Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

OMFP 2403/2016 modifica normele pentru completarea ordinelor de plata la Trezorerie

13-Oct-2016
1649

Redam mai jos OMFP 2403/2016 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice privind informatiile obligatorii care se inscriu in ordinele de plata pentru Trezoreria Statului prin care contribuabilii persoane fizice efectueaza plati catre bugetele componente ale bugetului general consolidat prin contul tranzitoriu deschis pe numele Ministerului Finantelor Publice si informatiile cuprinse in mesajul electronic de plati care se transmite in sistem informatic de catre institutiile de credit initiatoare, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.801/2011.

In temeiul prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotarârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si completarile ulterioare,
ministrul finantelor publice emite urmatorul ordin:

ART. I

Normele metodologice privind informatiile obligatorii care se inscriu in ordinele de plata pentru Trezoreria Statului prin care contribuabilii persoane fizice efectueaza plati catre bugetele componente ale bugetului general consolidat prin contul tranzitoriu deschis pe numele Ministerului Finantelor Publice si informatiile cuprinse in mesajul electronic de plati care se transmite in sistem informatic de catre institutiile de credit initiatoare, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr.1.801/2011, publicat in Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 238 din 5 aprilie 2011, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. La punctul 1.2, dupa litera e) se introduc trei noi litere, literele f) - h), cu urmatorul cuprins:
"f) extras de cont - document intocmit de institutia de credit in format detaliat sau in format agregat, in cadrul caruia se regasesc informatii privind incasarile si platile efectuate la nivelul contului tranzitoriu intr-o anumita zi;

g) extras de cont in format agregat - document ce contine minim urmatoarele elemente: sold initial, total rulaje debitoare, total rulaje creditoare, sold final;

h) extras de cont in format detaliat - document care contine, in plus fata de elementele unui extras de cont in format agregat, detalierea tuturor operatiunilor realizate in cursul unei zile la nivelul contului tranzitoriu."

Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Vezi detalii
Cartea Rosie a Fiscalitatii
Cartea Rosie a Fiscalitatii
Vezi detalii
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Vezi detalii

2. La punctul 2.4, alineatul (3) se abroga.


3. Punctul 3.3 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"3.3. Pentru operatiunile de plati efectuate prin contul tranzitoriu, momentul platii este cel prevazut la art. 163 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, astfel cum aceasta informatie este transmisa Ministerului Finantelor Publice prin mesajul electronic de plati de catre institutia de credit initiatoare."

4. Dupa punctul 5.3 se introduc doua noi puncte, punctele 5.3^1 si 5.3^2, cu urmatorul cuprins:

"5.3^1. Extrasele de cont, indiferent de formatul utilizat - format agregat sau format detaliat – se verifica de Ministerul Finantelor Publice din punctul de vedere al corespondentei intre totalul rulajului creditor si suma virata in contul curent general al Trezoreriei Statului, respectiv totalul sumelor incluse in cadrul fisierului electronic de plati.

5.3^2. Pentru zilele nelucratoare institutia de credit va transmite, in prima zi lucratoare urmatoare, concomitent cu transferul sumelor colectate la nivelul contului tranzitoriu in zilele nelucratoare, fisiere electronice de plati si extrase de cont intocmite distinct pentru fiecare zi nelucratoare."

5. in anexa nr. 1, la subpunctul 3.1, literele c) si e) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:

"c) de a asigura transferul in ziua z+1 lucratoare in contul MFP deschis la trezoreria operativa centrala, cu cod IBAN ........, a sumelor colectate in contul tranzitoriu in ziua lucratoare anterioara, inclusiv a sumelor colectate in zilele nelucratoare anterioare, daca este cazul, pe baza de ordin de plata care se deconteaza prin Societatea Nationala de Transfer de Fonduri si Decontari - TRANSFOND -
S.A.;
..........................................................................
e) de a transmite zilnic MFP in sistem informatic extrasul contului tranzitoriu aferent zilei pentru care se face transferul. Pentru zilele nelucratoare institutia de credit va transmite in prima zi lucratoare urmatoare, concomitent cu transferul sumelor colectate la nivelul contului tranzitoriu in zilele nelucratoare, fisiere electronice de plati si extrase de cont intocmite distinct pentru fiecare zi nelucratoare. La finele fiecarei luni, extrasele de cont transmise zilnic in sistem informatic vor fi eliberate si pe suport hârtie, semnate de persoanele autorizate, sau in sistem informatic, semnate electronic cu semnatura calificata;".

ART. II
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al României, Partea I .
p. Ministrul finantelor publice,
Daniela Pescaru,
secretar de stat
Bucuresti, 6 octombrie 2016.
Nr. 2.403.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "OMFP 2403/2016 modifica normele pentru completarea ordinelor de plata la Trezorerie":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Legea preventiei va avea o componenta pentru administratia locala. Noua lege se va publica in cateva zile
    • Sunt nenumarate cazurile in care, confruntati cu un control ANAF, nu ati avut la indemana documentele justificative necesare sau nu ati reusit sa argumentati o greseala descoperita de inspectori. Legea Preventiei porneste de la ideea de educare si informare a antreprenorilor, venind in sprijinul acestora printr-o clarificare a unor prevederi pe care acestia trebuie sa le respecte Legea preventiei despre care am scris pe larg aici va include si o componenta privind administratia local. Saptamana...» citeste mai departe aici

  • Dosar Impozit specific 2017: Norme, exemple, conditii impozit specific in regim mixt si toate informatiile in vigoare
    • Va oferim intr-un singur loc informatiile actualizate si de ultima ora privind impozitul specific, valabil din 2017. Incepem prin a va oferi doua materiale extrem de detaliate in care sunt incluse multe dintre informatiile de care aveti nevoie pentru a aplica in mod corect impozitul specific si pentru a evita orice sanctiuni din partea ANAF. Recomandam astfel urmatoarele doua materiale: Notificati ANAF pana la 31 martie daca platiti impozit specific in 2017! Amenzi de 5.000 lei in caz contrar!...» citeste mai departe aici

  • Ce rezolvari exista pentru facturile primite de la furnizori inactivi?
    • Problemele care apar in cazul facturilor trimise de catre un furnizor inactiv in prezent trebuie remediate imediat de firma care primeste aceste facturi. Vom vedea in ce masura se poate deduce TVA si daca se poate considera cheltuiala deductibila. Avem cazul urmator: "S-a primit factura cu TVA de servicii transport in data de 08.03.2017. Verificand in Registrul de inactivi s-a constatat ca aceasta firma este inactiva din 01.03.2017. Furnizorul a comunicat ca avea sediul expirat si astfel a fost...» citeste mai departe aici

  • PFA-ul, inca rentabil. Cum sa minimizezi impozitele si contributiile
    • Este cunoscut faptul ca exista mii de liber-profesionisti (avocati, artisti, arhitecti, medici), care vor sa pastreze in regula tot ce tine de domeniul fiscal-contabil. De asemenea, in fiecare zi se infiinteaza noi PFA-uri, care au ca scop sa fie profitabile. Fie ca sunteti PFA, fie ca va ocupati de contabilitate pentru clienti PFA, este esential sa cunoasteti cu exactitate ce deduceri se pot face ca sa scadeti impozitele, ce taxe sunt sau nu obligatorii si, mai ales, cand sunt obligatorii....» citeste mai departe aici

  • Legea preventiei, gata pana la 1 aprilie. Unele contraventii privind casa de marcat ar putea fi iertate la prima abatere
    • Din momentul in care Legea preventiei va intra in vigoare, mai multe firme ar putea fi iertate pentru unele contraventii, daca sunt la prima abatere si daca vor aplica planul de conformare, indreptand neregulile in termenul dat de catre inspectorii fiscali. Daca pentru antreprenorii corecti aceasta lege ii poate scuti de multe sanctiuni care se dau in prezent ca urmare a interpretarii incorecte a unei legislatii stufoase, exista riscul ca multe firme sa profite de pe urma acestor noi prevederi...» citeste mai departe aici

  • Studiu EY: Directorii financiari sunt preocupati de impactul datelor asupra raportarilor
    • Ritmul si volumul crescut de date afecteaza capacitatea directorilor financiari de a furniza rapid si fara erori informatii relevante consiliilor de administratie, arata raportul How can reporting catch up with an accelerating world?, publicat de EY. 66% dintre respondentii de la nivel global considera ca aceasta problema va influenta semnificativ eficienta raportarii. Procentul este semnificativ mai mare decat cel de anul trecut (57%), arata acelasi studiu. Potrivit Mediafax, raportul are la...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.