespunzator.

ART. 2 - Anexa la Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1870/2004 pentru aprobarea
Instructiunilor de completare a numarului de evidenta a platii, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1256 din 27 decembrie 2004, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. Punctul 1.2. se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"1.2. Cod obligatie bugetara - se completeaza in conformitate cu nomenclatorul de obligatii de
plata prevazut la pct. 6.

In cazul deciziilor de impunere privind obligatiile fiscale suplimentare de plata stabilite de
inspectia fiscala, precum si a documentelor prin care au fost constatate amenzi de orice fel, potrivit legii (proces verbal de constatare si sanctionare a contraventiei, ordonanta procurorului, hotarare
judecatoreasca, precum si alte documente), codul obligatiei bugetare se completeaza cu ajutorul
programului de asistenta selectand tipul de obligatie fiscala pe care o alege contribuabilul sau poate fi solicitat de la organul fiscal. "

2. Punctul 1.4. se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"1.4. Perioada de raportare - se completeaza cu luna si anul pentru care se face declaratia: llaa. in
cazul deciziilor de impunere privind obligatiile fiscale suplimentare de plata stabilite de inspectia fiscala, precum si a documentelor prin care au fost constatate amenzi de orice fel, potrivit legii (proces verbal de constatare si sanctionare a contraventiei, ordonanta procurorului, hotarare judecatoreasca, precum si alte documente) se inscrie 0000".

3. Punctul 1.6. se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"1.6. Scadenta obligatiei bugetare - se completeaza cu ziua, luna si anul, in formatul zzllaa. in
cazul deciziilor de impunere privind obligatiile fiscale suplimentare de plata stabilite de inspectia fiscala, precum si a documentelor prin care au fost constatate amenzi de orice fel, potrivit legii (proces verbal de constatare si sanctionare a contraventiei, ordonanta procurorului, hotarare judecatoreasca, precum si alte documente), se completeaza ziua, luna si anul emiterii acestora".

4. Punctul 3 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"3. Programul de asistenta este pus la dispozitia contribuabilului pe site-ul Agentiei Nationale de
Administrare Fiscala, www.anaf.ro, la Sectiunea Asistenta contribuabili."

5. Dupa punctul 4 se introduc doua noi puncte, pct. 5 si 6, cu urmatorul cuprins:

"5. Pentru documentele de plata, altele decat ordine de plata sau chitanta pentru incasarea de
impozite, taxe si contributii, se inscrie la rubrica "Explicatii" numarul de evidenta a platii generat de
programul de asistenta pus la dispozitia contribuabilului pe site-ul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.
6. Nomenclatorul obligatiilor de plata se publica si se actualizeaza pe site-ul Agentiei Nationale de
Administrare Fiscala, la adresa www.anaf.ro, la Sectiunea Asistenta contribuabili. "
6. Anexa A se abroga.

7. Litera b) a punctului 1 din Anexa B se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"b) La rubrica "cod obligatie bugetara" se inscrie codul corespunzator obligatiei fiscale
reprezentand impozit pe profit datorat de persoane juridice romane selectata de contribuabil."
8. Litera b) a punctului 2 din Anexa B se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"b) La rubrica "cod obligatie bugetara" se inscrie codul corespunzator obligatiei fiscale
reprezentand impozit pe profit datorat de persoane juridice romane selectata de contribuabil."
9. Litera b) a punctului 3 din Anexa B se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"b) La rubrica "cod obligatie bugetara" se inscrie codul corespunzator obligatiei fiscale
reprezentand impozit pe profit datorat de persoane juridice romane selectata de contribuabil."

10. Dupa punctul 3 al Anexei B se introduce un nou punct, punctul 4, cu urmatorul cuprins:
"4. Numarul de evidenta a platii in cazul unei obligatii fiscale stabilita suplimentar prin decizie de
impunere privind obligatiile fiscale suplimentare de plata stabilite de inspectia fiscala, precum si in cazul unei amenzi de orice fel, stabilita potrivit legii, prin documentul de constatare a acesteia, se obtine de catre contribuabil astfel:

a) prin accesarea programului de asistenta pentru formarea numarului de evidenta a platii.
in aceasta situatie, programul de asistenta afiseaza o fereastra in care contribuabilul selecteaza
unul dintre cele doua documente fiscale pentru care doreste sa efectueze plata, respectiv, decizie de
impunere sau documentul prin care s-a stabilit amenda de orice fel potrivit legii si, completeaza numarul si data emiterii acestui document. Ulterior, alege din tipul obligatiei fiscale pe care doreste sa o achite si apoi, categoria de obligatie fiscala, respectiv: debit, dobanda sau penalitate de intarziere.

b) prin inscrierea numarului de evidenta a platii mentionat in decizia de impunere privind obligatiile fiscale suplimentare stabilite de inspectia fiscala;
c) prin solicitarea numarului de evidenta a platii la organul fiscal competent.

4.1. Modul de completare a numarului de evidenta a platii, pentru achitarea unei obligatii fiscale
reprezentand dobanda aferenta impozitului pe profit datorat de o persoana juridica romana, stabilita
suplimentar de catre inspectia fiscala prin Decizia de impunere nr.123/01.04.2012, este urmatorul:
Prin accesarea programului de asistenta se afiseaza o fereastra in care contribuabilul selecteaza
"decizie de impunere" si completeaza data acestui document , respectiv 010412.
Se alege tipul obligatiei fiscale care se doreste a fi achitata, respectiv impozit profit datorat de o
persoana juridica romana si apoi, categoria de obligatie fiscala, respectiv dobanda. Dupa introducerea acestor date, programul de asistenta formeaza numarul de evidenta a platii, alcatuit din:
a) La rubrica "cod document fiscal" se inscrie 20 - codul corespunzator documentului fiscal
reprezentand decizie de impunere privind obligatiile fiscale suplimentare de plata stabilite de inspectia fiscala.
b) La rubrica "cod obligatie bugetara" se inscrie codul corespunzator obligatiei fiscale
reprezentand impozit pe profit datorat de persoane juridice romane selectata de contribuabil.
c) La rubrica "categorie fiscala" se inscrie 03 - codul corespunzator categoriei fiscale reprezentand
dobanda. in cazul in care se doreste achitarea debitului sau penalitatii de intarziere, se inscrie 01 -
pentru debit, respectiv 11 - pentru penalitate de intarziere.
d) La rubrica "perioada de raportare" se inscrie 0000.
e) La rubrica "scadenta obligatiei bugetare" se inscrie 010412 - corespunzator datei de 1 aprilie
2012 care reprezinta data emiterii deciziei de impunere.

f) La rubrica "tip document" se inscrie 0 - intrucat documentul de plata nu constituie si declaratie
fiscala.

g) La rubrica "secventa" se inscrie 000 - valoarea corespunzatoare pentru numarul de evidenta a
platii generat cu ajutorul programului de asistenta.

h) Rubrica "cifrele de control" se genereaza de catre aplicatia informatica conform algoritmului
propriu.

Numarul de evidenta a platii astfel format se inscrie de catre contribuabil in ordinul de plata in
rubrica "Numar de evidenta a platii" sau se comunica de catre contribuabil unitatii trezoreriei statului in vederea inscrierii in chitanta pentru incasarea de impozite, taxe si contributii in rubrica "Numar de evidenta a platii" in cazul platilor in numerar efectuate la ghiseele unitatilor trezoreriei statului. Pentru documentele de plata, altele decat ordine de plata sau chitanta pentru incasarea de
impozite, taxe si contributii, numarul de evidenta a platii se inscrie de contribuabil la rubrica "Explicatii".

4.2 Modul de completare a numarului de evidenta a platii pentru achitarea unei amenzi stabilita
printr-un proces verbal de constatare si sanctionare a contraventiei, este urmatorul:
Prin accesarea programului de asistenta se afiseaza o fereastra in care contribuabilul selecteaza
"proces verbal de constatare a contraventiei" si completeaza data acestui document, respectiv 010412.

Dupa introducerea acestor date, programul de asistenta formeaza numarul de evidenta a platii alcatuit din:
a) La rubrica "cod document fiscal" se inscrie 22 - codul corespunzator documentului reprezentand
proces verbal de constatare si sanctionare a contraventiei. Aceasta valoare este valabila si in cazul
ordonantei procurorului, hotararii judecatoresti, precum si alte documente prin care au fost constatate amenzi de orice fel, potrivit legii.

b) La rubrica "cod obligatie bugetara" se inscrie codul corespunzator obligatiei fiscale
reprezentand "venituri la bugetul de stat, din amenzi si alte sanctiuni aplicate potrivit dispozitiilor legale" selectata de contribuabil,
c) La rubrica "categorie fiscala" se inscrie 01 - valoarea corespunzatoare categoriei fiscale reprezentand debit.
d) La rubrica "perioada de raportare" se inscrie 0000.
e) La rubrica "scadenta obligatiei bugetare" se inscrie 010412 - corespunzator datei de 1 aprilie
2012 care reprezinta data intocmirii procesului verbal de constatare si sanctionare a contraventiei.
f) La rubrica "tip document" se inscrie 0 - intrucat documentul de plata nu constituie si declaratie
fiscala.
g) La rubrica "secventa" se inscrie 000 - valoarea corespunzatoare pentru numarul de evidenta a
platii generat cu ajutorul programului de asistenta.
h) Rubrica "cifrele de control" se genereaza de catre aplicatia informatica conform algoritmului
propriu.

Numarul de evidenta a platii astfel format se inscrie de catre contribuabil in ordinul de plata in
rubrica "Numar de evidenta a platii" sau se comunica de catre contribuabil unitatii trezoreriei statului in vederea inscrierii in chitanta pentru incasarea de impozite, taxe si contributii in rubrica "Numar de evidenta a platii" in cazul platilor in numerar efectuate la ghiseele unitatilor trezoreriei statului.

Pentru documentele de plata, altele decat ordine de plata sau chitanta pentru incasarea de
impozite, taxe si contributii, numarul de evidenta a platii se inscrie de contribuabil la rubrica "Explicatii".

ART. 3 - Directia generala de reglementare a colectarii creantelor bugetare, Directia generala de
tehnologia informatiei, Directia generala coordonare inspectie fiscala, precum si directiile generale ale finantelor publice judetene, Directia generala a finantelor publice a municipiului Bucuresti si Directia generala de administrare a marilor contribuabili vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.

ART. 4 - Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

VICEPRIM - MINISTRU, MINISTRUL FINANtELOR PUBLICE
FLORIN GEORGESCU
Emis la Bucuresti, la 12.11.2012

Nr. 1485

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Din 1 ianuarie 2025 se va aplica un regim de scutire TVA pentru firmele mici

    • ANAF informeaza ca din 1 ianuarie 2025 se va aplica un regim de scutire TVA pentru firmele mici. Noul regim special pentru intreprinderile mici (SME-SS) se va aplica incepand cu 1 ianuarie 2025. Aceasta permite persoanelor impozabile stabilite intr-un stat membru sa aplice regimul special pentru IM nu numai in statul membru de stabilire, ci si in orice alt stat membru care aplica un regim de scutire pentru IM, in anumite conditii. Conform Directivei 2020/285, incepand cu ianuarie 2025 statele...» citeste mai departe aici

  • Ghid ANAF 2024: TOT ce trebuie sa stii despre utilizarea sistemului e-TVA

    • ANAF a publicat, pe site-ul oficial, Brosura privind Decontul precompletat e-TVA destinat persoanelor impozabile inregistrate in scopuri de TVA. Sunt informatii utile persoanelor care vor sa utilizeze sistemul e-TVA din SPV. Implementare sistem RO e-TVA Reamintim ca sistemul e-TVA a fost implementat prin OUG 116/2023 si OUG 70/2024. Iar prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3775/2024 a fost aprobat modelul si continutul formularului Decont precompletat RO...» citeste mai departe aici

  • Proiect OUG: Cum va solutiona Min. Justitiei problemele platformei online ONRC

    • Noua platforma online ONRC da multe batai de cap contribuabililor, avocatilor si juristilor care se ocupa in mod direct de infiintarea firmelor, inregistrarea sediilor noi, depunerea documentelor la Registrul Comertului, etc. Aceasta platforma functioneaza greoi, mai ales daca ai nevoie de mai multe inregistrari, sau in anumite cazuri se blocheaza, etc. In acest context, Min. Justitiei a pus in dezbatere publica un nou Proiect de OUG prin care vine cu cateva solutii. Este vorba despre Proiectul...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016